Parma S1
Het eerste seizoen is ten einde. We zijn knap vijfde geworden en hebben daarmee een ticket voor de Europa League. We waren gek genoeg de meest scorende ploeg met Gervinho als topscorer van de Serie A met 21 doelpunten, het aanvals duo Mertens en Milik maakte er 19. In de Coppa zijn we in de kwartfinale uitgeschakeld door Napoli (0-1) na eerdere overwinningen op Carpi (2-1) en Palermo (4-0). Roma werd teleurstellend elfde maar in de twee ontmoetingen werd ik compleet weg gespeeld (1-3,1-4). Napoli leek op weg naar de Scudetto maar verspeelde het in de laatste drie speelronde weer aan Juventus. Inter en Milan (1 punt boven Parma) werden drie en vier. Na de korte winterstop kende we een periode met enorm zware blessures. Bastoni was na vier maanden terug en toen viel Alves weg (einde carriere). Maggiore brak na vier duels zijn been en zag het seizoen vroegtijdig eindige. Even later scheurde huurling Grassi zijn kruisbanden en Pellegrini brak zijn arm. Ook Ciciretti waren we nog twee maanden kwijt door een scheur in zijn dijbeen. Vooral defensief een heel gepuzzel. Deels opgevangen met twee jongens uit de eigen jeugd. Greco (17, 67 ALG) en Costa (17, 64 ALG).
In de transferperiode van Januari haalde ik Maggiore en Vignali van Spezia. Caicedo de rechtervleugel aanvaller kwam over van Cali. Ranocchia haalde ik op het laatste moment naar Parma voor volgend seizoen even als Cerci (zat in Turkije), op de laatste dag hakte ik de knoop door om ook Giovinco terug naar Italie te halen. De kleine dribbelaar is al even actief in Amerika maar kent een verleden bij Parma waardoor ik het mooi vond om hem terug te halen. Plizzari, Pellegrini en Pellegri waren eerder voor twee seizoenen gehuurd.
Bank :
Pellegrini (19-69, gehuurd van Roma) LA
Maggiore (20-74) CM
Costa (17-65 eigen jeugd) CV
Greco (17-67 eigen jeugd) CV
Mauri (22-74) CM
Cerci (31-72) RB-SP
Mosquera (23-73) RM
Caicedo (18-75) RM
Siligardi (30-71) LM (op transferlijst)
Galano (28-72) CAM
Dezi (26-74) CM
Door de prestaties van afgelopen seizoen hebben we ruim 30 miljoen te besteden. Ik zoek nog een reserve doelman, het liefst ervaren. Over Vignali ben ik niet zo te spreken dus wil ik nog een rechter verdediger halen. Verder nog op zoek naar een CAM en een spits. Het liefst Italianen. Darmian staat nog altijd op mijn shortlist. Geen speeltijd bij Man u. ideale routinier denk ik zelf. Als aanvallende middenvelder heb ik eigenlijk alleen nog Ciciretti als optie staan. Was enorm over hem te spreken, vooral als rechtsbuiten maar ga dit seizoen met de punt naar voren spelen ipv naar achter waardoor hij eventueel achter Giovinco kan komen. In de spits heb ik enkel de piepjonge Pellegri. Te dun bezet voor een vol seizoen en Europees voetbal. Inglese definitief overnemen van Napoli is zeker een optie. Napoli heeft nu Milik, Mertens en haalde het Maximiliano Gomez van Celta.
Buffon is kennelijk gestopt en ik ben nu twee re-gen’s aan het scouten (beide bij Toulouse).
Iemand nog leuke suggesties?