EA SPORTS FC 27 - Algemeen

Normaliter starten de concrete geruchten van een nieuwe FIFA vanaf Juli.
De game wordt officieel 25-09 uitgebracht

Bij deze een nieuw topic voor EA FC 27.
Bespreek hier de verwachtingen, geruchten, algemeenheid.

:waving_hand:

Ik hoop heel erg op een terugkeer van het Nou Camp.

Op een nieuwe promotie afbeelding zijn veel kleine details te zien, zoals uitgepluisd door het X-account van Soccer Gaming

Eindelijk toch een paar veranderingen die hard nodig waren: dynamic OVR’s en een complete transfer overhaul (spelerswaardes op basis van transferroom, buy back clauses, concurrentie bij het tekenen van spelers, etc.).

Hopelijk gaat het hierdoor eindelijk realistischer en moeilijker worden…

De eerste trailer:

EA SPORTS FC™ 27 BRENGT THE WORLD’S GAME DICHTER BIJ IEDEREEN

Geïnspireerd door de FC-community en de verbondenheid tussen voetbalfans wereldwijd introduceert EA SPORTS FC™ 27 verschillende nieuwe manieren om The World’s Game te beleven.

• The Grounds*: een compleet nieuwe sociale voetbalomgeving die nog nooit eerder in EA SPORTS FC te zien was. The Grounds breidt Clubs uit met snelle, informele wedstrijden ĂŠn competitief spel op topniveau. Spelers ontdekken drie districten die zijn geĂŻnspireerd op de rijke voetbalgeschiedenis en ontwikkelen hun speler zowel op als buiten het veld, begeleid door bekende mentoren als Kylian MbappĂŠ, Chloe Kelly, Paulo Dybala en Alex Hunter.
  • Volledig vernieuwde Career Transfer Market: Manager Career krijgt een snellere, slimmere en dynamischere transfermarkt. Dankzij TransferRoom worden spelerswaardes beĂŻnvloed door onder meer koopkracht van clubs, potentieel, ratings en actuele vorm. Nieuwe onderhandelingstechnieken, dynamische biedoorlogen en een gestroomlijnd transferproces zorgen voor meer realisme, terwijl AI-clubs strategischer handelen.
  • De volledig nieuwe Football Ultimate Team™ Gallery: verzamel en vereeuwig je droomclub in de FUT™ Gallery. Voltooi verzamelingen van huidige en voormalige Player Items uit clubs, competities, landen en FUT™-campagnes om je Gallery Level te verhogen, beloningen vrij te spelen en de identiteit van je club gedurende het seizoen verder uit te bouwen.

“Met EA SPORTS FC 27 bieden we spelers meer manieren dan ooit om voetbal te beleven, dankzij compleet nieuwe ervaringen die een grote stap voorwaarts betekenen,” zegt John Shepherd, VP & GM van EA SPORTS FC. “Van gameplay die is gevormd door feedback uit de community en de nieuwe FUT Gallery tot een vernieuwde Transfer Market in Career en het ontwikkelen van je eigen speler in The Grounds, onze nieuwe sociale speelomgeving die Clubs uitbreidt buiten het veld. FC 27 is ontworpen om de band tussen spelers, voetbal en elkaar verder te versterken.”

In alle spelmodi zorgen gameplayverbeteringen, gebaseerd op feedback uit de community, voor meer controle en soepelere wedstrijden. Denk aan dynamische corners, slimmere loopacties in de aanval en opnieuw gebalanceerde AI-verdediging, waardoor de ervaring nog meer draait om de speler.

1 like

Is er meer bekend over dat transfersysteem? Is dat echt een verbetering zoals het beschreven wordt?

Edit: hier nog wat info/geruchten: https://youtu.be/teZENkB-pUI?si=HfAjOd6xuUoUH68X

De tekst die ik deelde kwam uit een PR-mail. Er zullen in een later stadium nog wel meer details gedeeld worden.

Dat zijn niet zozeer ‘geruchten’, maar veel komt van Andreas Wilsdorf die al het één en ander gedeeld heeft.

Andreas is sinds FC25 verantwoordelijk voor de Career Mode en hij neemt dit een stuk serieuzer dan zijn voorganger. Als je hem iets vraagt krijg je altijd een uitgebreid antwoord terug, echt een aardige kerel.

1 like

Met de toevoeging van Transfermarkt-data hoop ik dat career mode eindelijk wat meer uitdaging krijgt. Nu voelt een budget vaak oneindig met de huidige spelersprijzen. Onderstaande zou ik wel is willen zien om het uitdagender te maken.

