FIFA 19 Realistische carrière topic

Terwijl dat wel perfect mogelijk moet zijn, want op pc kan het.

Borussia Dortmund, juni 2020, einde seizoen 2

Het tweede seizoen van Lucien Favre bij Borussia Dortmund zit erop en na de stevige investeringen in de zomer en winter werd het een top seizoen. Hoewel we in de Bundesliga de race met Bayern München verloren werden er alsnog prijzen aan de prijzenkast toegevoegd. Waar in het begin van het seizoen de Supercup al werd gewonnen wonnen we in de finale van de DFB Pokal relatief eenvoudig van Freiburg. Dankzij twee doelpunten van Marco Reus en eentje van Thorgan Hazard werd het 3-0. Ook in de Champions League waren we erg succesvol, al hadden we qua loting niks te klagen. Na in de poulefase gemakkelijk eerste te zijn geworden in een poule met Ajax, SC Braga en Lokomotiv Moskou troffen we in de achtste finales Dinamo Kiev. Over twee wedstrijden waren zij geen partij voor ons, waarna Sevilla in de kwartfinales wachtte. Na een 1-2 uitoverwinning volstond een spectaculair 3-3 gelijkspel in eigen huis om voor het eerst sinds 2013 weer eens de laatste vier van Europa te halen. In de halve finales namen we het op tegen Manchester City, dat nog altijd op jacht is naar de eerste CL overwinning. In Manchester werd het 1-0 voor de ploeg van Guardiola, maar in Dortmund verrasten we vriend en vijand door met liefst 4-0 te winnen. Jadon Sancho was de grote man met 2 doelpunten en een assist, waardoor we het in de finale tegen Real Madrid op mochten nemen. Doordat Bayern op dat moment al kampioen was werd de competitie afgesloten met spelers die normaliter niet altijd zeker zijn van een basisplaats. Helaas verspeelden we daardoor wel onze tweede plek aan RB Leipzig, al had dit ook te maken met het pittige programma de laatste twee competitiewedstrijden (Bayern thuis, Schalke uit). Hierdoor konden we ons echter wel goed voorbereiden op de finales.

De Champions League finale kende een flitsende start, Sancho opende al na 2 minuten de score en Asensio maakte binnen het kwartier gelijk. De wedstijd golfde op en neer en in de eerste helft was Real de betere partij, desondanks bleef de stand 1-1 tot de rust. Na rust werden we sterker en had Dortmund de beste kansen, met name Edwin van Leeuwen was erg dreigend nadat hij de geblesseerd geraakte Sancho verving. Het bleef echter 1-1 waardoor er een verlenging aan te pas moest komen. Ook in de verlenging was Dortmund de betere maar wederom bleven doelpunten uit waardoor penalty’s de beslissing moesten brengen.
Dortmund begon dramatisch aan de strafschoppenserie doordat Hazard zijn inzet direct door Courtois gekeerd werd. De volgende zes penalty’s werden allemaal raak geschoten, waarna Sczcesny de inzet van Bale pakte en de stand na 8 strafschoppen 3-3 was. Donny van de Beek schoot vervolgens raak, waarna Casemiro hetzelfde deed: 4-4. Daarna misten Brandt en Isco, terwijl Van Leeuwen en Skriniar raak schoten. Na de misser van Atal kon Hakimi het lot van de ploeg waar hij vorig seizoen nog speelde bezegelen maar Sczcesny was wederom de redder van Dortmund. Nadat Weigl de 6-5 binnenschoot en Carvajal naast schoot mochten we de beker omhoog houden en wint Dortmund voor het eerst sinds 1997 de Champions League.
Met de onderstaande opstelling begonnen we de CL finale

Reserves
Hitz - GK - 79 algemeen
Diallo - CV - 82 algemeen
Dahoud - CM - 84 algemeen
Weigl - CVM - 83 algemeen
Van Leeuwen - LM - 82 algemeen
Hazard - RB - 83 algemeen
Nmecha - SP - 80 algemeen

Het afgelopen seizoen bleek dat we vooral defensief nog weleens steken laten vallen. We scoorden 106 keer in 58 wedstrijden, maar kregen er ook 48 tegen. In de Bundesliga haalde Bayern liefst 10 punten meer dan ons waardoor daar voor komend seizoen de uitdaging zit. In aanvallend opzicht kunnen we stellen dat we niet afhankelijk zijn van slechts één of twee spelers, liefst zes spelers hadden een bijdrage aan tien of meer doelpunten. Reus werd clubtopscorer over alle competities met 19 doelpunten, terwijl Sancho met 17 goals en 18 assists het meest betrokken was bij doelpunten. Götze (17 goals, 5 assists), Brandt (13 goals, 8 assists), Van de Beek (7 goals, 5 assists) en Hazard (7 goals, 3 assists) waren ook erg belangrijk.

