FIFA 19 Realistische carrière topic

@Begiristain ziet er goed uit man! Mooi om te zien dat je je vooral op Britten richt en daarin een goede mix van talenten, routiniers en spelers die tegen hun prime aan zitten. Mocht je de Premier League halen dan kan je McTominay denk ik nog wel een jaar huren, verder zou ik vooral kijken bij teams die gedegradeerd zijn of de PL niet gehaald hebben. Aan de andere kant zie je dat promovendi in de PL vaak een blik buitenlanders opentrekken waar af en toe weleens een voltreffer tussen zit, al past dit niet echt in je beleid.

1 like

Parma S1

Update 1

Het eerste seizoen is ten einde. We zijn knap vijfde geworden en hebben daarmee een ticket voor de Europa League. We waren gek genoeg de meest scorende ploeg met Gervinho als topscorer van de Serie A met 21 doelpunten, het aanvals duo Mertens en Milik maakte er 19. In de Coppa zijn we in de kwartfinale uitgeschakeld door Napoli (0-1) na eerdere overwinningen op Carpi (2-1) en Palermo (4-0). Roma werd teleurstellend elfde maar in de twee ontmoetingen werd ik compleet weg gespeeld (1-3,1-4). Napoli leek op weg naar de Scudetto maar verspeelde het in de laatste drie speelronde weer aan Juventus. Inter en Milan (1 punt boven Parma) werden drie en vier. Na de korte winterstop kende we een periode met enorm zware blessures. Bastoni was na vier maanden terug en toen viel Alves weg (einde carriere). Maggiore brak na vier duels zijn been en zag het seizoen vroegtijdig eindige. Even later scheurde huurling Grassi zijn kruisbanden en Pellegrini brak zijn arm. Ook Ciciretti waren we nog twee maanden kwijt door een scheur in zijn dijbeen. Vooral defensief een heel gepuzzel. Deels opgevangen met twee jongens uit de eigen jeugd. Greco (17, 67 ALG) en Costa (17, 64 ALG).

In de transferperiode van Januari haalde ik Maggiore en Vignali van Spezia. Caicedo de rechtervleugel aanvaller kwam over van Cali. Ranocchia haalde ik op het laatste moment naar Parma voor volgend seizoen even als Cerci (zat in Turkije), op de laatste dag hakte ik de knoop door om ook Giovinco terug naar Italie te halen. De kleine dribbelaar is al even actief in Amerika maar kent een verleden bij Parma waardoor ik het mooi vond om hem terug te halen. Plizzari, Pellegrini en Pellegri waren eerder voor twee seizoenen gehuurd.

Bank :
Pellegrini (19-69, gehuurd van Roma) LA
Maggiore (20-74) CM
Costa (17-65 eigen jeugd) CV
Greco (17-67 eigen jeugd) CV
Mauri (22-74) CM
Cerci (31-72) RB-SP
Mosquera (23-73) RM
Caicedo (18-75) RM
Siligardi (30-71) LM (op transferlijst)
Galano (28-72) CAM
Dezi (26-74) CM

Door de prestaties van afgelopen seizoen hebben we ruim 30 miljoen te besteden. Ik zoek nog een reserve doelman, het liefst ervaren. Over Vignali ben ik niet zo te spreken dus wil ik nog een rechter verdediger halen. Verder nog op zoek naar een CAM en een spits. Het liefst Italianen. Darmian staat nog altijd op mijn shortlist. Geen speeltijd bij Man u. ideale routinier denk ik zelf. Als aanvallende middenvelder heb ik eigenlijk alleen nog Ciciretti als optie staan. Was enorm over hem te spreken, vooral als rechtsbuiten maar ga dit seizoen met de punt naar voren spelen ipv naar achter waardoor hij eventueel achter Giovinco kan komen. In de spits heb ik enkel de piepjonge Pellegri. Te dun bezet voor een vol seizoen en Europees voetbal. Inglese definitief overnemen van Napoli is zeker een optie. Napoli heeft nu Milik, Mertens en haalde het Maximiliano Gomez van Celta.

Buffon is kennelijk gestopt en ik ben nu twee re-gen’s aan het scouten (beide bij Toulouse).

Iemand nog leuke suggesties?

