FIFA 19 Realistische carrière topic

@db1512, dank je! :grinning:

Lucas is op de laatste dag van de transferperiode januari voor 80 miljoen € richting Bayern München vertrokken. Felipe Luis is nog steeds een Atlético-speler, die zeker zijn speelminuten krijgt. Ik hoop dat hij ook volgend seizoen nog blijft, hij is een betrouwbaar alternatief voor Telles.

Ik denk inderdaad ook dat Hermoso een prima aanwinst zal zijn om Godin te vervangen. En Griezmann, ja … Doodzonde natuurlijk dat hij wil vertrekken, dus zal ik hem ook wel laten gaan in mijn carrière, maar enkel bij een héél goed bod & afhankelijk welke club hem wil aantrekken.

Felix lijkt mij inderdaad een prima vervanger: hij is jong, talentvol, potentieel, … Een toekomstgerichte transfer.

Ik heb Hermoso en Felix ook allebei bij Atletico, bevalt prima! Met name Hermoso is echt een aanrader vanwege zijn snelheid.

1 like

Machtig, jij hebt die twee al in jouw team! :smiley: Krijgt Hermoso bij jou een basisplaats? En Félix, waar speel je die uit? :thinking:

Heb je Griezmann & Godín nog in jouw team? Nog andere aankopen gedaan? :blush:

Wat betreft Hermoso weet ik het nog niet zeker. Was eigenlijk de derde optie voor de twee centrale plekken, maar denk dat ik hem LCV basis ga zetten, bevalt prima. Daarnaast heb ik een goed bod op Savic gekregen (nu ik het zo typ weet ik het eigenlijk wel zeker, haha). Joao Felix staat bij mij hangend op links. Mist de echte snelheid, maar kan daar de ruimte in duiken en steekpasses geven.

Ben al wat verder, dus ook wat meer aankopen. Griezmann en Godin zijn overigens wel weg. Aankopen: Bustos, Maffeo, Hermoso, Tagliafico, E. Palacios, Dani Olmo, Pavon, Josef Martinez, Inaki Williams en
Chukwueze. Vooral de aanval is eigenlijk compleet nieuw. Griezmann gaat dan weg, Morata was gehuurd en Diego Costa heb ik zo snel mogelijk verpatst, net als Kalinic.

2 likes

Inaki Williams is echt geweldig als je hem wat meer op zijn afmaken en koppen traint.

1 like

Atlético Madrid april 2019

De nieuwe Spaanse Landskampioen is gekend, al is het seizoen 2018/19 nog niet helemaal afgelopen …

Selectie

De basiself:

De bank:

Adán
Felipe Luis
Savic
Thomas
Vitolo
Correa
Diego Costa

Diego Costa klaagde rond begin mei dat hij niet tevreden is met zijn aantal speelminuten, ondanks het feit dat hij heel vaak mocht starten ter afwisseling voor Morata, indien hij niet startte kreeg hij wel zijn invalbeurt …

Jeugdspeler Antonio Lopes speelde de laatste tien LaLigawedstrijden mee, als vervanger in de selectie voor de geblesseerde Saúl. Hij evolueert heel snel door training en de speelminuten. Hij wist in die tien wedstrijd twee maal te scoren en gaf één assist.

LaLiga

De clash om de begeerde landstitel werd niet in Camp Nou beslist: na een thriller (én tweemaal op achterstand te zijn gekomen) sleepten we een 2-2-gelijkspel uit de brand. De conclusie, na deze hoogstaande & spannende wedstrijd, was eenvoudig: het team dat het minst punten verloor in de laatste 7 wedstrijd zou landskampioen worden. De vier opeenvolgende speeldagen wisten zowel Barcelona als wij winnend af te sluiten, we bleven één punt achterstand behouden.