Met het oog op komend seizoen nemen we in elk geval afscheid van Lukasz Piszczek, de Pool gaat stoppen en mocht in zijn laatste wedstrijd als aanvoerder de DFB Pokal in ontvangst nemen. Ook Diallo gaat de club verlaten, hij had geen basisplaats en Liverpool bood 40 miljoen euro waardoor de keuze snel gemaakt is. Mijn jeugdspelers krijgen in de voorbereiding de kans voor de plek als back-up van Zagadou en als zij voldoen dan komt er geen vervanger. Gundogan keert transfervrij terug naar Dortmund waardoor een vertrek van Dahoud, Weigl of Witsel bespreekbaar is. Tevens overweeg ik toch sterk om Götze van de hand te doen waardoor er dus een nieuwe spits zou kunnen komen, Alcacer vertrekt in elk geval naar Juventus na dit seizoen.

Na de zomerse transferperiode volgt weer een update! Waarschijnlijk dat ook een uitgebreidere analyse van de selectie en jeugdspelers.

1 like

Mooi beschreven! Gundogan transfervrij binnenhalen is een mooie deal. Ga je hem in de basis zetten? Hoe goed is hij nu? Ben benieuwd wie je als spits haalt. Heb je al een verlanglijstje?

Wat een CL thriller zeg! Heerlijk seizoen gehad ondanks het mislopen van de titel toch drie prijzen. Jammer dat je nu Dahoud, Witsel of Weigl zal laten gaan maar Gundogan is wel een echte BVB speler. Volgend jaar vol voor de titel neem ik aan. Leuke update!

Borussia Dortmund, S3, september 2020
De voorbereiding van het derde seizoen zit erop en er gebeurde alweer voldoende in de eerste maanden van het seizoen. Zo kwam Gundogan transfervrij over van Manchester City, waardoor er eigenlijk een middenvelder moest vertrekken. Arsenal meldde zich met €30 miljoen voor Weigl, waardoor ik besloten heb afscheid te nemen van hem. Hij was vooral stand-in voor Witsel en Gundogan zal zich ook op de plek van verdedigende middenvelder gaan richten waardoor zijn perspectief er niet beter op was geworden. Daarnaast namen we afscheid van Andre Schurrle en Bruun Larsen, beide vleugelspelers kwamen niet in mijn plannen voor en brachten gezamenlijk toch mooi €30 miljoen op. Een aantal jeugdspelers werd verhuurd maar de grootste uitgaande transfer van ons kwam op naam van Mario Götze. Götze deed het niet onaardig in de punt van de aanval maar was toch niet helemaal wat ik zocht, draaide echter een prima seizoen vorig jaar en Real Madrid meldde zich met €45 miljoen waardoor ik heb besloten hem te laten gaan. Als vervanger werd Andrej Kramaric voor €50 miljoen bij Hoffenheim opgepikt. De Kroaat stond de afgelopen twee seizoen in de top drie van de topscorers in de Bundesliga en is met zijn 29 jaar een prima spits die na één of twee seizoenen de concurrentiestrijd met Nmecha moet gaan voelen.

In de Bundesliga deden onze concurrenten ook een aantal uitstekende aankopen. Schalke haalt met Gbamin en Lerma fysieke kracht voor het middenrif, Morata moet de aanval van Leipzig gaan versterken en Leverkusen haalt Rugani en Rudiger om het vertrek van Tah op te vangen. Bayern raakt Kimmich kwijt aan Manchester City, waardoor onze grootste concurrent voor de titel wel verzwakt is.

In de strijd om de Duitste Supercup veegden we de vloer aan met Bayern, door twee goals van debutant Kramaric, eentje van Brandt en een eigen goal van Alderweireld werd het liefst 4-0. Een paar dagen later bewees Kramaric wederom zijn waarde door de enige goal te maken in de strijd om de Europese Supercup tegen Tottenham Hotspur. Kramaric laat dus direct zien waarvoor we hem in huis hebben gehaald.

