FIFA 19 Club gezocht

Ben zelf aan het overwegen om met Leipzig te starten, vol met talenten,veel gamefaces én deftige Nike shirtjes.
De enige redenen die me doen twijfelen is dat het één van de meest gehaatte voetbalclubs is uit Duitsland en de ‘historie’ van de club.

1 like

Ik zou inderdaad voor Leipzig gaan. Bij mij vervelen ploegen zonder game faces ook erg snel of maak ik de carrière zelf snel onrealistisch omdat ik mij focus op het van de hand doen van spelers zonder face en het aankopen van spelers met face. Bij Leipzig heb je veel jonge talenten, halen de spelers trouwens ook overal en lekker veel game faces.

1 like

Die hele Red Bull machine vind ik verschrikkelijk, net als het drankje zelf, maar wat ze doen is eigenlijk wel knap: volgens mij hebben ze een regel dat ze geen spelers ouder dan 23 aantrekken. Misschien moet ik mij over RB heen zetten en voor hen kiezen.

Ben benieuwd wat het gaat worden, laat het zeker weten @Raindog

Ben zelf gestart met Sevilla. Hebben mooie shirts, een eigen stadion en veel game faces. Daarnaast is het ook een mooie uitdaging om Barca en Real van de troon te stoten. Je zou in Duitsland ook nog kunnen kijken naar Schalke.

1 like

Ik heb momenteel enorm veel plezier met Valencia. Seizoen twee alweer. In seizoen 1 vieren ze hun 100- jarige bestaan. La Liga heeft alles vol gelicenseerd. Maakt het wel aantrekkelijk. Verder heb ik Mata terug gehaald in S2.

Speelde eerst 442 maar nu met Mata 4231. Aangezien Batshuayi was gehuurd en Gameiro mij niet beviel. Twee prachtige tenue’s en een gruwelijk afschuwelijke (mening)

1 like

@Joostvans ik vind Liverpool een team dat eigenlijk al vrij compleet is, ik denk ook niet dat zij de komende transferperiodes veel transfers gaan doen. Op eigenlijk alle posities hebben ze topspelers en ook nog eens onder de 28. Voor City geldt wel een beetje hetzelfde en in iets mindere mate ook voor Spurs, allemaal een spelersgroep met een redelijk loyale en relatief jonge kern.

Blijven over Arsenal, Chelsea en Manchester United. Ik denk dat dit alle drie clubs zijn waarmee je een aantal grote Britse talenten kan halen en ze ook binnen afzienbare tijd minuten kan geven. Ik denk dat een Wan-Bissaka, Rice, Sessegnon en Maddison met alle drie wel te halen zijn en dat je ze dan moet combineren met de talenten die je al hebt. Op dat gebied spreekt United wel het meest aan.

@Joostvans Ik ben het wel eens met de andere reacties. Manchester United lijkt mij ook de leukste optie omdat die op dit moment in een fase lijken te zitten waarin er ook daadwerkelijk zoiets plaats kan vinden. Ook bij Chelsea zou dit eventueel kunnen, maar die zitten met een transferban.

@Raindog is Everton of West Ham geen leuke optie?

Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuwe club. Nadat ik twee seizoen met Millwall heb gespeeld om te wennen aan het feit dat mijn instellingen niet langer op handmatig staan, ben ik wel toe aan iets nieuws.

Wat mij weer een keer leuk lijkt is om een carrière te starten buiten één van de topcompetities. Dus in bijvoorbeeld België, Nederland, Portugal, Turkije of Oostenrijk. Het liefst neem ik dan een ploeg die in eigen land meestrijd voor de titel en tegelijk Europees probeert te stunten. Afgelopen FIFA heb ik dit met Celtic gedaan dus Schotland is geen optie. Nu twijfel ik echter welke ploeg het meest geschikt is en waarbij de grootste uitdagingen liggen.

De teams die aan mijn eisen voldoen lijken mij:
Ajax
PSV
Club Brugge
Anderlecht
Standaard Luik
Benfica
Porto
Sporting
Galatasaray
Besiktas
Istanbul Basaksehir
Red Bull Salzburg
Basel

Denk er ook over om bij deze carrière weer wat meer in een story vorm updates te gaan plaatsen, aangezien dit het voor mij toch net wat leuker maakt. Ik ben erg benieuwd welke club(s) jullie het meest geschikt vinden.

1 like

Mij lijken Galatasaray, Feyenoord en Standard Luik dan de leukste uitdagingen. Hebben alle drie een redelijk rijke historie en er is nog veel aan de selectie te werken.

1 like

Ik zou als belg wel eens graag een story lezen met een Belgische club dus Anderlecht Brugge of Standard heeft mijn voorkeur!

2 likes

Bedankt voor jullie reacties @Damian en @Aron1997

Ik heb vrijwel alle opties bekeken en er enkele overgehouden om mijn keuze tussen te maken.

AZ: De enige ploeg waar ik eigenlijk mee zou kunnen starten in de Eredivisie naast mijn favoriete ploeg Ajax. Wat mij bij Ajax echter tegen houd is dat ik het dan extreem realistisch wil houden. Bij AZ zou dit stukken minder het geval zijn en ze hebben een talentvolle selectie wat een pluspunt is. Minpunt is dat ze echt kwaliteit tekort komen om mee te strijden voor de titel.