Knappe carrière, als rechtsachter zappacosta binnenhalen lijkt me wel een enorme stunt!

Hoe heb je trouwens caicedo in 1 seizoen 14alg laten stijgen :smiley:

Atlético Madrid 2018/19

Doelstellingen:

  • Landskampioen worden
  • Finale Copa del Rey bereiken
  • Final UCL bereiken
  • Eén jeugdspeler aantrekken, +10 ALG laten groeien & 10 wedstrijden laten meespelen.
  • Clubwaarde met 30% laten stijgen

Basiself:

42

Bank:

  • Adán
  • Felipe
  • Savić
  • Thomas
  • Vitolo
  • Correa
  • Kalinić

Reserves:

  • Dos Santos
  • San Román
  • Carlos Isaac
  • Juanfran
  • Montero
  • Tachi
  • Olabe
  • Pinchi
  • Moya
  • Gelson Martins
  • Poveda
  • Obama

LaLiga:

We zijn acht uitstekende wedstrijden ver, want we hebben nog het maximum van de punten: stevig aan kop, waarbij de grote concurrenten Barcelona (8 punten achterstand) & Real Madrid (10 punten achterstand) het voorlopig laten afweten. De andere subtoppers zoals Valencia, Real Betis, Real Sociedad, Athletic Bilbao profiteren mee en staan respectievelijk op plaatsen twee, drie & vier. Het enig team dat hier “gemist” wordt is Sevilla …

Copa del Rey:

De 1/16de finale moeten nog gespeeld worden: we gaan een dubbele confrontatie aan met Real Oviedo.

UCL:

We hebben al twee wedstrijden achter de rug, waarvan we de eerste tegen Monaco wonnen, maar thuis een nederlaag leden tegen Dortmund.

Op dit moment in het seizoen zijn we echt top: we razen door LaLiga, (ook al kwamen we soms met het nodige geluk weg), maar het feit dat onze grootste concurrenten het lastig hebben, geeft ons alleen maar een extra boost. Dit is een ongelooflijk sterke selectie, zodat er voldoende geroteerd wordt, zodat iedereen de nodige speelminuten krijgt. Het plan is om iedereen nu te houden, al worden er tussentijds potentiële spelers gescout met de oog op het volgend seizoen.

Suggesties of tips zijn zeker welkom! #AúpaAtleti

@Matthi9s Gelson Martins bij de reserves vind ik persoonlijk erg jammer. Met zijn snelheid zou hij ideaal zijn voor de counter. Misschien niet als basisspeler maar zeker wel bij de eerste zestien. Kun je nog wat vertellen over je plannen wat betreft de selectie. Zijn er aflopende contracten die misschien verkocht moeten worden of juist verlengen. Welke posities moet je door selecteren. Godin staat in de belangstelling van Inter, misschien wel leuk om daar op in te spelen.

@Aron1997 Het ALG van Caicedo moet 65 zijn. Klein type foutje. Meestal train ik twee/drie spelers te gelijk. Dus er zal er nooit eentje +10 stijgen.

@Spoon0612,

ik volg je, maar wie verwijs jij dan naar de reserven die nu op de bank zit? :thinking:

Gelson Martins breng ik geleidelijk, want tijdens het voorbereidingstornooi gaf hij niet zo’n sterke indruk. Tijdens de UCL-wedstrijden kreeg hij twee basisplaatsen en toonde progressie. Hij scoorde zelf in de laatste LaLiga-wedstrijd. Dus hij krijgt zeker nog z’n kansen, al is het niet eenvoudig om ondermeer Koke uit de ploeg te spelen. :smirk:

Wat contracten betreft:

De contracten van oudgedienden Godín, Felipe & Juanfran liepen op het eind van het seizoen af, maar zijn ondertussen al verlengd:

• Godín: twee jaar verlengd. Een levende legende en onze kapitein, rots in de branding.

• Felipe & Juanfran: één jaar verlengd.

Ondanks hun leeftijd blijven het goede spelers, die gerust hun carrière bij Atlético mogen beëindigen.

• Oblak: verbeterd contract met drie jaar verlengd.

Eén van de beste doelmannen ter wereld, slechts twee jaar in z’n huidig contract. Oblak mag gerust nog wat langer blijven.