De selectie ziet er momenteel als volgt uit:
1 .Wojciech Szczesny - DM - 30 jaar - Polen - 88 algemeen
2 .Dan-Axel Zagadou - CV - 21 jaar - Frankrijk - 84 algemeen’
3. William Saliba - CV - 19 jaar - Frankrijk - 79 algemeen
5. Mats Hummels - CV - 31 jaar - Duitsland - 88 algemeen
6. Donny van de Beek - CAM - 23 jaar - Nederland - 87 algemeen
7. Jadon Sancho - RM - 20 jaar - Engeland - 89 algemeen
8. Ilkay Gundogan - CVM - 29 jaar - Duitsland - 84 algemeen
9. Andrej Kramaric - SP - 29 jaar - Kroatië - 85 algemeen
10. Julian Brandt - LM - 24 jaar - Duitsland - 87 algemeen
11. Marco Reus - CAM - 31 jaar - Duitsland - 88 algemeen
12. Niklas Klein - CV - 18 jaar - Duitsland - 75 algemeen *eigen jeugd
14. Edwin van Leeuwen - LM - 19 jaar - Nederland - 84 algemeen *eigen jeugd
15. Sergio Gomez - CAM - 20 jaar - Spanje - 74 algemeen
17. Lukas Nmecha - SP - 21 jaar - Duitsland - 81 algemeen
19. Mahmoud Dahoud - CM - 24 jaar - Duitsland - 85 algemeen
20. Youcef Atal - RA - 24 jaar - Algerije - 83 algemeen
21. Nico Schulz - LA - 27 jaar - Duitsland - 83 algemeen
23. Thorgan Hazard - RB - 27 jaar - België - 83 algemeen
27. Felix Passlack - RA - 22 jaar - Duitsland - 73 algemeen
28. Axel Witsel - CVM - 31 jaar - België - 85 algemeen
29. Marcel Schmelzer - LA - 32 jaar - Duitsland - 74 algemeen
35. Marwin Hitz - GK - 32 jaar - Zwitserland - 79 algemeen

Verhuurd:
Alexander Isak - SP - 20 jaar - Zweden - 76 algemeen (Benfica)
Luca Unbehaun - DM - 19 jaar - Duitsland - 67 algemeen (Hannover)
Daan van der Linden - CAM - 17 jaar - Nederland - 66 algemeen (Norwich)*eigen jeugd
Rodney van den Bosch - CAM - 18 jaar - Nederland - 69 algemeen (Feyenoord)*eigen jeugd
Christopher Schneider - RA - 18 jaar - Duitsland - 64 algemeen (LAFC)*eigen jeugd
Frank Schäfer - RM - 18 jaar - Duitsland - 64 algemeen (FC Groningen)*eigen jeugd
Steffen Böhm - CV - 19 jaar - Duitsland - 68 algemeen (FC Basel)*eigen jeugd
Leonardo Baleri - CV - 21 jaar - Argentinië - 69 algemeen (OSG Nic)
Tadeusz Krawczyk - LA - 18 jaar - Polen - 70 algemeen (SC Braga)*eigen jeugd

Opstelling:
Tot nu toe heb ik in twee formaties gespeeld dit seizoen, uiteraard de 4-1-4-1 waarin we afgelopen seizoen zo succesvol waren maar ook een wat aanvallendere 4-3-3 variant met Kramaric als valse spits.

Reus staat in de 4-3-3 niet in de basis doordat hij komend seizoen minder wedstrijden gaat spelen doordat zijn conditie minder wordt. In de topwedstrijden wil ik 4-1-4-1 gaan spelen met Reus in de basis, maar in de andere wedstrijden wil ik meer 4-3-3 gaan spelen en daar gaat Van Leeuwen ook veel speeltijd krijgen.

De doelstelling voor komend seizoen is simpel, de Bundesliga moet voor het eerst sinds 2012 weer eens gewonnen worden en de hegemonie van Bayern doorbreken. Zoals jullie kunnen zien heb ik een aantal dertigers in mijn selectie, die zullen de komende seizoenen plaats moeten maken voor de talenten die ik al in huis heb. Saliba moet Hummels er op termijn uit gaan spelen, Dahoud komt nu vooral als invaller op de plek van Van de Beek/Reus in het veld maar kan in de toekomst op zes. Zodra Reus niet meer in de basis staat zal Brandt naar het middenveld gaan waardoor Van Leeuwen een basisplaats op de flank gaat krijgen en Nmecha moet Kramaric er op termijn uit gaan spelen.

Seizoen 2

Valencia
Seizoen 3

Runner up Valencia is inmiddels beland in Seizoen 3. Dit seizoen verdedigd het de beker en de Spaanse super cup. Die wederom tussen FC Barcelona en Valencia gaat. Verder willen we wederom mee doen om de titel en is ook succes in de Champions League ons doel.

