FC24 Career Mode

Is het nou echt zo dat je in career mode de spelers line-up helemaal niet meer ziet en de opkomstliedjes bij clubs als West Ham en in de Champions League niet meer hoort? Of was dit een bug?

Ik lees er meer over, maar lees ook dat het op de PS4 versie nog wel zo is en op de PS5 versie niet? Zou dit nog terug komen, iemand enig idee?

Zou voor Northampton town gaan met een paar aanpassingen zou je vrij gemakkelijk naar Championship moeten kunnen komen

Ik erger me hier ook aan op PS5. Geen idee of dit nog terugkomt… :frowning:

Ja heel jammer… Het is inmiddels ook een groot topic op de site van EA van inmiddels 36 pagina’s vol over dit onderwerp:

Op reactie van iemand van EA zit nog steeds iedereen te wachten… Ben er bang voor dat ze al hun aandacht gooien op Ultimate Team.

Ik ben het eens dat EA Sports iets betere PR en openbare communicatie kan gebruiken. Als ze gewoon duidelijk een datum geven, tot wanneer de community geduld zou moeten betrachten heb je alle ontevredenheid snel in de kiem gesmoord.

Maar dan is het van onze kant wel belangrijk om de rollen gescheiden te houden. Op Answers HQ werken alleen vrijwilligers; die staan weliswaar in contact met EA Sports, maar ze zijn het niet en worden ook niet door ze betaald of uberhaupt ervoor betaald. Dus de mensen die daar de forums beheren, wachten met net zoveel smart op een antwoord als wij.

Daarbovenop, zijn ze deze week de gehele rolverdeling bij AHQ aan het reshuffelen. Dus ik zou zeggen: probeer het opnieuw ten tijde van de Nederlandse herfstvakantie.

1 like

Misschien een gekke vraag, maar krijgen jullie kaarten in carrière? Ik kan doen wat ik wil, ik krijg nooit geel of rood. Mijn tegenstanders ook niet trouwens

Bij mij vrij makkelijk, zowel ik als AI - sterker, de AI pakt makkelijker kaarten dan ooit tevoren. Bijna realistisch qua geel, iets gemakkelijk rood (AI).

Idem. Kijk eens in je instellingen.

Het waren inderdaad de instellingen. Heel apart dat die standaard op ‘uit’ stonden.

Inmiddels heb ik het volgende probleem. Als ik een scout spelers laat scouten, verdwijnen deze spelers na een paar dagen (in de game) uit het lijstje. Als ik de spelers opzoek, staat er ‘niet gescout’. Als ik er op klik, staat er wel ‘stop scouten door…’ Het scouten is zo onmogelijk, dus dat haalt veel plezier uit de game. Hebben jullie dit probleem ook?

Mijn game liep deze week ook ontzettend vaak vast, vooral in de transferperiode. Gelukkig was dat vandaag niet het geval, misschien dat dat komt door de update van vandaag.

Ik heb dit jaar nog niet heel veel carrière gedaan, maar als ik dat deed was ik bezig met Newcastle United. Inmiddels heb ik seizoen 2 er op zitten en ben ik weer enthousiast om deze voort te zetten.

Met de Saoedische overname en het grote transferbudget wilde ik aanhaken bij de top van de Premier League. Dat wilde ik graag doen met enkele grote aankopen, maar wel met een Engelse kern. Ik wilde voorkomen dat het een vreemdelingenlegioen zou worden van allemaal grote aankopen met allerlei nationaliteiten.

Meest spraakmakende uitgaande transfers:

  • Miguel Almiron vertrok begin seizoen 2 naar Saudi Arabië. Hij was niet zeker van een basisplaats en was hierover al snel ontevreden. Bij een goed bod heb ik hem laten vertrekken.

  • Sean Longstaff was niet tevreden en wilde uiteindelijk zijn contract niet meer verlengen. Hij heeft halverwege seizoen 3 een voorcontract getekend voor een transfervrije overstap naar Aston Villa.

  • Nick Pope raakte in de voorbereiding van seizoen 2 voor een aantal maanden geblesseerd. Aangezien Dubravka in rating snel achteruit ging, was ik op zoek naar een goede jonge (bij voorkeur Engelse) doelman. Uiteindelijk heb ik Pope bij een niet af te slaan bod laten gaan toen hij zijn basisplaats verloren was.

Inkomende transfers seizoen 1:

  • Fikayo Tomori was de eerste grote aankoop. Met Trippier rechtsback die graag mee op komt en Botman links centraal wilde ik graag iemand met meer snelheid achterin. Schär is een erg goede speler en komt nog steeds aan genoeg speeltijd, maar Tomori is beter in staat de ruimtes te bespelen die het aanvallende voetbal dat ik speel met zich mee brengt. Hij is hiervoor de perfecte oplossing.

  • Milos Kerkez was direct de tweede aankoop van seizoen 1 om het probleem op de linksback positie op te lossen. Met Burn en Targett als opties wilde ik hier graag een andere speler met meer snelheid en meer potentie. Kerkez is een jonge, snelle en felle back die perfect is voor het Premier League voetbal.

Seizoen 2:

  • Aaron Ramsdale was door de komst van Raya bij Arsenal zijn basisplaats verloren. Door de blessure van Pope heeft hij in het tweede seizoen de plek onder de lat overgenomen. Een jonge talentvolle Engelse doelman past precies in mijn visie.

  • Rico Lewis kwam bij Manchester City helemaal niet aan spelen toe. Achter Walker en aankoop Carvajal was hij de derde rechtsback in de selectie. Ook op het middenveld was er geen ruimte voor hem. Door het ouder worden van Trippier en tweede rechtsback Livramento die wilde vertrekken, heb ik een poging gewaagd om Lewis los te weken bij City. Door naast een bod ook Livramento te gebruiken als ruilspeler, gingen ze akkoord met het vertrek van de rechtsback. Hiermee heb ik een erg jonge talentvolle Engelse speler binnen weten te halen. Hij wisselt inmiddels steeds vaker af met Trippier en ik denk er steeds vaker aan om Trippier te banken voor Lewis in de belangrijke wedstrijden.

  • Khvicha Kvaratskhelia was de grootste aankoop van seizoen 2. Door het behalen van Europa League voetbal en een enorm transferbudget was er ruimte voor 1 ster-aankoop. Door een gebrek aan goals en wisselvallig resultaten van buitenspelers Barnes en Gordon, wilde ik graag een aanvaller van wereldklasse halen. Kvaratskhelia is eerder gelinkt aan een overstap naar Newcastle en bij deze heb ik hem over kunnen nemen van Napoli!

Seizoen 3:
Na een wisselvallig tweede seizoen waarin we Europa League voetbal haalden, wilde ik in seizoen 3 meestrijden bovenin de Premier League en terugkeren in de Champions League. Daarvoor had ik meer goals nodig vanaf mijn middenveld. Toen ik wederom bij het team van Manchester City keek, zag ik dat ze naast Carvajal, onder andere ook Rafael Leao en Gerard Moreno aangetrokken hadden. Hierdoor kwam Phil Foden verassend genoeg maar tot 12 optredens in het afgelopen seizoen. Mede door het gebrek aan speeltijd en zijn wens om graag als nummer 10 te opereren, hebben wij hem kunnen binnen halen! Het grootste Engelse talent van de competitie komt ons middenveld versterken!

Misschien niet allemaal even realistisch, maar wat is dat nog wel tegenwoordig :wink: Wie had ooit gedacht dat Henderson bij Ajax zou spelen.

