FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Ja klopt er hebben wel wat Belgen/Nederlanders gespeeld maar de meeste zijn wel gestopt. Kluivert zal ik dit seizoen dan ook nog niet doen.

Van bergen zal ik toevoegen aan verlanglijst. Maina en Richter staan momenteel bovenaan de verlanglijst voor op de flanken als linksachter wou ik Philipp Max aantrekken.

Promotie met Fulham is een feit! Na een bloedstollende play-off finale tegen Leeds wisten we na verlenging de overwinning naar ons toe te trekken. Volgend jaar betekend dat Premier League voetbal, ik wil de selectie daarom een flinke kwaliteitsinjectie geven en meteen gaan voor een plek in de middenmoot.

Ik verwacht dat we een groot budget krijgen om ons te versterken (€50.000.000) , dus grote aankopen zullen zeker mogelijk zijn. Verder zal topscorer Mitrovic waarschijnlijk vertrekken, aangezien hij in belangstelling staat van veel topclubs.

Ik heb de volgende spelers op mijn lijstje:

DM:

• Henderson (favoriet, twijfel aan het realisme)
  • Mignolet (herkansing in de PL)
  • Bizot (mooie stap vooruit)
  • Cillessen (toevallig las ik vandaag dat Valencia ontevreden over hem is)
  • Casteels (mooie stap naar de PL)
  • Steffen (derde keeper bij Man City)

RA:

• Lazaro (komt niet in de plannen voor van Conte bij Inter)
  • Dalot (zelfde verhaal als Lazaro, bij Man Utd)
  • Mazraoui (voorbij gestreefd door Dest bij Ajax)
  • Weiser (ambitieuze stap naar de PL)
  • Svensson (goede allround back van AZ)
  • Bustos (dankjewel voor de tip @mart442)
  • Maitland-Niles

LCV:

• Rekik (favoriet)
  • Mings (basisspeler Aston Villa)
  • Salisu (stap omhoog)

Iemand suggesties voor andere opties voor de LCV positie? Of wellicht betere opties voor de DM & RA positie?
Ik hoor graag hoe jullie er over denken!
@db1512 @Damian @Raindog @Spoon0612

Vind qua keepers Steffen de beste optie, Henderson lijkt mij niet realistisch en Bizot zou ook nog wel kunnen. Bij de overige keepers twijfel ik. Je zou toch denken dat Cillissen in 2 jaar tijd niet afglijdt van zeer gewaardeerde 2e keeper van Barcelona naar een promovendus in Engeland.

Je centrale verdedigers vind ik allemaal wel kunnen. De rechtsbacks op Mazraoui na ook wel.

Zie iedereen komen behalve Maitland-Niles (staat vaak genoeg basis bij Arsenal), Mazraoui (kan ook op het middenveld bij Ajax) Henderson (gelinkt met clubs als Chelsea) en Cillessen (te grote stap terug). Rekik zou een erg mooie aankoop zijn

Voor Cillessen zou het wel is dezelfde weg als Edwin van de Sar kunnen zijn mocht hij na Fulham een stap naar United maken.

Op Henderson en Cilessen na vind ik de meeste wel min of meer kunnen. Al weet ik niet of de 2 Belgische keepers bij een degradatie kandidaat willen spelen. Mignolet is erg gelukkig in Brugge. Speelt hier elk jaar om de prijzen en speelt met Brugge ook elk jaar Europees. Casteels vind ik echt wel een goede keeper denk dat als je die binnenhaalt dat je echt wel een puntenpakker binnenhaalt.

Eventueel dat je grabbelaar Karius kunt proberen. In FIFA is die toch nog steeds degelijk haha

Ik zoek voor seizoen 2 alvast een nieuwe doelman voor mijn carrière met Schalke.

Lijstje met vervangers Nubel seizoen 2:

• Indien Europees
    Casteels (Wolfsburg)
    Pavlenka (Werder Bremen)
    Horn (Köln)
    Karius (Liverpool)

• Indien geen Europees
    Horn (Köln)
    Müller (mainz)
    Ulreich (Bayern)
    Steffen (Düsseldorf geleend van City)
    Karius (Liverpool)
    Schwolow (Freiburg)

Mazraoui kan echt niet op het middenveld. Nous is typisch geval van one season wonder. Alles zat mee vorig jaar bij Ajax en vooral bij hem.

