FIFA 19 Speler gezocht

@Joostvans Gaaf!! Ik ben groot Parma fan en ga ook zeker direct met een carriere beginnen omdat ze nu eindelijk weer met eigen logo en shirts in de game zitten. Hou je er wel rekening mee dat ongeveer de helft van de basisspelers van Parma gehuurd zijn en dat ze in totaal 9 huurspelers hebben? Dus je moet het eerste seizoen wel heel goed al gaan scouten voor aankopen (transfervrij) of jeugd want met een budget van 7miljoen kan je niet veel in de huidige markt.
Maar dat vind ik nou juist de uitdaging!
Heel veel succes iig! Parma :yellow_heart::blue_heart:

Wat denk je van Radoja van Celta? Andere opties zijn Elneny, Schneiderlin, Coquelin en Escalante, maar die hebben high attacking workrate.

Edit: of Cyprien, maar die heeft geen face en komt van rivaal Nice. Wel een geweldige speler voor elke carrière.

@Joostvans ik moet eigenlijk direct aan Leandro Paredes denken, ondanks dat hij een Argentijn is.

  • Leandro Paredes: geen Europeaan maar speelt al een aantal seizoenen in Europa. Kan ook voetballend wat toevoegen maar brengt ook aggresiviteit en verdedigend inzicht, qua kracht niet heel indrukwekkend overigens.

@Zimooo9, er zijn een aantal van die huurcontracten waarin een verplichte optie tot koop is opgenomen. Voordat ik een carrière start zet ik dat soort spelers altijd meteen bij de club waarvoor ze ook het seizoen daarna zullen gaan spelen. Zo transfereerde ik vorig seizoen bijvoorbeeld Kylian Mbappé altijd meteen naar PSG. Maar goed, zelfs dan blijven er een behoorlijk aantal spelers staan die op huurbasis bij Parma spelen. Heb mijn verlanglijst al klaar voor Parma en denk dat ik het behoorlijk goed voor elkaar heb straks.

@Raindog, @db1512, bedankt voor het meedenken. Denk dat jullie goed begrijpen welke kwaliteiten ik terug wil zien in de verdedigende middenvelder, Radoja en Paredes voldoen aan dat profiel. Francis Coquelin lijkt me een zeer interessante optie gezien zijn Franse paspoort (dat is toch wel belangrijk in mijn ogen). Door de rivaliteit met Nice ben ik huiverig om Cyprien aan te trekken. Zat zelf ook te denken aan Jean-Philippe Gbamin (Mainz), dat is ook zo’n soort middenvelder. En is ook nog eens multi-inzetbaar (rechtsback, centrale verdediger en op het middenveld). Weet alleen niet of hij binnen het budget gaat passen…

Ik wou net meegeven dat Paredes niet in FIFA 19 zit omdat Zenit er niet in zit, maar gelukkig is hij Argentijns international. Persoonlijk vind ik hem iets te aanvallend voor die rol, maar soit. Gbamin lijkt me inderdaad ideaal, maar zijn afkoopclausule hinkt tegen de dertig miljoen aan.

Huh?! Hoezo zit Zenit niet in FIFA 19? Ben het wel met je eens dat Paredes geen pure defensieve middenvelder is. Die Gbamin lijkt mij ook een mooie optie, al heeft hij wel een aardige afkoopsom. Steven N’Zonzi was eigenlijk perfect geweest voor de rol die Joost voor ogen heeft, helaas is hij net naar Roma vertrokken. Het is mij niet bekend hoeveel minuten hij daar maakt, wellicht dat hij een optie kan zijn als hij niet aan spelen toekomt. Coquelin is trouwens ook een mooie optie, vind zijn ploeggenoot Kondogbia ook wel interessant maar hij heeft wel high attacking workrates.

Bij mij is wel bekend dat de Russische competitie niet in FIFA 19 zal zitten, maar niet dat Zenit er niet bij is? Ik dacht dat die samen met CSKA, Spartak en Lokomotive bij overige clubs zou komen?

Toch is Jean-Philippe Gbamin (FSV Mainz 05) slechts 2.5 miljoen euro meer waard van Francis Coquelin (Valencia CF). Natuurlijk is een gelimiteerde transfersom van dertig miljoen euro behoorlijk veel voor zo’n speler, maar daar hoef ik me toch niet aan te houden als ik gewoon kan onderhandelen? Of hebben jullie andere ervaringen?

Zenit speelt toch gewoon in de Europa League? Nogal vreemd dat ze andere Russische ploegen die Europees spelen wel toevoegen en dan Zenit weglaten.

Ik ga startte met Everton in cm. Heb de gehele selectie op papier gezet en kom er direct achter dat de het middenveld toe is aan verversing. Ook zouden de flankaanvallers versterking kunnen gebruiken en is een nieuwe spits geen overbodige luxe.

