EAFC26 Modding (PC)

Zoals bekend ben ik niet bepaald onder de indruk van het realisme in het Career Mode gedeelte van het spel, daarom ben ik zelf bezig met het ontwikkelen van een mod voor FC26!

De onderdelen waar ik mij op richt zijn met name de transfers, transferwaardes, salarissen en nog vele andere kleine onderdelen. Later zal ik een volledige lijst maken met alle verbeteringen.

Qua nationaliteiten heb ik al grote verbeteringen kunnen doorvoeren, zo zullen bijvoorbeeld Argentijnse clubs geen spelers met de Europese nationaliteit aantrekken, maar enkel Argentijnen en wat Colombianen, etc. Dit geldt uiteraard voor alle competities, daarom durf ik te stellen dat dit de meest realistische mod gaat zijn wat betreft transfers!

Op https://x.com/rjw_mods kun je nog wat meer informatie vinden.

Wat zouden jullie zelf graag nog verbeterd willen zien in Career Mode?

2 likes

Mooi! Ga je met de mod manager van FIFER werken? En wat denk je toe te voegen of te verbeteren ten opzichte van zijn mod? Bij hem zijn het vooral de licenties en de honderden faces die me doen betalen. Voor transfers doe ik vooral beroep op Aranaktu, die met z’n live editor het mogelijk maakt om transfers tussen AI-teams terug te draaien.

Ik werk o.a. met de mod manager (en nog wat andere tools zoals ook de live editor), voor zover ik weet is deze niet van FIFER hoor.

Wat betreft het grafische gedeelte zou ik je aanbevelen de mods van FIFER te blijven gebruiken, dat kan prima naast elkaar. Sterker nog er zijn EAFC spelers die wel 50 mods tegelijk draaien. Voor zover ik weet doen de mods van FIFER (bijna) niets aan de algorythms van transfers, etc. dus zou ik je adviseren gewoon beide mods te gebruiken, het beste van beide werelden toch?

Ik kan je (bijna) verzekeren dat je dan de live editor niet meer hoeft te gebruiken om transfers terug te draaien. Heel af en toe zie ik nog wel een opmerkelijke transfer, dit heeft met name te maken met het enorme budget dat teams als Bournemouth, Crystal Palace en Brighton hebben na een aantal seizoenen. Helaas is het Bilbao probleem op dit moment niet volledig te verhelpen, maar als je het zou vergelijken met bv. Villarreal dan zijn hun transfers ook gewoon zeer geloofwaardig!

Mocht je over een paar weken hulp nodig hebben met de installatie van de mods via de mod manager, dan laat het maar horen.

1 like

Iets meer verschillen tussen de beschikbare budgetten van teams en dit internationaal op elkaar afstemmen. Een topclub in Nederland kan niet concurreren met topclubs uit Engeland, maar met de onderste helft van de Premier League wordt nog weleens zaken gedaan, alleen ligt dat in de vanilla-game te ver uit elkaar.

Anders dan dat, hetgeen wat je hebt aangegeven: onrealistische en onevenwichtige transfers.

1 like

Ik heb behoorlijk wat aanpassingen gedaan in competitie prijzengelden. Europese toernooien (vooral CL) een boost. Daarnaast promovendi een boost, zodat zij een gelijkwaardig budget hebben met de onderkant van hun nieuwe competitie. Competitie in Saudi Arabië een mega boost…

Ik zal spoedig een complete lijst maken met de aanpassingen.

Nog nieuws over mods? FIFER lijkt verdwenen en er is totaal geen nieuws over Mod Manager.

Het is vandaag pas de officiële release dag van FC26. Binnen nu en twee weken verwacht ik wel de Mod Manager, al moet eerst nog de Editor uitkomen om überhaupt mods te kunnen maken.

De Live Editor is er al wel, dus ik ben al aan de slag! Mocht de Editor/Mod Manager gereleased worden, dan kan ik binnen een uurtje mijn mod uitbrengen.