• Giménez: had een aflopend contract, vier jaar verlengd.

Hij wordt onze toekomstige vaste centrale man in de verdediger, eens Godín weg is/stopt.

De posities waar er naar toe gescout worden zijn ondermeer een linksachter, een centrale verdediger en een spits.

Natuurlijk altijd leuk om carrières met clubs uit La Liga langs te zien komen. Atletico Madrid is echt op een moment aangekomen dat ze moeten doorselecteren om een nieuwe generatie op te leiden. Ze laten zien uitstekend in staat te zijn om jongens als Gabi, Filipe Luis en Arda Turan te vervangen door zelfs meer getalenteerde spelers.

Gelson Martins is trouwens een heerlijke speler, die zou ik ten allen tijde in plaats van Vitolo op de bank willen hebben. En ik kan me goed voorstellen dat je ontzettend afhankelijk bent van je centrale duo voorin. Angel Correa is getalenteerd en kan op de positie van Griezmann uit de voeten, maar Kalinic is niet van het niveau dat Atletico na moet streven. Daar zou ik echt op zoek gaan naar een beter alternatief. Álvaro Morata wordt bijvoorbeeld genoemd, komt uit de jeugd van Atletico.

Heb trouwens zelf ook weer eindelijk eens een update geplaatst van m’n Barcelona carrière. Ben benieuwd wat je ervan vindt! @Matthi9s, @Raindog, @db1512, @Begiristain, @Spoon0612

Ik zou gelson Martins ook zeker bij de 16 zetten! Of in de plaats van vitolo of ik de plaats van Kalinic.

Beide al wat ouder zonder progressie. Als je nog wat lengte en kracht nodig hebt is 1vd 2 spelers goed op de bank alleen mocht je kalinic weglaten en je moet Costa wisselen zit je zonder kopper.

Nu ik zou gelson Martins vervangen voor vitolo en kalinic laten vertrekken en opzoek gaan naar idd nog een spits. Misschien is Antonio Sanabria van Betis een of Richarlison van Everton een optie?

Verder leuke club keuze en leuk dat je zoveel contracten hebt verlengd van oudere spelers en dat deze hun carrière bij jou mogen afsluiten!

Álvaro Morata is inderdaad één van de mogelijke spitsen die we volgen, samen met Maxi Gomez eventueel. Morata is alleszins welkom, lijkt me leuk om hem te helpen herlanceren. Kalinić is niet echt de spits voor Atlético, ie scoort moeizaam. Correa start regelmatig en behoort tot de spelers die al de meeste wedstrijden achter hun naam hebben. Een talent die volledig mag ontbolsteren!

@Aron1997 & @Spoon0612, ik ga Martins toch wat meer speelgelegenheid geven, als ik jullie betoog zo lees. :smirk: Mss oordeelde ik te snel. Ik laat jullie in elk geval dan weten of jullie visie tot uiting is gekomen.

Andere spelers die nu worden gescout:

• Zaracho - Racing de Avellaneda
• Alex Telles - Porto
• Meré - Köln
• Milenkovic - Fiorentina

Graag reactie en/of opmerkingen!

Prima spelers die je nu scout. Milenkovic kan ik je zeker aanraden, stukken verder dan Mere. Zelf speel ik bij Valencia 4-4-2 met twee diepe vleugel spitsen. Denk dat je dit ook kunt hanteren met Lemar en Martins. Wellicht is Martins ideaal voor het laatste half uur als de tegenstander meer risico gaat nemen en er juist meer ruimte komt. Koke vind ik vooral een nummer 8. Je zou zelfs 4-3-3 kunnen spelen met valse negen Griezmann. Lemar en Martins op de vleugel. Rodri, Saul en Koke centraal.

Maxi Lopez kan volgens mij ook prima koppen. In mijn andere carriere met Parma speelde ik tegen hem (Napoli) kopte er twee prima binnen.

Mijn voorkeur gaat toch naar de 4-4-2, waar ik de vleugels diep laat gaan, waardoor ook de vleugelbacks mee naar voor kunnen oprukken.

