FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Om te beginnen in het doel zou ik zolang Cillessen tevreden is hem gewoon behouden.

Centraal achterin kan je naar mijn mening Pique nog wel een jaar behouden als je een jong iemand tijdens het seizoen traint van je jeugd of evt jonge aankoop met hoog potentieel.

Op de linksback positie zou ik wel een back up halen want als Alba geblesseerd raakt is er wel een probleem als de jongere spelers eigenlijk nog niet goed genoeg zijn.

Het middenveld zoals het nu staat met de jong erbij zou ik gewoon houden met Vidal er ook bij, je zou evt wel Puig of Buquets kunnen verhuren naar mijn mening.

In de spits vind ik Jovic de beste keuze qua back up voor Suarez aangezien ik Mbappe eerder naar Real zie vertrekken en Griezmann zou ik alleen halen als hij 1e spits word.
Als laatste heb ik nog wel een tip: probeer de band met Ajax net als irl te verbeteren om sneller kans te maken op potentiele toppers :wink: .

1 like

Op doel Cillessen nog een jaar houden en die andere verhuren. Umtitu zou worden verkocht en met dat geld halen ze De Ligt (zo zou het dus ook nog kunnen) en dan een talent uit La Mesia in laten stromen. Linksachter zou ik Cucurella en Miranda zeker kansen biede en anders Grimaldo terug halen. Vidal behouden en dan een van die twee jonge gasten of beide verhuren. Voor de spits kun je enkel een topper halen die je ook meteen een basis plaats gunt. Griezmann zal Ateltico trouw blijven en Mbappe zal eerder naar Madrid verkassen dit jaar denk ik. Je kan ook kijken naar een wat oudere Spanjaard zoals Aspas als voorbeeld.

1 like

Bedankt @Rivaldo & @Spoon0612

Cillessen gaat blijven tot Pena op niveau zit van 2de doelman. Zoals ik zei heb ik ook nog 2 doelmannen met potentieel in mijn academie.

Centraal ga ik Umtiti echt niet verkopen, is Barca’s beste verdediger als hij gezond is. Rechtscentraal Pique - de Ligt en linkscentraal Umtiti - Lenglet. We doen mee in 3 competities. Pique is 32 dus gaat niet meer alles spelen, Lenglet speelde in seizoen 1 20 wedstrijden en is heel gelukkig.

Op links ben ik er echt nog niet uit. Miranda deed het niet slecht als hij mocht spelen maar heeft maar 71 ALG, Cucurella heeft 74. Als Alba uitvalt heb ik wel een probleem. Maar Grimaldo is naar Tottenham gegaan in januari. Dus misschien Cucurella toch de kans geven en Miranda uitlenen?

Middenveld ga ik iedereen houden, ook Puig en Oriol Busquets omdat als ze uitgeleend zijn ik ze niet kan trainen, ze zijn nog jong en ze hebben in seizoen 1 ook enkele wedstrijden gespeeld. Busquets, Rakitic en Vidal gaan niet eeuwig blijven spelen.

In de spits gaat het Jovic worden.

Ik zou persoonlijk Cucurella dan gewoon de kans geven als hij het naar behoren doet.
Verder verstandige keuze’s lijkt me.

1 like

ALG zegt niet alles vind ik. Als de spelers goed presteerd maakt het niet uit of hij 74 ALG heeft. Ik heb ook met spelers gespeeld met 85 ALG maar kon er niets mee.

1 like

Met mijn Dortmund carriere (S1) zit ik nu bijna in de winter transferperiode.
Ik heb een aantal namen op mijn verlanglijst staan die we eventueel transfervrij kunnen aantrekken voor volgend seizoen.
De vraag is wat jullie eventuele realistische namen zouden vinden.

Koke - Atletico : dit is misschien wel een buitenkansje om gratis op te pikken alleen weet niet of hij dan evt naar Dortmund zou kunnen gaan.
Ramsey - Arsenal : een meer dan degelijke middenvelder maar word begeert door grotere clubs irl dus ook bij hem een vraagteken.
Kruse - Werder : ervaren spits die dan eventueel een 1 of 2 jarige contract zou krijgen.
Strakosha - Lazio : goede (nog) talentvolle keeper naar mijn mening, zou dan samen met Bürki de strijd moeten aangaan.
Herrera - Man Utd : een meer ervaren middenvelder die er zeker bij zou passen naar mijn mening.
Mata - Man Utd : hetzelfde een beetje als bij Kruse, zou dan ook 1á2 jarig contract krijgen.

