Fifa 19 moeilijkheidsgraden

Beste leden, het was even wennen op deze nieuwe forum maar ik red me aardig.

Nou ik heb gisteren fifa 19 gekregen en begon carriere te spelen op ultiem niveau.

Dit is wat ik zag na 5 potten.

Teams als Willem 2 en Utrecht etc hebben een pass percentage van 90. Schoten op doel percentage 80%.

Het speelt moeilijk maar nep moeilijk. Niet realistisch. En altijd als je scoort exact 3 of 4 minuten erna scoort de computer weer een fanta gelijk maker.

Iemand die dit ook al ondervonden heeft?

Ze hebben dus een moeilijkheidsgraad toegevoegd? Daar zou ik blij mee zijn. En legendarisch, hoe speelt dat? Of heb je dat nog niet geprobeerd?

1 like

Ja alleen in Carriere is ultiem niveau beschikbaar.

Legendarisch ga ik zo proberen. Kwam er week geleden pas achter dat wereldklasse in fifa 18 meer tegenstand biedt dan legendarisch.

Ultiem niveau is te perfect. Je zult zelf passing en schieten op doel van de cpu moeten aanpassen in de sliders. Want willem 2 op ultiem speelt als Barca 2010 selectie op de cocaïne.

Verder wel leuke strijd animaties en La Liga hebben alle teams een echte stadion! Ook is dhet stadion van Dortmund weer terug.

Ik heb het erg moeilijk op legendarisch, zeker op full manual. De AI gaat nu ook echt aanvallen en straft foutjes meteen af, en ondertussen zetten ze mooie aanvallen in elkaar. Exact wat ik miste in FIFA18.

1 like

Is ultiem niveau te moeilijk voor je Raindog?

Momenteel is legendarisch te moeilijk, dus ik heb het nog niet eens geprobeerd. In La Liga bengel ik ergens rond plaats 15-16, in de EL ben ik wel als groepswinnaar door. Soms gaat het erg goed, vaak kan ik kansen niet afmaken en word ik koud gepakt.

En je speelt op Manual Passing, echt dikke respect. Ik kan niet eens een counter opzetten op Manual passing.

Valt je niet op dat de cpu zodra je scoort binnen 3 a 4 spelminuten de gelijkmaker erin werkt?

Ik heb nu een regel ingevoerd dat ik overschakel op assisted van zodra ik achter sta, en ik ga pas terug naar full manual wanneer ik voor sta. Het lastige is dat kort passen veel beter en sneller gaat op assisted, maar dat voorzetten en dieptepasses me beter afgaan op manual. Het nadeel van voorzetten en dieptepasses op assisted is dat er zo weinig mogelijkheden zijn, je kan niet al de ruimte benutten. Afwerken op full manual is echt supermoeilijk, ofwel trap ik recht op de keeper ofwel net naast, de ruimte daartussen vinden is niet simpel. Afstandsschoten gaan dan weer wel redelijk goed.

Een tegengoal net na een doelpunt van mij valt wel eens voor, maar niet noemenswaardig veel. Soms kom ik achter, soms kom ik vroeg voor, en zowel ikzelf als de tegenstander hebben al late gelijkmakers of winning goals gemaakt. Geen klachten op dat vlak.

1 like

Ik speel nu zo’n 1,5 jaar met passing op full manual en het bevalt me uitstekend. Zou iedereen die het tegen de computer te makkelijk vindt of niet realistisch op legendarisch/ultimate ook aanraden op manual te gaan spelen. Schieten heb ik in de demo wel op assisted gezet, een paar heerlijke treffers van afstand ook weten te produceren. Qua passing vooral gemerkt dat de diepe ballen waarmee ik m’n aanvallers diep stuur veel beter zijn dan in FIFA 18. Echt heel snel rondtikken met 1 keer raken is op full manual wel erg lastig inderdaad, maar de hele wedstrijd één keer raken is ook niet echt realistisch. Vind het juist wel mooi dat je nu na een goed uitgevoerde pass ineens vaak heel veel dreiging kan creëren.

1 like

Klopt. De uitdaging is groter, maar dat maakt het ook veel mooier als het lukt.