We staan voor een redelijke renovatie. Doelman Neto verkast naar kampioen FC Barcelona in ruil voor Cillessen en de daarbij horende 35 miljoen euro. Jose Gaya gaat voor maar liefst 65 miljoen naar Manchester United en topscorer Santi Mina versterkt Liverpool voor een slordige 90 miljoen euro. Heel veel werk aan de winkel is er dan ook niet gelijk. Een nieuwe doelman hebben we dan al en op de linksback positie schuift Toni Lato door als eerste keus, in de spits word Rodrigo de nummer 9. We gaan vervolgens als nieuwe linksback voor Angelino, nog spelend bij PSV en klaar voor een volgende stap. In de aanval nemen we Wesley over van R.Sociedad, hij speelde eerder voor Club Brugge. Verder verliet Sobrino Valencia na een seizoen en gaat spelen voor Alaves, Coquelin keert terug naar Frankrijk, Lille pikt hem op.

We zijn inmiddels onderweg in zitten in de laatste week van September. Lee (82) en Soler (85) zijn nog altijd herstellende van een blessure en staan er dus nog naast. De bank ziet er als volgt uit :
Rivero (DM) 78
Pedro Porro (RB) 77, Murillo (CV) 82, Ruben Vezo (CV) 80, Lato (LB) 80
Racic (CVM) 79, Medran (CM) 79, Mata (CAM) 82, Ferran Torres (RM) 80
Wesley (SP) 83

Eigen jeugd :
Faria (DM) 17 jaar, 61 (73-93 pot)
Marquez (RB) 16 jaar, 61 (90-94 pot)
Granero (LB) 17 jaar, 59 (76-94 pot)
Aguilar (CVM) 18 jaar, 64 (75-94 pot)
F.Torres (RM) 16 jaar 61 (81-94 pot)
Sanchez (SP) 17 jaar 58 (75-94 pot)

Super Copa
Valencia - FC Barcelona 2-1, 3-1
De Super copa word wederom gewonnen. Rafinha was de grote man in en tegen zijn oude werkgever Barcelona, met een doelpunt en een assist beslist hij de uit wedstrijd. Thuis zorgde hij voor nog een assist en wist Rodrigo beide doelpunten te maken.

Competitie
Eerste vijf duels gewonnen, waarvan een keer tegen Barcelona wederom 3-1. De titelverdediger is enorm slecht gestart met een overwinning, twee gelijke spelen en al drie nederlagen. Ons zesde duel speelde we gelijk tegen Betis. Inmiddels is Lee terug van een blessure en viel hij al even in tegen Gijon. Soler is helaas nog tot november niet beschikbaar. De volgende wedstrijd is tegen Villarreal, zij staan momenteel verrassend tweede.

Champions League
De eerste wedstrijd van de zware poule C is gespeeld. Ajax hield ons in het eigen Mestalla op 1-1. De volgende wedstrijd is tegen Juventus, daarna wacht een twee luik met Standard Luik.

Copa Espana
In de eerste ronde hebben we gelood tegen Leganes.

Team update
Angelino mocht beginnen tegen Gijon in de vierde competitie wedstrijd. Opvallend detail was dat hij al zijn zes luchtduels wist te winnen. Na dit duel heb ik hem vervolgens de kans gegeven boven Lato, mede omdat die defensief wat steken liet vallen. Vooral door zijn zwakke kopkracht. Centraal speelde ik het voorseizoen met Mere omdat Murillo interland verplichtingen had. De Spanjaard vormde een goed duo met Diakhaby en heb er vervolgens voor gekozen hen te laten staan. Voorin verkeerd Rodrigo is grootse vorm, hij scoorde al vijf keer in zes duels. Wesley viel tegen Barcelona in en maakte de gelijkmaker en de 2-1. Amath Ndiaye Diedhiou heeft Ferran Torres naar de bank verwezen.

1 like

Mooie carrière, met een goede opstelling en slimme aankopen. Je jeugd ziet er ook goed uit, en dan vooral je toekomstige rechterflank. Gaat F. Torres binnenkort invallen voor F. Torres?

Knappe carrière, al gezien dat Santi Mina verkocht is aan Celta de Vigo en Maximiliano Gomez de omgekeerde richting maakt?

Ja zeker, ik volg meestal de clubs irl waar ik ook een carriere mee heb. Vandaar dat ik Cillessen heb gehaald, wellicht zal Maxi Gomez nog volgen in januari.