@Aron1997
Ik zie Horn nooit meer vertrekken bij Koln, dat is echt een cult held en kind van de club. Muller lijkt nog het meeste rek in te zitten van de rest. Tussen Schalke en Wolfsburg zit weinig verschil, Volkswagen betaald goed voor de club dus ook aan salaris. Schubert al wat duels geprobeerd?

1 like

@db1512 @Damian @Jochem @Aron1997 @Spoon0612

Dankjewel voor de reacties heren!

Voor de keeperspositie is op dit moment Casteels eerste keuze, als dit stukloopt zal er contact worden gezocht met Steffen.

Rechtsback heeft Lazaro een streepje voor op de rest, maar ben zelf ook erg gecharmeerd van Mazraoui.

Als linkercentrale verdediger zullen Rekik en Mings wellicht beide gehaald worden, aangezien deze positie nu nog onbezet is door de terugkeer van Kongolo naar Huddersfield.

Ik heb in het andere topic ook even de rest van de selectie onder de loep genomen en er zal genoeg werk aan de winkel zijn deze zomer…

Nog niet getest, ik ga hem testen in de beker. Jammer van Casteels dat Wolfsburg zo goed betaald en idd de stap is niet enorm groot, dan zal hij het niet worden net zoals Horn zal ik ook zo laten dan. Pavlenka een optie? Zou mijn Schalke wel naar een hoger niveau brengen.

Zou eventueel kunnen als Werder het zoveel minder doet. Florian Muller van Mainz is ook interessant lijkt mij.

Is het realistisch om met Barcelona Luis Alberto, Pjanic of Verratti te halen? Zoek een speler die minimaal de eerste twee seizoenen met Busquets en Frenkie het middenveld kan vormen.

Als we het over realisme hebben; hoe ziet je middenveld er dan uit als ik vragen mag? Zijn een aantal goede spelers aanwezig :o

1 like

Ik speel nu met Busquets als verdedigende middenvelder, Frenkie op rcm en begon met Arthur op lcm. Maar Arthur komt eigenlijk op alle vlakken te kort, leverde in de eerste twee wedstrijden veel ballen in en was verdedigend zwak. Ik wil daar een speler die de beslissende pass kan geven maar ook verdedigend zijn mannetje staat. Denk dat Verratti perfect is voor minimaal twee seizoenen.

En rakitic vertrokken dan? Uit jou 3 keuzes zou ik Pjanic al laten schieten en eerder voor Veratti of Luis Alberto gaan. Al zou die laatste misschien wel iets hoger moeten gezet worden op het veld.

1 like

Rakitic en Vidal zijn nu de wissels, vind Rakitic geen basiskwaliteit meer en Vidal is perfect als back-up omdat hij overal op het middenveld uit de voeten kan. Denk zelf dat Verratti de beste keuze is dus ga denk ik voor hem.

Snap je idee, ik zou wel voor andere opties gaan. Kijk dan bijvoorbeeld naar een terugkeer van Thiago Alcantara (enorme aanrader) of gooi de focus op de lange termijn (al kan Verratti eventueel nog wel qua spel).

1 like

Had helemaal nog niet aan Thiago gedacht, was inderdaad een betere optie geweest, maar heb Verratti al gehaald. Bedankt voor de tip!

@Alessio, denk dat het terughalen van Thiago absoluut een aanrader is. Marco Verratti past natuurlijk ook bij de club, hij is ook meerdere malen in verband gebracht met Barcelona. Je zou ook kunnen denken aan Bernardo Silva (Manchester City) als toekomstige versterking. Ben trouwens wel benieuwd hoe je selectie er nu uit ziet.

1 like

Ik doe in de winterstop wel even een update. Vind Suarez wel ongelofelijk tegenvallen op het begin heeft nog maar twee keer gescoord in acht wedstrijden, terwijl Braithwaite in twee invalbeurten er net zoveel heeft gemaakt. Misschien haal ik in de winter een andere spits die de concurrentie met Suarez aan kan gaan en hem na een aantal jaar over kan nemen. Hoe bevallen Suarez en Lautaro bij jou?