Ik snap je hele probleem niet. Umtiti is juist de spijkerharde verdediger met ook nog eens de nodige snelheid. De Ligt is aardig twee benig en een topper (voor zijn leeftijd) je kan dan voldoende rouleren Pique, De Ligt, Umtiti. Dan heb je nog Miranda als noodoplossing. Rakitic is alles behalve een verdediger.
Bij een bijkomende blessure of schorsing zal hij met maar 3 degelijke verdedigers en een Piqué waarbij de uithouding wellicht toch enorm gezakt zal in de problemen komen als hij nog in de running is op 3 fronten.
@Spoon0612, drie centrale verdedigers voor een absolute topclub die om alle prijzen moet strijden is in het moderne voetbal wel erg weinig. Zeker voor een club die ook meermaals met drie centrale verdedigers speelt (in een 3-3-1-3). Verder zal Gerard Piqué het niet erg lang meer kunnen volhouden als basisspeler, waardoor de spoeling dan wel erg dun wordt. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat Samuel Umtiti blessuregevoelig is en er ieder moment voor een tijd uit kan liggen. Eigenlijk precies wat @Aron1997 aangeeft. Het lijkt me dus vrij logisch dat ik de transfermarkt op moet.
Miranda en Busquets zouden daar prima kunnen. Met de Ligt heb je eigenlijk al een vervanger voor Pique gehaald lijkt mij. Zou dan eerder een Spaanse routinier halen of een erg jong talent uit La Masia
Wat ik me eigenlijk afvraag is als je iemand (ver)koopt met een doorverkoopclausule telt deze dan echt of is dit puur om de manager van de andere club op dat moment te overtuigen? Ik speel namelijk nooit lang genoeg om dit op te merken.
Voor Leicester City in de winter van het eerste seizoen ben ik op zoek naar een rechtervleugelspeler. Ben op zoek naar een type dat ook zelf wat kan creëren en niet alleen op snelheid de diepte zoekt, daarmee wordt de ruimte van Vardy alleen maar beperkt. Ik dacht aan de volgende namen:
- Brais Mendez - Celta da Vigo - 22 jaar
Linksbenige Spanjaard die vorig jaar nog in de belangstelling van Bayern stond. Zou in een Mahrez-achtige rol vanaf rechts kunnen spelen. Kan zelf scoren maar is ook in staat om anderen in stelling te brengen. - Jonathan Ikoné - LOSC Lille - 21 jaar
Vorig jaar een uitstekend seizoen gehad bij Lille. Gaf vooral veel assists en pikte af en toe zijn goaltje mee. Moet het iets meer van zijn snelheid hebben maar heeft ook een goede pass in huis. - Adnan Januzaj - Real Sociedad - 24 jaar
Heeft al Premier League ervaring en lijkt op het goede spoor te zitten in Spanje. Speelt nu bij Sociedad ook een beetje als spelmaker op de rechterflank. - Steven Bergwijn - PSV - 22 jaar
Wat meer een echte buitenspeler maar heeft ook veel creativiteit in huis. Heeft als grote voordeel dat hij op beide flanken goed uit de voeten zou kunnen.
Wat vinden jullie realistische opties? Ikoné zou in mijn ogen goed passen doordat Leicester veel in Frankrijk scout, maar zelf zou ik Mendez wel een hele mooie aankoop vinden (ook omdat hij een gameface heeft). Bij Bergwijn twijfel ik of hij naar een club van het kaliber Leicester zou gaan en Januzaj is persoonlijk mijn minst favoriete optie voor de plek rechtsvoorin.
Ik zou voor mendez gaan of juist Januzaj. Mendez heb ik nog nooit gebruikt, lijkt me wel een leuk om mee te spelen en heeft een hoog potentieel. Vab Januzaj ben ik dan weer juist fan en kent idd de premier league.
Als ik zelf een suggestie mocht geven zou het Bowen zijn van Hull city. Voldoet toch ook wel aan het type dat je omschrijft vind ik, is Brit en is vrij goedkoop op te halen in de championship door het aflopende contract.
Wat dacht je van Florian Thauvin of Bertrand Traoré? Ik zelf had Thauvin destijds in mijn Leicester carriere gekocht.
Ik zou vol gaan voor Mendez. De meest verrassende uit de koker. Leicester weet altijd goed te scouten, Celta heeft een minder seizoen. Neemt niet weg dat de Spanjaard een goede speler blijft. Bergwijn zal wellicht hoger mikken. Januzaj vind ik een net niet voetballer, leuke momenten afwisselen met onzichtbare wedstrijden. Bowen vind ik te standaard, wordt overal steeds genoemd hier op het forum. Ikone heb ik twee keer zien spelen irl. Erg snel maar ook onbezonnen voor het doel.
