Romagnoli laat ik sowieso niet gaan. Voor mij de chef achterin. Het werd hem verder volgens mij ook zwaar kwalijk genomen dat hij AS verliet voor AC.
Bij mij is hij ook aanvoerder. Hernandez is ook een fijne back he? Verder haalde ik Birindelli uit de Serie B. Als backup van Calabria (later verkocht) Bustos voor gehaald. Heb voorin wel de nodige wissels gemaakt.
Haha, bij mij ook. Ja, met name in seizoen twee sta je ineens voor veel transfers. Aantal gehuurde spelers weg, aantal verhuurde en te verkopen spelers terug. Daarnaast wil je nog verbeteren. Hernandez inderdaad een baasje. Heb hem nog wat getraind in z’n defensieve skills.
Misschien is het voor de korte termijn ook leuk om Silva van PSG terug te halen heeft meerdere malen aangegeven dat wel te zien zitten.
Heb ik in S1 gedaan! Absolute held nog. Inmiddels 36, maar nog steeds basis.
In mijn carrière met AC Milan heb ik in de loop der jaren ook behoorlijk wat transfers gedaan, maar dat maakt het aan de andere kant ook weer interessant. Je kan echt spelers aantrekken waarvan je denkt dat ze passen bij de club en op een gegeven moment kan je de historie van de club gebruiken om écht grote spelers aan te trekken. Zelf heb ik bijvoorbeeld Francesco Acerbi, Sandro Tonali, Sergej Milinkovic-Savic, Federico Chiesa, Andrea Belotti en Lorenzo Insigne in de loop van vier seizoenen aangetrokken.
Keuzes, keuzes, keuzes…
Sta in het eerste seizoen met Man Utd derde op een punt van City en Liverpool, die beide een veel beter doelsaldo hebben. We maakte maar 36 doelpunten in de eerste 17 duels. Rashford scoort nauwelijks, Martial staat in de spits en heeft er 9 gemaakt. Lingard speelt op ‘tien’ en heeft er ook tien gemaakt. Echter komt Bruno Fernandes per 1 januari en zal Lingard moeten gaan concurreren op de flank.
Ben best te spreken over Martial. Neig daarom veel meer naar Sancho (wellicht pas na het seizoen) of dan toch een spits zoals Wilson. James draait ook steeds beter, wisselend rechts/links.
Speel dus met de punt naar voren. Pogba heeft veel pech met zijn afstandschoten en staat op twee goals uit standaard situaties. Daarnaast speelt veel al Fred en soms McTominy. Beide totaal geen scoringsvermogen en kwam daarom uit bij Ward-Prose, ben echter bang dat het dan te aanvallend zal gaan worden.
Ik zou voor Sancho gaan en qua middenveld denk ik dat je goed zit als je Fernandes en Pogba hebt met daarachter McTominay.
Is deze vraag trouwens niet bedoeld voor het FIFA 20 topic of speel je wel degelijk FIFA 19?
Speel gewoon fifa20, was al begonnen aan het begin toen fifa uit kwam met United maar had er nog geen animo voor. Zodoende zit Bruno Fernandes nog bij Sporting
Emerson naar Lazio? Chelsea heeft Telles gehaald en Emerson is nu achter hem en Alonso de derde linksback. Wordt vaker gelinkt met een vertrek naar Italië maar heeft wel een verleden bij Roma, al denk dat het in zijn geval niet veel uitmaakt.
@UNIQ22 ik heb een vraag waar jij mij het beste mee kan helpen. Ik zit in juni van het eerste seizoen met KV Mechelen en ga het komende seizoen als ik de voorrondes doorkom de euro league in. Nu heb ik een nieuwe spits nodig want ik had een serieus probleem om goals te maken en heb ik mijn oog laten vallen op Hendrik Weydandt van jou Hannover. Momenteel einde contract en precies wat ik nodig heb. Is het realistisch om hem binnen te halen ik heb geen idee hoe belangrijk hij is voor Hannover en of hij gegeerd is in de 1e Bundesliga.