1. Strikt beheer en competitieregels

Financial Fair Play (FFP): Introduceer een systeem waarbij onverantwoordelijk uitgavenpatroon leidt tot sancties, zoals een transferverbod of puntenaftrek. Of waarbij je simpelweg echt geld moet vrijmaken voordat je kunt kopen.

Selectierichtlijnen (Homegrown Rules): Realistische regels per competitie, zoals het verplicht opnemen van een minimaal aantal spelers uit het eigen land of de eigen jeugdopleiding in de wedstijdselectie.

Bestuurlijke restricties: Dynamische en strengere doelen vanuit de directie, zoals een hard salarisplafond, een maximaal uit te geven bedrag per speler, of de eis om een positieve transferbalans te draaien.

2. Logischere en kritischere AI (Transfers & Spelers)

Realistische spelersambitie: Spelers moeten niet zomaar naar een mindere club willen. Een basisspeler van Arsenal (met 40+ wedstrijden achter zijn naam) hoort een aanbod van bijvoorbeeld Fulham simpelweg af te wijzen.

Contextuele voorwaarden: Bouw duidelijke criteria in voor spelers en verkopende clubs. Denk aan:

• Wel of geen Europees voetbal op de kalender.
  • De reputatie en status van de club ten opzichte van de huidige club van de speler.
  • De status van de speler in de huidige selectie (basisspeler vs. wisselspeler).

Dynamische spelerseisen: Oudere sterren die wĂŠl naar een kleinere club willen, maar alleen tegen een fors korter contract of met een clausule dat ze mogen vertrekken bij het missen van Europees voetbal.

Onafhankelijke Zaakwaarnemers: Zaakwaarnemers die spelers actief aanbieden bij jouw club, of juist extra moeilijk doen als de relatie met jouw club slecht is.

Voor de spelers die wél met een club als Fulham in het eerste seizoen Mbappé willen halen, moeten al deze opties aan het begin van je carrière simpelweg aan of uit te zetten zijn (zoals een ‘Hardcore / Realistic Mode’).

Op die manier krijgt iedereen de ervaring die hij wil, maar krijgt het spel wel de uitdaging die nu ontbreekt in mijn ogen.

1 like

Zou dit echt zijn?

Ja dat is echt, en voor 1 cutscene waarschijnlijk de reden voor ea om de prijs te verhogen.

En daarbij het geschreven artikel:

1 like

De reacties, haha. Worden aardig afgebrand.

Ik ben licht optimistisch over de career mode deep dive. Allemaal dingen die me bevallen, alleen valt natuurlijk af te wachten of ze daadwerkelijk goed werken.

Career Mode

1 like

Wat vinden jullie van de veranderingen?

Ik vind het nog vrij matig wat ik tot nu toe zie. Vooral omdat het erop lijkt dat ze veel tijd hebben gestopt in een realistische “grounds”-modus. Waarmee ze zich vooral op het Fortnite publiek willen richten denk ik, met het kopen van mooie outfits en bijzondere karakters.

De nieuwe “transfer update” ziet er interessant uit, zeker de koppeling met data uit de echte wereld. Maar verder is het eigenlijk gewoon een afgeslankte versie van wat we jaren terug al hadden; terug naar een UI-scherm met minder nadruk op daadwerkelijke interactie.

Dynamic Overall – net als bij dynamic potential zou het me niks verbazen als dit slecht werkt en spelers na één goeie week al 3 punten of meer hoger zijn dan hun basisrating. Of de andere kant op. Het zal in de praktijk moeten blijken hoe dit gaat werken, maar ik denk dat het ook heel frustrerend kan zijn. Maar laat ik dit het voordeel van de twijfel geven.

Persconferenties… vinden nu alleen plaats wanneer er “grote gebeurtenissen plaatsvinden”. Nou nou, hebben ze daar een jaar voor moeten ontwikkelen?

Gameplay-updates zoals spelers die slechter presteren, uitglijden of meer kans hebben op blessures als ze moe zijn of in de regen spelen. Maar dit is een gameplay-toevoeging, geen career mode-toevoeging, en dit had al jaren geleden in de game moeten zitten.

Er zijn genoeg YouTubers die hele sterke concepten neerzetten met daarin super goede wensen verwerkt, als ze daar nou is mee om de tafel gaan… Maar om positief te blijven, de koppeling met echte transfermarkt data vind ik top. En we blijven het spel toch kopen, dus we zijn er zelf ook schuldig aan. :slight_smile:

Dit gaat een leuk zoethoudertje zijn voordat gta 6 uitkomt. Meer ook niet denk ik.

1 like