Verdedigen is ontzettend moeilijk op ultiem. Mijn spelers winnen precies ook geen enkel duel en zijn altijd te laat op de bal. Elke kans vliegt er ook in bij de tegenstander. Daarnet 0-4 verloren thuis, telkens 4 kopballen.

1 like

Dat klopt. Meestal komt er een patch uit in de eerste 2 weken na de release datum.

Ik ben er nog niet achter of Ultiem moeilijker is dan Legendarisch of andersom. Wereldklasse is wel echt een ontzettend laag niveau voor mijn gevoel, daarop heb ik één potje gespeeld en dat ging ongekend makkelijk.

Ik begon op Legendarisch met een 3-1 overwinning op Sampdoria (ik speel met Ajax), dus dat leek wel oké. Daarna verloor ik met mijn reserves kansloos van Nantes (3-0), dus ik dacht dat Legendarisch wel een goed niveau was voor mij. In de Eredivisie ben ik op Legendarisch ongeslagen gebleven. Ik had wel moeite om tot scoren te komen. De tegenstander creëert echter weinig kansen; of het nou PSV of Emmen is. Als ze scoren, zijn het onrealistische goals (volley’s die snoeihard in de kruising vliegen voor een speler van Emmen met z’n chocoladebeen vind ik nou niet bepaald realistisch). Ook zijn de kopgoals uit open spel vreselijk. Mijn verdediger komt er nooit voor, wat ik ook doe. De verdediger van de tegenstander komt er altijd voor (op de 1-0 tegen Sampdoria na), wat ik ook doe. Erg frustrerend.

Omdat ik alles toch begon te winnen (1-1 bij Bayern zie ik ook als winst), besloot ik op Ultiem te gaan spelen. Daarop heb ik nu twee nederlagen (uit bij Benfica en NAC 1-0) geleden. Maar toch ben ik bijna elke keer veruit de betere. Het is één keer voorgekomen dat ik minder balbezit had dan de tegenstander (AEK - Ajax; 1-5). Nu vind ik dat nog geen probleem, gezien de sterkte van mijn elftal is dat niet gek. Alleen de tegenstander creëert op dit niveau bijzonder weinig kansen. Ik begon dan ook met ruimere overwinningen dan op Legendarisch en dat viel mij wat tegen.

Wat mij ook opvalt is dat beide niveaus erg onrealistisch zijn. Uit het niets gaat de tegenstander ineens snel tikken, één keer raken, zonder een fout te maken. Het is maar Fortuna, geen Barca… zelfs als je hoog druk zet, gaan de linksback en centrale verdediger gewoon rustig overtikken. In het echt hadden ze die bal al 20x het stadion uit geschoten.

Hebben jullie hetzelfde? Ik vraag mij namelijk af of dit komt door mijn sterke selectie of omdat ik het toch op een of andere manier goed dicht weet te houden. Ik moet trouwens wel vermelden dat ik in het begin meer kansen tegen kreeg, maar na wat tactische wijzigingen is dit minder geworden.

Met sliders durf ik momenteel nog niet al te veel te doen. Vorige FIFA’s was ik gedwongen tot het gebruik van sliders omdat het echt veel te makkelijk was, nu is het enige ‘probleem’ eigenlijk het gebrek aan kansen dat de tegenstander heeft. Zou het verkleinen van het aantal foutieve passes helpen? Of zorgt dat alleen maar voor onrealistische passes?

1 like

@falonso Je hebt helemaal gelijk wat betreft de moeilijkheidsgraad. Ik zelf speel ook op Legendarisch en ik ondervind het zelfde. Het ene moment heb je de wedstrijd totaal in handen, om vervolgens compleet scheel getikt te worden en de meest wonderbaarlijke doelpunten om de oren te krijgen. Ik ben zelf ook wel van mening (op welk niveau je ook speelt), dat de afstandschoten ECHT een patch nodig hebben… Dat ze hard zijn als je goed timed vind ik realistisch, maar ook als dit niet zo is jaag je de doelman bijna dwars door het net…

1 like

Afstandsschoten slaan inderdaad helemaal nergens op. Hoewel die van mij nog wel worden gepareerd in de meeste gevallen, vliegt van de tegenstander zo’n beetje alles erin. Het maakt niet uit hoe, desnoods met een keepersblunder, maar ze móeten erin van FIFA.

