FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Heb het eens gehad met Ibrahimovic en Balotelli, welke editie dat was kan ik me niet meer herinneren haha.

@Begiristain enige wat ik me nog afvroeg: heb je Guardiola manager gemaakt van Milan? Meende namelijk dat je het daar eens over hebt gehad. Mocht dat zo zijn dan betwijfel ik of Balotelli een speler is die hoog op de lijst zou staan, en Zlaten slijt zijn laatste dagen bij Milan dan ergens bij heg 6e ofso :wink:

1 like

Haha, goede. Inderdaad over nagedacht. Wou eerst nog in ieder geval één seizoen ‘normaal’ spelen, met Ibrahimovic dus. Als hij met pensioen oid gaat, dat dan het Guardiola-project begint. Enige nadeel hieraan mbt Balotelli is dat ik van plan was om de eerste transferperiode uit te schakelen. Stel je doet het na het eerste seizoen, zou het maar voor een halfjaar met malle Mario zijn. Nog even over nadenken, haha. Suggesties?
(Of een heel andere trainer)

Op dinsdag 31 maart 2020 maakte Goal een lijst met de vijftig grootste talenten (geboren voor 1 januari 2001) in het hedendaagse voetbal bekend. Met Ansu Fati, Pedri, Eric García (in mijn carrière) en Konrad de la Fuete werd Barcelona redelijk vertegenwoordigd, maar in mijn carrière heb ik mezelf ten doel gesteld om dat enclave uit te breiden. Uit de lijst van talenten heb ik drie namen geselecteerd: Mohamed Ihattaren (PSV), Naci Ünüvar (Ajax) en Rayan Cherki (Olympique Lyon). Na wat beelden en interviews van alle kandidaten te hebben bekeken ben ik tot de conclusie gekomen dat Ihattaren (als mens én voetballer) het meest ontwikkeld is. In mijn carrière is hij uitgegroeid tot absolute uitblinker van PSV, hij was degene die hen met twee doelpunten en een assist naar de groepsfase van de Champions League leidde. En niet onbelangrijk; in tegenstelling tot de twee andere heren heeft hij Barcelona als absolute droomclub en was zijn voetbalidool vroeger Ronaldinho. Denken jullie dat Barcelona een realistische vervolgstap is nu hij echt aan het doorbreken is?

Hoe oud is Ihattaren in jouw carrière? Ik denk dat het voor een club als Barcelona altijd mogelijk is zulke spelers aan te trekken. De aantrekkingskracht van Barcelona is enorm op jonge spelers, al helemaal als ze fan zijn. Ik kan me voorstellen dat zulke jongens de sprong wagen, zeker omdat de kans wellicht maar één keer komt.

1 like

De 20-jarige Mohamed Ihattaren maakt trouwens deel uit van de vaste kern van het Nederlands elftal, maar is nog geen vaste basisspeler. Vooralsnog krijgen Frenkie de Jong (FC Barcelona), Giorgino Wijnaldum (Liverpool) en Donny van de Beek (Ajax) de voorkeur. Maar in de kwalificatiewedstrijden voor het Europees Kampioenschap 2024 maakte hij meermaals minuten. Vraag me alleen af of hij in het systeem van Barcelona beter uit de voeten kan als middenvelder of als hangende rechtsbuiten. Denk dat hij op z’n best is als nummer tien in een 3-3-1-3, waarvoor nog wel plaats is in de huidige selectie.

@Joostvans ik denk dat hij zowel vanaf rechts en op tien kan spelen. Tegen de ploegen waarbij je zeer dominant in balbezit speelt kan op het middenveld in een 4-3-3 denk ik ook nog wel.

Dan een vraag voor mijn Leicester carrière. Nadat ik in mijn eerste seizoen veel last had van blessureleed op het middenveld draait het middenveld nu top. Ndidi is misschien wel de beste verdedigende middenvelder van de competitie, Maddison de meest scorende nummer 10 en Tielemans is de verbindende man. Wat is realistisch om na dit seizoen te doen en daarbij vooral de vraag of het realistisch is om Maddison te houden? Ik ga ervan uit dat ik me voor de Champions League plaats. Ik zou het ook wat zonde vinden om mijn hele middenveld te moeten vervangen, maar twee van de drie ontkom ik denk ik niet aan. Ndidi lijkt me een zekerheidje voor een stap hogerop, de vraag is dan verder of ik Tielemans en/of Maddison ook moet laten gaan.

1 like

Alleen bij een mega bod zou je er 2 kunnen verkopen. Zolang je bovenin meedraait zie ik maddison wel blijven. Na het kampioensjaar van leicester is geloof ik alleen mahrez weg gegaan (correct my of im wrong).

