FIFA 19 Review

FIFA 18 ligt inmiddels bij velen van ons te verstoffen in de kast, want de game is vervangen door FIFA 19. Op het forum zien we inmiddels al veel goede discussies en mooie Manager Stories verschijnen. Graag zou de crew van FIFA Benelux de community ook betrekken bij het schrijven van de FIFA 19 review. Zo maken we samen een beoordeling van de game.

Wat is het idee?
We hopen dat er liefhebbers zijn die in een paar alinea’s willen schrijven over FIFA 19. Dit mag zijn over de gameplay, FUT, carrière modus, pro clubs en/of skill games. Schrijf vooral wat jij graag speelt in FIFA 19 en waar je je mening over kwijt wilt.

Uiteindelijk bundelen we alles tot één verhaal voor de homepage van FIFA Benelux, waarin citaten van verschillende personen zullen worden opgenomen.

Help jij mee?
Wil jij helpen om de review tot een mooi artikel te maken? Laat je stukje dan achter in dit topic. Ideeën om de review nog beter te maken zijn altijd welkom. Ook zelfgemaakte screenshots of video’s van de game zijn welkom.

Goed idee Jordi! Nou is reviews schrijven niet mijn sterkste punt, maar ik zal proberen er iets in te zetten wat misschien wel bruikbaar is.

Gameplay

Wat mij betreft speelt de game lekker soepel. In FIFA 18 had ik vaak nog wel het idee dat ik met stroop aan het spelen was, dit is echter totaal niet meer het geval. De Timed finishing vind ik zelf echt een hele toffe toevoeging hier aan. Het is moeilijk, maar alles wend zal men maar zeggen. De gameplay krijgt daarom wat mij betreft een vette 8. In voorgaande jaren zou dit niet verder gekomen zijn dan een 7 (vaak zelfs lager)

Carriere Mode

De carrière mode is (helaas) zoals al velen jaren een beetje in de vergeteldheid gelaten. Ondanks de vette toevoeging van de Champions League, Europa League en Europese Super Cup had er zeker meer aan gesleuteld mogen worden. Hoe vet zou het zijn als je echt een jeugd team kan creëeren, hun statistieken zou kunnen inzien en zo spelers echt kan doorselecteren. Een klein begrip waar te weinig aandacht aangeven is, ook dit jaar wéér. Zo zijn er natuurlijk nog tal van kleine dingen te bedenken die niet heel moeilijk zouden zijn uit te werken. De carrière mode krijgt van mij daarom dit jaar een kleine 6. Een lage score en enkel voldoende omdat het toch altijd wel vermakelijk is om een vette carrière neer te zetten.

Ultimate Team

Het parade paardje in FIFA sinds 2013. Het begon allemaal heel simpel, maar sinds jaar en dag is het prettig uitgebreid. Dit jaar vind ik de beste toevoeging dat je niveau online beter ingedeeld is in de vernieuwde divisie’s. Ik zelf ben niet echt een FUT speler, omdat ik er online niet echt iets van kan. Tegenwoordig kan ik zelfs wedstrijden winnen, dat duid er duidelijk op dat EA dit probleem serieus heeft aangepakt. FUT krijgt van mij daarom een 8,5. Een hoge score, maar ik denk dat EA het nog veel meer kan uitbreiden als men ziet wat ze hier mee binnen halen.

Pro Clubs

Pro Clubs is ook weer aanwezig in FIFA 19. Geen verassing aangezien het de laatste jaren echt een opmars maakt kwa populariteit. Ik zelf breng de meeste uren van FIFA er in door met vrienden. Helaas heeft EA er ook dit jaar niet heel veel aan toegevoegd. Daarom kan ik het helaas niet meer geven dan een simpele 6,5. Ook hier haalt het een voldoende omdat het wat mij betreft heel vermakelijk met vrienden of mede spelers online is.

Overal

Overal is FIFA 19 wat mij betreft in veel opzichten FIFA 18 eindelijk 2 stappen vooruit. Vrijwel altijd was een nieuwe versie slechts 1 stap naar voren en soms zat het misschien wel op 1 lijn. Dit jaar heeft EA hierin zichtbaar vooruitgang geboekt. Het is natuurlijk niet alleen maar positief en zou EA best wat meer naar haar fans mogen luisteren, die al jaren schreeuwen om een echt verbeterde carrière modes of een verbeterde versie van de pro-clubs modes. Helaas is EA nog altijd een bedrijf dat net als vele game uitgevers enkel opzoek is naar geld en geen top game. Nee wat mij betreft is ook FIFA 19 geen top game, wel een goede. Daarom geef ik FIFA 19 over het algemeen een *7,7
Dit hebben zij vooral te danken aan het feit dat er altijd wel veel plezier aan te beleven is.

1 like

Zijn er nog leden die een bijdrage willen leveren aan de FIFA 19 review?

@Jordi jawel, ik zal zo even een stukje schrijven!

Omdat ik eigenlijk alleen maar carrière speel beperk ik mijn bijdrage tot mijn mening over de gameplay en de carrière modus.

Over de gameplay ben ik eigenlijk zeer tevreden waar er naar mijn mening een aantal positieve veranderingen zijn doorgevoerd. Zo vind ik de steekpass veel beter functioneren en slaag ik er nu veel vaker in om mijn vleugelspitsen achter de verdediging weg te steken door de bal tussen de back en de centrale verdediger door te steken. In FIFA 18 gingen zulke ballen bij mij altijd veel te veel naar de buitenkant maar in FIFA 19 kan ik dus veel directer spelen. Daarnaast vind ik ook dat spelers de instructies veel beter opvolgen, met name de backs die er nu echt overheen klappen. In de vorige FIFA bleven mijn backs altijd hangen wanneer mijn vleugelspelers naar binnen gingen maar nu blijven ze opkomen. Ook de duels zijn beter en bepaalde spelers als bijvoorbeeld Pogba zijn veel lastiger van de bal te zetten, minpuntje is het grote aantal omhaals dat ik voorbij zie komen. Tot nu toe zelf één omhaal gescoord met Rashford, wat opzicht best nog zou kunnen, en er maar eentje tegen gekregen maar vooral het aantal uitverdedigende acties met een omhaal is vrij bizar. Grafisch ziet het er allemaal weer erg goed uit, met natuurlijk de CL en EL lay-out als absolute blikvanger. Ook het toevoegen van veel Spaanse stadions en veel faces uit met name La Liga is positief, hopelijk dat volgend jaar ook de Serie A en Bundesliga met bijna alle stadions en gamefaces van belangrijke spelers aanwezig zijn.

Over de carrière modus zelf ben ik iets minder tevreden, vooral doordat er niet heel veel veranderd is en ik een aantal veranderingen graag doorgevoerd had gezien. Zo vind ik het erg jammer dat het nog steeds niet mogelijk is om je manager zelf te bewerken en we nog steeds maar de keuze hebben uit die paar standaard gezichten. Ook de transfers zijn vaak weer erg onrealistisch, vooral het vertrek van heel veel Engelse spelers naar clubs in Italië, Spanje en Duitsland is niet erg reëel. Ook zouden ze ervoor moeten zorgen dat de meeste transfers in de transferperiode zelf zijn, nu worden er in september nog heel veel transfers afgerond. Ook mag er wel een keer een echte verandering mbt de jeugdopleiding komen.

1 like

Ik wil in de komende dagen de review gaan schrijven, daarvoor is nog meer input gewenst.

Ik wil graag @db1512 & @JjochemJ bedanken voor hun bijdragen. De review is inmiddels te lezen via: https://fifabenelux.com/fifa19/fifa-19-review/