Ik vermaak me er best mee, omdat ik weer uitdaging heb, maar ik ben eigenlijk toch wederom teleurgesteld. Ik had wel gehoopt op meer realisme. Er zijn voldoende pluspunten aan deze FIFA vergeleken met de vorige FIFA’s, maar vanuit mijn perspectief is dat niet moeilijk, aangezien ik de vorige FIFA’s eigenlijk gewoon rampzalig vond. Ik baal echt van het gebrek aan realisme. Net weer, ik ga 2x onderuit tegen Lyon (2-1 en 2-3), wat niet onrealistisch is. Maar de manier waarop die goals vallen… op een gegeven moment verlies ik de bal voorin, waarna de verdedigers mij uit tikken alsof Coutinho, Messi en Suarez daar staan. Ja, rot dan maar op. Toen was ik er klaar mee. Het stond al 2-2, toen mocht die 2-3 wel. Als het dan zo moet… Ik heb PES 2018 ook gespeeld en het is dat ik die nog veel slechter vond dan welke FIFA dan ook, maar FIFA blijft mij teleurstellen. En toch zal ik ook FIFA 20 gewoon weer kopen en er enthousiast naartoe leven…

Ik ben ook benieuwd hoe het online gaat met dat timed finishing. Ik vind het een verschrikkelijke toevoeging en het haalt wat mij betreft al het voetbal uit het spelletje. FIFA moet een voetbalspel zijn, maar dit is gewoon arcade. Op de WII had je ook zo’n spelletje met Mario enzo, als je goed timede met schieten, telde je doelpunt voor bijvoorbeeld 5 of 6. Dat idee geeft timed finishing mij. En het allerergste is dat ze de knop voor laag schieten hebben vervangen. L1+R1+rondje is best veel werk, 2x rondje was perfect.

Om nog maar wat positiefs te noemen; in tegenstelling tot vorige FIFA’s heb ik nog niet echt één manier om te scoren. Vorige FIFA was het een kwestie van veel snelheid voorin en dan kon je afleggen of om de keeper schieten en hij lag in het netje. Een paar FIFA’s terug was het een kwestie van een goede voorzet en een kopsterke spits. Nu zit er veel meer variatie in mijn goals, wat ook wel realistisch is.

1 like

Ik ben het eens met Falonso. De manier waarop de computer scoort en wat voor teams en spelers het doen is echt te zot voor woorden.

Omhalen zijn te overpowered. Iedereen kan een omhaal eruit gooien niet realistisch.

Je voelt gewoon wanneer de cpu wilt scoren. Dan ben je haast machteloos. Een vloedgolf aan dominantie ervaar je dan. Tegen een Fortuna of NAC nog wel.

Ik speel op Ultimate. En ik heb passing error gesliderd. En pass speed. En schieten op doel.

Want in het echt missen ze meer als ze raak schieten.

Iemand enig idee of er een patch uitkomt?

@Moha88 Een patch gaat er zeker komen voor dit probleem, dat kan niet uitblijven. Op andere fora en Facebook komen de zelfde problemen voorbij, dus ook bij EA zullen ze dit probleem zonder enig twijfel inmiddels kennen. Het is ook een nieuwe game, en de geschiedenis leert dat nieuwe games bij de release en zelfs 2/3maand later niet foutloos zijn. Voor dat de game enig teken van leven geeft zitten we rond April/Mei. Desondanks vermaakt iedereen zich er toch altijd prima mee, zoals ik zelf ook.

1 like

Valt het jullie ook op dat hands niet werkt. En de computer bijna geen skill moves doet?

Hands kan je op en af zetten in de instellingen, en het valt mij juist op dat de computer véél meer skillmoves doet dan in FIFA 18.

1 like

Hands heb ik aan staan, maar nog nooit voor gefloten. Tegen Lyon had ik een 100% penalty moeten hebben voor hands, hij sloeg de bal gewoon weg… skill moves zie ik relatief veel in verhouding tot vorige edities, ben al een paar keer het bos in gestuurd. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik me daar nooit zo mee bezig hou, ik zie liever een mooi opgezette aanval van de computer dan een paar trucjes.

1 like