Ik zou Koke ook liever wat meer centraal zetten en eventueel met Saúl omwisselen, maar ook hem zie ik graag als een nummer 8 spelen. Afhankelijk van de tegenstander en de sterkte van hun centrale middenvelders, gebeurt dit ook vrij regelmatig. Saúl is trouwens een absolute polyvalente speler, die kan overal z’n plan trekken.

Rodri heeft die workrate high/high? Want bij Valencia gaat Kondogbia (high/normal) altijd mee naar voren en speelt Parejo ook vrij diep waardoor er vaak ruimte in de as ligt bij de omschakeling. De backs kan ik niet laten knijpen en ik kan van de cv’s ook niet eentje diep (libero) zetten waardoor een counter vaak gevaarlijk is. Kondogbia is wel ijzersterk en een goede middenvelder maar te aanvallend. Parejo zet het spel juist op en komt snelheid te kort voor het verdedigende werk.

AS Roma februari 2019

In mijn carrière met AS Roma ben ik net na de winterse transferperiode van het eerste seizoen. (De eerste transferperiode zet ik altijd uit) Er hebben enkele transfers plaats gevonden, maar daarover later meer.

Competitie
Op dit moment hebben we 21 duels gespeeld in de Serie A en zijn we nog steeds ongeslagen. Enkel tegen Lazio en Inter thuis speelde we 2-2 gelijk. De overige negentien wedstrijden werden, af en toe met pijn en moeite, winnend afgesloten. We staan ook ruim aan kop en er lijkt een wonder te moeten gebeuren willen we geen kampioen worden. Juventus staat tweede op achttien!! punten achterstand. Lazio, Inter, Torino en AC Milan completeren de top zes, maar hebben allen een achterstand van minimaal 22 punten op ons. Napoli stelt erg teleur met slechts een negende plek.

Het loopt voorlopig dus erg voortvarend en dat lijkt voornamelijk aan onze scoringsdrift te liggen. We wisten al 71 keer het net te vinden, terwijl we zelf 22 tegentreffers om de oren kregen. Het aantal doelpunten wat we maken vind ik ietwat geflatteerd. In veel duels kost het veel moeite om de scoren te openen en door de defensie heen te voetballen, echter als dit eenmaal gebeurd is lopen we vaak over de tegenstander heen en scoren we makkelijk vier á vijf goals in de wedstrijd.

Champions League
In het miljardenbal ging het ons stukken minder goed af. We begonnen met een 5-1 nederlaag in Madrid, waarna thuis met moeite Viktoria Plzen werd verslagen (het werd uiteindelijk 4-1, maar de derde en vierde treffer vielen pas in blessuretijd). De dubbel tegen CSKA monde uit in een thuisnederlaag en een uitoverwinning waardoor we na vier wedstrijd op zes punten stonden. Real Madrid was met twaalf punten al zeker van een plaats in de volgende ronde. CSKA hijgde ons met vier punten in de nek en had in de vijfde speelronde het op papier een stuk eenvoudiger met een thuiswedstrijd tegen Plzen als wij tegen Real. Omdat we opnieuw keihard werden afgestraft door de huidige Champions League houder (weer 5-1) was het resultaat van de andere pot erg belangrijk. Tot grote opluchting waren de Russen niet verder gekomen dan een gelijkspel waardoor een overwinning in de laatste wedstrijd zou volstaan voor de tweede plaats, deze kwam er waardoor we met pijn en moeite de volgende ronde haalde. Hierin is Valencia de tegenstander.
De volledige loting van de laatste zestien:
Tottenham-Real Madrid
AS Monaco-Liverpool
Juventus-Bayern München
PSG-Manchester City
AS Roma-Valencia
Olympique Lyon-Barcelona
Ajax-Schalke
Lokomotiv Moskou-Atlético Madrid
Je kunt dus gerust stellen dat we erg gunstig hebben geloot.

Over ons avontuur in de beker kan ik erg kort zijn. De reserves wisten bij de laatste zestien met 3-0 van Cremona te winnen, maar moesten in de kwartfinale hun meerdere erkennen in AC Milan (2-3).