Kijk aan, Weydandt! Vorig jaar in de 1. BL was ‘Henne’ onverhoopt de eerste spits na het uitvallen van Niclas Füllkrug, en dat terwijl hij pas in de zomer overkwam uit de Regionalliga (4e niveau). Desondanks heeft hij dit naar zijn kunnen heel goed ingevuld en af en toe zijn goaltjes meegepikt. Mede daardoor ligt hij goed bij de fans van 96.
Helaas ging het dit seizoen in de 2. BL een stuk minder en werden zijn mankementen als spits pijnlijk bloot gelegd. Nu heeft het natuurlijk ook te maken met de dramatische prestaties van het elftal. Al bij al is hij flink gedaald in de pikorde door de komst van Ducksch, Teuchert en Guidetti. Trainer Kocak gaf zelfs jeugdproduct Simon Stehle de kans in de punt van de aanval.
Alles in acht genomen, denk ik dat je hem prima kunt halen bij Mechelen!
Oké fijn om te horen, dan pik ik hem toch gratis op. Ik zag dat hij dit seizoen volgens transfermarkt toch nog aan 8 goals kwam in 18 wedstrijden tot dusver. Best wel goede stats vind ik
Ben benieuwd naar hoe je Malinois er uit gaat zien begin S2!
In de aanloop naar het vijfde seizoen in Camp Nou heeft Hector Bellerín aangegeven niet tevreden te zijn met zijn rol als stand-in van Sergi Roberto. Zijn voormalige club Arsenal heeft zich inmiddels voor hem gemeld en het lijkt erop dat hij komende zomer vertrekt. Joshua Kimmich (Bayern München) wordt zijn opvolger en moet zorgen voor een kwaliteitsimpuls op die positie. Daarnaast is Ousmane Dembélé zwaar geblesseerd geraakt en zal tot de volgende winterstop uitgeschakeld zijn. Zijn verlies wordt intern opgevangen door spelers als Ansu Fati en Pedri meer speeltijd te geven. Toch speel ik met de gedachte om Pedro (Chelsea) zijn carrière af te laten sluiten bij de club waar hij ooit van wereldklasse was. Hij zou als een soort mentor kunnen fungeren voor die twee jonge talenten, een 1-jarig contract kunnen tekenen en daarna zich richten op een rol buiten de lijnen. Op andere posities waar doorgeselecteerd moet worden (Jordi Alba, Sergio Busquets en later Neymar of Antoine Griezmann) lijkt de oplossing intern te liggen. Wat denken jullie?
Lijkt mij prima kunnen, Pedro is een jongen van de club en die kan zich denk ik prima schikken in een rol als mentor. Denk dat het uitgangspunt wel moet zijn dat Ansu Fati of Pedri de plek in de basis overnemen en Pedro er kan staan zodra het echt nodig is.
Het uitgangspunt is inderdaad dat Ansu Fati, Pedri en Jon-Miquel Planas Moyá worden doorgeschoven. De laatstgenoemde is een 17-jarig talent dat afgelopen zomer is overgekomen van Athletic Club. Zij krijgen uiteraard de voorkeur boven Pedro, maar zal er wel voor proberen te zorgen dat hij het waardige afscheid krijgt dat hij verdient.
Het lastige is natuurlijk dat leeftijd/ervaring op Fifa geen rol speelt. Dat maakt het denk ik lastig om geroutineerde spelers echt goed te gebruiken, maar normaliter zou je als trainer natuurlijk eerder een Pedro die weet wat er op het moment suprême gevraagd wordt brengen dan een jongen van nog geen 20.
Daar heb je helemaal gelijk in. Denk trouwens dat hij bijvoorbeeld ook uitstekend als aanvoerder in een piepjong elftal in de Copa del Rey kan fungeren. Als een soort voorbeeld voor de jonge talenten die hun best gaan doen om door te breken in het eerste elftal. Leeftijd en ervaring spelen geen rol in FIFA zelf, maar wel in de manier waarop je kijkt naar de selectie denk ik.
Seizoen 2 aangebroken met Napoli. Op Koulibaly, Milik en Fabian na is iedereen gebleven. Nu Sanchez van Spurs overgenomen als vervanger van koulibaly en cavani is terug gekeerd bij de club waar hij de held was. Nu zoek ik alleen nog een vervanger voor Fabian, iemand ideeën ?