FIFA 20 Review

Net als afgelopen jaar zouden wij van FIFA Benelux graag de community betrekken in het schrijven de FIFA review. Ten slotte is de game gemaakt voor ons allemaal, waardoor wij ook graag jullie mening meenemen in het oordeel.

Wil jij meehelpen met het schrijven van de FIFA 20 review? Kies dan alsjeblieft op z’n minst één van de volgende categorieën:

  • Gameplay
  • Ultimate Team
  • Carrière Modus
  • VOLTA
  • Pro Clubs
  • Kick-off / House Rules
  • Verbeterpunten voor FIFA 20
  • Conclusie

We weten op dit moment nog niet wanneer we de review online willen zetten, maar je hebt voorlopig de tijd om je stukje in te leveren.

Alvast bedankt!

Zijn er nog mensen die hierbij willen helpen?

Ondanks dat er hier niets is gepost is in het FIFA 20 algemene discussie topic toch heel wat neergeschreven over alle puntjes :wink:

1 like

Vind ik wel een goede. Een aantal mensen hebben daar wel wat input geleverd, mogelijk dat zij wat willen bijdragen! Ik zelf niet, heb maar twee wedstrijden gespeeld, dus dat is niet heel relevant.

Om even pijnlijk eerlijk te zijn: is deze game wel een review waard? Misschien kunnen de FUT-spelers daar iets over schrijven, maar career mode is gewoonweg onbestaande op deze manier.

Heb hier een klein stukje over volta geschreven:

Her nieuwe volta heeft helaas weinig weg van het oude fifa street.

Het is voor mij persoonlijk niet meer dan een simpele toevoeging. Had er meer verwachting van toen ik de trailer zag. Voor iemand die het passen machtig is is het een simpel spel waar het eigenlijk om de trucs zou moeten draaien.
Het is eigenlijk net 11 tegen 11. Weinig trucs en show en dat is eigenlijk waar straatvoetbal voor zou moeten staan.

Qua interactie is het helaas niet zoals in de journey of carreer mode vanaf dit jaar. De antwoorden zijn standaard waardoor er weinig variatie in zit.

Qua stijl is het echt anders en leuk om te doen maar het is voor mij niet meer dan een afwisseling. Had zelf de verhaalmodus binnen 2 uur uitgespeeld.

1 like

Ik zou best een stuk willen schrijven met elk game mode apart beschreven. Maar is dat echt nodig vraag mij af… FuT is de enigste gamemodi die 100% draait. Volta en met name de CM zijn niet best…

Ik wil graag beginnen met dat ik jullie frustratie omtrent niet goed werkende gamemodes volledig snap. Iedereen kijkt jaarlijks uit naar een nieuwe FIFA. Als dit dan (in het begin) tegenvalt, is dat erg zuur. Zeker als er bugs in de game zitten die eigenlijk niet acceptabel zijn bij een groot bedrijf als EA.

Echter, dat vind ik geen reden om geen review te schrijven. Juist niet. FIFA Benelux is er voor de Nederlandstalige FIFA-speler en niet alleen voor een klein gedeelte daarvan. Ik vind het dan ook belangrijk dat we gezamenlijk ervoor zorgen dat we onze mening en zorgen kenbaar maken. Als dit dan een review oplevert die niet zo positief uitpakt, is dat de mening van de FIFA Benelux community.

Ook zijn er overkoepelende zaken van de gamemodes. De gameplay en de graphics. Ik denk dat iedereen die een aantal potjes gespeeld heeft hier wel een oordeel over kan geven.

@Aron1997 Dat klopt. Ik zal daar ook zeker proberen mijn inspiratie op te doen voor een artikel. Maar ik vermoed dat dit niet voldoende is om een volledig beeld te krijgen wat voor een review eigenlijk nodig is.

@LickMyAss Ik verwacht ook niet dat je van elke gamemode een stukje schrijft. Minstens 1 uit (het lijstje van de openingspost) zou al fijn zijn.

