FC24 Career Mode

Ben wel benieuwd met welke club jullie het nieuwe tijdperk gaan beginnen. Zelf ben ik altijd op zoek naar een ‘sleeping giant’, ‘road to glory’ club. In fifa23 begon ik met Hertha en pakte mooie prijzen, echter is de club gedegradeerd. Wat mij brengt bij Hsv om die in fc24 terug naar de Bundesliga te brengen.

In Spanje begon ik met Las Palmas en ging ik na drie mooie seizoenen voor de echte grote prijzen met Atletico Madrid. Echter heb ik altijd een zwak voor Barca. Alleen hekel ik de handelswijze van de laatste jaren en de verschrikkelijke thuis shirts. Valencia blijft ook altijd mijn interesse wekken.

In de Premier League ga ik altijd voor een laagvlieger zoals Everton, Crystal Palace of een Sunderland. De Serie A laat ik links liggen vanwege de licenties, jammer genoeg. Ligue 1 is altijd interessant zelfs nu PSG dreigt leeg te lopen. In de Eredivisie kom ik altijd uit bij mijn club Ajax. Kortom er liggen nog veel vragen open en bij mij is het allerminst uitgesloten met wie en waar ik begin en jullie?

1 like

@Spoon0612

Dat zijn zeker mooie opties! Ik denk erover na om, na het succes van Lens vorig seizoen, met Stade Rennes de successen van Lens te evenaren. Goede aankopen met Le Fee en Blas en de spelers die al bij de club zitten zoals Gouiri en Doku.

In Italië lijkt vooralsnog alles weer een licentie te krijgen en vele clubs ook een stadion. Hier lijk Fiorentina een interessante optie.

1 like

Sowieso weer met PSV. Als buitenlandse club begin ik een career met Rangers, mede door het echte stadion.

Fiorentina krijgt hun stadion ook in de game. Echt een lelijk ding. Ben er met Ajax geweest, het uitvak zat haast buiten het stadion. Echt een gek gezicht, dan die vreselijke sintelbaan. Rennes is zeker een leuke optie, al vind ik de standaard shirts snel (altijd rood, zwart en wit) vervelen denk ik.

1 like

Het is zeker geen mooi stadion, maar de tijden herbeleven met Fiorentina onder Prandelli lijkt me toch wel goud. Ik heb nog niet de exacte lijst gezien van stadions, maar dan is Sassuolo ook een leuke optie.

Met de selectie die Rennes momenteel heeft neem ik de shirts wel voor lief, haha. Maar ik snap wat je bedoeld als je dan kijk naar een Lens (Geel/Rood) en Toulouse (Paars) ziet dat er wat leuker uit op je beeldscherm. Ik zie dit jaar zo 1,2,3 ook niet echt een uitdaging in Spanje of Duitsland.

Het stadion van Lille schijnt ook in de game te komen.

ben aan twijfelen tussen Millwall everton en sunderland

Eerst Twente, daarna traditioneel Athletic Club.

Ik begin met Spurs denk ik. Ben ik ook in FIFA 21 en 22 mee begonnen.
Op mijn lijstje staan ook Atletico Madrid, Porto en Dortmund.

Ik zit weer te denken aan West Ham. Groot stadion met mooie sfeer vooraf en het geld van Rice goed gebruikt voor meerdere spelers. Rustig aan doorgroeien naar goede subtopper en zich later echt bovenin mengen!

Een club als Everton is ook een leuke uitdaging denk ik. Van het aantrekken van destijds topspelers als James, Gomes en Mina, naar hele slechte jaren.

Naast de gebruikelijke teams (Ajax en Barcelona) spreken Brighton en Leverkusen mij heel erg aan. Ik wil ook ergens nog een carrière starten met Luton Town, Union Berlin en nog een Engelse topclub wellicht.

Ik ga sowieso een carrière met Spurs onder Postecoglu doen, maar ik denk dat ik met Anderlecht start om de nieuwe gameplay wat onder de knie te krijgen. Of, als het toch erg moeilijk blijkt, met Union Berlin om lekker te counteren met een fantastische cult-club.

Ik begin traditioneel met een career met Ajax, wat dit seizoen een uitdaging wordt - waar je de afgelopen jaren feitelijk de prestaties van Ten Hag wilde overtreffen, dien je nu de club her op te bouwen, terug te brengen naar de top en Champions League.

Andere clubs op mijn lijstje zijn Hertha BSC (weggezakt naar Bundesliga 2), Dortmund II of Freiburg II,
anders Villarreal B (beginnen als coach van een reserve elftal), Anderlecht heeft dit seizoen een leuke selectie.

Ik heb misschien wel een tip voor PL: Luton Town, net gepromoveerd. Voor de Eredivisie heb ik voor PEC Zwolle gekozen, hoewel Almere City ook een leuke uitdaging kan vormen. Maar ik ben nu voornamelijk bezig met een eigen club: Bavaria FC, ik heb 1860 München vervangen en BVB II als rivaal.

Eigen club is altijd interessant. Nog enige verbeteringen ten opzichte van vorige FIFA’s in die optie?

Je hebt 4 shirts met sponsors en nog een aantal andere nieuwe tenues maar het aantal tenues met sponsors had zeker wel hoger kunnen zijn of op een andere manier aangepakt zijn

Weer hetzelfde probleem als vorig jaar… bij een aantal clubs in de PL geen shirtsponsor, vorig jaar moest je dan je taal op engels zetten en was het probleem opgelost. Dit werkt nu dus niet, Iemand een oplossing?

Het probleem zit hem erin dat sommige soort bedrijven niet mogen adverteren in landen waarin het spel wordt uitgegeven. Vandaar dat de clubs in Europees verband ook zonder sponsor spelen. Het spel houdt grotendeels de UEFA-normen aan (en niet de nationale normen) - inschrijflijsten spelers, sponsors etc.

Indien je anders wenst, kwestie van geduld (lees: weken of maanden, niet enkele dagen)

Als je het spel opstart en hij begint in te loggen moet je op annuleren klikken. Zodra je op offline speelt zijn alle shirt sponsors beschikbaar.
Wat ik meestal doe als ik een nieuwe carrière start is eerst online opstarten met de laatste downloads van alle selecties en daarna het spel opnieuw opstarten en op offline spelen.
Hoop dat je hier wat aan hebt :+1:t3:

1 like

Oh ja nu dat je dit zegt schiet het me weer te binnen. Dit was inderdaad bij FIFA 23 ook het geval. Bedankt voor de heads up!

1 like