Op speeldag 36 verloor één team dure punten: Barcelona, op het veld van Celta kwam het niet verder dan een 0-0-gelijkspel, terwijl wij nipt gingen winnen met 1-2 bij dat andere Catalaanse team, Espanyol. Twee speeldagen voor het einde kwamen we plots opnieuw aan de leiding, met één punt voorsprong op Barcelona …

Het programma voor beide teams zag er zo uit:

Speeldag 37 Atlético - Sevilla
Speeldag 38 Levante - Atlético

Speeldag 37 Barcelona - Getafe
Speeldag 38 Eibar - Barcelona

Barcelona won overtuigend met 5-0 tegen Getafe, zodat ze opnieuw haasje over deden met twee punten voorsprong. We moesten dus gewoon winnen thuis tegen Sevilla: we kwamen net voor rust 0-1 achter, maar zetten via Diego Costa & Thomas de scheve situatie recht! Met nog één speeldag te gaan, kwamen we opnieuw aan de leiding!

In de allerlaatste én beslissende wedstrijd van de competitie, deden wat we moesten doen: winnen! Als was het ongelooflijk stressvol en moeizaam, maar onze Engel Ángel Correa zorgde voor de bevrijding door een kwartier voor tijd het verlossende kampioenendoelpunt te scoren!!!

Ángel Correa bezorgt met zijn doelpunt Atlético zijn elfde landstitel!

De top 6 in de eindstand:

Atlético 92
Barcelona 89
Real Madrid 77
Athletic Bilbao 58
Real Sociedad 58
Villarreal 57

Rayo Vallecano, Real Valladolid & Huesca degraderen naar LaLiga 1I2I3.

Champions League

In de kwartfinales stond ons een gigant op te wachten: Juventus Turijn! In de heenwedstrijd, was het Wanda Metropolitano gevuld tot aan de nok van het dak, we hadden onze 12de man meer dan nodig. We wonnen met 2-1, al kwamen we héél snel achter nadat Ronaldo (wie anders?) meteen scoorde. Geleidelijk aan konden we het moordend tempo wat milderen, zodat we nog twee keer konden profiteren van twee (dure) foutjes: Griezmann & Morata bezorgden ons toch nog winst, zodat we de terugwedstrijd met het nodige vertrouwen konden aanvatten.

In de terugwedstrijd, kwamen we opnieuw op achterstand: alweer Ronaldo op het scoreblad. Het koste ons ongelooflijk veel moeite om dat broodnodige uitdoelpunt te scoren, laat staan om in het strafschopgebied te komen.

Het lukte ons uiteindelijk maar drietal keer, maar die derde keer was de goede keer: we kregen een strafschop, die Griezmann feilloos omzette: 1-1 en de kwalificatie was een feit.

De andere wedstrijden:

Barcelona vs. PSG 4 - 2 (1-2 & 2-1)
Napoli vs. Ajax 3 - 4 (2-1 & 2-2)
Bayern vs. Roma 5 - 0 (0-2 & 3-0)

De halve finales:

Bayern vs. Barcelona 2 - 1 (0-1 & 1-1)
Atlético vs. Ajax 2 -1 (1-2 & 0-0)

In de halve finales kwamen we uit tegen de revelatie van dit Kampioenenbal: Ajax Amsterdam. In een felle heenwedstrijd kwamen we op voorsprong, waarna Ajax kort na rust op gelijke hoogte kwam. Het was Morata die in de blessuretijd er toch nog winst kon uithalen. In de terugwedstrijd kon Ajax geen echte vuist meer maken, zodat wij het resultaat kon “bevriezen”.

Er staan ons een droomfinale te wachten in het eigen Wanda Metropolitano tegen Rekordmeister Bayern München.

La Copa

De finale van La Copa tegen Barcelona staat als eerstvolgende op het programma.

Transfers

Na het behalen van de landstitel werd een overeenkomst van 7 miljoen € gesloten met Espanyol over Mario Hermoso, die een contract tekende voor vijf jaar.

João Félix is de volgende speler om aan te trekken.