Standard Luik: Hierbij ligt waarschijnlijk de meeste uitdaging in België. Als ik de selecties van Anderlecht en Club Brugge vergelijk is hier zeker nog werk aan de winkel. Waar ik echter mijn vraagtekens bij heb is hoe de Belgische competitie op FIFA in elkaar zit. Toen ik een carrière aan maakte om dit te bekijken, stond er bij Pro League Play-off enkel een halve finale aangegeven en geen kampioenscompetitie zoals ik deze in het verleden heb gezien. Iemand hier ervaringen mee?

Sporting Lissabon: De eeuwige nummer drie van Portugal zo lijkt het. Denk dat er hierbij zowel in de competitie als Europees genoeg uitdaging ligt. Het talentvolle Benfica en stugge Porto zullen kwalitatief nog wel beter zijn, maar daar kan verandering in komen. Pluspunt is de aanwezigheid van Marcel Keizer en Bas Dost, minpunt zijn de gebeurtenissen van afgelopen jaar.

Galatasaray: Voor mij de enige echte leuke optie in Turkije omdat de rest mij simpelweg niet genoeg aanspreekt. Met Fenerbahçe en Besiktas is er in de competitie waarschijnlijk wel genoeg uitdaging, maar heb mijn twijfels of ik het in Turkije lang vol zou kunnen houden.

Basel: Op de een of andere manier heb ik altijd een zwak voor Basel gehad en vind het een erg leuke club. Europees gezien natuurlijk genoeg uitdaging, echter zal de competitie al snel tot verveling leiden ben ik bang.

Zo heb ik dus vijf teams waartussen ik momenteel het meest twijfel en waarschijnlijk ook nog even tussen blijf twijfelen en de plus en minpunten moet afwegen. Als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Az lijkt mij zeker een leuke ploeg om mee te starten. Plaats 3 is dan het doel vind ik zelf in je eerste seizoen. Seizoen 2 kan je dan mikken op meer naargelang de vooruitgang in je eerste seizoen.

Standard is in België een club met rijke historie en behoort zeker tot de top 3 clubs met beste supporters vind ik. Is werk aan de selectie maar hebben toch ook enkele heel fijne spelers en met Preud’homme een clubicoon als trainer.
De uitdaging hier is om de top 6 te halen waarna daarna alles mogelijk is in de play offs.
In FIFA zitten de play offs er wel degelijk in alleen weet ik niet zeker of alles klopt met de plaatsen die je moet halen om Europa te spelen. Deze FIFA heb ik nog niet met een ploeg uit België gespeeld.

De Portugese competitie trekt me minder. Zitten leuke spelers en vind Porto en Benfica wel leuke ploegen maar verder laat het me koud.

Over Galatasaray heb ik de zelfde mening.

Basel is inderdaad een leuke ploeg met vaak veel talent al vind ik dit wel beetje een Celtic verhaal. Weinig tegenstand in een kleine competitie en de uitdaging dan enkel Europees hebben.

Ik zou dus voor Standard of AZ gaan waarbij bij Standard de grootste uitdaging ligt denk ik. In België ligt de top allemaal dicht bij elkaar terwijl in Nederland in mijn ogen Ajax en PSV ver voor de rest zitten.

2 likes

Ik zou voor standard gaan

2 likes

Ik wil sinds lang nog eens een MS maken over een club. Ik twijfel tussen:

Leicester City (Terug proberen te verrassen in de PL)
Real Madrid (Hier moet veel gebeuren)
Anderlecht (Terug beste ploeg van België maken)
KRC Genk (Toppers verkopen en door selecteren)
Ajax (Onrealistische MS waar ik bijna iedereen zou proberen te houden, lijkt me ook wel eens leuk)

Persoonlijk zou ik dan voor Real of Anderlecht gaan omdat ik wel benieuwd ben hoe je het dan ga aanpakken bij de club(s) en hoe je ze weer uit de negativiteit haalt.

2 likes

Ik zou het leuk vinden om eens een MS te lezen over Anderlecht of Genk.
Persoonlijk zou ik dan voor RSCA gaan.

1 like

Ik denk dat het ook draait om het feit of het verhaal aantrekkelijk is en wat je ermee kan! Real Madrid is daarin de beste keuze, denk ik. Leicester zou een project zijn. De Belgische ploegen spreken denk ik niet veel mensen buiten België aan en Ajax is ook een goede optie, al kan je daarmee niet veel verrassen denk ik. Maar net wat je insteek moet worden!

1 like

Ik heb wat wedstrijdjes gespeeld met de ploegen maar vind buiten Anderlecht er maar niks aan, denk dat met Anderlecht het ook snel saai kan worden voor een story. Ik heb wat wedstrijdjes gespeeld met deze 2 en twijfel nu wel, enige wat ik wil is Tielemans en Verschaeren aantrekken in de MS.

  • Tottenham (met het nieuwe stadion proberen met gerichte aankopen de top van Engeland en Europa aan te vallen)

  • Chelsea (hebben voor 2 transferperiodes een ban, dus de ploeg met talentjes Hudson Odoi, Mount en Abraham laten ontwikkelen. Hazard alleen verkopen als Real Madrid komt)

Dan zou ik voor de Spurs gaan, hebben een schitterend nieuw stadion en het is niet zo’n (handel) club als Chelsea naar mijn mening.
Ik denk ook met de juiste besturing dat de club uit kan groeien tot de top van europa als het dat al niet (bijna) is.

Ik zou voor Tottenham gaan dan. Door die ban kan het volgens mij al snel gaan vervelen. En vind Tottenham leuker om naar te kijken. Tielemans zou in seizoen 2 een goede versterking zijn en verschaeren kan je halen als jong talent.