FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Sluit ik mij bij aan. Zie beide transfers niet gebeuren richting Ajax.

Ziyech gaat weg, Eiting bevalt mij totaal niet en lijkt voorbij gestreefd te worden door een eigen jeugdspeler. Schöne zakt in stats en kan niet lang meer mee terwijl ik Frenkie niet heel lang verwacht vast te houden. Was met het oog op volgend seizoen. Maar dan zal ik verder gaan kijken. Bedankt voor je reactie!

Zit in mijn derde seizoen met fc kaiserslautern. Ben het eerste seizoen op miraculeuze wijze gepromoveerd naar de 2e bundesliga gepromoveerd. Het 2e seizoen ging veel makkelijker. Waar ik kampioen werd (en dus in 2 jaar tijd 2x gepromoveerd ben), haalde de nummer 2 maar 50 punten. We speelden dus in een competitie waar iedereen erg aan elkaar gewaagd was, en wij als enige er een beetje bovenuit konden steken (76 punten). In het derde seizoen is mijn doelstelling vanuit het bestuur om niet te degraderen. Mijn eigen doelstelling was plek 14 of hoger, omdat ik mijn selectie op dit moment sterk genoeg acht om het degraderen sowieso wel te ontlopen. Nu heb ik in de zomer Witsel van Bvb voor 14 miljoen gehaald. Hij speelde niet tot nauwelijks bij bvb en is bij mij de belangrijkste speler geworden, en is daarnaast vice-captain. Denken jullie dat dit realistisch is of is dit niet realistisch?

Ik zie Witsel eerder ergens nog een keer gaan cashen dan dat hij naar een promovendus in Duitsland gaat eerlijk gezegd. Ik vind het dus niet een heel erg realistische overstap.

Daar sluit ik me bij aan. Of hij verkast naar een andere topclub, of hij gaat weer naar Rusland of China, of hij keert terug bij Standaard.

Of naar Amerika zie ik hem eventueel ook nog gaan

Padt zie ik nu geen transfer maken na al wat er is gebeurd afgelopen tijd.
Ramselaar waarom niet hij zit momenteel op een dood spoor bij psv en zal wel speelminuten willen maken, heb alleen wel een vermoeden dat hij een binnelandse transfer gaat maken of evt huur.
Gomez ken ik persoonlijk niet zo goed lijkt me wel een redelijke realistische transfer.

Ik ga naast mijn Swansea City carrière nog een carrière met Ajax beginnen omdat ik ontzettend voorloop tov mijn manager story.

Wat vinden jullie van de volgende spelers? Wil ze niet per se allemaal gaan halen maar is gewoon een wishlistje, voor het geval jongens als De Ligt, De Jong, Dolberg, Neres en Onana me zouden verlaten. Ik ga met de eerste transferperiode uit spelen.

Jasper Cillessen (Barcelona)
Guus Til (AZ)
Rick van Drongelen (Hamburger SV)
Nahitan Nández (Boca Juniors)
Tomáš Souček (Slavia Praag)
Exequiel Palacios (River Plate)
Wesley Sneijder (Al Gharaffa)
Jan Verthongen (Tottenham) (in S2)

Zou Sneijder nog een echte aanwinst zijn? Dat vraag ik me zeker af. Vertonghen heeft aangegeven terug te willen keren naar Ajax, maar wanneer. Hopelijk niet te laat. Als je hem haalt heb je met Blind en Wober drie linksbenige verdedigers. Cillessen wil echt slagen in Barcelona maar zie hem MTS er niet uit keepen, mits die zou vertrekken. Of hij nog terug zou willen keren naar Adam? Wel een mooie tijd want Cillessen is 30. Nandez is een goede cvm, een echte stofzuiger. Even afwegen of je Blind door zou schuiven wanneer je Vertonghen haalt.

Zit Gravenbergh uberhaupt in fifa19? Ben nog niet met Ajax gestart namelijk. Anders maakt de komst van Til overbodig denk ik. Palacios ken ik niet, welke positie speelt hij?

Ik weet niet waar deze vraag anders te stellen dan hier; ik zit aan het begin van S2 met Ajax. Na een mooi 1e seizoen (kampioen, bekerwinst en kwartfinale CL) verwacht ik deze zomer het vertrek van een aantal dragende spelers, zoals bijv Frenkie de Jong.
Frenkie is echt de ster op mijn middenveld en heeft afgelopen seizoen een opwaardering in salaris gekregen (duur van contract niet verlengd echter eiste hij een clausule van €75mil). Nu vraag ik mij af, om het realistisch te houden, welke clubs zien jullie als evt bestemming van Frenkie en wat zouden jullie een reeel transferbedrag vinden? Ik wil hem de stap niet misgunnen.