Het zijn maar namen die ik interessant vind om transfervrij aan te trekken daarom hoor ik graag jullie mening!

Ramsey gaat naar Juve en Herrera gaat waarschijnlijk naar PSG. Koke zal eerder naar Barca vertrekken denk ik. Kruse en Strakosha passen wel degelijk bij BvB. Al is het momenteel erg gebasseerd op talenten. Mata zie ik eerder terug keren bij Valencia.

1 like

Ik zie van dat lijstje enkel Kruse naar Dortmund gaan, maar in hoeverre is hij een aanwinst? Dortmund moet geen dertigplussers halen, vind ik.

Ik dacht bij Kruse meer aan een soort van Pinchitter maar ik heb ze allemaal links laten liggen buiten Strakosha om die heb ik contracteert voor S2.

Ik ben een carrière begonnen met Ajax. Door een afkoopclausule is Dolberg nog voor de 1e match van het zomer tornooi voor 22miljoen verkocht. En had dit wat laat door waardoor ik het niet kon voorkomen.

Nu dacht ik aan Origi als vervanger. Is dit realistisch? Doordat hij einde contract is kan ik hem voor 11.5 miljoen binnenhalen wat eigenlijk echt wel een koopje is.

Veltman heeft dan weer een aanbieding van Villareal en ik ben niet echt een fan van hem dus zou ik in zijn plaats Michael Murillo willen halen van Redbull New York

Als hij bij de eerste wedstrijd van S1 is verkocht, waarom begin je dan niet gewoon opnieuw, haha?

Haha ik weet het. Ja geen idee ik dacht ga wel op zoek naar een vervanger. Denk dat hij wel vervangbaar is en dat ik een betere of even goede vervanger voor minder geld kan binnenhalen.

Dolberg meteen weg in je CM lijkt mij heel erg zuur. Als ik een nieuwe CM start kijk ik eerst altijd naar de selectie en dus ook de contracten met afkoopsom.

Ja vond ik ook wel anderzijds was het een redelijke som wel en had geen zin om de carrière opnieuw te starten al was ik pas kwartier ver :smiley:

Zou Origi passen bij Ajax en haalbaar zijn door het aflopend contract? Qua stats in game zou hij perfect zijn vind ik.

Lijkt mij persoonlijk niet realistisch. Heeft op dit moment een dik contract ga ik vanuit, daarnaast zijn er veel clubs die aardig betalen voor hem in de markt.

heb je andere voorstellen voor mij?

Denk dat je realisme al aardig weg is. Dolberg heeft een moeizaam seizoen en zal ook volgend jaar bij Ajax spelen. Huntelaar heeft verlengd en verder zal Danilo wellicht een kans gaan krijgen. Sierhuis begon aardig bij Groningen maar valt de laatste weken niet echt meer op. Wellicht moet je in Colombia kijken of Argentinie, Mexico.

Ik wil de volgende drie spelers graag halen voor een cariere met Fiorentina. Graag hoor ik of jullie dit realistisch vinden.

Konoplyanka
Pereiro - Lijkt mij wel klaar met psv en toe aan een nieuwe omgeving
Karsdorp - Kwakkelend bij Roma door blessures en speelt ook niet altijd, misschien eerst een jaar huren en dan over tot koop.

Bedankt :slight_smile:

Ik vind de transfers zeker wel kunnen, welkom terug trouwens!

Voor mijn nieuwe carrière waarbij ik voor het eerst met een andere opstelling dan de 4-3-3 zal spelen en de keuze op Valencia lijkt te vallen ben ik opzoek naar een nieuwe rechtsachter. Ik vind dat Piccini op dit moment de zwakke schakel is bij Valencia als ik er mee speel en dat er ook niet echt een concurrent is momenteel.

Nu vroeg ik mij af of Hector Bellerin terug halen naar Spanje een optie is? Ik wil ambitieus zijn en toch zeker 4e worden maar liefst zelfs voor de 3e plaats strijden.