FIFA 19 Club gezocht

Wanneer de nieuwe FIFA uitkomt wil ik ook weer een manager story beginnen, alleen weet ik nog niet echt met welke club. Wellicht kunnen jullie me helpen om een leuke club te vinden waarmee ik een verhaal kan maken, de club moet aan het onderstaande rijtje voldoen.
Het moet een club zijn die:

  • mee speelt om de titel of in zo’n twee seizoenen mee kan spelen om de titel
  • een aantal spelers heeft die als uithangbord van de club kunnen fungeren gedurende het verhaal (wereldtoppers, clubiconen, toptalenten)
  • een aantal talenten heeft die in een aantal seizoenen in de basis kunnen staan
  • het vermogen (financieel en qua aantrekkingskracht van de club) heeft om topspelers of toptalenten aan te trekken
  • in een van de grote competities speelt, waarbij ik Frankrijk niet heel aantrekkelijk vind

In de afgelopen twee edities heb ik met AC Milan en Atlético Madrid een story gehad waar ik veel plezier aan heb beleefd. Deze clubs vallen voor een story af voor mij. Ik zat zelf in mijn hoofd met Napoli of Liverpool maar ben benieuwd of jullie suggesties hebben voor andere clubs en het (mogelijke) verhaal eromheen.

Liverpool schoot mij ook als eerste te binnen, maar aangezien je om andere suggesties vraagt: Arsenal lijkt me ook heel tof. Prachtige club die snakt naar een titel gezien de laatste alweer van 14 jaar geleden dateert. Met Özil natuurlijk een vedette in het team en verder ook een leuke selectie, waarbij je met hier en daar wat sleutelen zeker voor de titel mee moet kunnen spelen binnen 2 jaar. Met Maitland-Niles, Iwobi en Torreira ook leuke talenten in de ploeg.

1 like

Liverpool was ook bij mij de eerste club die in me op kwam. Ook zou je kunnen denken aan Borussia Dortmund.

Het zijn misschien niet de meest voor de hand liggende opties, maar ik denk dat teams als Manchester United en Chelsea een mooie story op zouden kunnen leveren.

Bij Chelsea zijn ze met Sarri een nieuwe weg in geslagen qua voetbal en het zou een mooie uitdaging zijn om ook langzamerhand het beleid aan te passen en de jeugd meer kansen te geven en vanuit daar meerdere jaren op rij constant te presteren in de Premier League en successen te kunnen boeken in de Champions League.

Met Manchester United zou je ook een mooie story kunnen maken. Na Ferguson is het een zooitje in Manchester en vallen de prestaties tegen. Met een nieuwe trainer aan het roer, want Mourinho lijkt mij niet ideaal, moet je United weer de echte Europese topclub laten zijn die het op dit moment toch niet is. Omdat je in dat geval waarschijnlijk met een nieuwe trainer gaat werken, zijn er ook veel opties qua aankopen.

Een club als Liverpool die je zelf noemt, zou ook een mooie club zijn. Echter denk ik dat deze al een iets duidelijker beleid hebben en er op dit moment beter voorstaan, waardoor je story wellicht iets sneller zou kunnen vervelen.

1 like

Bayer Leverkusen, Borussia Dortmund, Arsenal, Liverpool, Manchester United, Tottenham, Sevilla, Valencia… Dat lijken me alle clubs die aan je eisen voldoen.

2 likes

Hoe zit het eigenlijk met de rechten op het gebied van stadions e.d. van de Serie a in Fifa 19? Lees dat er van LaLiga wel meer stadions in zitten?! Ik wil een keer een carrière starten met een team dat niet uit de Premier League komt.

Seria a hebben ze ook alle stadions van. Heet nu Calcio A.
Zie link:
https://www.google.nl/amp/www.dailymail.co.uk/sport/esports/article-6078755/amp/EA-Sports-confirm-FIFA-19-Serie-license.html

1 like

Thanks, die had ik nog niet gezien! Dan ga ik een carrière starten met AC Milan denk ik! Op den duur de strijd aangaan met het grote Juventus en Milan terugbrengen naar de Europese top.

Van de Serie A zitten niet alle stadions in de game. Enkel de licentie daarvoor is terug, zodat Calcio A weer echt Serie A heet met de juiste logo’s.