@Spoon0612 bedankt voor je reactie! Ik denk wel dat Sneijder nog een aanwinst zou zijn. Los van zijn 83 ALG rating is hij een jongen met onwijs veel ervaring en denk dat Ajax dat wel kan gebruiken, hoewel je natuurlijk ook nog een Huntelaar rond hebt lopen. Sneijder ‘versprak’ zich onlangs in de woedeuitbarsting na zijn rode kaart door te zeggen ‘dit is mijn laatste wedstrijd in Qatar geweest’, gaf later aan dat hij dingen heeft gezegd die hij niet meende, maar ik geloof echt wel dat er een kern van waarheid in die uitspraak zat want die komt er echt niet effe zomaar uitvliegen. Ik denk dat Ajax hem best de kans wil geven om zijn carrière af te sluiten bij de club waar hij groot is geworden. Ik denk dat Cillessen niet gaat doorbreken in Barcelona, en juist gezien zijn toch redelijk hoge leeftijd vind ik het niet onrealistisch dat hij zijn heil elders gaat zoeken om nog minuten te maken in de laatste aantal jaren van zijn carrière. Ajax is goed bezig, dus ik zie hem daar best weer terugkeren. Inderdaad een goede wat je aangeeft, om Blind wellicht door te schuiven als Verthongen zou komen! Palacios is een CM. Gravenbergh zit niet in FIFA.

@Yasammm ik acht iedere topclub wel realistisch voor Frenkie. Hij wil zelf heel graag naar Barcelona, maar is bang dat Barça alleen voor De Ligt gaat door financiële redenen. Manchester City schijnt ook een megabedrag op tafel te willen leggen. Maar verder acht ik iedere topclub wel realistisch. Ik zou hem niet laten gaan voor minder dan 60 miljoen.

@tomcleanmountain wat denk ik het leukste in een Ajax carrière is zal het terughalen van oud-spelers zijn i.c.m. het neerzetten van een ijzersterke jeugdopleiding waarbij je in veel regio’s kan scouten zoals de Benelux, Scandinavië en Zuid-Amerika. Nederlandse spelers uit de subtop halen lijkt mij een minder sterk plan, vooral omdat dit de afgelopen jaren vaak niet goed uitgepakt heeft voor Nederlandse topclubs (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

@Yasammm ik weet niet hoe goed Frenkie de Jong in jou carrière nu is maar ik zou hem om het realistisch te houden voor een niet al te gek bedrag laten gaan zodra er een absolute topclub langs komt. Ik zou dan even naar zijn waarde kijken en al het geboden bedrag goed boven die waarde ligt zou ik hem de stap gunnen. Ik denk namelijk niet dat er op Fifa een club gaat zijn die in de buurt gaat komen van de bedragen die rondom hem genoemd worden simpelweg omdat het potentieel wat hem toegedicht wordt in het spel minder snel in de transfersom te zien is. Ik heb in een van mijn carrières Matthijs de Ligt voor net geen 30 miljoen naar Inter zien gaan, terwijl hij IRL waarschijnlijk ook (bijna) het dubbele op gaat leveren. Waar IRL clubs als City, PSG en Barca uiteindelijk wel de echte hoofdprijs op tafel leggen doen ze dit op Fifa veel minder snel waardoor ik hem bij een redelijk bod de stap zou gunnen om het realistisch te houden.

Ik zit net in de eerste week van mijn tweede seizoen met Everton en ik heb twee vragen.

  1. Zal ik de CM uitwerken zodat jullie hem kunnen volgen? Geen story maar gewoon statestieken en korte verslagen.

  2. Ik ben derde geworden in mijn eerste jaar en er is nu intersse in Idrissa Gueye. Milan komt met een bod van 30 miljoen dat ik eigenlijk niet kan weigeren. Jullie mogen bepalen of ik de deal doorzet en hoe ik dit op ga vangen. Met Schneiderlin/Besic of haal ik iemand en zo ja wie dan?

@Spoon0612 ik denk dat je carrière leuk kan zijn om te volgen indien je wel regelmatig updates kan plaatsen met bijvoorbeeld uitslagen en transfers en niet alleen een update in de winter en aan het eind van het seizoen. Als je dat wilt doen kan je denk ik beter het realistische carrière topic pakken.

Betreft Gueye, ik denk dat je hem wel kan behouden omdat je ook de CL in gaat. Momenteel vind ik AC Milan een beetje op dezelfde hoogte staan als Everton, dus het is ook niet echt een stap vooruit voor Gueye. Ik zou hem dus alleen verkopen als je hem ook kwijt wil, maar ik denk dat hij wel een erg belangrijke speler voor je is. Schneiderlin en Besic zouden wel echt kwalitatief mindere opties zijn waardoor ik bij een vertrek van Gueye wel naar een vervanger zou kijken. Misschien een Doucouré van Watford of Ndidi van Leicester City? Omdat je CL hebt gehaald zie ik dat wel als realistische aankopen en ze kennen de competitie waardoor ze er direct kunnen staan.

