Lees net het gerucht dat Leicester wil proberen Daniel Rugani over te nemen van Juventus in januari. Wat denken jullie? Ik heb op dit moment nog wel de beschikking over Benkovic, maar die is IRL dus verhuurd aan Celtic (raar dat dit in FIFA niet zo is). Ik wil hem dan wel proberen te verhuren als ik probeer Rugani over te nemen.
Zou knappe transfer zijn om naast Soyuncu te zetten. Is wel een pak beter als Evans.
Zijn de volgende aankopen realistisch voor Hsv als ik ben gepromoveerd?
Kevin prince Boateng (seizoen 2)
Jérôme Boateng (transfervrij seizoen 3) ex Hsv
Mochten jullie nog andere leuke aankopen weten hoor ik het graag.
Kevin Price Boateng gaat naar elke club waar hij maar heen wil. Samen met zijn broertje naar HSV zou zo maar kunnen. Denk alleen dat Jerome elders zal gaan spelen als hij Bayern moet verlaten.
De relatie tussen de twee broers is ook niet per se heel erg goed toch? Meende dat ze hun ruzie van 2010 (toen Prince het been van Ballack brak waardoor die niet naar het WK ging) wel hebben bijgelegd maar echt vrienden zijn ze volgens mij niet.
@db1512, misschien zou een enorme investering in een centrale verdediger ook iets teveel van het goede zijn. Maar om nou een breedteaankoop voor een jaar te doen lijkt me ook wat overdreven. Misschien is het dan beter om het gewoon nog even aan te kijken met Gerard Piqué. Op het moment dat hij echt niet meer op topniveau kan spelen, dat ik dan ga kijken naar een versterking van absolute wereldklasse. Of dat nou in de zomerse of winterse transferperiode is.
Nog iets anders trouwens… Op dit moment heb ik de keuze tussen Emerson (Real Betis; 76 ALG; 84 POT) en Yan Couto(free agent (zelf toegevoegd nadat hij indruk op me maakte tijdens het WK onder 17; 68 ALG; 87 POT) als versterking voor de rechtsbackpositie nu de jeugdopleiding een beetje hapert op die positie. Wie zou jij nemen?
Wat betreft je Leicester City, denk dat Ryan Fraser (Bournemouth) een geweldige aankoop voor je zou zijn. Past helemaal bij die club! Daniele Rugani (Juventus) iets minder, maar dat komt vooral omdat Italianen niet snel buiten hun eigen competitie gaan spelen. Maar qua verhaal zou het wel kunnen natuurlijk, het is niet de eerste keer dat Leicester een speler in zo’n situatie op pikt.
Hangt er een beetje vanaf hoeveel speeltijd je je nieuwe aankoop wil en kan geven. Lijkt mij dat je nog niet iemand voor de basis zoekt, maar wel als stand-in met perspectief op minuten? Dan zou Emerson een prima optie zijn denk ik, ik gok dat Couto daar nog te licht voor is. Ben uberhaupt wel benieuwd hoe ze in Barcelona tegen Colombiaanse talenten aankijken nadat Yerry Mina (als gigantisch talent binnengehaald) gigantisch geflopt is en door de achterdeur weer vertrokken is. Wat wellicht nog wel een optie kan zijn is dat je een rechtsbenige vleugelaanvaller (of middenvelder) omschoolt tot rechtsback. Ik weet niet of je al wel vleugelspelers hebt die door de jeugdopleiding heen zijn gekomen? Links en rechtsvoor zijn bij mij vaak de meest voorkomende posities en je ziet dan wel vaker dat de 2e of 3e keus uiteindelijk op de back terecht komt.
Het gaat inderdaad om een rol bij de reservespelers die op langere termijn door kan groeien in het elftal, door het enorme aantal wedstrijden is daar ook wel de kans voor. Dus in principe hoeft zo’n speler niet direct een versterking te zijn. Emerson (Real Betis) leek me een logische optie, aangezien Barcelona een optie tot koop heeft op de Braziliaan. Yan Couto is overigens geen Colombiaan, maar een Braziliaan en wordt in verband gebracht met clubs als Bayer Leverkusen en Arsenal op dit moment. Denk dat je hem wat meer kan vergelijken met Youcef Atal (OGC Nice) qua type speler.
Precies wat je aangeeft over jeugdspelers op de vleugelposities… Daar schort het nou net aan. Heb nog wel een rechtsback, maar dat is meer een fysieke speler. Heb nog wel vleugelaanvallers, maar die zijn allemaal linksbenig. Ansu Fati is de enige jonge rechtsbenige buitenspeler en die ga ik uiteraard niet omturnen tot vleugelback. Daarom probeer ik ook iets op de transfermarkt te doen, zeker nu ik de aankoop van een centrale verdediger voor me uit schuif.
Weet niet hoe ik er bij kom dat Couto een Colombiaan is haha. Maar op zich klinkt hij wel als een leuke aankoop, als hij vergelijkbaar is qua type speler aan Atal dan zou ik hem halen als ik jou was. Heb Atal vorig jaar in m’n Dortmund carrière gehad en speelde heerlijk, denk dat zo’n type ook uitstekend bij Barcelona past.
Zlatan keert terug naar AC Milan … 
Zlatan is zonder meer een geweldige spits maar het is wel een beetje klaar nu he. Denk wel dat hij er zomaar weer 10-15 in gaat leggen maar het is wel erg korte termijn politiek bij Milan. Ze hebben eerder er voor gekozen om behoorlijk wat spelers aan te trekken om kwaliteit impulsie te doen. Dit is echter niet helemaal geweldig uit gepakt.
