FIFA 20 - Algemene Discussie

Ik denk dat Rodriquez tegenwoordig op houten poten loopt in FIFA… Elk jaar weer verbaast het mij hoeveel spelers te hoog of te laag beoordeeld worden… Ze pompen al het geld in FuT maar fatsoenlijke ratings zijn er niet te vinden. Word tijd dat ze is een voetbalkenner in dienst nemen daar.

1 like

Vind voornamelijk die pace ratings van sommige middenvelders belachelijk. Tielemans ook die al 2-3 jaar lang maar ±55 pace heeft dit terwijl dit echt wel hoog in de 60 zo niet begin 70 zou mogen zijn.

Die zijn kracht en uithoudingsvermogen zijn ook al zo een ramp.

https://gamenerds.nl/fifa-20-demo-is-vanaf-10-september-te-downloaden/

1 like

Oh yeah. :sunglasses:

Vanaf hoe laat kun je de demo downloaden?

De laatste geruchten zeggen 16u…

Nu downloadbaar op PS4. Nog niets op Origin…

1 like

Demo is inderdaad al downloadbaar sinds 16:00.

Hier een link na het commentaar van Siert en Jeroen. Als je mij vraagt ben ik opeens een stuk minder optimistisch over het vervangen van Evert en Youri… Het klinkt erg houterig en totaal niet op elkaar ingespeeld. Denk dan ook dat de meesten dit commentaar héél snel zat zullen zijn.

Klinkt inderdaad heel raar. En teveel de nadruk op de maniertjes waarop 'ie bekend is geworden. Wat wel goed is, vind ik de verandering in de teksten. Iets minder algemeen.

Engels commentaar :raised_hands:

Heb nu drie matchen gespeeld op de demo (weinig teams, trouwens), en ik vind het wel al een pak vlotter spelen. Dit komt vooral doordat spelers de bal beter aannemen, beter vrijlopen en vooral een bal die op een halve meter van hen passeert nu ook gewoon gaan aannemen in plaats van er als een debiel naar te kijken zoals in FIFA 19.

Volta ben ik nu al bijna beu, na anderhalve match. Al wil ik wel zaalvoetbal nog eens een kans geven, en misschien is de story-modus wel leuk.

Ik heb het gevoel dat de bal iets meer stuitert na een pass. Jullie ook?

Absoluut. Wel realistischer!

Nou ik moet wel zeggen dat ik Volta wel moeilijk vind. Ik heb 6 potjes gespeeld alle 6 verloren. En ik speelde op Amateur.

Over de rest ben ik wel tevreden aftrap speelt goed.

1 wedstrijd in de demo gespeeld, Chelsea - Liverpool.

  • Had verwacht dat de gameplay veel sneller zou zijn, vind het tot nu toe allemaal wel meevallen (gelukkig).
  • Ball physics zijn enorm verbeterd, wellicht dat het iets te nadrukkelijk is.
  • Atmosfeer vond ik zwaar tegenvallen, publiek voelt dood aan en hoor je eigenlijk alleen bij een doelpunt. Zo had ik een 1 op 1 duel met de keeper en het publiek blijft muisstil, totaal geen emotie.

Heb niet echt de behoefte om Volta aanraken als ik @Raindog zijn comment zo lees. Goedkope actie weer van EA om Fifa street te implementeren en wat zieltjes te winnen.

Bij mij was het publiek net erg uitbundig. Wel met Real in Bernabeu.

Volta speelde ik op wereldklasse en full manual, en ik kon met simpele passen erg makkelijk scoren…

Edit: reminder; dit zijn de nieuwe controls:

  • Pass net over de grond: X + X / A + A
  • Steekpass net over de grond: △+△ / Y + Y
  • Harde steekpass door de lucht: L1 +R1 + / LB + RB + Y
  • Langzame dribbel: L2 + R2 + LS / LT + RT + LS
  • Balaanname instellen: R1 + RS in richting (ingedrukt houden) / RB + RS in richting (ingedrukt houden)
  • Zijwaartse dribbel: L1 +LS / LB + LS
  • Zijwaartse dribbel (vergrendelde kijkrichting): L1 + R1 + LS / LB + RB + LS
  • Onderschepping voorzet door doelman: / Y + / Y (ingedrukt houden)

Net 3 wedstrijden achter de rug. Gameplay ligt in zelfde lijn vind ik, maar aannames en acties en looplijnen gaan de goede richting uit. Maar hoe moeilijk zijn pen en free kick niet geworden. Dit wordt oefenen geblazen. Met welk camera beeld spelen jullie?

Tele Broadcast.

Na nog een paar matchen ben ik intussen erg enthousiast. Ik vind de gameplay echt een enorme stap tegenover 19. Spelers en de bal bewegen veel vlotter, minder houterig, en dat heeft een enorme impact. Waar in FIFA 19 zelfs bij full manual de bal altijd op dezelfde plek kwam nadat je een voorzet uit je eigen 16 wegkopte, is dat nu niet meer het geval. Nu is het zelfs niet meer zo vanzelfsprekend dat je dat kopduel überhaupt wint. Botsingen tussen spelers zijn ook enorm verbeterd, wat ervoor zorgt dat je nu wel kan inschatten of je bij een 50/50 de bal kan hebben of niet, en daar kan je dan op anticiperen. Ook de nieuwe controls vind ik een goede toevoeging, waarbij vooral de bal klaarleggen voor een schot handig is.

Ik merk ook op dat de AI veel slimmer lijkt. De tegenstander is veel creatiever, kan me soms echt enorm verrassen, dribbelt nu zelf ook met skillmoves en al, en hun verdedigers maken soms overtredingen. Allemaal dingen die in FIFA 19 slechts zelden voor kwamen.

Wat vind je van de stilstaande fases?

Moeilijk! Gaat nog wat oefening vergen. Ik denk niet dat ik vrije trappen al volledig begrijp. Was er best goed in in 19, maar dit is helemaal anders. Wat vind jij?

Wat me erg opvalt en hier nog niet vermeld is, is dat bij de aftrap beide ploegen rustig blijven staan, i.p.v. in de vorige Fifa’s meteen naar voren te gaan en te gaan aavallen.

Lijkt me een realistische aanpassing, maar het is wel even wennen.