#AúpaAtleti

Borussia Dortmund, S2, september 2019

Het eerste seizoen van Lucien Favre bij Borussia Dortmund zit erop en net als in real life werden we tweede achter Bayern München, dat ook de DFB Pokal wist te winnen. De carrière verliep dus aardig gelijk aan het echte Bundesliga seizoen '18/'19. Bayern wist ook de CL te winnen, terwijl Chelsea de EL won. Na de tweede plaats in de competitie is het dit seizoen zaak om wederom te proberen de Bundesliga te winnen maar ook in de beker en Champions League hoge ogen te gooien. Dit moet allemaal gebeuren met een mix van verzorgd opbouwen en aanvallend counteren indien er ruimte ligt. De selectie was al erg sterk in het eerste seizoen en in de zomer hebben we ons met een aantal goede spelers weten te versterken.
Julian Brandt, Nico Schulz en Thorgan Hazard kwamen al vroeg in de voorbereiding naar het Signal Iduna Park. Het trio moet de selectie meer kwaliteit en diepte geven. Daarna was het tijd om te kijken naar de aanbiedingen die we voor onze spelers kregen. Liverpool meldde zich met €36 miljoen voor Delaney, waarna ik besloot dat hij mocht vertrekken. In het eerste seizoen werd 4-2-3-1 gespeeld, maar komend seizoen wil ik meer vanuit een 4-1-4-1 spelen met Reus op het middenveld en een aanvallend ingesteldere middenvelder naast hem dan Delaney. Deze middenvelder werd in de persoon van Donny van de Beek opgepikt bij Ajax voor €45 miljoen. Verder vertrokken Toprak en Guerreiro beiden naar Manchester United (samen €60 miljoen) en werden Isak en Gomez (Porto en Werder Bremen) verhuurd. Door de geruchten dat Zidane Hakimi graag terug wil halen naar Madrid heb ik besloten hem terug te sturen en alvast een nieuwe rechtsback aan te trekken. Veel kandidaten voor deze positie maar uiteindelijk voor Youcef Atal van Nice gekozen. Verder ging Pulisic dus naar Chelsea, werd Wolff verkocht en ook van de afgelopen seizoen verhuurde Kagawa, Rode en Toljan namen we afscheid. De afgelopen jaren heeft Dortmund een beleid om jonge talenten die bij topclubs geen kans krijgen of talenten uit de Franse competitie op te pikken. Om dit beleid voort te zetten is Lukas Nchema overgenomen van Manchester City en hebben we William Saliba overgenomen van Saint Etienne. Nchema is spits van Duitsland U21 en Saliba is een voorstopper die voor Frankrijk U19 speelt. Beiden zullen hun kansen krijgen maar vooral klaargestoomd worden om binnen 2 seizoenen in de basis te staan.

Transfers in:
Brandt, Hazard, Schulz, Van de Beek, Atal, Saliba, Nchema
Transfers uit:
Guerreiro, Delaney, Toprak, Rode, Kagawa, Wolff, Toljan, Hakimi, Gomez, Isak, Paschlack

De sterkste opstelling ziet er nu als volgt uit:

Toffe aankopen! Werkt dat wat met Götze in de spits?

@Raindog in het eerste seizoen niet heel erg in de 4-2-3-1 maar in het huidige 4-1-4-1 juist weer wel. Het spelletje wat ik speel komt er vooral op neer dat de buitenspelers na een kaats van Götze weggestoken worden en dan met lage teruggetrokken voorzetten kunnen de opkomende middenvelders dan tot kansen komen. Heb voorzetten nu ook maar naar helemaal manual gezet omdat ze op semi steeds naar de eerste paal gingen en niet terug naar de penaltystip. Van de Beek en Reus duiken daar veel op terwijl ook Götze daardoor tot kansen komt. Alcacer vind ik niks, vandaar ook de komst van Nchema terwijl ik Hazard ook fijner vind spelen in de spits dan op de flank, komt heel traag over als ik hem op rechts zet. Enige nadeel wat ik van de huidige opstelling ervaar is dat de voorhoede wat lengte/kopkracht mist.

Best aanvallend middenveld. Witsel is zeker een echte ‘6’, schakel tussen verdediging en aanval. Speelt Gotze als valse 9 en kan Reus er dan overheen komen? Afgelopen seizoen ook met Reus als aanvaller gespeeld? Je hebt leuke aankopen gedaan die talentvol zijn en helemaal niet voor de hand liggen. Hopelijk kan je Bayern dit jaar wel verslaan.

Götze speelt inderdaad als valse 9, Reus niet in die rol geprobeerd omdat hij echt heel goed rendeerde vanaf het middenveld (22 goals in de Bundesliga). Van de Beek speelt een beetje als ‘8’ en komt veel mee terug, in de topwedstrijden zou Weigl/Dahoud op het middenveld erbij kunnen om wat meer defensieve balans toe te voegen.
Brandt, Schulz en Hazard waren natuurlijk erg voor de hand liggende transfers, met de andere vier wilde ik inderdaad wat minder voor de hand liggende namen aantrekken. Ben vooral heel benieuwd naar Atal, 5* WF en 4* SM, aardige defensieve stats en ook erg goed aan de bal, kan een verademing op rechts worden.

