FIFA 19 Speler gezocht

Naast mijn carrière met Parma zal ik hoogstwaarschijnlijk ‘gewoon’ weer een carrière starten met Barcelona. Het merendeel van de aankopen heb ik al in mijn hoofd zitten, maar zou jullie hulp goed kunnen gebruiken bij het laatste ontbrekende puzzelstukje. Heb een aantal eisen opgesteld voor een nieuwe aanvaller:

  • Rechtsbenig (met Messi en Dembélé heb ik al twee linksbenige aanvallers)
  • Leeftijd 17-26 jaar
  • Potentie om onbetwiste basisspeler te zijn/worden
  • In staat om Luis Suárez te vervangen en op de vleugels te spelen (dus een beweeglijke aanvaller)
  • Nationaliteit niet Braziliaans (al genoeg Braziliaanse aanvallers), Frans (al genoeg Franse spelers in de selectie), Engels of Italiaans (nationaliteiten die doorgaans niet bij Barcelona passen)

Depay of Salah. Laatstgenoemde heeft ook al eens aangegeven dat het een grote eer zou zijn om ooit voor Barca te mogen spelen (evenals Mané, misschien ook wel een leuke.

Joost, gaaf dat je ook een carriere doet met Parma. Ben enorme fan van Parma en ga ook gelijk een carriere met ze beginnen naast mijn FUT.
Voor je carriere met barca zou ik Sane halen. In voorgaande fifa’ s een heerlijke speler ik gebruikte hem in de 2de helft dan vaak in een 2 spitsen systeem en dat werkte ook goed. In de fifa19 is hij ook een 86 dus imo een direct versterking

De eerste die in me opkomt is natuurlijk Dybala… Anders misschien Williams van Bilbao? Hij wordt op FIFA 18 87, weet alleen niet of hij nog zo goed wordt in FIFA 19…

1 like

Leroy Sané (linksbenig), Paulo Dybala (linksbenig) en Mohamed Salah (linksbenig) voldoen niet aan de eisen die ik hierboven gesteld heb. Memphis Depay lijkt me niet van het niveau dat ik nastreef. Iñaki Williams is wellicht een mogelijkheid, hij voldoet inderdaad aan alle eisen die ik gesteld heb.

Williams vind ik ook een geweldig idee, eigenlijk. Hij is in principe een flankspeler, maar heeft ook alle kenmerken van een diepe spits. Ik heb veel plezier aan hem beleefd in mijn carrière met Bilbao, waar hij op alle aanvallende posities speelde. In FIFA19 heeft hij ook een facescan!

williams is dan idd een goede optie.
Sane is idd linksbenig maar aangezien dembele 5* weakfoot is kan je dit makkelijk met zijn verkeerde been gebruiken. Facescan van Williams ziet er goed uit dus dat maakt het wel extra leuk om met hem te spelen

1 like

Ik dacht ook nog aan Mahrez, maar die is de eerste transferzomer wss niet te halen omdat hij net een transfer heeft gemaakt naar City.

De vraag is natuurlijk wel hoeveel potentieel hij in FIFA 19 heeft. De aanvaller die ik besluit aan te trekken moet namelijk de potentie hebben om onbetwiste basisspeler te worden. Vrees dat zijn potentieel blijft hangen op 86/87 en dat hij daarmee uiteindelijk tussen bank en basis zal blijven zweven.

Waarschijnlijk had ik mijn gedroomde kandidaat al gevonden als Leroy Sané rechtsbenig was geweest. Had zelf al een aantal aanvallers gevonden die dicht bij het profiel komen waar ik naar zoek (maar niet allemaal voldoen aan alle eisen die ik heb gesteld): Lautaro Martinez (Internazionale), Gabriel Jesus (Manchester City), Eden Hazard (Chelsea), Kylian Mbappé (PSG) en Anthony Martial (Manchester United). Iñaki Williams (Athletic Bilbao) voeg ik toe aan die lijst. Ben benieuwd of jullie nog met spelers kunnen komen die ik compleet gemist heb!

1 like

Potentieel kan altijd overstegen worden, dus ik zou zeker overwegen om Inaki een kans te geven. Een Spanjaard erbij is sowieso ook mooi. Hij heeft alles wat je zoekt plus fysieke kracht die niemand anders op je lijstje heeft.

1 like

Wat mij betreft hoeft de nieuwe aanvaller niet per definitie een Spanjaard te zijn. Sterker nog, in mijn carrière ben ik (op termijn) van plan om Ferrán Torres (Valencia) te herenigen met voormalig teamgenoten Juan Miranda en Abel Ruiz. Met zijn komst leg ik de basis om later in mijn carrière meer Spaanse talenten te integreren in het elftal. Ook Sergio Gómez (Borussia Dortmund) is in beeld om terug te keren bij Barcelona (op langere termijn uiteraard). Iñaki Williams (Athletic Bilbao) is een uitstekende aanvaller en plaats ik op mijn verlanglijst, maar weet dat het voor mij geen ‘must’ is dat de nieuwe aanvaller Spaans is. Ben namelijk al van plan om op andere manieren het Spaans/Catalaans gehalte van Barcelona op te krikken.

