FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Ik denk zelf dat Bellerin op dit moment zeker niet realistisch is. Denk niet dat hij een basisplaats (mits fit) bij Arsenal achterlaat voor een basisplaats bij een minder presterend team in Spanje. Stel dat je jezelf in 2/3 seizoenen structureel in de top 4 speelt, zou het een ander verhaal worden. Je zou Porro (spaanse rb van Girona) kunnen halen, en deze klaarstomen voor een basisplaats en 1 seizoen met Piccini kunnen spelen. Anders zie ik weinig realistische spaanse rb’s die de mogelijkheid hebben om mee te groeien met het niveau wat jij wilt behalen.

Ja snap de redenering wel al doet Valencia het op dit moment ook wel erg goed. Staan 5e en de 4e plaats zit er nog zeker in. Dat zijn uiteindelijk de plaatsen waar Arsenal het ook jaarlijks mee tevreden moet stellen In de Europa league spelen ze momenteel tegen elkaar de halve finale en ze staan in de finale van de Copa Del Rey dus ook daaruit blijkt dat Valencia een goed seizoen draait. En als extra reden had ik natuurlijk zijn nationaliteit inderdaad.

Zie ik ook niet gebeuren. Los van de sportieve aspecten heeft Bellerin een Premier League contract bij één van de topclubs, die gaat nu niet al een stap terug doen. Als hij blijft en goed speelt is de kans groter dat hij naar een grotere club gaat.

En weet jij een betere optie? Ik wil toch wel een speler die minstens 82 rated kan worden of die het al is en nog een seizoen of 3 mee kan op zijn minst. En spelers die ik nieuw koop hebben altijd een real face. Om op de duur toch zoveel mogelijk faces te hebben.

Dan kom ik verder uit bij Aurier, Odriozola en Meunier. Misschien dat meunier een optie is? Die zou deze zomer openstaan voor een vertrek en ook PSG lijkt niet weigerachtig. Zijn contract loopt ook nog maar tot 2020.

Wil je kijken naar Dodo (geen face) maar wat een klasbak. In het eerste jaar heb ik het vooral gedaan met Vezo op rechts, en dan achter laten met je twee centrale. Zodat Gaya extra diep kon spelen, wat weer gunstig is voor Guedes (LB, naar binnen snijden/aanspeelpunt). Verder deed Piccini het redelijk en speelde Wass er ook wel eens.

Seizoen twee is in volle gang en Dodo heeft zich inmiddels opgewerkt als basisspeler. Enorm snel, wel klein maar met zijn sprong kracht zeer nuttig. Zorgde immers al voor drie assists.

Ik zal hem eens gaan bekijken!

Lukaku heeft gezegd dat hij graag in de serie A wil voetballen.
Zou het realisch zijn om hem in een carrière met AS Roma te halen ipv dzeko?
Is niet realisch maar opzich ook niet zo onrealtisch vind ik…

Inter was wel geïnteresseerd de afgelopen maanden. Er is ooit sprake geweest dat Juve hem wou. Roma is mss net wat minder naar Lukaku’s normen, zou ik durven denken …

1 like

Wie zien jullie terugkeren naar Schalke 04?
Leroy Sané (Man. City), Mesut Özil / Sead Kolasinac (Arsenal), Max Meyer (Crystal Palace), Joel Matip (Liverpool), Julian Draxler / Thilo Kehrer (PSG), Benedikt Höwedes (Lokomotiv), Ivan Rakitic (Barcelona), Philipp Max (Augsburg), Kerem Demirbay (Hoffenheim)

Enkel Höwedes en Max in S1, als je het in S2 beter doet dan Hoffenheim kan Demirbay misschien ook. Meyer alleen als Palace degradeert en Matip heel misschien als hij vierde keuze wordt bij Liverpool.

Sane, Ozil, Kolasinac, Meyer, Matip, Draxler zijn net pas weg of zullen nooit meer terug keren. Even als Rakitic.

Matip op latere leeftijd zou kunnen. Max en Howedes zie ik nog wel eens voor Schalke spelen.

Na drie jaar Everton ben ik overgestapt naar Arsenal. Ik wil graag het 5-3-2 of 3-4-1-2 gaan uitproberen. In het eerste deel van het seizoen zal ik de selectie intact houden en de meeste een kans gaan geven.

