FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Meestal probeer ik 1 a 2 basisspelers door te selecteren. Laat een speler gaan die vorig seizoen zeer goed was, zo probeer ik het leuk te houden. Denk dat je met Philips een prima leider kunt hebben voor je middenveld. Hij speelt cvm bij mijn Sunderland save, fijne speler. Voor Evans kun je ook vast een betere vinden. Misschien Nketiah?

Sluit me aan bij @Spoon0612 doorselecteren maakt je carrière juist leuker op de lange termijn. Je bent er met Fulham net en je ziet vaker dat zulke teams dan toch hun toppers kwijt raken aan de clubs die er (financieel) nog boven zitten. Nadat Leicester kampioen werd raakten ze bijvoorbeeld ook Kanté kwijt aan Chelsea terwijl die dat jaar niet eens in de Europa League uit kwamen. Vanuit dat oogpunt zou ik Vinagre laten gaan, zeker voor dat bedrag. Sessegnon lijkt me dan een mooie vervanger. Vind het zelf trouwens altijd wel mooi om te zien als jeugdspelers in de basis komen te staan, zou hen dan ook gewoon laten staan.

Ja absoluut heel leuk team als je een ploeg zoekt in de subtop van Engeland.

Ik sluit me met bovenstaande aan: zou beiden laten vertrekken. Barkley heb je niet per se nodig en Vinagre past in de lijn van Chilwell in RL. Doet het goed bij Leicester en nu wilt Chelsea met 'm overnemen voor een fors bedrag.

Bij aankopen zou ik er goed op letten dat zij je jeugd niet in de weg zitten, mits deze voldoende kunnen doorgroeien.

@Spoon0612 @Begiristain @db1512

Dankjewel voor de reacties!

Na goed nadenken heb ik toch besloten om Vinagre niet te laten gaan naar Chelsea, hoewel ik het op ‘t eerste oog een mooie transfer vond, zag ik dat Chelsea al 3 linksbacks onder contract had staan: Digne (86) , Zinchenko (86) en Alex Sandro (82) . De transfer van Vinagre vond ik daarom totaal onrealistisch voor zo veel geld.

Barkley is wel verkocht, zijn vervanger is de multi-inzetbare Munir (84) , hij komt voor 36 miljoen over en zal veel minuten maken. Ook Ferguson (81) wordt teruggehaald nadat hij in S3 werd verkocht aan Southampton, hij zal gaan vechten voor een plek op het middenveld.

Het seizoen is in ieder geval dramatisch gestart met een 4-1 verlies tegen zowel Aston Villa & Barcelona (supercup) . Zal ik mijn team alsnog versterken?
Hou jullie op de hoogte!

Voor mijn carrière met Leicester wil ik in januari een extra centrale verdediger aantrekken. Morgan kan amper een halve match aan en in Amarty zit geen toekomst. Evans begint ook al op leeftijd te komen en is momenteel geblesseerd, dus ik hou enkel Soyuncu over als basiswaardige optie. Nu twijfel ik tussen een aantal opties:

• De ervaren, Britse Tarkowski
  • Jong, Brits en snel talent Tuanzebe
  • Heel jong toptalent Gvardiol

Ik zou eigenlijk voor beide laatst genoemde kiezen. Als ik het zo lees kan je er wel 2 gebruiken.

1 like

Ik vrees dat daar het budget misschien wat krap voor is.

Vind Tarkowski wel perfect binnen het beleid van Leicester passen! Wilde zelf in m’n Leicester carrière een linkspoot en ben daarom voor Zagadou gegaan, kan je ook nog overwegen.

Daar dacht ik ook aan, maar die is wel erg duur. Misschien haal ik hem als vervanger voor als ik Soyuncu ooit laat vertrekken. Welke spelers heb jij nog gehaald? Ik heb voorlopig enkel Dennis aangetrokken.

Zie Realistische carriere topic! Zat al in S3 dus al veel transfers gedaan.

Neem anders een kijkje bij Leeds. Daar loopt Ben White, die haalde ik naar Man U na zware blessures van Lindelof en Maguire. Tuanzebe vind ik ook een prima keuze. Erg all round, aardige snelheid en degelijke defensieve skills.

Voor 10m heb je toch zowel Tuanzebe en dat jong talent samen?

Voor Tuanzebe vragen ze 20 miljoen, ik heb nu een akkoord voor 15. Ik wil echter ook nog een winger aantrekken. Misschien lukt het wel als ik Perez verkocht krijg.

Ben White is ideaal, maar uitgeleend en dus niet te koop in S1.

Dan zit je al in januari of er voorbij zelfs? Want iemand van 74alg 20m voor betalen is wel enorm veel.

Begin januari. Dat hij een redelijke potentie heeft en Brits is speelt wel mee in de prijs, denk ik.

Konza, Worall of Godfrey nog een optie?

Een paar dagen terug heb ik in het realistische carrière topic een update geplaatst over mijn Fulham carrière. Voor het komende seizoen (derde seizoen) zijn er enkele spelers die op de verlanglijst staan en ben benieuwd wat jullie ervan denken.