2 likes

Het zou leuk zijn als je een aantal spelers kunt toevoegen waar veel van ons mee zijn opgegroeid maar niet in de game zijn als icons of heroes. Denk hierbij aan Hummels, Boateng, Robben. Zodat we deze kunnen gebruiken tijdens career mode. Ga je ook een realistische wk en ek toevoegen en stadions die we nu missen?

Stadions toevoegen is helaas niet mogelijjk.

Ik heb inderdaad wel aangepast dat de WK’s en EK’s in echte stadions gespeeld worden in de desbetreffende landen.

Download Squad File (versie 19 September)

In deze Squad File heb ik de echte namen toegevoegd van de managers die nog ontbraken. Dit maakt de manager market een stuk realistischer!

Managers inbegrepen:
Nationale teams: Italië, Nederland, Polen en de Verenigde Staten
Clubs: Shakhtar Donetsk, AS Roma, Lazio, AC Milan, Internazionale en Atalanta
Volledige dekking van de volgende competities:
Eredivisie
Bundesliga
2.Bundesliga
Championship
League One
League Two
Ligue 1
Ligue 2
MLS
Chinese Super League

2 likes

Is spelers toevoegen die niet in de game zitten (maar wel hebben gezeten) wel mogelijk?

Dat kan wel inderdaad, op meerdere manieren: via de editor, via de live editor en zelfs in het spel zelf. Alleen als je wilt dat zo’n speler een real face heeft zal dat wel via een mod moeten. Die mods komen binnenkort ook wel beschikbaar. Niet via mij, ik doe geen grafische mods.

Download Squad File (versie 2 Oktober)

Deze Squad File geeft je de echte namen van 218 eerder ontbrekende managers en voegt daarnaast de huur-met-optie-tot-koop toe in 145 contracten (de CPU kan deze ook gebruiken)!

Huur-met-optie-tot-koop toegevoegd voor spelers zoals:
Benjamin Pavard
Harvey Elliott
Loïs Openda
Lorenzo Lucca
Manuel Akanji
Marcus Rashford
Nicolas Jackson
Orkun Kökçü
João Palhinha
Piero Hincapié
Rasmus Højlund
Rodrigo De Paul
Samuel Chukwueze
Tammy Abraham
Timothy Weah
…en nog 130 meer!

Da’s heel mooi! Maar ik vermoed dat de updates van 3/10 er niet bij zitten?

Jawel, dit is de meest recente Squad file (van 2/10)

1 like

Ah, da’s mooi. Op Sofifa staat 3/10, vandaar dat ik het vraag.

Heb je de mogelijkheid om bestaande faces aan die namen van managers te koppelen? Of zitten die van pakweg Kovac, Fonseca of De Zerbi er zelfs niet in? Die generic faces vind ik er echt niet uit zien, waardoor ik het niet echt een meerwaarde vind.

De contracten vind ik wel echt top, dat gaat een carrière echt beter maken.

Er komen ongetwijfeld binnenkort mods met real manager faces uit, waardoor dit het geval zal zijn. Maar voor nu is dat (nog) niet mogelijjk helaas.

Ik vind de generic faces ook niks, maar deze zitten hoe dan ook in het spel. Neem nu bijvoorbeeld Robin van Persie, ik heb liever dat ik van Persie coach zie worden van Arsenal of Man Urd met een generic face dan dat ‘Tim de Wit’ coach van Arsenal of Man Utd wordt…

Voor de duidelijkheid: het is geen aanrader om met deze toegevoegde managers een carriere te starten, maar het is puur bedoeld voor realisme bij de managers market.

1 like

Squad File (versie 8 oktober)

ShareMods

MediaFire

Squad File (8 Oktober) + geupdate Managers voor de volgende teams:
Fortuna Düsseldorf
VfL Bochum
FC Blackpool
Luton Town
Cheltenham Town
Beijing Guoan

1 like

Da’s snel, bedankt! Heb je veel werk aan zo’n file?