@Raindog normaliter speelt C.Soler als rm/rb, die was echter out voor 7 maanden. Ferran Torres speelt altijd een zesje, soms een zeven. Hierdoor heeft Amath zijn kans gegrepen. De 16-jarige Fabian Torres heeft de juiste snelheid en traptechniek. Wellicht wordt hij de nieuwe parel uit de jeugdopleiding.

S2 vfL Wolfsburg - Winterstop

Ik heb besloten om een carriere te starten met Wolfsburg. Voor mij lijkt mij dit een leuke uitdaging omdat de Bundesliga veel goede clubs bevat zoals de Rekordmeister, Dortmund, Leverkusen, Schalke04 en een aantal subtoppers die het ook zomaar goed kunnen doen. Door middel van een goed beleid, de jeugdopleiding en het aanwezige geld door de sponsor Volkswagen wil ik graag de top te bestormen. Het doel van dit seizoen is om een plek in de Champions League te veroveren. Ook hopen we zo snel mogelijk prijzen aan onze prijzenkast toe te voegen.

Vorig seizoen waren wij geëindigd als 5e waardoor wij een plek in de Europa League hebben bemachtigd.

Aankopen:
S1 -
Amiri - CAM - Hoffenheim - > € 15.7 miljoen
Een aanvallende impuls op het middenveld. Dit was een van de top kandidaten die ik wilde halen bij de club. Aanvallend erg sterk, maar ook erg goed als een CM. Een speler met een goede dribbel en die zomaar kan opduiken in de 16.

Tsygankov - RM /RW - Dynamo Kiev -> € 25 miljoen
Een van de toppers in wording in de aanval. Was toe aan een stap hogerop en bij onze club komt hij aan zijn speelminuten. Een speler waar iemand voor naar het stadion komt met zijn flair, snelheid en zijn kwaliteiten om het spel te maken.

Elvedi - CB - Gladbach -> 15.5 miljoen
Moet naast Brooks het centrale duo vormen. Ervaring in de Bundesliga en was gecharmeerd voor het plan wat wij hebben. Kan ook eventueel als LB of RB uit de voeten.

Mbabu - RB - Young Boys -> /
Gekocht aangezien hij ook gehaald is door Wolfsburg in het echt. Fysiek sterke back met een goede versnelling.

S1 - Winterstop
Door blessureleed van Arnold onze aanvoerder heb ik noodgedwongen een nieuwe middenvelder aangetrokken die ook in het echt door Wolfsburg is aangetrokken.

Schlager - Red Bull Salzburg -> /
Een motor op het middenveld die op elke positie op het middenveld uit de voeten kan. Erg fijne speler.

S2 -
Muller - GK - Mainz 05 -> € 10 miljoen
Reserve goalie met een goede potentie om achter Casteels te functioneren. Mag de bekerwedstrijden keepen.

Wolf - CAM - Red Bull Salzburg -> € 13 miljoen
Stand in van Amiri. Erg sterke aanvallende middenvelder die zomaar rond de 16 kan opduiken en een goaltje mee kan prikken. Ben erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen in Duitsland.

Benkovic - CB - Leicester City -> € 11.2 miljoen
Een beest achterin. Bekend om zijn kracht, en het goede koppen. Een speler die het centrale duo lastig moet maken.

Marin - LW - Dinamo Zagreb -> € 5 miljoen
Een supertalent voor op de flanken. Erg bekend om zijn flair en dribbelen. Functioneert nu als rotatiespeler maar als hij zo doorgaat kan hij echt een topper worden.

S2 - Winterstop

Ik kwam tot de conclusie dat Weghorst niet mijn type spits is en dat ik opzoek moest gaan voor een nieuwe spits. Bij deze zoektocht kwam ik uit bij een andere spits met een Eredivise verleden, namelijk Haller. Haller speelt nu al de sterren van de hemel in de Bundesliga en bij mijn zoektocht naar een topspits ben ik toch bij hem uitgekomen.

Haller - ST - Eintracht Frankfurt -> Weghorst + € 25 miljoen
Een echte killer in de spits. Het aanvalstrio begint vorm te krijgen en met Haller haal ik echt de perfecte spits die in mijn spel past.

Opstellingen
Basis:

Rotatie opstelling:

Wij zijn ook bezig met de U21 opstelling maar daar heb ik op dit moment niet genoeg spelers voor. Dit zal ik plaatsen in mijn volgende update, stay tuned! :grinning:

1 like