Ga zeker experimenteren tussen 4-4-2 en 4-2-3-1.
Gueye en Davies zullen mijn eerste keus zijn. Een verdedigende middenvelder en een box-to-box speler. Achter hen heb ik huurling Gomes (Barca) en Schneiderlin. McCarthy is een andere routinier. Mocht ik met een CAM spelen dan staat daar aller eerst Sigurdsson en achter hem komt het top talent Dowell. Qua potentie is het middelmaat en zal ik moeten investeren willen we echt gaan aanhaken voor CL voetbal.

Aan de flank hebben we natuurlijk met Richarlison een klapper gemaakt. Bernard kwam over van Shaktar maar in hem zie ik wellicht meer een CAM. Lookman komt in aanmerking voor die positie en natuurlijk ook Onyekuru (eerste seizoen verhuurd) Walcott is de routinier op die positie. Wellicht een leuke Britse versterking.

Voorin is het na het vertrek van Lukaku vooral zoeken. Sandro mislukte volledig. Tosun doet het redelijk en Calvert-Lewin is een groot talent. Niasse werd in aller ijl gehaald maar is ook middelmaat. Op mijn lijstje heb ik Breel Embolo (Schalke) en Ndiaye Diedhiou (Getafe). Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een nieuwe Lukaku.

Ik zou zeker in het eerste seizoen volop je jeugd kansen geven. Calvert-Lewin ís in theorie een nieuwe Lukaku, want zowel snel als sterk. Op FIFA 18 won ik elk kopduel met hem. Bernard doet qua visie, lange pas en afstandsschot enorm onder voor Sigurdson, maar is wel enorm snel. Ik zou de Braziliaan dus eerder op de vleugel gaan inzetten, waardoor je gaat moeten kiezen tussen Walcott en Richardlison. Vergeet inderdaad Lookman geen kansen te geven, hij is jong én Brits. Veel succes!

@Spoon0612 dan staat je middenveld in eerste instantie wel redelijk toch? Ik zou dan vooral naar talenten gaan kijken die in de toekomst belangrijk kunnen zijn. Misschien dat je Mason Mount na het eerste seizoen (eerst nog verhuurd aan Derby County) kan huren met optie tot koop, zie hem nog niet zo snel bij Chelsea kansen krijgen. Ook een Loftus-Cheek krijgt weinig kansen op Stamford Bridge en zou een optie kunnen zijn. Tammy Abraham is een beetje een zelfde verhaal en voldoet denk ik net als Embolo en Diedhiou aan het Lukaku-profiel.

1 like

Diedhiou is wel snel en kan goed afmaken maar verder is het wel een kleine speler met weinig kracht. Dan zou ik eerder Richarlison als spits gaan gebruiken. Groot sterk en snel en kan ook wel wat koppen.

Een spits die zeker de moeite waard is om te bekijken vind ik Wesley van Brugge.

21jaar 76/84
34
68acc, 79speed en 95 strength!

Middenveld is inderdaad prima. Ik denk dat ik met Walcott, Gueye, Davies, Richarlison ga beginnen. Sigurdsson achter spits Tosun/Calvert-Lewin. In de voorbereiding ga ik vol voor de jeugd en ga ik de ruwe diamanten slijpen. De defensie staat al, nu verder bouwen.

Met mijn WHU carriere zoek ik alvast een nieuwe rechtsback voor in de winter aan te trekken zodat ik alvast beet heb voor dat de transfers losbarsten en ik met lege handen kan komen te staan.
Omdat ik Zabaleta op ten duur toch niet goed genoeg ga vinden etc.

@Rivaldo: Gek genoeg zit ik aan Karsdorp te denken. Hij is laatst alweer buiten de selectie gelaten en komt op het moment niet in de plannen voor van de coach bij AS Roma. Het is een Nederlander, snel, sterk, veel loopvermogen… Denk dat 'ie goed pas bij WHU! :smiley:

Jammer dat hij geen face heeft op FIFA, met z’n maffe tattoo. Kijk qua talentjes eens naar Robert Gumny en Aaron Wan-Bissaka (heeft een face). Een speler die er meteen kan staan én nog kan groeien is de Zwitser Kevin Mbaku, die een verleden bij Newcastle heeft.

@Rivaldo kijk eens naar dit lijstje? Misschien dat je hier iets tussen vind?

https://sofifa.com/players/browse?aeh=27&oah=81&ptl=80&pn[]=3&hc[]=0

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik zal eens naar de gegeven namen gaan kijken en een keuze maken.
Zelf kwam ik bij sofifa uit op Arnold van Liverpool die ik niet zie komen en Calabria/Tete.

Arnold niet maar misschien wel clyne aangezien arnold nu eerste keus is. Eventueel danilo van City of Yedlin van Newcastle.

Is SoFIFA bij jullie ook zo anders dan vorige FIFA? Kan bijv. niet selecteren op potentie, zie geen logo’s of foto’s en heb het idee dat de selecties niet definitief zijn.