Dahoud kan niet brengen wat vd Beek wel doet?

Grootste verschil tussen Van de Beek en Dahoud is dat Van de Beek meer kracht toevoegt aan het middenveld en beter is in het afmaken van kansen. Miste een middenvelder met deze kwaliteiten, vandaar de keuze om Van de Beek te halen.

Borussia Dortmund, WS2, Februari 2020
Het eerste halfjaar van het tweede seizoen zit erop en veel van onze aankopen vonden hun draai vrij snel. Brandt en Schulz vormden direct een gevaarlijk duo op de linkerflank, Brandt maakte tot nu toe elf goals in alle competities en is daarmee zelfs onze clubtopscorer. Van de Beek is erg belangrijk op het middenveld en begint de laatste wedstrijden ook zijn goals mee te pikken. Hazard is eigenlijk de ideale twaalfde man, al begint hij daardoor ook vaak in de basis als een ander rust krijgt. Grootste voordeel van Hazard is dat hij op alle vijf voorste posities uit de voeten kan.

Met Bayern zijn we verwikkeld in een hevige strijd om de landstitel, al staat Leipzig ook nog aardig dichtbij. We hebben de beste defensie van de competitie en kregen in 20 wedstrijden slechts 13 goals tegen. Akanji was de grote man achterin en Manchester United ziet in hem de man die het defensieve probleem op Old Trafford op moet lossen, United betaalt 75 miljoen euro om hem over te nemen. Als reactie haalden wij Mats Hummels op bij Bayern, een transfer die IRL ook afgerond is deze week. Verder namen we op huurbasis afscheid van een aantal jeugdspelers en verkochten we Philipp aan Chelsea. In de laatste dagen voor de deadline verklaarde Bürki dat hij wilde vertrekken, Watford had €40 miljoen voor hem over en dat vond ik voldoende gezien de foutjes die hij geregeld maakte. Als vervanger haalden we Szczesny, die bij Juventus (in de CL, kan Serie A gegevens helaas niet zien) tweede keus is achter Perin.

Transfers in:
Mats Hummels van Bayern München > Borussia Dortmund: €40.000.000
Wojciech Szczesny van Juventus > Borussia Dortmund : €44.000.000

Transfers uit:
Roman Bürki van Borussia Dortmund > Watford: €40.000.000
Maximilian Philipp van Borussia Dortmund > Chelsea: €23.000.000
Manuel Akanji van Borussia Dortmund > Manchester United: €75.000.000

De opstelling ziet er nu als volgt uit

Wissels
35. Hitz - GK - 79 algemeen
26. Piszczek - RA - 77 algemeen
4. Diallo - CV - 81 algemeen
33. Weigel - CVM - 83 algemeen
19. Dahoud - CM - 83 algemeen
8. Hazard - RB - 83 algemeen
17. Nmecha - SP - 77 algemeen

De jeugd komt er ook al met rappe schreden aan. Hieronder een overzichtje van onze grootste talenten. Een sterretje erachter geeft aan dat ze aangekocht zijn
William Saliba - CV - 75 algemeen - 18 jaar*
Niklas Klein - CV - 73 algemeen - 17 jaar
Steffen Bohm - CV - 67 algemeen - 18 jaar
Rodney van den Bosch - CAM - 68 algemeen - 17 jaar
Dennis Meier - RV - 68 algemeen - 18 jaar
Tadeusz Krawczyk - LA - 69 algemeen - 18 jaar
Sergio Gomez - CAM - 72 algemeen - 19 jaar*
Edwin van Leeuwen - LM - 81 algemeen - 18 jaar

Van Leeuwen krijgt al veel speeltijd en is Larsen al voorbij. De Deen gaat in de zomer zijn laatste contract jaar in en mag opzoek naar een andere club. Verder had de 19-jarige Jadon Sancho ook in het rijtje tieners kunnen staan maar hij is nu eigenlijk al de belangrijkste speler van het elftal. Krijgt de rol om het spel te maken en staat halverwege het seizoen al op 7 goals en 13 assists, heerlijke speler die vrijwel altijd wel iets creëert. Verder is de grootste kracht van het team vooral dat zowel de spits, vleugelspelers als aanvallende middenvelders allemaal regelmatig een goal maken. Ook de spelers op de bank (Nmecha, Hazard, Van Leeuwen, Alcacer en Dahoud) weten af en toe het net te vinden.