2 likes

Vind zelf ook dat fut niet 100% draait. Veel foutieve passes en speler die stil blijven staan tijdens het verdedigen. Of dat een slome speler veel sneller is dan een gnabry. Dit zijn maar een paar voorbeelden

Ik vind het wel meevallen met Fut. Het draait best goed hoor. Het enige waar ik me aan stoor is dat je als je verbinding met internet verbroken word.

Dat Ea het als verlies telt ook al heb je gewonnen. Dat moet er echt uit. Het is niet jou schuld dan ligt het aan de verbinding van Ea en het internet.

Ik vind het ook jammer dat een paar grote stadions er niet in zitten. Zoals Camp Nou en Juventus Stadion en Allianz Arena. Want nou heb ik een Bundesliga team kan ik niet in de Alianz Arena spelen.

Camp Nou zit in PES, zelfde reden waarom Juventus nu Piemonte Calcio heet.

Ik weet of ik nog op tijd ben met het schrijven van een stukje over deze FIFA, maar wilde toch even mijn, voornamelijke negatieve, mening laten horen.

Zelf ben ik een carrière mode speler en niet geheel verrassend ben ik hier dan ook zwaar over teleurgesteld. De problemen van FIFA 19, het niet opstellen van de sterkste spelers en niet presteren van topteams, zijn nog steeds niet opgelost terwijl er voorafgaand werd aangegeven dat dit wel zo zou zijn. Het ergste hieraan vind ik nog geeneens dat dit niet volledig is opgelost, maar dat dit 10x erger is geworden.

Waar ik voorheen enkel in de Premier League last had van niet presterende topteams omdat die niet met de sterkste elf aan kwamen zetten, is het nu bij elk team dat ik tref in welke competitie dan ook een groot drama. Door deze grote ergernis heb ik geen enkel idee hoe het met het potentieel van spelers zit, aangezien ik simpelweg niet ver genoeg ben gekomen in een carrière.

Over de nieuwe toevoeging met de interviews ben ik ook niet echt te spreken. De antwoorden die je tot je beschikking hebt, slaan vaak totaal niet op waar de vraag over ging en de vragen zelf zijn eentonig en lijken niet gebaseerd op wat je door maakt in je carrière. Over de bug van het aanpassen van spelers waardoor de rating en positie veranderd kan ik niets zeggen aangezien ik mij hier niet mee bezig hou.

Naast de bovengenoemde punten vind ik de trainingen die je kunt geven saai en makkelijk. Als je één speler vijf trainingen laat doen zal hij gegarandeerd snel groeien, zonder dat je echt moeite ervoor doet. Ook de jeugdopleiding is al jaren niets aan verbetert en heeft eigenlijk een vrij nutteloze functie, mede door het feit dat je spelers met trainingen eenvoudig kunt laten groeien in rating. Als laatst zijn de transfers natuurlijk weer even hilarisch en onbegrijpelijk als afgelopen jaren en kan ik hier beter niet teveel woorden aan vuil maken.

Is er dan iets waar ik wel over te spreken ben? Nee, niet echt. De gameplay voelde in de demo erg fijn en realistisch aan, maar sinds ik de normale game speel is dat gevoel wel weg. Aannames van een speler voelen voor mij totaal niet realistisch en springen vrijwel altijd direct van iemand zijn voet op belangrijke momenten. Passes die in de breedte gespeeld worden belande tien meter achter de speler waar de bal naar gericht was en verdedigers laten de aanvallers lopen alsof ze graag een extra tegendoelpunt willen.

Hierbij komt ook dat ik veelal heb geswitcht tussen wereldklasse en legendarisch. Op wereldklasse loop ik met mijn ogen dicht door de defensie van de CPU heen en kan ik wedstrijden met het volste gemak winnen, maar dat kan nooit met de 0. Op wonderbaarlijke wijze krijg ik er altijd eentje tegen. Mogelijk speel ik te aanvallend waardoor ik hier meer last van ervaar, maar het is niet dat ik dramatisch slecht verdedig. Op legendarisch is vrijwel iedere bal die ik rond de middellijn inlever een tegengoal. Ook hierbij kom ik soms gemakkelijk door de defensie heen, maar soms ook totaal niet, wat dan weer wel realistisch is.

Al met al kom ik tot de conclusie dat dit voor mij persoonlijk (want ik geloof dat andere er best plezier in kunnen hebben) de slechtste FIFA is die ik gespeeld heb en overweeg ik voor het eerst in lange tijd om toch maar eens een kijkje te gaan nemen bij de concurrent.

Het is een vrij negatieve review en qua onderwerpen erg beperkt, maar dat ik wel wat ik kan zeggen over hoe ik FIFA 20 tot nu toe heb ervaren.

2 likes

Je bent zeker nog niet te laat @Ryanajax. Ik vind het, als liefhebber van de FIFA-serie, oprecht jammer dat je zo weinig plezier in FIFA 20 hebt. Hopelijk kan dit voor bepaalde aspecten nog wat beter worden met patches.

Ik kan hier zeker wat punten uithalen voor de review (aan anderen die nog een stukje willen schrijven, hiervoor heb je nog een paar dagen).

1 like

Ik ben het roerend eens met @Ryanajax EA beloofde verbeteringen en leuke nieuwe features in CM. Het tegenovergestelde is gebleken, bugs zijn nog erger geworden en de nieuwe toevoegingen zijn zo slecht uitgewerkt dat het snel verveeld. Het meeste is al drie edties gekopieerd, zoals trainen, jeugd scouten enz. het is een grote teleurstelling. Verder vind ik de gameplay weinig anders dan die van fifa19. Nog altijd kick off doelpunten, rebound die altijd voor de CPU is. Het is dat PES geen licenties heeft (op de xbox) anders was ik overgestapt.

Gameplay:
Ik vind de gameplay echt een enorme stap vooruit tegenover 19. Spelers en de bal bewegen veel vlotter en minder houterig, wat een enorme impact heeft. Waar in FIFA 19 zelfs bij full manual de bal altijd op dezelfde plek kwam nadat je een voorzet uit je eigen zestien weg kopte, is dat nu niet meer het geval. Nu is het zelfs niet meer zo vanzelfsprekend dat je dat kopduel überhaupt wint. Aanvallend koppen lijkt nog een pak moeilijker, da’s wel iets wat ik nog graag aangepast zou zien. Botsingen tussen spelers zijn ook enorm verbeterd, wat ervoor zorgt dat je nu beter kan inschatten of je bij een 50/50 de bal kan hebben of niet, en daar kan je dan op anticiperen. Ook de nieuwe controls vind ik een goede toevoeging, waarbij vooral de bal klaarleggen voor een schot handig is. Maar ook een pas iets over de grond geven om de eerste blok te vermijden komt goed van pas, maar 't is nog even wennen om er altijd aan te denken.

Ik merk ook op dat de AI veel slimmer lijkt. De tegenstander is veel creatiever, kan me soms echt enorm verrassen, dribbelt nu zelf ook met skillmoves, en hun verdedigers maken soms overtredingen. Allemaal dingen die in FIFA 19 slechts zelden voor kwamen. In mijn carrière met Everton kon ik winnen van de staartploegen en de middenmoters, maar door City en Spurs werd ik helemaal weggespeeld. Aguero’s derde goal kwam er zelfs na een opwippertje gevolgd door een volley, zoiets heb ik in 19 nooit gezien.

Wat wel stoort is dat backs niet altijd goed volgen, zowel bij de speler zelf als bij de AI. Er zijn nog steeds details die al edities lang fout zitten, vooral bij spelhervattingen. Ondertussen staan nu wel meestal de juiste spelers op de juiste plekken in de 16 bij corners, maar de cornernemer blijft nog altijd naar binnen komen of buitenspel staan waardoor hij niet meer aanspeelbaar is na een afgeslagen bal. Ook inworpen zijn slecht uitgewerkt: zelden gooit de back in, meestal is het de flankaanvaller of zelfs de spits. Bij een inworp voor de tegenpartij aan de eigen achterlijn is het ook onmogelijk om alles vast te zetten. Als dit alles samen met het koppen kan worden aangepast in een patch ben ik enorm tevreden over de gameplay dit jaar.

1 like

Mijn review wat ik van Fifa 20 vind. Is dat ik het een goede game vind. Maar ik speel alleen Fut.
En die vind ik goed want ik vind het goed dat ze de seizoendoelstellingen hebben geïntroduceerd. Zodat je meer munten en beloningen kan krijgen.

Ik vind het ook goed dat je meer sqaud battles kan spelen Zodat je een hogere rang kan halen voor betere beloningen

Het enige wat ik jammer vind is dat als je internet eruit ligt dat je meteen verloren hebt. Terwijl dat ook aan Ea kan liggen.
Ook vind ik het jammer dat er 3 grote stadions ontbreken. Zoals Allianz Arena waar ik in wil spelen omdat Ik een Bundesliga team hebt. Ook vind ik het jammer dat Camp Nou en het Juventus Stadion er niet inzitten. En dat Ea de licentie van Juventus heeft verloren. Waardoor je Ronaldo in een fictief team moet zien spelen.

Dit was mijn Review.

1 like

Qua gameplay ben ik het roerend met @Raindog eens. Zelf speel ik in carrière mode ook in de Eredivisie en ik merk dat mijn tegenstanders ook veel meer als een Eredivisie team spelen. Waar je in de voorgaande jaren nog weleens had dat je tegen een Sparta, RKC of Emmen er niet tussen kwam als je op legendarisch speelde merk ik nu dat zij ook meer fouten maken in de opbouw. Als ze er wel uitkomen dan is het ook gevaarlijk, maar dat is bij mij ook zo. Door op passing op semi te zetten speel ik nu (met Heerenveen) gewoon hele leuke en open wedstrijden tegen de niet top teams in Nederland.

Waar ik minder over te spreken ben is de fouten die in carrière zitten. Ik voel me eigenlijk wel een beetje bedonderd door EA en heb ook oprecht overwogen om naar PES over te stappen. Mocht er dit jaar met patches niet snel wat veranderen dan sla ik volgend jaar voor het eerst in 7 jaar een keertje over. Dat de nieuwe persconferenties nog niet lekker lopen of dat het volledige potentieel omtrent het maken van je eigen manager nog niet benut is vind ik tot daar aan toe, maar dat de selecties pas na ruim een week up to date waren en dat de starting 11 bug nog steeds niet gefixt is vind ik wel erg kwalijk. Vooral ook omdat er fans zijn met een beetje skills die gewoon oplossingen aan hebben geboden, maar EA negeert dit gewoon.

2 likes

Ik wil ook nog even mijn teleurstelling over de tactische capaciteiten van de AI uitspreken. Speelde net tegen Tottenham. Eriksen speelde op cam, Lucas en Son op de vleugels. Lucas wordt vervangen door een mij onbekende speler, in plaats van Dele in te brengen en Eriksen naar rechts te verschuiven.

Heb ook al meegemaakt dat een tegenstander van opstelling verandert om aanvallender te spelen, maar dan staat een linksback plots rechtsmid en nog zo van die dingen.

Bedankt voor jullie stukjes! Ik ben inmiddels al een stuk gevorderd met de review, maar helaas lukt het mij niet om deze vandaag nog af te maken. Hopelijk kan het stukje in de komende dagen online. Excuses dat het zo lang duurt.