Speel nu met de gedachte om beide rechtsbacks naar de club te halen en hen te laten concurreren voor speelminuten, zie namelijk nergens in mijn carrière jonge rechtsbacks rondlopen die het elftal echt beter zouden maken. Overweeg alleen Joshua Kimmich (Bayern München), maar zou dat alleen doen als ik echt een verbeterslag ten opzichte van Sergi Roberto wil maken. Vooralsnog is dat niet nodig, dus kan ik misschien zowel Emerson als Yan Couto kunnen aantrekken en later een beslissing maken. Degene die niet genoeg minuten krijg wordt dan uitgeleend aan een andere Spaanse club.
Kijk bijvoorbeeld eens naar deze beelden, @db1512. Denk dat Emerson en Yan Couto twee compleet verschillende spelers zijn; de eerstgenoemde is een back á la Maicon (Internazionale), de laatstgenoemde lijkt meer op Youcef Atal (OGC Nice). Emerson wordt moeilijker van de bal gezet, staat verdedigend z’n mannetje en heeft scorend vermogen, terwijl Yan Couto explosiever en technisch sterker is. Denk dat het geen vreemde gedachte is om beide aan te trekken en in het voorseizoen ze eens uitgebreid te testen in meerdere rollen. Denk bijvoorbeeld dat Emerson geen onaardige centrale verdediger zou zijn.
Ben niet helemaal op de hoogte van je carriere, maar stel dat je Semedo nog hebt lopen zou je misschien eerder voor Emerson opteren op basis van kracht>techniek.
Heb het filmpje even bekeken en moet zeggen dat ik direct aan Denzell Dumfries moet denken. Die heeft een beetje dezelfde tomeloze inzet maar het ziet er allemaal een beetje ongepolijst uit. Ik weet niet of dat nou zo goed bij Barcelona past, denk dat hij ook iets te onstuimig is om als centrale verdediger te spelen. Viel me op dat hij vaak op de grond ligt, komt natuurlijk doordat hij overal in vliegt met slidings of door zijn lijf erin te zetten maar verliest daardoor ook nog weleens zijn balans, niet echt handig voor een centrale verdediger. Denk dat Couto dan beter past maar zou Atal zelf ook niet gewoon een hele goede optie zijn? Met Sergi Roberto heb je een back die technisch goed is maar een stukje explosiviteit en kracht mist, de vraag is denk ik vooral of je op zoek bent naar meer explosiviteit of juist meer kracht op die positie.
Atal is echt een heerlijke aanwinst hoor. Gebruik hem bij Schalke als opvolgers van Caligiuri/Kenny. Ben alleen wel bang dat je in de lucht makkelijk geklopt gaat worden met Alba en Atal, beide erg klein. Kijk anders nog eens naar Dodo (Shaktar) 1,66 maar kan wel goed springen. Is explosief, vrij aardige balcontrole en er is voldoende ruimte om verdedigend nog te groeien. Bellerin zat toch ook nog in je selectie?
@Begiristain, Nelson Semedo speelt niet meer bij Barcelona in mijn carrière. Heb hem na tegenvallende prestaties verkocht aan Tottenham. Hector Bellerín (Arsenal) was destijds zijn opvolger en speelt nog steeds bij de club. Maar je argument gaat nog steeds op denk ik, want Bellerín is ook niet bepaald een fysiek sterke speler.
@db1512, denk dat het vergelijk met Dumfries pijnlijk accuraat is. Hoewel Emerson duidelijk meer scorend vermogen heeft en meer assists aflevert, denk ik dat hij op eenzelfde manier ongepolijst oogt. Yan Couto is dan misschien een meer passende versterking, al kan ik ook gewoon beide aantrekken en dan testen hoe ze zich in mijn carrière hebben ontwikkeld toch? Want eerlijk gezegd weet ik niet of meer explosiviteit of meer kracht nodig is op die positie. Youcef Atal (OGC Nice) zit in mijn ogen te dicht op Hector Bellerín en zou waarschijnlijk teveel speelminuten eisen. Heerlijke speler, maar dan kies ik liever voor Bellerín dan voor Atal.
@Spoon0612, Bellerín zit inderdaad nog in de selectie. Deel je zorgen over het gebrek aan lengte trouwens, daar moet ik ook aan denken. Zal ik anders gewoon beide spelers aantrekken en kijken welke van de twee goed past binnen de selectie? De ander kan ik dan gewoon uitlenen en op een later moment inpassen. Dodo (Shakthar Donetsk) zal ik trouwens even scouten. Bedankt voor je reactie!
@Begiristain, als we dan toch op de ‘kracht>techniek’ tour gaan (waar ik het overigens in het geval van Barcelona niet met je eens ben)… Dan zou ik misschien wel eerder voor Adama Traoré (Wolverhampton Wanderers) moeten gaan dan voor Emerson (Real Betis). Toch? 
En het is nog een kind van de club ook… Hmm neen ondanks dat die dit seizoen wel formidabel speelt voor Wolverhampton is dat niks voor Barcelona en al zeker niet op de rechtsachter.
@Aron1997, was ook meer als grap bedoeld. Denk er niet serieus over na om Adama Traoré terug te halen naar de club. Heb inmiddels al genoeg voormalig jeugdspelers teruggehaald.