@Joostvans je zou ook nog naar Gonzalo Guedes kunnen kijken, als hij nog een goed jaar bij Valencia draait dan zie ik hem de stap naar de absolute top wel zetten. Keita Baldé blijf ik ook altijd een leuke veelzijdige aanvaller vinden. Iñaki Willems lijkt me trouwens ook een mooie optie al is het altijd even wachten wat EA in Fifa 19 met ratings en potenties doet.

1 like

Gonçalo Guedes (Valencia) lijkt me inderdaad een aanvaller om in de gaten te houden en kende (ondanks zijn blessures) een uitstekend seizoen bij Valencia. Afgelopen zomer kwam hij voor veertig miljoen euro definitief over van PSG en tekende een contract tot 2024.

Baldé Diao Keita (Internazionale) is een speler waar ik minder enthousiast over ben. Speelde al eerder bij Barcelona in de jeugdopleiding, maar werd weggestuurd door een lakse werkhouding en een mislukte grap bij een teamgenoot. Uitstekende speler, maar zie Barcelona eerlijk gezegd niet meer voor hem terugkeren.

Ik wil met Dortmund een carrière gaan starten.
Ik wil graag een nieuw team gaan bouwen met een mix van talent en ervaring.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties welke spelers ik zal moeten kopen

:grin:

Denk dat BVB snakt naar een goede opvolger voor Aubameyang, Isak en Philippe zijn erg jong en nog niet klaar voor zijn erfenis. Wellicht eentje uit de Franse competitie. Alcacer wordt gehuurd van Barca maar ik weer niet of dat een succes zal worden. Verder is Burki de doelman ook aan vervaning toe. In de defensie hebben ze juist geinvesteerd en ook het middenveld heeft goede spelers zoals Dahoud, Weigl en Gotze.

Top dankje! Een spits uit de Franse competitie kan zijn misschien Balotelli haha of Njie van Marseille en keeper denk ik dan zelf aan Onana

Ik zou graag beginnen met zowel Valencia als met Wolverhampton. Nu omdat de ratings nog niet allemaal bekend zijn heb ik niet zo een sterk beeld over op welke positie ik nog bij welke ploeg versterking nodig heb.

Kennen jullie hun zwakke plekken en ruimtes voor verbetering? En daarbij dan al enkele posities?

De bedoeling van Valencia in het 1e seizoen is vechten voor die 3e plaats.

Met Wolverhampton is dat proberen in de linkerkolom te eindigen dus bij de eerste 10. En eventueel nog net een plek te bemachtigen voor de Europa league zoals Burnley dit seizoen.

De rechterflank van Valencia is niet zo heel denderend. Ze verloren Cancelo aan Inter (was gehuurd). Rechtsbuiten kun je spelen met Cheryshev, maar ik denk dat hij meer vanaf links hoort te komen waar Guedes speelt. Santi Mina en Rodrigo kunnen als RB uit de voeten maar zijn ook eigenlijk meer centrale aanvallers.

Wolves heeft een brede selectie waar de balans prima van is. Wellicht kun je nog meer Portugezen integreren bij Wolverhampton.

Volgens mij lijkt me het niet zo lastig om de gebreken te constateren als je naar de selectie van Valencia kijkt. Hoewel Neto een aardige doelman is, lijkt me dat een nieuwe (talentvolle) doelman geen overbodige luxe is. Verder is een rechtsback een ‘must’ aangezien Piccini overduidelijk niet aan het niveau voldoet en kan het middenveld nog wel wat versterking gebruiken. Als je het mij vraagt zouden Geronimo Rulli (Real Sociedad), Mario Gaspas (Villarreal), Oriol Romeu (Southampton) en Juan Mata (Manchester United) geen slechte versterkingen zijn.

Als ik trouwens eerlijk mag zijn… Wees was specifieker over je wensen in een nieuwe speler. Alleen het aangeven welke club komt wat mij betreft behoorlijk lui over. Je ziet toch ook dat @db1512 in het ‘club gezocht’ topic en ik in dit topic heel duidelijk aangeven wat onze afwegingen en eisen zijn? Probeer dat als format aan te houden in plaats van alleen de club te vermelden. Welke speelstijl wil je hanteren? Welke formatie ga je aanhouden? Wat zoek je precies in de aankopen die je gaat doen?

1 like

Bedankt Spoon0612

@Joostvans , ja ik weet dat ik niet heel erg specifiek was maar dat komt omdat ik nog geen beeld heb over ratings. Ben dus op transfermarkt gaan kijken en naar sofifa voor de ratings van vorig seizoen. En uiteraard ook bedankt voor de suggesties.

Aangezien jullie zeggen de keeper en de rechtsback dan kan ik verder.

Doelman voor Valencia:

  • 17-26 jaar

  • moet kunnen concurreren met Neto of Neto in het 2e seizoen kunnen opvolgen als 1e doelman doordat hij in het 1e seizoen voldoende is gegroeid.

  • minimum 84 potentie

  • Nationaliteit is niet van een ontzettend belang

Rechtsback voor Valencia:

  • 17-25 jaar
  • minstens 83 potentie
  • minstens 77 pace
  • op zijn minst 75 algemeen, hoe jonger hoe lager hij mag zijn. Indien hij 23-25 jaar oud is wil ik hem toch al 79 algemeen hebben.

Bij Valencia wil ik voor een 4-3-3 aanval gaan.

Voor Wolverhampton kom ik er later wel eens op terug.