FIFA 19 Club gezocht

Goh, je komt zelf al met vier heel leuke clubs, waartussen ikzelf ook moeilijk zou kunnen kiezen. Ik kan wel zeggen dat mijn laatste carrière op FIFA18 er eentje met Bilbao was, en daar heb ik me enorm mee geamuseerd. Nu het stadion er in zit en er een paar nieuwe faces bijgekomen zijn (Inaki Williams is een monster) kan dat alleen nog maar beter worden.
Je kan niet op Basken selecteren bij het scouten, maar niet elke Baskische speler heeft een typisch Baskische naam, dus qua jeugdspelers vind ik dat je alle Spanjaarden sowieso mag binnenhalen. Zelf heb ik in S1 in Spanje en Frankrijk gescout, maar in S2 ben ik voor Spanje en Venezuela gegaan. Daar zijn meer namen die naar het Baskische neigen en met de cheat engine op pc is de nationaliteit zo veranderd. Op Sofifa is een lijstje te vinden met alle spelers die voor Bilbao zouden mogen uitkomen, maar wat zo’n beperking zo leuk maakt is dat je ook in je eigen selectie op zoek moet naar oplossingen om blessures of schorsingen op te vangen. Zo is bij mij Unai Lopez na zijn uitleenbeurt op CM terechtgekomen na een blessure van Benat, terwijl hij volgens FIFA een winger of CAM is.

1 like

@Scrum Deportivo La Coruna? Het stadion zit in de game. Ze beschikken over een mooie aanhang. Er is ook de derby tegen Celta de Vigo. Ze zitten nu in de tweede klasse dus er is iets op te bouwen. Dit kun je doen met eigen jeugd uiteraard. Depor terug de gloriejaren bezorgen zoals begin deze eeuw, dat lijkt me een mooie uitdaging.

1 like

@Raindog, ¡Cracias! Zal eens even kijken op Sofifa en welke stappen ik kan gaan maken qua spelers en scouting.

@El-Loco, Coruña is ook wel een goede zeg! Even kijken! Thanks!

Ik ga zelf beginnen met Hamburger SV. Voldoet eigenlijk ook wel aan al je eisen! Ook FC Sankt Pauli lijkt me dan een leuke uitdaging, alleen geen echt stadion helaas.

@tomcleanmountain Thanks! Ja, vind Sankt Pauli zelf ook een gave club, alleen jammer van dat stadion. Verder wil ik natuurlijk op termijn een keer kampioen worden van het land waar mijn carrière afspeelt. Daarom lijkt Sankt Pauli mij niet super realistisch. Aston Villa en Athletic Club zijn ooit al kampioen geweest, ik wil die tijd graag terugbrengen. Toch bedankt! :slight_smile:

Het wordt toch een realistische carrière met Athletic Club! Ik wil met bepaalde regels spelen, zeker met het echte beleid. (CL winnen wordt m jammer genoeg niet :frowning:). Iemand die mee denkt? Zit zelf na te denken over een story zonder alle kranten berichten etc, wat vinden jullie er van?

Denk dat je met Bilbao zeker een goede club hebt voor een story. Ook zonder gemaakte verslagen kun je in principe wel een story houden, zolang er maar een duidelijk verhaal achter zit natuurlijk.

Ik zeg doen. Heb dit in fifa17 gedaan met Marseille. Je kan dan bijvoorbeeld de selectie voorafgaand aan het seizoen uit lichtte. Vervolgens kun je korte verslagen maken over de top wedstrijde en aankopen.

Ik ben ook nog een beetje aan het twijfelen, ik zoek een club die wat afgezakt is en die ik terug kan brengen naar de hoogste divisie, iemand een tip?

Sunderland? Leeds United? Portsmouth? Deportivo la ceruna? HSV, Palermo… zit er al iets tussen? :sweat_smile:

Ook ik ben nog altijd zoekende… Ik twijfel tussen Manchester United, Arsenal of Valencia. Clubs die hun hoogtijdagen gekend hebben, maar tegenwoordig het wat moeilijker hebben en zoekend zijn na het juiste recept. Misschien dat ik er nog wel een story aan bind (mits mijn tijd ivm werk het toestaat). Hoor graag jullie mening.

Haha, bedankt voor de tips :slight_smile: Het probleem is juist dat er zoveel opties zijn :stuck_out_tongue: Ik ga me eens even in de selecties verdiepen :slight_smile:

Als je echt niet kan kiezen kan je altijd een toernooi tussen al je opties simuleren, en dan voor de winnaar (of juist de verliezer) gaan.

1 like

Dan zou ik voor Arsenal gaan. Hebben nu heel leuk in gekocht met natuurlijk Aubameyang, maar ook voor in de toekomst met Torreira en Guendouzi (hoop dat ik het goed schrijf😂)

Het zou tof zijn om met Arsenal weer dat ene seizoen te evenaren toen ze ongeslagen kampioen werden. Blijft toch een geweldig mooie club ook vind ik altijd. Misschien nog één of twee topspelers erbij halen en proberen er echt een team van te maken.

@JjochemJ ik vind Valencia wel wat hebben. Bijna alle stadions in Spanje zitten nu in het spel en Valencia heeft een in mijn ogen een leuke selectie met o.a. Parejo, Rodrigo, Guedes, Kondogbia en Gaya. Er is nog wel ruimte om een aantal leuke aankopen te doen waarbij je je op lagere Spaanse teams en de Portugese competitie kan richten.

@Ryanajax @db1512 Ik ben begonnen met mijn story. Athletic Club: Baskische trots op weg naar de top! Dus bedankt voor jullie tips :wink:

Naast me vaste carriere met Feyenoord twijfel ik over de volgende clubs waar ik waarschijnlijk ook over ga posten in het carriere topic.
Liverpool: vanwege de entourage en omdat het me favoriete club is in Engeland.
Dortmund: vanwege de talenten in het team en het stadion/sfeer.
West Ham: ik vind dat ze dit seizoen een leuk team hebben en je kan de jeugdopleiding het werk laten doen.
Malaga: ze laten terugkeren naar de liga en er weer een stabiele ploeg van maken, is trouwens ook een van me favoriete spaanse teams.
Andere opties zijn zeker welkom alvast bedankt!

@Rivaldo, zelf zou ik voor West Ham gaan! Liverpool en Dortmund behoren al tot de top van de competitie waar zij in spelen. Malaga heeft geen echt stadion en persoonlijk vind ik de club niet zo gaaf. Met West Ham United kun je alles opbouwen en er voor kiezen om zoveel mogelijk Britse en Ierse spelers te gebruiken. Ook hebben ze een prima jeugdopleiding. Daarnaast is de PL volledig gelicenseerd en heeft WHU een eigen stadion IG.

WHU! Heb er in de vorige editie veel plezier mee gehad. Drie seizoenen en kwam heel sterk voor de dag met een 3-5-2. Grappige was dat ik Wilshere na seizoen 1 haalde, nu irl ook. Ze hebben schitterende tenue’s een nieuw mooi stadion en moeten nu door gaan groeien.

Malaga heeft wel een echt stadion, maar aan de selectie is wel veel werk. West Ham lijkt me een leuke selectie met veel mogelijkheden te hebben, maar hun stadion is net wat mij tegenhoudt. De fans zijn er helemaal niet blij mee, en de sfeer zou niet meer hetzelfde zijn.