Waardoor dit nu mijn team is:

Wissels:
Dubravka (72)
Schär (80)
Lewis (79)
Joelinton (82)
Willock (81)
Gordon (81)
Wilson (78)

Premier League
Een geweldig seizoen die tot het eind spannend bleef. Na een voorsprong van 7 punten bijna nog te hebben weggegeven, hebben wij toch Manchester City achter ons weten te houden en zijn we kampioen geworden! Laatstgenoemde leverde met Haaland wel de topscorer van de competitie met 30 goals. Echter werd hij kort gevolgd door onze eigen Alexander Isak met 27 goals! De aankoop van Ramsdale bleek ook een schot in de roos. Hij hield namelijk 14 keer de nul en was hiermee de keeper met de meeste clean sheets.

Eindstand:

  1. Newcastle United – 85 ptn
  2. Manchester City – 83 ptn
  3. Arsenal – 74 ptn
  4. Liverpool – 73 ptn
  5. Aston Villa – 70 ptn

Europa League
In een groepsfase met tegenstanders RC Lens, Shamrock Rovers en Royal Antwerp zijn we moeiteloos eerste geworden. Doordat we ook hebben gerouleerd met wat wisselspelers en wat blessures hebben we niet alles gewonnen, maar zijn we samen met RC Lens doorgegaan naar de volgende ronde.
Door achtereenvolgens Lazio, Sevilla en Monaco allen met moeite uit te schakelen, speelden we de finale tegen Braga. Deze werd dan weer relatief eenvoudig met 3-1 gewonnen door onder andere 2 goals van Isak.

Isak is ook de topscorer geworden van dit Europa League seizoen met 10 goals. Kvaratschelia had ook een groot aandeel met 4 goals, allen gescoord in de knock-out fase.

Ik hoop dat we dit jaar in de Champions League kunnen presteren. Ik zit er aan te denken voornamelijk breedte-aankopen te halen om het zware programma in alle competities aan te kunnen. Wellicht dat ik nog op zoek ga naar een nieuwe rechtsbuiten.

2 likes

Ik merkte op toen ik even wat aan het rondneuzen was bij de real faces managers voor @DavinEland z’n mogelijke nieuwe carrière dat ik bij Engeland enkel teams zag van de Premier League?

De lagere divisies in Engeland waren niet beschikbaar, terwijl in Duitsland je alle klasses had. Ik zou met andere woorden geen carrière kunnen starten met vb. Leeds?! Nog iemand dit voor?

Dat kan wel maar niet met de desbetreffende trainer of je zou die zelf moeten creëren.

Newcastle United wint de Champions League!

Als opvolging van mijn vorige post heb ik seizoen 3 inmiddels afgerond bij mijn carrière bij Newcastle. Inmiddels heb ik een wereldteam samen weten te stellen die dit seizoen niet alleen de Premier League heeft gewonnen, maar ook de Champions League!

De groepsfase met als tegenstanders PSV, Kopenhagen en Benfica werd eenvoudig gewonnen. Met 4 overwinningen, 1 gelijkspel en 1 verliespartij zijn wij samen met PSV doorgegaan naar de Laatste 16. Door achtereenvolgens Leverkusen (gecombineerd 4-1), Atletico Madrid (3-2) en Barcelona (4-2) te verslaan werd de finale gespeeld tegen PSG. Een ultra-aanvallend PSG speelde met 4 aanvallers: Rashford, Kolo Muani, Mbappé en Dembélé. De finale werd na een 2-3 achterstand uiteindelijk met 4-3 gewonnen! Door 2 goals van Xavi Simons en goals van Bruno Guimaraes en Foden werd het grote doel van de eigenaren van Newcastle behaald!

De Premier League werd gewonnen met een voorsprong van 7 punten op de zeer wisselvallige concurrenten van Manchester City en Liverpool. Het Manchester United van Ten Hag is vierde geworden en Chelsea complementeert de top-5. Southampton, Norwich en Millwall zijn de degradanten. Isak is net als in seizoen 2, tweede geworden in het topscorersklassement. Haaland scoorde er 25 in 34 wedstrijden, Isak beleefde een geweldig seizoen met 20 goals.