Bij deze de opstelling waarin we het grootste deel van de eerste seizoenshelft hebben gespeeld:


De bank:
Mirante (77)
Karsdorp (76)
Fazio (82)
Pellegrini (79)
Pastore (82)
El Shaarawy (81)
Schick (78)

Wat meteen op zal vallen aan de opstelling zijn de basisplaatsen van Justin Kluivert, Bryan Cristante en Iván Marcano. Onder het mom van: Wat goed is komt snel, heeft Kluivert zich vanaf de voorbereiding al in de basis gespeeld en dat vertrouwen meer dan beloont. Met elf doelpunten hoeft hij enkel Cristiano Ronaldo (15) en Edin Dzeko (21) voor zich te duiden in het topscorers klassement. Daarnaast is hij ook nog eens goed voor acht assists en dat enkel in de competitie.

De basisplek van Cristante heeft hij ook al sinds speelronde twee te pakken. In de voorbereiding was het Javier Pastore die vooral vanaf de tien positie bekleedde en dat beviel totaal niet. In de eerste competitie wedstrijd was het de jonge Ante Coric die de kans kreeg, maar ook hij voldeed (nog) niet aan de verwachting. Cristante deed dit wel. Als laatste moet Frederico Fazio het doen met een plek op de bank na zijn blessure. Marcano verving hem twee maanden lang en is niet meer weg te denken achterin.

Transfers
Er zijn twee spelers vertrokken afgelopen maand. Diego Perotti vertrok voor bijna twintig miljoen naar Champions League opponent Valencia en Juan Jesus gaat zijn geluk beproeven bij Lyon, wat acht miljoen overhad voor de Braziliaan.
Tegenover deze verkopen stond de komst van Filippo Romagna van Cagliari (zeven miljoen) en Daniele Verde werd terug gehaald van zijn uitlening aan Real Valladolid. Beide worden voorlopig nog als back-ups gebruikt.

Voor het aankomende seizoen zit ik ook al met wat transfers in mijn hoofd, aangezien het zo goed draait denk ik namelijk dat er veel interesse zal zijn voor onze sterspelers. Dzeko zou voor een goed bod op 33-jarige leeftijd zijn geluk nog één keer ergens anders mogen beproeven en Manolas mag enkel voor de absolute hoofdprijs weg. Doordat De Rossi op leeftijd is, is een vertrek van Nzonzi onbespreekbaar. Ook voor de jonge talenten die nu erg belangrijk zijn, is de intentie dat ze in Rome blijven.

Qua aankopen wil ik op de volgende posities nog versterkingen halen:
Doelman: Olsen en Mirante zijn allebei geen topkeepers en die zou ik wel graag binnen willen halen. Keylor Navas heb ik op het oog, maar weet niet in hoeverre hij realistisch zal zijn.

Verdediging: Hier zal het afwachten zijn hoe Kolarov zich houdt en of Manolas verkocht wordt, maar in principe verwacht ik wel één centrale verdediger binnen te moeten halen.

Middenveld: Cristante moet definitief over genomen worden, aangezien hij nu enkel geleend is. Daarnaast denk ik eraan om het Italiaanse talent Nicolo Zaniolo uit te lenen en een creatieve tien te halen. Dit missen we denk ik nog en Hakim Ziyech alsnog binnen halen lijkt ideaal omdat hij ook vanaf rechts uit de voeten kan. De reden dat hij vorig seizoen niet kwam, Pastore, bevalt niet helemaal en kan dan mogelijk alweer vertrekken.

Aanval: Hier moet er gezocht worden naar een spits als Dzeko een transfer maakt. Omdat Genoa in de degradatiezone staat is Krzysztof Piatek kandidaat om de aanval te komen versterken.

Na het eerste seizoen volgt weer een update. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Je staat er heel erg goed voor. Roma is een intressante club en een geweldige stad. Misschien kun je het jezelf moeilijker maken in het tweede deel door wat instellingen aan te passen? Twee pittige nederlagen in de CL tegen Madrid, geen schande maar twee keer 5-1 is niet goed. Hoe bevalt je snelheid van je middenveld. Cristante en de Rossi zijn namelijk niet de snelste.