1 like

Welke stadions in de Serie A komen dan wel in FIFA 19? San Siro (AC Milan en Internazionale), Stadio Olympico (AS Roma en Lazio) en Juventus Stadium (Juventus) zaten al in FIFA 18. Kan ik straks bijvoorbeeld in het Stadio Ennio Tardini (Parma) terugzien in FIFA 19 of is dat een brug te ver?

Ik denk niet dat er al nieuwe stadions in de Serie A bekend gemaakt zijn, en ik vrees dat dat op dit moment ook niet meer gaat gebeuren. Waarschijnlijk blijft alles bij het oude.

Ik ben ook bang dat het in de Serie A dezelfde zijn als vorig jaar. Anders hadden ze dat allang al gecommuniceerd met ons denk ik

@Ryanajax Manchester United lijkt mij inderdaad ook wel wat, denk dat er voldoende gewijzigd kan worden in het beleid dat daar gevoerd wordt. Grote vraag is natuurlijk hoe realistisch het is om een nieuwe trainer voor de groep te zetten die dan ook weer bakken met geld uit mag gaan geven om de selectie naar zijn hand te zetten.

Zinedine Zidane wordt in de media genoemd als mogelijke opvolger voor Mourinho, welke namen zien jullie nog meer naar Manchester gaan? De meeste toppers zijn wel voorzien volgens mij, dus de keuze zal niet heel erg groot zijn.

Jammer dat er nog steeds maar zo weinig stadions van de Serie A en de Bundesliga in Fifa 19 zitten: https://www.easports.com/fifa/news/2018/fifa-19-new-stadiums?utm_campaign=fifa19_hd_ww_ic_soco_twt_fifa-19-stadiums-tw-100918&utm_source=twitter&utm_medium=social&cid=50289&ts=1536597422681

Wel alle stadions van LaLiga dus. Dan ga ik eens kijken of ik daarin ga beginnen

Zijn dat niet de scoreboards ect. ?

@db1512 Zidane is natuurlijk de meest voor de hand liggende optie. Verder zijn er inderdaad weinig toptrainers op dit moment die geen club coachen. Misschien kan het voor je story, als je daar met Manchester United aan zou beginnen, ook mooi zijn om een trainer van een andere ploeg te verleiden of te verassen met een minder ervaren coach.

Een club die minstens 1 speler van 80 ALG erin heeft staan en een lekker sfeertje in het stadion heeft… zeker nu de atmosfeer fijner klinkt in FIFA 19. Wat voor een club zou daar goed voor zijn? :slight_smile:

Real Betis? Weet niet zeker of de sfeer daar heel lekker klinkt, maar goede supporters hebben ze zeker. Voordeel is ook dat bijna alle stadions in Spanje in FIFA zitten. Daarnaast is de selectie van Betis redelijk sterk en spelen ze Europa League.

Bilbao lijkt me ook een aanrader, maar dat zit je wel met hun regel dat ze enkel Basken aantrekken.

Ik ben keihard aan het twijfelen tussen een paar clubs:

  • Schalke: nu echt (jeugd)spelers binnen boord houden en de concurrentie aan gaan met Bayern München binnen een paar jaar, leuke derby.
  • Real Sociedad: Baskenland, San Sebastian is een geweldige stad, concurrentie aangaan met Athletic Bilbao en de (sub)top van Spanje.
  • Athletic Bilbao: ‘Alleen Basken’ beleid, spelers binnenboord houden, oude spelers terughalen, concurrentie aangaan met de (sub)top van Spanje, geweldig stadion. (Weet iemand hier of je spelers kunt scouten met Baskische namen?)
  • Aston Villa: Weer terugbrengen naar het hoogste niveau, vooral Britse spelers in de selectie krijgen, hebben een geweldig stadion, veel concurrentie in de Championship, misschien wat Nederlandse invloeden in de selectie op den duur, Birmingham Derby.

Mochten jullie suggesties hebben:

  • Eigen stadion
  • Fanatieke supporters (mede door de goede sfeer in FIFA 19, extra leuk.)
  • Eventueel een derby.
  • Ik wil bezig met eigen jeugd.
  • Er moet iets op te bouwen zijn.
  • Eventueel oude spelers terug halen, die er gespeeld hebben.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! :smiley: