FIFA 19 Speler gezocht

Ik zal dan kijken naar Lafont of Onana als keeper, en voor rechtsback zou ik kijken naar Maffeo.

1 like

Bedankt voor de suggesties. Helaas is Lafont naar Fiorentina en Maffeo naar Stuttgart. Onana is wel een goede optie. Wat denk je van Strakosha?

Strakosha is een lastige. Ik vraag me af of de stap van Lazio naar Valencia echt nut heeft. Ik was trouwens die transfers vergeten haha. Voor op doel kan je ook nog kijken naar Gomez of Svilar. Die zijn niet meteen goed genoeg om eerste keeper te worden, maar als je ze veel traint zullen ze in je tweede seizoen Neto moeten kunnen vervangen. Misschien kan je voor op rechtsback nog kijken naar Bustos.

Het feit dat je met Valencia champions league speelt en met Lazio Euro league speelt kan toch al tellen?

Ik denk dat de Spaanse competitie ook nog een niveau’tje hoger is. Eventueel het meer verdienen kan ook een factor zijn.

Bustos! Goede optie, kan niet wachten tot er meerdere ratings bekend zijn. Die van de grootste carrière gems bijvoorbeeld.

Lafont van Toulouse naar Fiorentina is hoogstens merkwaardig. Zoveel talent schijnt hij te hebben maar dan gaat hij naar een Italiaanse middenmotor. Waarom hebben Marseille, Lyon niet toegeslagen of andere clubs.

De laatste tijd vinden er wel meer van zulke transfers plaats. Ik snap als Ajacied de stap van Tadic ook niet helemaal. Tuurlijk, hij speelt CL, maar als je kijkt hoeveel die had kunnen verdienen bij andere geïnteresseerde. Ook Zaza naar Torino vind ik een rare transfer.

Omdat Lyon en Marseille al goede keepers hebben? Bij Fiorentina is hij zeker van speeltijd, hij komt tegenover betere spitsen te staan en ‘t is een prachtige stad. Op het eerste zicht lijkt het inderdaad onlogisch, maar er zijn dus wel een paar goede argumenten.

Zaza wou vooral terug naar Italië, vermoed ik. Ik vraag me wel af of hij met Belotti in een team kan.

Ik heb drie vragen voor in dit topic mbt. spelers die ik zoek:

Aan welke namen denken jullie:

  • bekende spelers van ‘vroeger’ die nog steeds ergens in het spel zitten, zoals Samuel Eto’o en Robinho?

  • spelers die mogelijk voor een interessante stap in hun carrière staan, zoals Jerome Boateng deze zomer (PSG/United) en Anthony Martial (Spurs/buitenland)?

  • spelers waar je niet/niet zo vaak in carrière mee speelt vanwege bijvoorbeeld een contract bij een topclub of spelers die in potentie beter zijn, zoals Iniesta vorig seizoen, Sneijder bij Nice of een Daniel Sturridge, maar waar je wel graag nog eens mee zou willen spelen? Bijvoorbeeld omdat het er anders nooit meer van komt vanwege leeftijd of een eventuele (top)transfer in/na het komende seizoen.

Ben benieuwd aan welke namen jullie denken! Wil een lijstje maken van dit soort spelers en dit gaan toepassen in mijn carrières in de komende FIFA.

Voorlopig denk ik vooral aan Hulk en Pato. Met de Chinese competitie zullen er zo nog wel wat bij komen.

1 like

Bij punt 1 denk ik aan Tevez, die zat vorig jaar nog in het spel. Geen idee of dat dit jaar ook is. Anders Wagner Love

Punt 2 denk ik aan Alderweireld (wellicht te oud) maar die gaat wss zijn contract niet verlengen en was afgelopen zomer ook onderwerp van gesprek over een transfer. Tevens, Balotelli, Dybala,

Punt 3 lavezzi, demba ba, mascherano? Spelen tegenwoordig allemaal in China maar Dembe Ba heeft natuurlijk gewoon bij Chelsea gespeeld, Lavezzi PSG.

1 like

Zien jullie David de Gea Manchester United nog verlaten? En zo ja naar welke clubs zou hij dan kunnen vertrekken?

ik zie het eigenlijk niet zo snel meer gebeuren. Hij wilde toentertijd naar Real, maar die zijn met navas en Courtois nu wel goed voorzien en die gaan hem niet meer halen, of Courtois moet niet bevallen. Binnen de PL zie ik ook geen ploeg voor hem die echt een vooruitgang is en hem kan betalen. Dan heb je eigk alleen PSG of Juve nog als die hem kunnen betalen… Ik denk eigk dat hij gewoon blijft…

Nu Courtois naar Real is zie ik hem niet meteen vertrekken, of enkel als United geen Europees voetbal speelt. Als dat dit of volgend seizoen het geval is kan hij misschien Buffon opvolgen bij PSG.

Als hij al zou vertrekken, wat ik op dit moment gewoon totaal niet zie gebeuren, dan zal het naar een club zijn die hoger in de pikorde staat dan Manchester United momenteel, dat zouden dan clubs als Bayern Munchen, Atletico Madrid, Barcelona, Real Madrid, Juventus zijn, maar al deze ploegen zijn toch bijzonder goed vertegenwoordigd…

Mijn eerste 2 carrières zullen met Ajax en Manchester United zijn. Voor Ajax heb ik geen suggesties nodig, maar voor United zou ik wel wat meningen willen horen. Ik wil het Ajax/Barcelona spel proberen te spelen met Manchester United. 4-3-3 dus met veel balbezit en mooie aanvallen. Ik betwijfel of dat gerealiseerd kan worden met de huidige selectie.

Qua keepers zit ik goed met de Gea, Romero en Grant. De backs zijn nog prima, Valencia wordt ook ouder maar daar is op ingespeeld door Diogo Dalot aan te trekken. Linksback ben ik erg fan van Shaw en Young is een prima backup. Centraal vind ik wel dat er werk aan de winkel is. Rojo en Jones zouden allebei weg mogen. Over Smalling ben ik niet zeker, ik zelf ben niet echt fan van hem. Ik weet alleen niet hoe hij erop staat in Manchester.

Het middenveld vind ik goed bezet. Pogba, Matic, Fred, Herrera, Mata en Pereira en de aanvallers voor ook met Martial, Lukaku, Rashford en Lingard.

Qua talenten is het maar schaars. Alleen Chong, Gomes en McTominay zijn de enige die toekomst hebben op het eerste elftal. Daarom ga ik ook zeker 3 jeugdscouts inhuren. Naarmate de seizoenen voorbij gaan en veel spelers de 32 jaar gaan passeren moet hier ook op ingespeeld worden.

Dus sowieso een basisspeler voor de CV-positie en een getalenteerde speler voor dezelfde positie. die voetballend begaafd zijn. Voor talentjes hoor ik graag namen die jullie realistisch vinden die later in Manchester kunnen spelen. Het liefst hoor ik niet meteen hun potentie, ik gebruik wel SOFIFA maar heb hier de potentials uitgezet.

Qua CV voor in de basis werden Boateng, Godin, Alderweireld en Bonucci aan United gelinkt. Zijn het alle vier om verschillende redenen niet geworden maar de eerste drie zou je in je carrière een poging voor kunnen wagen. Andere opties centraal achterin zie ik vooral in Italië rondlopen, al weet ik niet hoe goed ze opbouwend zijn:
Skriniar, Manolas en Koulibaly lijken me fantastische spelers voor Manchester United. Qua talenten centraal achterin kom je al gauw bij De Ligt uit, andere opties zijn Upamecano, Lucas Hernandez of de al iets verdere José Gimenez.

Qua algemene talenten is Sessegnon de eerste die in me opkomt of Jason Sancho van Dortmund.

1 like

Heb voor FIFA 19 eigenlijk de drie voornaamste clubs waarmee ik een carriére ga opbouwen al voor ogen: Parma (waarmee ik eigenlijk vorig jaar al wilde starten, maar door het niet hebben van de licentie en dus lelijke shirts/logo’s heb ik daarvan afgezien), FC Barcelona en AS Monaco. Voor de eerste twee clubs heb ik mijn aankopen voor de eerste twee seizoenen al in gedachten, voor de Franse grootmacht ontbreekt nog één naam. Waar ik met Parma en Barcelona niet erg actief zal zijn op de transfermarkt, kan ik met Monaco dat wel zijn en ook nog eens een realistisch beleid voeren (scouting, trainen en doorverkopen is immers een grote kracht van die club). Nu zoek ik nog naar een relatief ervaren centrale middenvelder die het verlies van João Moutinho en Fabinho van afgelopen zomer op kan vangen. Dat moet iemand zijn die voor de defensie blijft hangen als een soort stofzuiger op het middenveld. Speel straks in een 4-4-2, dus diegene moet naast Tielemans/Golovin komen te spelen en dus het defensieve werk opknappen. Doordat ik een vrij dure aankoop heb gepland in het eerste seizoen verwacht ik ongeveer een budget te hebben van vijftien miljoen euro. Welke ervaren defensieve middenvelder achten jullie realistisch en geschikt voor AS Monaco?

Heeft relatief ervaren een minimum leeftijd voor jou? En moet de speler een real face hebben of is dat niet noodzakelijk?

Ik dacht aan Doucoure, Gueye of Wanyama alleen lijken die me niet echt haalbaar met 15miljoen.

Eventueel Lucas Leiva van Lazio?
Medel van besiktas of fejsa van Benfica?

Een minimum leeftijd is geen ‘must’. Maar als je bedenkt dat ik de huidige selectie met talenten als Tielemans, Rony Lopes, Henrichs, Golovin, Grandsir, Pellegrini, Diop en bijvoorbeeld Sylla nog versterk met een reeks potentiële Franse wereldtoppers is wat ervaring op het middenveld geen vreemd idee. Denk dat AS Monaco (ook in het verleden) een prachtige combinatie heeft van meerdere culturen: Franse toptalenten (zowel van Afrikaans-Franse als Europees-Franse komaf om het maar zo even te noemen), Zuid-Amerikaanse sterspelers en Oost-Europese technici. Die mix wil ik eigenlijk ook houden in mijn carrière. Nu zijn de talenten die ik van plan ben om aan te trekken voornamelijk van Afrikaans-Franse komaf (‘for lack of a better word’) en zoek ik eigenlijk naar een Europees-Franse (of bij uitzondering Zuid-Amerikaanse) verdedigende middenvelder met wat meer ervaring. Een ‘real face’ is geen must, maar heeft wel een voorkeur.

Wel is belangrijk dat de verdedigende middenvelder geen ‘high attacking workrate’ heeft, hij zal namelijk de ‘shielding role’ voor mijn defensie moeten gaan invullen. Neem dan bijvoorbeeld Doucouré (die ik voor een andere rol op het middenveld wel op mijn verlanglijst heb staan); die loopt juist weg uit de zone waar ik hem nodig heb.

Een Franse nationaliteit heeft mijn voorkeur, maar logischerwijs kies ik uiteindelijk voor de meest geschikte kandidaat. Het is wel belangrijk dat die nieuwe defensieve middenvelder voor een langere periode bij de club speelt en bij de clubcultuur past. Zo paste Fabinho bijvoorbeeld uitstekend bij Monaco terwijl hij geen Franse nationaliteit heeft.