EA SPORTS FC 26 - Club Gezocht

Iemand recent met Borussia Monchengladbach gespeeld? Zojuist begonnen met live points (erg leuke toevoeging, recent West Ham behoed van degradatie)

twijfel enorm met welk systeem ik moet gaan spelen. Van origine staat het op 3-4-2-1 maar 4-4-2 en 4-2-3-1 zijn ook mogelijk. Volop keuzes en een vrij matige selectie.

Paar keer gestart met hun in die livepoints, maar inderdaad zeer matige spelers.

Zodoende dat ik het na een tijdje niet meer zag zitten.

Zal een niuewe carrière starten met Schalke 04 en ng een laatste seizoen knallen met Dzeko.

Speelde je 3-5-2 of een ander systeem? Vind het juist leuk als een selectie helemaal uit balans is, juist veel scouting werk

Een 4-2-3-1 want achterin werd ik te vaak geklopt met 3 verdedigers.

Ik startte net na de nederlaag op Bayern München en zo begin je met een bekermatch tegen Karslruhe.Denk ergens begin November want toen stonden ze zelfs allerlaatst.

Je hebt inderdaad heel wat scoutingwerk, want in mijn opzicht lag eigenlijk iedereen vertrekken.:grinning_face:

Kevin Stöger is in rl al verkocht aan RB Leipzig.In aanvallend opzicht vond ik het wel ok, met Castrop op links, Reyna rechts en Neuhaus centraal aanvallend.

Tabakovic en Machino scoorden wel vrij vlot, Kleindienst is dan ng heel lang geblesseerd.

Succes!

Ja ik begin met de match tegen Bayern zie ik. Hou sowieso niet van 3 mansverdediging dus dan zou het als 5-2-3 worden of 5-2-1-2. Misschien tegen Bayern nog wel het overwegen waard. Op naar vernieuwen!

En? Hoe staat het ermee? Ik heb een nieuwe carrière gestart ermee.Heb ze wel in de Conference League gestopt in seizoen 1 om zo nog iets te hebben om voor te spelen en ool de wisselspelers een eerlijke kans te geven.Verder wil ik met jeugdscouten die in Duitsland, Nederland en België werken omdat ze nu eenmaal in die regio liggen.

Ik zou ook kijken naar Japanners. Daar hebben ze ook een link mee.

Ben goed begonnen met een 1-1 tegen Bayern. Daarna door in de beker tegen Karslruhe, ronde erop eruit tegen Wolfsburg. Had een Xg van 4 en hun 0,2

Speel 4-2-3-1 en tegen de grotere clubs 4-1-4-1. Sta momenteel achtste maar enorm ver achter op de nummer 7. Kleindienst doet het echt geweldig en vind Hack, Honorat leuke spelers. Ben ook benieuwd naar de potentie van Luxemburgse doelman Cardoso.

Ben twee jaar geleden bij een duel van BMG geweest, shirt gekocht en vind de Bundesliga goed uitgewerkt met club liederen.

Ik zie op Fotmob dat Reitz in de zomer naar Leipzig gaat, jammer want hij is immers mijn aanvoerder.

Die keeper en Hack kunnen mij ook wel bekoren, Honorat daarentegen voorlopig niet.Fijn om te zien dat je het naar je zin hebt!

Paar weken geleden begonnen met Sociedad. Prachtige club en ook een goed 1e seizoen gehad.
Mede vanwege transferperikelen ( zie topic “Bijzonderheden”) en andere gebeurtenissen ben ik het plezier kwijt geraakt in deze carriere.
Op zoek naar een nieuwe uitdaging!
La Liga valt dus af.
Afgelopen maand april naar 3 Duitse wedstrijden geweest ( Werder Bremen, Hannover en BVB) en mede daardoor weer gefascineerd van die competitie.
Premier League is voor mij ook nog wel optie, maar in die competitie is het zó moeilijk om van middenmotor/subtopper te groeien naar een top 6 club. Daarnaast hanteren zij 3 competities waardoor de agenda aardig vol is.

Ik heb wat opties.

FC Köln: ooit in 2019 naar een wedstrijd van De Geitenbokken geweest. Prachtige volksclub in een mooi stadion met een fantastisch clublied. Zo’n grote stad moet gewoon een club herbergen dat structureel om Europees voetbal speelt. Selectie telt met El Mala, Johannesson en Martel een paar jonge talenten, terwijl er met zes 29-plussers er genoeg door te selecteren valt. De afgelopen 10 jaar eindigde de Rood-witten vooral in het rechterrijtje, dus genoeg uitdaging.

Bayer Leverkusen: Deze optie al eens eerder aangekaart in dit topic van deze editie EAFC.
Een jong, potentioneel team. Echter is hun selectie ingericht op 3-4-2-1 wat mij iets of wat tegenhoudt.
Desondanks is de weg om Bayern te verslaan met deze club sneller en makkelijker waardoor dit zeker een optie blijft!

VFB Stuttgart: Die Schwaben timmeren de laatste jaren eigenlijk stilletjes aan de weg. In 2024 werd een 2e plek behaald, waarna in 2025 bekerwinst volgde. In 2026 staat het op dit moment op een 4e plek en in de finale van de DFB Pokal.
Mede door deze successen is de selectie goed gemixed, breed en van hoge kwaliteit.
Hierdoor is het realistischer om voor het eerst sinds 2007 weer eens kampioen te worden.

Everton: Deze oer-oude voetbalclub uit Liverpool heeft inmiddels een nieuw stadion betreden. Een ideaal instapmoment om een nieuwe weg in te slaan. Maar liefst 58% van de huidige selectie is Brits, en dat beleid wil ik dan eventueel minimaal doorzetten. Met Dibling, Amstrong en Branthwaite als fundering.

Everton is erg leuk. Prima selectie maar niet helemaal in balans in mijn ogen. Je kan een paar klappers maken van transfers als je Ndiaye en/of Brantwaite verkoopt.

In Duitsland zijn enorm veel leuke clubs. BMG, Wolfsburg en Bremen doet me altijd denken aan dat seizoen dat ze kampioen werden met Ailton, Dzeko en Grafite.