Nee, dat valt mee. Het is kwestie van exporteren & importen en handig zijn met Excel. Het enige ‘lastige’ is om te checken of er nog managers ontslagen zijn ergens haha.
De Mod Manager is uit, dus hierbij release ik mijn eerste mod!
Download RJW Realistic Transfers Mod (via MediaFire)
Download RJW Realistic Transfers Mod (via ShareMods)
TRANSFERS
De transferlogica enorm verbeterd, nationaliteit gedreven, gebaseerd op real life data met als resultaat ongeëvenaard realisme: Engelse spelers blijven bijna altijd in Engeland, geen Europese spelers in de Argentijnse competitie, etc.
Frequentie van transfers en vooral huurdeals verhoogd. Teams, vooral ook de kleinere, proberen zich flink te verbeteren op de transfermarkt.
Transferwaardes zijn fors veranderd en zover mogelijk veel meer in lijn met transfermarkt.com. Oudere spelers zijn een stuk goedkoper, jonge spelers met potentie zijn een stuk duurder.
De AI vraagt bij verkopen veel vaker om een doorverkooppercentage, vooral bij jonge getalenteerde spelers.
Spelers in de Spaanse competitie hebben bijna allemaal een release clause in hun contract.
Als transferonderhandelingen mislukken kun je het de volgende opnieuw proberen in plaats van een week te moeten wachten.
SALARISSEN
Spelerssalarissen van alle clubs in elke competitie zijn aangepast naar realistische waardes. Met name de clubs in Saudi-Arabië betalen zeer hoge salarissen.
Als salarisonderhandelingen mislukken kun je het de volgende opnieuw proberen in plaats van een week te moeten wachten.
FINANCIËN
Clubs nemen minder budget mee naar het nieuwe seizoen, waardoor een carrière realistischer verloopt.
Prijzengeld van alle competities geüpdatet. Deelname aan de Champions League is lucratiever en ook promovendi krijgen een vergelijkbaar budget met concurrerende clubs.
OVERIGE
De simulatie van CPU vs CPU wedstrijden aangepast, zodat resultaten worden gebaseerd op kwaliteit van de teams en niet op kunstmatige toevoegingen van EA zoals domestic prestige. Dit zorgt voor veel dynamischere competities wat er voor kan zorgen dat gepromoveerde teams een vaste waarde kunnen worden.
De OVR van oudere spelers zakt wel, maar wel beperkt op een realistische manier waardoor spelers nog zeer nuttig kunnen blijven, zoals bijvoorbeeld een Luka Modric.
Fitness en Sharpness van User en CPU is gelijkgetrokken, geen onrealistisch voordeel meer ten opzichte van de CPU.
Het WK en EK worden in echte stadions gespeeld:
WK 2026: USA (Atlanta, New York, Seattle)
EK 2028: ENG/SCO (London, Glasgow, Manchester)
WK 2030: SPA/POR (Madrid, Lisboa, Bilbao)
EK 2032: ITA/TUR (Turin, Istanbul, Udine)
WK 2034: KSA (Riyad, Jeddah)
EK 2036: NED (Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven)
WK 2038: ARG (Buenos Aires, Avellaneda)
Verder nog veel kleine tweaks die Career Mode realistischer maken!
Mooi! Werkt dit ook bij reeds gestarte carrières?
Jazeker, dat is geen probleem. Alleen de aanpassing qua prijzengeld bijvoorbeeld werkt pas volledig bij aanvang van een nieuw seizoen, maar dat is een beperkt effect.
Top! Ik was eind december even gestopt met Frankfurt omdat ik wacht op de mogelijkheid om transfers terug te draaien met Live Editor, maar zal nu eens testen met jouw mod.
Ik weet niet precies op welke datum je bent, maar het zou zo kunnen zijn dat de AI al shortlists heeft gemaakt (zonder de invloed van de mod) en je daardoor alsnog rare transfers gaat zien, maar dit weet ik niet zeker.
Transfers terugdraaien raad ik af (zeker voor langere carrieres), dit zal namelijk leiden tot onevenwichtige selecties.
Da’s wel vet. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn Ajax-career nog niet helemaal voel (als in: transfers en spel iets te makkelijk), maar ik doe eens een poging met deze mod. Dus gewoon Mod installeren en verdergaan? (Ik zit nog maar pas in augustus, eerste seizoen)
Mod manager downloaden en openen, daarin kan je de mod importeren, voordat je op launch drukt nog even het volgende doen:
“Locate the game’s properties: Open your game library on the EA App or Steam.
Find advanced launch options: Find the game in your library, click “Manage” or right-click it, and select “View Properties” or “Properties”.
Enter the command: In the “Advanced launch options” or “Launch Options” field, type -dataPath FIFAModData.“
Voor de duidelijkheid: -dataPath FIFAModData
Paar minuutjes werk maar!
Realistic Transfers Mod - Update naar v1.1.0!
Realistic Transfers Mod - Update naar v1.1.1 + Added features:
Transfer Deadline Day: 10 → 24 hours
Max number of simulated leagues: 5 → 10
Realistic Transfers Mod - Update naar v1.1.2!
Heb je deze ook van de versie van 23/10?
Nee nog niet. Met name doordat ik de manager market nu toch uitzet aangezien het echt heel slecht is uitgewerkt… Daarnaast nog geen tijd gehad om te kijken of er nog manager mutaties zijn geweest.
Wellicht dat het lukt om bij de volgende Squad File deze weer te updaten ![]()
Zou vooral voor de aankoopopties bij uitleenbeurten zijn. Dat vind ik echt een geweldige toevoeging, want vaak zijn die in’t echt verplicht maar op FC26 gaan die spelers dan gewoon terug naar de moederclub.
Als het qua tijd lukt ga ik er morgen mee aan de slag.
Hoe bevalt de transfers mod? @Raindog
Geen stress, wachten tot de volgende Squad update is prima hoor.
Ben nog niet tot in een transferperiode geraakt.
Fantastisch! Ik wou net een nieuwe carrière starten, goede timing!
Het lijkt mij inmiddels gelukt om de manager market (grotendeels) te fixen, al moet ik het nog wel wat grondiger testen en fine tunen.
Veel minder rare moves en ook logischere moves (op basis van nationaliteit).