Spits: Giroud werd afgelopen jaar transfervrij overgenomen van Chelsea, maar stopt er nu mee. Hierdoor kunnen we op zoek naar een nieuwe aanvalsleider.
Opties:
Michy Batshuayi Kent de Premier League, al krijgt hij bij Chelsea nauwelijks speeltijd. Heeft niet mijn directe voorkeur omdat ik dan opnieuw een spits van The Blues zou aantrekken.
Ollie Watkins Is met Brentford niet eens in de buurt van promotie gekomen en zou dus zeker open kunnen staan voor een stap omhoog, vraag is alleen of de stap (met ook meteen Europees voetbal) niet te hoog is.
Divock Origi Bij het doorgaan van de selecties viel het mij op dat de Belg nauwelijks speeltijd krijgt bij Liverpool. Hij heeft de gewenste kwaliteiten voor ons, al is hij in real life toch een beetje een held geworden op Anfield.

Centrale verdediger:
Chris Smalling Is na zijn uitleenperiode bij Roma gewoon weer op de bank beland in Manchester. Heeft natuurlijk veel ervaring en zou de echter leider achterin moeten worden. Echter aangezien hij al boven de 30 is, vrees ik snel naar een nieuwe vervanger te moeten zoeken.
Jamaal Lascelles Speelt momenteel bij Watford, die dit seizoen zijn gedegradeerd. Zou de een logische optie en ook een sterke speler zijn. Ook hierbij is er een nadeel aangezien ik ook Will Hughes van Watford wil aantrekken en twijfel of twee spelers van het zelfde team halen echt realistisch is.

Hoe de selectie verder aangevuld zal worden is deels afhankelijk van welke spelers eventueel vertrekken. Het halen van een spits en centrale verdediger (en waarschijnlijk Hughes) zijn in mijn ogen cruciaal en zullen de topaankopen moeten worden. Mocht iemand andere suggesties hebben hoor ik dit graag!

Het middenveld van Barcelona bestaat doorgaans uit drie type spelers: een spelverdeler á la Xavi, een controleur á la Busquets en een spelmaker á la Iniesta. Ondanks dat de linie gevuld is met wereldtoppers merk ik toch dat die historische balans een beetje zoek is. Het huidige middenveld ziet er als volgt uit:

Spelverdelers: Frenkie de Jong (92), Arthur (90), Thiago Alcántara (89), Riqui Puig (84)

Controleurs: Sergio Busquets (88), Idrissa Akoto* (77), Rodrigo Moreno* (64)

Spelmakers: Bernardo Silva (92), Carles Aleñá (87), Pedri (83)

Kortom, relatief veel spelverdelers en eigenlijk geen echte stand-in van Sergio Busquets. De 17-jarige Idrissa Akoto speelt op dit moment uit gebrek aan alternatieven op die positie, maar kan in mijn ogen het best worden vergeleken met een jonge Paul Pogba. Niet ideaal om hem in het keurslijf van een controleur te persen dus. Wellicht dat hij op langere termijn wel in die rol kan spelen, net als bijvoorbeeld Yaya Touré (die net als Idrissa Akoto eigenlijk beter tot zijn recht komt als box-to-box).

Mijn eerste ingeving is daarom als volgt: Carles Aleñá uitlenen voor twee seizoenen aan een club waar hij onbetwiste basisspeler is, Lucas Torreira aantrekken en Thiago Alcántara in een rol als spelmaker laten fungeren. Carles Aleñá heeft zich geweldig ontwikkeld en scoorde aan de lopende band, maar in de afgelopen anderhalf jaar is hij die vorm compleet kwijtgeraakt. Niet alleen krijgt hij de kans om een volgende stap te maken en zijn vorm terug te vinden bij een andere club, door zijn tijdelijke vertrek krijgt Pedri meer speelminuten en heeft Idrissa Akoto de kans om zich in een meer offensieve rol te bewijzen. Lucas Torreira zou als stand-in van Busquets kunnen fungeren en het middenveld voorzien van meer gif in fysieke duels. Kortom, een gezondere balans:

Spelverdelers: Frenkie de Jong (92), Arthur (90), Riqui Puig (84)

Controleurs: Sergio Busquets (88), Lucas Torreira (87), Rodrigo Moreno* (64)

Spelmakers: Bernardo Silva (92), Thiago Alcántara (89), Pedri (83), Idrissa Akoto* (77)

En niet onbelangrijk… Over twee seizoenen lijken Sergio Busquets en Thiago Alcántara niet meer een enorm prominente rol te spelen, waardoor Carles Aleña na de uitleenperiode feilloos weer in het elftal schuift. Wat denken jullie?

Persoonlijk vind ik Torreira niet echt een controleur die geschikt is om als enige 6 te spelen. In een systeem met 2 6en kan hij prima als balafpakker uit de voeten maar denk dat hij in de opbouw niet sterk genoeg is om in het systeem van Barcelona te functioneren.

Ik zelf zou proberen om Thiago een keer in een controlerende rol te laten spelen. Qua spelinzicht zou hij dat aan moeten kunnen denk ik. Als ik naar Aleña zijn algemeen kijk lijkt het mij zonde om hem te verhuren.

1 like