Ik wilde per maand een update geven maar ik denk dat ik het bij een half jaarlijkse update hou. Zie de meerwaarde van een eigen topic met maandelijkse uitslagen, korte verslagen niet in.

Wat betreft Gueye zal ik deze proberen te houden, zeer nuttige speler. Aangezien Gomes terug keert naar Barca en Davies op zijn plek komt zou ik bij een vertrek van Gueye een heel ander blok voor de defensie hebben dan afgelopen seizoen.

Verder zal er wellicht interesse zijn in Calvert Lewin (18 doelpunten), Bernard (14 doelpunten, 14 assists) en Richarlison (18 assists).

Ik zou graag voor het eerst een eigen topic over een Career Mode willen beginnen. Daarbij zou ik het leuk vinden als de belangrijke keuzes/informatie wordt ingevuld door jullie. Op die manier kan ik het (denk ik) zo realistisch en leuk mogelijk houden.

Dan denk ik aan de volgende clubs:

  • Ajax: Voor de eerste titel sinds 2014 gaan strijden, proberen voor het eerst in 13 jaar de knock-outfase van de UEFA Champions League bereiken en op lange termijn deze visie van Marc Overmars & Co doorzetten om de clubwaarde nog meer te laten stijgen.

  • PEC Zwolle: Na de grote plannen die in Overijssel zijn gepresenteerd door Adriaan Visser en Gerard Nijkamp betreft de groei vd club kan dit een zeer uitdagende opdracht zijn. Zeker gezien de moeilijke periode die zich momenteel bevindt in Zwolle. (De hele matige reeks die sinds eind december 2017 is ingezet en nog steeds niet verholpen is) is ook mijn eigen club dus zou daar denk ik het meest kunnen toevoegen

  • Club Brugge: Mede met inbreng van Nederlandse spelers titels behalen en op de lange termijn proberen te presteren in Europa. (Daarmee doel ik op het bereiken van knock-outfase/verder in de Europa League)
    Heeft met Danjuma en Denswil e.d. leuke spelers om op te bouwen.

  • FC Schalke 04: proberen de aansluiting op Bayern te verkleinen door middel van het geleidelijk inkopen met de visie en het beleid van de club. Af en toe verrassen met een grote aankoop als de resultaten mee zitten.

  • Ik sta wellicht ook nog open voor een Spaanse club met potentie. Denk aan Sevilla, Valencia of Real Betis.

Onlangs ben ik een carrière gestart met AS Monaco en heb met hulp van @Raindog Thierry Henry langs de zijlijn staan. Mijn eerste aankoop is Anthony Martial, hij keert (nadat hij weigerde zijn contract in Manchester te verlengen) terug bij de club waar hij groot werd en kan in Monaco spelen onder een ex-speler waarmee hij veel vergeleken wordt. Voor dertig miljoen euro (!) maakt hij de overstap naar Stade Louis II.

Nu wilde ik nog een sterspeler aantrekken op de transfermarkt, net zoals AS Monaco dat in het verleden ook met James Rodriguez, Radamel Falcao, João Moutinho, Geoffrey Kondogbia en Baldé Diao Keita deed. Op de linkbackpositie ging de keuze tussen Ferland Mendy (Olympique Lyon) en Alex Telles (FC Porto). Tot mijn grote verbazing accepteerden de Portugezen een bod van twintig miljoen euro plus Stefan Jovetic (en tien procent doorverkooppercentage) en twijfel ik of ik zijn komst af wil ronden. Heb immers na zijn komst nog vijftien miljoen euro (plus de inkomsten uit het vriendschappelijk toernooi en de verkoop van spelers) over voor spelers als Boubacar Kamara (Olympique Marseille), Jean-Philippe Gbamin (FSV Mainz 05) en João Félix (SL Benfica). Wat denken jullie? Het elftal gericht versterken met sterspelers en op andere posities voor talenten gaan of juist m’n budget wat meer spreiden over posities?

Gerichtte aankopen doen, staat Monaco om bkend. Gbamin lijkt mj een top aankoop. Eindelijk in eigen land gaan doorbreken. Misschien is het leuk om een top talent uit Colombia te halen, aangezien Falcao en James ook daar vandaan komen.

1 like

Thanks @Spoon0612! Heb ergens gelezen dat het verhaal achter de komst van James Rodriguez, João Moutinho en Radamel Falcao iets anders is. De voorzitter van AS Monaco schijnt een enorme fan te zijn van het Portugese voetbal en in specifiek FC Porto. Probeerde in het verleden bijvoorbeeld ook al Hulk naar zijn club te halen. Dus dan past het aantrekken van Alex Telles misschien wel goed in dat verhaal. :wink:

Alex Telles past er zeker in. Wat ga je dan doen met Barreca en Henrichs? Laatst genoemde zou nog eventueel naar het middenveld kunnen.

1 like