Voor de tweede seizoenshelft zal het erg spannend worden in de Bundesliga, we staan na twintig wedstrijden twee punten achter op Bayern en vier voor op Leipzig. We krijgen Bayern nog in het eigen Westfalen Stadion, een wedstrijd die waarschijnlijk heel belangrijk wordt in de race voor het kampioenschap. In de DFB Pokal treffen we in de halve finale Leipzig, de andere halve finale wordt gespeeld door Freiburg en Wolfsburg waardoor we licht de favoriet zijn om de beker te winnen. In de Champions League werden we in een poule met Ajax, Braga en Spartak Moskou eenvoudig poulewinnaar, mede doordat de andere ploegen erg veel gelijk speelden tegen elkaar. Verrassend genoeg wist Braga ten koste van Ajax tweede te worden waardoor zij mee gaan naar de laatste 16 van de CL. In de achtste finale treffen we Dinamo Kiev, een op het oog te nemen horde.

De selectie is momenteel aardig compleet en lijkt ook erg in balans. In elke linie hebben we routine en talent waardoor het vooral zaak is om door te groeien met dit elftal. We maken dit seizoen al een serieuze kans om Bayern eindelijk van de troon te stoten en zie binnen een paar jaar ook Europees succes als een reële mogelijkheid.

Prachtige carrière! Sterke aankopen ook, zelfs Szczesny die op het eerste zicht onrealistisch lijkt maar door de verkoop van Bürki en het verlies van zijn basisplaats aan Perin plots erg logisch lijkt. Ik krijg er zin van om ook met BvB te starten. Die van Leeuwen is wel al enorm goed, heb je hem veel getraind? En hoe zit het met z’n skill moves en weak foot?

Twijfelde ook enorm over Szczesny maar dat hij dus in de CL geen basisplaats meer heeft trok me over de streep. Van Leeuwen heeft 4* skillmoves en 3* weakfoot, is een linkspoot en heeft al een goede dribbel en snelheid. Heb hem met de scout een wereldtopper optie met die points gescout en al redelijk getraind, zijn nog een aantal spelers die ik behoorlijk getraind heb zodat ze snel aan kunnen haken (Nmecha, Klein en Sancho in het begin).

1 like

Waar ik achter ben gekomen en niet eerder aan gedacht hebt. Je kan een speler carriere beginnen met een speler die met pensioen gaat, zo kun je in seizoen 2 aan de slag als coach. Je krijgt niet meteen een topper om uit te kiezen. Wat de uitdaging wellicht leuker maakt.

Denk aan Buffon, Ibrahimovic en Robben

1 like

Helaas, heb dit vorige week met Kompany geprobeerd. Ben gestopt met hem als speler na 1 week en dan kan je verder als manager. Ik kon tekenen bij NAC Breda. Ging een speler kopen om het na te kijken was ik plots die random Chinees met de naam Vincent Kompany… Ik dacht vorige week ook een enorme ontdekking gedaan te hebben.

Nu de transferperiode een beetje op gang begint te komen ben ik de hele avond bezig geweest om alle in- en uitgaande transfers van de Eredivisie in FIFA 19 te verwerken.

Nu ga ik opnieuw een carrière met PEC Zwolle starten. Door de nieuwe coach John Stegeman en de nieuwe aankopen kan dit een mooie uitdaging zijn/worden. Ik zal hier ook regelmatig over posten mits de tijd er voor is.

Ook heb ik Xavier Mous gemaakt, gezien hij vandaag een tweejarig contract getekend heeft. Ook ga ik Etiënne Reijnen in FIFA 19 zetten.

Dus zelfs dat weet EA weer te vernaaien. Ik hoop dat ze career mode echt aan gaan passen in fifa 20, anders is het helaas sinds 97 de laatste keer geweest.