Wat betreft je selectie ; ik zou Pellegrini graag wat meer de kans geven. Op de positie van Rossi of zelfs op tien. Komt El Sharaawy er vaak in? Navas zou een prima aankoop zijn, hij wordt dan immers eerste keus. Verder zou ik centraal niemand halen maar juist Romagna door schuiven en een volgend talent zelf proberen op te leiden. Geef je Karsdorp ook nog veel speeltijd? Florenzi kan ook nog op het middenveld uit de voeten. Misschien kun je wat meer gaan rouleren nu je toch zo ver voor staat?

@Spoon0612 Brereton bevalt op zich wel prima. Je kan wel goed zien dat hij waarschijnlijk een stuk lekkerder speelt als hij verder in zijn ontwikkeling is. Dan komen zijn aspecten wat beter naar voren denk ik.

Bedankt voor je reactie!

De instellingen zouden in principe wel wat moeilijker kunnen, maar moet even uitzoeken hoe ik dit met sliders kan aanpassen.

Verder spelen Pellegrini, El Shaarawy en Karsdorp zeer regelmatig. El Shaarawy valt vrijwel altijd in of heeft een basisplek, Pellegrini maakt veel minuten op de plek van De Rossi als deze te vermoeid is en is momenteel ook zijn beoogde opvolger. Karsdorp maakt de minste minuten van de drie, maar krijgt wel de voorkeur boven Santon en vervangt Florenzi als deze niet, of dieper speelt.

Navas lijkt dan het eerste transfertarget te worden. Hou zou je het aanpakken op de tien positie? Cristante speelt er nu, maar zou aankomend seizoen moeten concurreren met de huidige middenvelders. Ik weet niet exact hoe Ziyech de afgeketste transfer heeft opgevangen, dus weet niet hoe realistisch hij zou zijn.

Weet zo niet wat de reden was waarom Ziyech uit eindelijk niet naar Roma ging. Is hij de enige op je lijst? Momenteel is er niets concreets omtrent Ziyech. Cristant definief overnemen is ook een optie. Voor Ziyech zou het een mooie stap zijn.

Atlético Madrid december 2018

LaLiga:

Net voor de laatste maand voeren we het klassement nog steeds aan met 34 punten uit 13 wedstrijden. We verloren onze eerste punten op het veld van Villarreal (2-1) en speelden thuis 2-2 tegen eerste achtervolger Barcelona, die volgt op 7 punten met daarna Real Sociedad, Valencia, Real Betis & Villarreal. Stadsrivaal Real staat op een 7de plaats met 14 (!) puntenkloof. De grote teleurstelling (tot mijn frustratie, want het lijkt of ze van FIFA niet meer mogen winnen) is Sevilla die net boven de degradatieplaatsen hangt …

Copa del Rey:

De heenwedstrijd thuis tegen Real Oviedo werd gewonnen. Het werd 2-0 met doelpunten van Correa & Martins. De terugwedstrijd volgt nog.

UCL:

Na 5 speeldagen halen we 10/15, waarmee we één punt meer tellen dan Dortmund. Daarmee zijn we al zeker van de laatste 16. Monaco volgt met 6 punten. Club Brugge is al uitgeschakeld. De laatste speeldag werken we af in Dortmund.

Selectie:

Koke’s contract is aangepast/verbeterd. Hij had nog wel 2 jaar staan, maar speelt op ‘n hoog niveau, hij zal dus de nodige interesse genieten in januari. Ik wil hem niet kwijt.

Nadat heel wat voorstanders van Gelson Martins me overtuigden om hem meer speeltijd tegen, kreeg hij die ook. Voorlopig scoorde hij 2 maal en heeft 4 assists gegeven. In real life zou hij uitgeleend worden aan AS Monaco …

Transfers:

Morata is het grote doel. Hij is maar “content” bij Chelsea, z’n prijskaartje is 33 miljoen €. Ik denk er aan Kalinić in de deal te betrekken. Goed plan? De Kroaat ontgoochelt, heeft twee doelpunten en wordt enkel gebruikt om in te vallen of te starten wanneer Costa eens rust krijgt.

Alex Telles wil ik ook graag aankopen, omdat hij door andere clubs ook waarschijnlijk zal gevolgd worden, het is een interessante speler. Zou hem aankopen en meteen terug uitlenen een optie zijn? Met Felipe, Lucas & Montero zitten we voorlopig goed.