LB : Op het eerste oog is de selectie goed bezet. Enkel een goede linker vleugelverdediger achter Kolasinac is er niet. Nu heb voor die positie vier spelers gescout ; Chilwell, Sessegnon, Tierney en F.Mendy (Lyon). Qua realisme vind ik ze alle vier wel kunnen, maar wie heeft er al eens met een van hen of alle gespeeld in Fifa?

CB : De meeste raken al op leeftijd Koscielny, Monreal en Sokratis. Mustafi is wel aardig ervaren en Holding, Mavropanos zijn nog erg jong. Nu heb ik N’Dicka en Ruben Dias gescout, welke van de twee zal ik halen. Nijg meer naar de Fransman, nu actief voor Frankfurt.

CM : Ramsey zal ik transfervrij laten vertrekken. Met Torreira, Xhaka en Guendouzi heb ik genoeg verdedigende middenvelders en Suarez is gehuurd. Ik wil dus een spelmaker op ‘8’. Aouar van Lyon of Palacios (River Plate)

CAM : Ozil en Mkhitaryan zijn beide 29, kunnen dus nog wel even mee. Overigens wil ik of Brooks (Bournemouth) of Fernandes (Sporting) op de langere termijn halen.

SP : Met Lacazette en Aubameyang heb ik twee klasbakken in huis, benieuwd hoe zij samen gaan renderen. Welbeck komt te kort om dit eventueel op te vangen en Nketiah is nog verre van dit niveau. Richarlison, Simeone en Dolberg gescout.

Wat vinden jullie van deze lijst met spelers, eventueel nog nieuwe spelers voor Arsenal die jullie beter zouden vinden passen. Wellicht voor de aanvallende positie.

Heb bij United met Tierney gespeeld en nu bij Chelsea met Chilwell op de back en Sessegnon als linksvoor. Vond Tierney wel degene die het meeste bijdroeg in aanvallend opzicht, Sessegnon zou in dit systeem prima kunnen functioneren op de linkerflank.
Aouar lijkt mij de beste optie, voorin zou je doordat je bij Everton manager bent geweest prima Richarlison mee kunnen nemen.

Ik ben bijna halverwege in mijn eerste seizoen bij Dortmund en Alcacer kan me nog niet helemaal bekoren. In de Bundesliga voert Kramaric de topscorers lijst aan met 13 doelpunten, zou hij een realistische versterking zijn voor in S2? Lijkt me ook een leuke speler om nog een keer mee te spelen en lijkt voetballend een betere spits te zijn dan Alcacer. Heeft ook 4* skillmoves wat ik voor een spits ook wel fijn vind.

Ik denk dat dit voor Kramaric en Dortmund een goede deal is. Ik zou Paco dan verkopen en een jongere spits in de plaats halen als 2e spits.

En Jovic, hoe doet hij het? Anders ook wel ‘n mogelijke kandidaat? :thinking:

Jovic is veel te duur op dit moment. Wordt gelinkt aan de grootste clubs.

Philipp ook niet tevreden over als spits? Misschien Selke van Hertha nog een optie als Kramaric niet haalbaar is.

Jovic lijkt me voor Dortmund niet meer haalbaar, denk dat hij naar een club van de allure van Barcelona of Real Madrid gaat. Philipp heeft een paar kansjes gekregen in de punt maar kan ook nog niet echt overtuigen, op dit moment zijn het toch vooral Götze en Alcacer die in de punt beginnen en beide hebben verschillende kwaliteiten. Met Götze heb ik een spits die echt past bij het spelletje dat ik met Dortmund wil spelen, door het midden combinerend een weg naar het doel vinden. Het grote nadeel van Götze is alleen dat hij dit niet aan rendement weet te koppelen (2 goals en 3 assists halverwege de competitie). Alcacer scoort wat vaker (7 keer) maar met hem ben ik veel afhankelijker van voorzetten en kom ik er in de combinatie veel minder aan toe. Kramaric lijkt me een ideale spits voor het spel dat ik wil spelen en anders haal ik denk ik een jonge speler die ik achter Götze kan kneden tot de spits die ik wil hebben.

Diogo Jota lijkt me wel een type spits die jij kan gebruiken voor jou manier van spelen.

Een spits waar ik dan weer helemaal zot van ben in FIFA is Belotti.