Ndidi ontkom je denk ik niet aan. Is ook gelijk de grootste uitdaging daar een vervanger voor te halen. Ben erg benieuwd hoe je het gaat aanpakken!

Denk inderdaad dat je ze niet tegen kunt houden. Een Manchester United blijft altijd kapitaal krachtiger en stel dat zij buiten CL vallen zijn ze nog in de positie om bv. een Maddison te kopen. Ndidi kan een Kante route bewandelen maar ook voor een andere competitie kiezen. Ik heb meestal een schaduw elftal, spelers die op een lijst staan om je grote spelers te vervangen. Ben dan wel benieuwd hoe die bij jou eruit ziet.

Zit Naci eigenlijk wel in het spel?

Niet in de reguliere game.

@db1512, het lijkt me dat Ndidi de meest logische kandidaat voor een droomtransfer. Zou zelf eerder kijken om Youri Tielemans aan zijn droomclub te helpen dan James Maddison van de hand te doen. Maar als zijn droomclub niets van zich laat horen zou je ervoor kunnen kiezen om hem nog iets langer in het King Power Stadium te houden. Doorgaans is Champions League-voetbal met een club die daar doorgaans niet in speelt een goede reden voor spelers om nog een seizoen langer te blijven.

@Moreno, nee. Heb een langlopende carriere met Barcelona en om het interessant te houden voeg ik soms grote talenten toe aan de game.

@Spoon0612 en @Joostvans ik ga denk ik proberen om voor Ndidi, Tielemans en Chilwell een geschikte club te vinden. Mijn lijstje is als volgt (in volgorde van voorkeur):

Cvm:
Sander Berge - Sheffield United (speelt in de Championship)
Declan Rice - West Ham United (middenmoot PL)
Boubakary Soumare - LOSC Lille (subtop Ligue 1)

CM:
Marko Grujic - Liverpool (zit op de bank)
Douglas Luiz - Aston Villa (onderkant PL)
Ryan Gravenbergh - Ajax (zit tegen basisplek aan)

LA:
Ryan Sessegnon - Spurs (zit op de bank, zou hem als aanvallende linksback willen gebruiken)
Jamal Lewis - Bournemouth (onderkant PL, zomer 2020 overgenomen van Norwich)
Owen Wijndal - Norwich (onderkant PL, zomer 2020 overgenomen van AZ als vervanger van Lewis)

Zijn dit realistische namen voor Leicester City? Andere tips voor deze 3 posities zijn natuurlijk ook welkom!

Op Gravenbergh en misschien Rice na lijken het mij mooi aankopen.

Ik vind al die namen eigenlijk wel kunnen. Je basisspelers zou ik ook niet voor minder dan de hoofdprijs laten gaan, en dan nog. Je speelt CL, als je nu kan bevestigen en die volgend jaar weer kan halen, ben je een topclub. Dan zie ik weinig redenen voor die jongens om te vertrekken.

Ik sluit mij aan bij Raindog en vind alle namen wel kunnen al vind ik wel dat je uw middenveld niet perse hoeft te verkopen als je het Europees goed kan doen en kan bevestigen in de PL met opnieuw een top 4. Wat je ook kan doen is hun contracten openbreken zodat ze meer gaan verdienen.

Zien jullie Caldara terugkeren bij AC Milan? Is op dit moment verhuurd aan z’n oude club Atalanta, met een optie tot koop. Blijft een talentvolle speler, maar had het nog niet echt waargemaakt. Daarnaast is de kans groot dat Atalanta de optie gaat lichten.

Beetje lastig voor in game. Ik heb hem zelf wel terug laten keren na S1. Bij Milan kampte hij met wat blessureleed., doet het nu weer prima bij Atalanta. Het coronavirus kan ook nog zorgen voor een andere uit komst. Het gerucht gaat nu ook dat Romagnoli weg gaat als Milan het seizoen niet af kan maken en dus Europees voetbal mist. Roma lijkt op de aanvoerder te azen.

1 like

@Begiristain, het is een beetje lastig omdat hij een moeilijke periode doormaakte toen hij voor het eerst bij AC Milan speelde. Het hangt een beetje af van hoe hij presteert bij Atalanta in je carrière. Presteert hij goed, dan zie ik hem wel terugkeren. Zou trouwen Alessio Romagnoli niet van de hand doen, dat is echt een speler die betrokken is bij de club en niet zomaar de club zal verlaten. En geloof al helemaal niet dat hij terugkeert bij AS Roma. Net na zijn transfer naar AC Milan poseerde hij namelijk in het tenue van aartsrivaal Lazio.

1 like

Het schijnt ook dat Romagnoli groot fan is van Nesta, die furore maakte bij Milan en Lazio. Heb ergens gelezen dat Romagnoli zelfs in het oude appartement van Nesta woont, die zie ik nog wel even blijven.