Zaracho, Meré & Milenkovic werden al uitgebreid gescout. Voorlopig blijven ze op die lijst staan.

De volgende spelers zullen nog worden gescout:

  • Emerson - Chelsea
  • Çelik - Lille
  • Mandi - Betis

Suggesties/tips: welkom! #AúpaAtleti

Lekker eerste seizoen tot nu toe. Morata zou ik zeker binnen halen, Kalinic past niet echt bij Atletico. Verder zou ik Telles alleen halen als je hem meteen in zet. Aangezien je niet meteen iemand kunt verhuren nadat je hem hebt gekocht. Je top spelers langer binnen is ook een goede optie, zeker als bv. afkoop clausule best laag is.

Valencia S1

Selectie
Knipsel

Cheryshev en Batshuayi zijn gehuurd. Murillo (Barca), Abdennour (Marseille), Zaza (Torino), Medran (Vallecano), Villalba (Numancia), Nacho Gil (Elche) verhuurd. In januari verhuurde we Rivero, Guillamon, Centelles en Pascu.

Wedstrijden
We begonnen het seizoen met een gelijkspel thuis tegen Ateltico Madrid 1-1. Uit bij Espanyol wisten we wel een overwinning te boeken 2-1. De eerste nederlaag was op speeldag vier, thuis tegen Real Betis werd een 2-0 voorsprong weggegeven in de tweede helft werd het 2-3. Vervolgens verraste we in de Champions League door het openingsduel tegen Juventus te winnen met 1-0. In het verdere verloop van de groep speelde we met 0-0 gelijk tegen Manchester United en thuis wonnen we geflatteerd met 3-0. Young Boys werd met 3-0 en 2-1 aan de kant gezet terwijl er in Turijn werd verloren met 1-2.

In de competitie ging het voor de winterstop vooral tussen Real Betis, Atletico Madrid en Valencia. Barcelona en Real Madrid kende een enorm wisselvallig eerste seizoenshelft. Betis stond halverwege het seizoen boven aan. In de winterstop legde ik Dodo van Vitoria Guimareas vast. De Braziliaanse rechtsback komt voor een kleine vijf miljoen naar de sinnasappelstad. Daar waar we de meeste positionele problemen hadden. We begonnen met Piccini en ook even met Wass maar al snel kwam Vezo er te staan. Omdat Gaya altijd mee doet met de aanval blijven Vezo, Garay en Paulista als restverdediging achter. Op het middenveld verzekerde we ons van Juan Mata. De ex-Valencia speler momenteel onder contract bij Manchester United zou in de zomer uit zijn contract lopen.

Na de winterstop begonnen we enorm slecht aan de maand januari. We verloren van Alaves en Bilbao (beide 0-2). We werden door Getafe uit de Copa geslingerd (1-2 en 1-3). In de maand februari braken we met de slechte reeks en werd er zelfs gewonnen in Parijs van PSG 1-3. In eigen huis kwamen we zelfs nog met 1-0 voor maar daarna ging het helemaal mis. Voor rust werd het nog 1-2 waardoor PSG helemaal terug was in de wedstrijd. Na rust werd het 1-3 en zo volgde er een verlenging. In die verlenging namen wij het nodige risico en slachtte PSG ons vervolgens door nog drie keer te scoren. 1-6!

Gek genoeg wonnen we dit seizoen van Real Madrid (2-0, 3-1), Barcelona (3-1, 2-2) en Sevilla (3-1, 2-0) en lieten we de punten vooral liggen tegen de laag vliegers ; Getafe is onze angstgegner in vier ontmoetingen pakte we maar drie punten, drie nederlagen. Speelde we gelijk uit bij Leganes, Vallecano en Girona. Met nog zes duels te gaan bedraagt de voorsprong op Atletico Madrid 8 punten. We moeten nog op bezoek in het Metropolitano stadion, spelen nog tegen Betis en Alaves waar we de eerste ontmoeting onderuit gingen en volgen nog Eibar (3-2), Huesca (2-1) en Valledolid (2-0). Waar we dus met veel moeite van wonnen. Kort om nog een spannende anderhalve maand. Zou Valencia in hun 100-jarige bestaansjaar kampioen worden?

to be continued…