Alexander Isak is wel de belangrijkste speler van deze carrière. Inmiddels is hij 90 algemeen met onder andere:

  • 91 snelheid (82 versnelling in combinatie met 99 sprintsnelheid)
  • 93 schieten (98 afmaken)
  • 86 dribbelen
    En dat allemaal in combinatie met zijn lengte van 192 cm en vijf sterren zwakke been is hij de perfecte spits!

Dit is nu mijn team:

Wisselspelers:
Pope (84)
Geertruida (87)
Trippier (78)
Joelinton (85)
Willock (81)
Gordon (81)
Barnes (85)

Ik denk wel dat dit het einde van deze carrière is. Het hoofddoel is bereikt en ik ben wel toe aan iets nieuws. Ik twijfel alleen nog over met welk team. Ik denk er aan om een keer in Spanje of Duitsland te beginnen.

3 likes

Zo dat is een aardige selectie en geweldige prestaties. In Duitsland zou je kunnen kiezen voor Frankfurt of Gladbach, Spanje (Betis, Villarreal of Valencia)

1 like

Knappe carrière neergezet! Jouw doelen zijn idd bereikt, vandaar dat ik jou zeker Spanje kan aan bevelen!

Waar ben je precies op naar het zoeken in je nieuw team?

Topteams a la Real, Barça of Atleti? Subtoppers die graag willen aansluiten zoals Athletic, Sociedad, Real Betis & Villarreal, maar er voorlopig niet in slagen (zelfde verhaal als Newcastle)?

Vergane glorie Valencia terug naar de top brengen, Sevilla of Celta terug op de goede weg zetten?

Of een kleinere club zoals Osasuna, Alavés, Mallorca, Cádiz en stunten zoals Girona nu doet?

Heel veel echte stadions, veel real faces, een competitie waar iedereen tegen iedereen kan winnen. Kortom, de moeite waard! :wink:

1 like

Bedankt voor de tips! Ik zit te denken aan Sevilla of Valencia. Beide mooie clubs die ondermaats presteren.

Sevilla heeft een wat ouder team met (voormalig) topspelers zoals Jesus Navas en Sergio Ramos. En Valencia vind ik overall al jaren een matige selectie hebben voor zo’n grote club.

Beide genoeg ruimte voor verbetering. Ik neig nu meer richting Sevilla. Met Navas en Ramos nog een keer strijden voor Europees voetbal en met jonge aankopen het team langzamerhand verbeteren.

1 like

Bij Sevilla moet je aan de bak qua selectie. Veel ervaren, oudere spelers.
Je zult veel moeten doorselecteren.

Bij Valencia mis je wat kwaliteit maar heb je wel grote talenten als Lopez, Guerra en Guillamon.

1 like

Iemand ervaring met de sfeer(acties) in beide stadions?

In het echt vind ik de Himno del Sevilla echt geweldig: https://youtu.be/eaiaRu4Bvn8?si=b98ixJNutFiPsciR

2 likes

Ik speel met Sevilla, inmiddels in seizoen 4. Selectie is haast niet meer te herkennen van toen ik begon. Bade en Nianzou staan achterin, op het middenveld loopt Sow nog en voorin speelt Ocampos. Verder heb ik Lukebakio nog maar lijkt aan zijn laatste maanden bezig.

Samba (Sergio Rico)
Vanderson (Morey), Nianzou (Frances) Bade (Toti Gomes), Barco (Bretones)
Gabriel Veiga (J.Gonzalez) Sow ( Samu Costa)
Zeballos (Pedro Neto) Puardo (Costa (jeugd), Ocampos (Lukebakio)
Andre Silva, (Tiago Tomas)

Wellicht dat Mestalla wat knusser aan voelt dan Pizjuan van Sevilla

4 likes

Vooral tijdens El Gran Derbi tegen Real Betis blijkbaar oorverdovend!

Beide mooie clubs, met elk hun eigen situatie! Benieuwd welke je effectief zal kiezen & wat je er gaat van maken! Buena suerte! :wink:

1 like