Hoe hou ik mijn carrière met Schalke het best realistisch betreft Nubel die in het echt naar Bayern is gegaan? Verleng ik en probeer ik hem te wisselen met een haalbare speler bij Bayern. Of verleng ik niet maar als hij dan naar een andere club dan Bayern vertrekt vind ik dat ik hem net zo goed had kunnen houden of kunnen verlengen en te verkopen…
Vooraf via clubtransfers al bij Bayern plaatsen lijkt mij het meest realistisch, volgens mij is hij bij Schalke toch op een zijspoor beland door zijn keuze.
Heeft alles nog gespeeld nadat het al bekend was hoor enkel de laatste wedstrijd heeft hij niet gespeeld en 5 wedstrijden door een schorsing maar na die schorsing stond hij er gewoon weer in
Ik zou hem gewoon transfervrij laten gaan. Heb ik wel gedaan. Zie Neuer ook niet terug keren. Fahrmann is een prima keeper en anders heb je Schubert nog, al vind ik die een stuk minder sterk. Schalke heeft een slechte management, zoveel spelers die gratis weg gaan ; Goretzka, Neuer en nu Nubel weer.
Was Meyer ook niet gratis weg? Oké gratis laten gaan kan ik idd doen dan, anders had ik hem gewisseld met Ulreich denk ik
Wisselen met Ulreich vind ik overigens ook geen slechte optie, hij zou dan met Fahrman moeten gaan concurreren. Daarbij wel de kanttekening dat je je af kan vragen of het bij je ambities past. Dan heb je volgend seizoen met Ulreich en Fahrman twee degelijke keepers van begin dertig, maar ook niet meer dan dat. De meeste Bundesliga teams hebben wel aardige keepers of in elk geval eentje die uit kan groeien tot een goede keeper.
Kan je hem niet al bij Bayern zetten en dan proberen te lenen?
Dat had nog een realistische optie geweest idd maar als het dan niet lukt zit ik in seizoen 1 met een 71 rated doelman als Fahrmann niet terug haal. Wisselen kan ik nu doen al had ik inderdaad mijn oog laten vallen op betere keepers uit de Bundesliga als opvolger.
Edit* ik ga opnieuw beginnen, hem via clubtransfers transfereren en proberen te lenen voor 1 seizoen.
Succes! Als de eerste poging faalt, probeer het dan een maand later nog eens.
Ja lap, zijn contract bij Bayern loopt ook af na 12 maand, dus dan kan ik hem niet lenen zelfs niet voor een half jaar
Is zaracho naar Schalke halen voor op de flank realistisch? Ik kan inkomen dat er vast wel betere clubs interesse zouden hebben en dat een overstap naar Spanje of Italië logischer is. Maar bij mij zou hij meteen cruciaal zijn en dat is ook wat het bestuur van mij verlangt dat ik een spits of middenvelder haal die een cruciale rol krijgt in het team.
Zou bij mij dan op de flanken uitkomen, een positie waar ik enorm veel kwaliteit en snelheid te kort kom. Bij mogelijke afwezigheid van Harit kan hij ook nog eens op de 10 spelen.
Een bijkomende vraag die ik heb is of iemand weet waarom er vrij veel Amerikaans talent in Duitsland zit?
Zaracho vind ik zelf niet realistisch. Wordt behoorlijk gelinkt aan AC Milan en Schalke heeft niet de financiële middelen om te concurreren met grotere clubs.
Wat betreft de Amerikaanse connectie, denk ik dat het vooral te herleiden is omdat veel Amerikanen/se familie na de WOII in Duitsland zijn blijven hangen. Daarnaast zijn er nu ook nog grote aantallen militairen aanwezig. Verder lees je dat de sportcultuur veel op elkaar lijkt. Komt natuurlijk ook bij dat er nu een aantal spelers goed gelukt zijn en dat meer clubs de jeugd de kans geven.
Je kan ook naar Maina kijken of in Matondo veel tijd en arbeid stoppen voor op rechts. Ik wissel vaak af in 3-4-3 of 4-2-3-1, heb Gosens gehaald van Atalanta. Wil in het echt ook graag voor Schalke spelen ivm club liefde. Raman is pijl snel en kan ook in de spits eventueel. Zou Kutucu ook mondjes maar brengen, is 85 is S3 inmiddels. McKennie is multi inzetbaar, vind hem vooral uitblinken als cvm. Denk dat je moet concentreren op een Dm, La/Ra en dan flankspeler en of spits.
Klopt dat de aanwezigheid van Amerikaanse voetballers in Duitsland grotendeels aan de militaire basis die ze daar nog steeds hebben te danken is, maar dan vooral door kinderen uit gemengde huwelijken (Amerikaanse militair met Duitse partner). Ik ken zelf ook een Amerikaan die in de buurt van Frankfurt gestationeerd is. Jammer genoeg denkt hij bij football toch vooral aan American football.
Oké bedankt voor de reacties!
Ik dacht dat het bij Schalke financieel wel goed en vergelijkbaar met Milan. Maar zal Zaracho dan onthouden voor een Italiaanse of Spaanse carriere. Zijn nog spelers genoeg waaruit ik kan kiezen.
@Spoon0612 dat zijn inderdaad exact de positief waar ik inderdaad spelers nodig heb. Raman gaat bij mij zowel in de spits spelen als flank. Momenteel heb ik Maina en Richter op mijn lijstje. Mckennie staat bij mij idd als meest verdedigende middenvelder.
Bedankt ook voor de uitleg @Raindog , @Begiristain dan kan ik daar ook een talentje oppikken
Schalke is financieel een puinhoop. Ze waren zelfs afhankelijk van het laatste termijn tv geld voor dit seizoen.
Oei haha, zal ik die 50 miljoen dan maar uitgeven aan een 30 jarige 60 rated speler…
Nee goed dan ga ik proberen geen te grote aankopen te doen om het realistisch te houden
Is Kluivert dan haalbaar? Er hebben in het verleden toch wel wat Belgen en Nederlanders bij Schalke gespeeld dus vind ik het wel leuk om er wat bij men Schalke te halen of is Kluivert dan ook nog te hoog gegrepen en is hij pas haalbaar bij Europees voetbal in seizoen 2
Denk dat Justin Kluivert voorlopig goed zit bij Roma. Speelt dit seizoen bijna alles invergelijking met vorig jaar toen speelde hij regelmatig. Belgische spitsen waren vooral geliefd volgens mij. Ken je Emile Mbenza nog? anders even op zoeken via wikipedia of bij sofifa en dan oud spelers. Daar zijn lijsten met ex spelers die je nog terug kunt halen of kunt kijken welke nationaliteiten.
Sluit ik me bij aan. Roma is een stap hoger, hij speelt veel, Roma speelt Europees. Daarnaast hoeft Roma niet elk bod te accepteren en zullen een flink bedrag voor hem willen vangen.
Met Schalke zou ik een ander niveau proberen te halen. Vanuit de Eredivisie is bijvoorbeeld Van Bergen van SC Heerenveen een leuke optie. Snel, prima potentie en wilt in RL z’n contract niet verlengen. Als je weer wat stabieler bent, kan je grotere talenten aantrekken.