@spoon0612 mijn excuses om bowen tegenwoordig regelmatig te noemen, zal er mee stoppen voor dit jaar 
Ik sta voor een redelijk dilemma met Arsenal (zomer seizoen 2)
Aubamayang is vorig seizoen 7 maanden geblesseerd geweest waardoor ik hem amper heb kunnen gebruiken. Nu twijfel ik toch best wel om Aubamayang van de hand te doen en gewoon een echte linksbuiten aan te trekken.
Ik speel met Mikel Arteta als manager dus ik zou zijn speelstyle ook graag willen toepassen in mijn carrière.
Wat zouden jullie doen? Aubamayang van de hand doen en zo ja wie zouden jullie voor hem in de plaats halen?
Waarom zou je de beste speler van Arsenal willen verkopen? Je kan hem een duo maken met Lacazette of juist vanaf links de diepte in te sturen.
Heb hem nu op links staan maar vind hem daar niet echt presteren. Lees ook op verschillende forums dat hij deze zomer zou willen vertrekken.
Bij mij speelt Aubameyang ook op links en presteert daar erg goed, maakt veel goals en is constant gevaarlijk met snelheid en diepte. Heb meer moeite met Pepe, die bakt er weinig van bij mij en loopt vaak overal behalve op rechts.
Zelf zou ik in de winterstop of zomerstop jaar 2 de volgende spelers willen halen:
-Bergwijn
-Ziyech
-Tah
-Kondogbia
Wat vinden jullie hiervan?
Vind dat alle namen er wel goed uit zien. Hoe is Saliba?
Zit pas in jaar 1, en Saliba is heel dit seizoen verhuurt
Ah oké, dacht dat je al in seizoen 2 was. Heb zelf Aouar vastgelegd in de winter en twijfel nog voor aankomende zomer over Zagadou/Upamecano.
@Spoon0612, ben het niet helemaal met je eens. Op dit moment heb ik drie centrale verdedigers van wereldklasse tot mijn beschikking (Gerard Piqué en Matthijs de Ligt op rechts, Samuel Umtiti op links). Gerard Piqué gaat waarschijnlijk binnen twee seizoenen met pensioen en verliest steeds meer aan snelheid, dus ik moet zonder twijfel de transfermarkt op om hem te vervangen. Het is nagenoeg onmogelijk om met een topclub met twee centrale verdedigers (waarvan er ook nog eens eentje blessuregevoelig is) een heel seizoen uit te zingen.
Zit er trouwens aan te denken om op meerdere vlakken door te pakken en drie posities te versterken. Luis Suárez en Ivan Rakitic zou ik kunnen vervangen door Lautaro Martínez en Thiago (transfervrij). Daarnaast moet er een centrale verdediger komen, waarbij ik twijfel tussen twee opties: een versterking van wereldklasse (waardoor Gerard Piqué stand-in wordt) of een breedteaankoop. Nog aanraders? @Aron1997, @db1512, @Raindog, @Begiristain
@db1512, Brais Méndez (Celta Vigo) kent geen denderend seizoen met zijn club en speelt eigenlijk al een tijdje in de onderste regionen. Denk dat je met Leicester City wel naar spelers van een hoger niveau mag kijken, zeker als die aankoop basisspeler wordt. Samuel Chukwueze (Villarreal) of Carlos Soler (Valencia) zouden in mijn ogen ook niet onrealistisch zijn. Een terugkeer van Riyad Mahrez (Manchester City) zou ook interessant zijn. Of wat denk je van Florian Thauvin (Olympique Marseille)? Van je lijstje denk ik dat ik Januzaj (Real Sociedad) het meest interessant zou vinden.
Als je Lautaro en Thiago haalt zou ik een versterking van wereldklasse centraal achterin een beetje te veel van het goede vinden. Ik zou dan eerder naar een breedte-aankoop kijken. En ja dan kan het zo zijn dat zo’n speler niet veel toevoegt (zoals Murillo, Mathieu in het verleden) maar dan ben je bij blessures wel gedekt voor weer een seizoen. Een jaar later, als Pique echt niet meer kan, zou je dan een grote investering in de defensie kunnen doen.
Betreft mijn eigen kwestie, vind Thauvin eigenlijk al te goed om naar Leicester te halen. Op dit moment zijn zij juist nog een club die spelers halen die daar het laatste stapje zetten richting de echte top. Mahrez terughalen is daarom denk ik ook twijfelachtig. Ondanks dat Mendez geen goed seizoen draait zou ik het wel een aankoop vinden die bij de gedachte past om spelers het laatste stapje naar de top te laten maken. Andere optie waar ik nog aan zat te denken is Ryan Fraser van Bournemouth. Heeft een aflopend contract dus zou hem dan vlak voor de transferperiode al moeten strikken. Zou dan wel vanaf links komen te spelen waardoor Barnes of Gray naar rechts verhuisd of Perez blijft staan. Soler zal ik trouwens scouten, vind dat wel eerder een rechtsmidden voor een 442 dan rechtsbuiten in een 433 maar wellicht dat hij daar que stats ook heel goed kan spelen.