FIFA 20 - Algemene Discussie

Penalty s gaat het balkje zo rap over en weer zodat ik geen precisie kon geven. 3 keer ruim naast en over. Bij vrije trap: het topspin gedeelte wordt nog een factor om uit te zoeken. Maar maakt het spel wel veel realistischer.

Goed punt. Maar nog niet direct op gelet.

Qua gameplay ben ik wel redelijk tevreden, met name in balbezit heb ik het idee dat je beter voetbal kan spelen. Blijven natuurlijk wat ergernissen in zitten, met name de scrimages voor het doel hebben we al wat tegendoelpunten gekost door keepers die onder de bal doorduiken of verdedigers die hun poot er niet tegenaan zetten.

De nieuwe rating op Sofifa zijn trouwens online gezet en het valt mij direct op dat een aantal spelers nog geen gameface heeft waar ik dat wel verwacht had:
Joao Felix
Frenkie de Jong
Milan Skriniar
Tanguy Ndombele
Arthur
Bruno Fernandes

Nou hoop ik dat deze snel worden toegevoegd, maar vrees ik dat het net als vorig jaar tot ongeveer november duurt

@db1512

Inderdaad, gisteren in mijn derde match steek ik mijn spits diep, waarop de keeper anticipeert en uitkomt.
Eens buiten de 16 meter loopt hij over de bal en kon ik makkelijk scoren.

Wat de faces betreft, krijgen Barça spelers blijkbaar geen updates meer. Dat heeft te maken met dat PES de exclusieve rechten heeft, daarom dat Camp Nou nu al drie jaar niet meer in het spel zit.

Nelson Semedo die sinds 2017 bij Barça speelt heeft nog steeds geen echte face.
Dus ik vrees dat het nog lang kan duren voor we een echte face te zien krijgen van o.a. Frenkie en Arthur.

Die vrije trappen gaan nergens over zo ingewikkeld😡 had het lekker zo gehouden

Na een paar potjes bevalt het me steeds beter moet ik zeggen. Het speelt wat realistischer maar niet te traag. Verder schoot ik m’n eerste penalty meteen goed in de hoek maar werd die tegengehouden door de keeper. :laughing:

1 like

Ik ben benieuwd of dit toevallig bij jullie ook zo is en of het op dat moment ook opgevallen is. Gisteren kreeg ik tegen de AI een penalty tegen (zeer terecht overigens), waarbij ik met de rechterstick al voor de bal geschoten werd een kant koos. Tot mijn verbazing dook de keeper al voordat de bal geschoten werd. In mijn herinnering was dit in eerdere FIFA’s niet het geval.

@Alwin Ik ben het met je eens dat vrije trappen en penalty’s zonder indicator door het nieuwe systeem aanzienlijk ingewikkelder zijn geworden. Nu hebben we ook allemaal nog maar 1 dag kunnen uitproberen.

Echter, ik verwacht dat als we een tijdje onderweg zijn we ook dit wel onder de knie zullen krijgen. Wat dat betreft vind ik het zelf leuker dat EA bepaalde dingen wijzigt, dan juist jarenlang maar hetzelfde houdt.
Ik ben benieuwd of we in FUT Champs nog een mik-indicator krijgen. Je merkt overigens bij het mikken wanneer je “in het goal” en “buiten de goal” mikt, door de trilling van je controller.

Kwam er vorig jaar vlak na de release ook niet een grote update?

Wat mij overigens op viel: hoe de Engelse/BPL spelers gehyped worden. Zo’n Lingard is gewoon een stuk beter dan een Joao Felix waar 120 miljoen voor neergelegd wordt, haha.

Dat is wederzijds met de ratings van o.a. Real Madrid die een matig seizoen hebben gehad en allemaal hoge 80+ ratings hebben. Blijven ratings die gebaseerd zijn op subjectieve meningen van een paar mensen. Daarnaast kom je al snel in Premier League - La Liga discussies terecht wat betreft ratings van teams of spelers.

Buiten dat ben ik het geheel met je eens dat Lingard zwaar overschat is, enige die een beetje kunnen voetballen bij Utd zijn Mata en Martial.

Martial heeft anders wel een stevige downgrade gehad :smiley:

Na een paar potjes bevalt fifa 20 mij steeds beter. vrije trappen zijn nog beetje lastig met dat nieuwe systeem. Ik twijfel alleen nog of ik hem op de PS4 ga kopen of voor de PC wat doen jullie.
Kwaliteits verschil zit er niet echt in volgens mij? PS4 en PC zijn allebij even mooi volgensmij

Wat mij ook blij maakt is het aantal toegevoegde real faces. Echt enorm veel vind ik, bij sommige spelers is het dan weer onbegrijpelijk dat ze er nog geen hebben. Maar dit zorgt voor mij toch wel voor meer spelplezier en zorgt ervoor dat ik uit een grotere vijver spelers kan aantrekken en minder vaak dezelfde koop.

Hangt af van wat jij het belangrijkst vindt: als je vooral online wil spelen lijkt PS4 me het beste, als je liefst carrière speelt zou ik voor pc gaan (als die het aan kan). Er zijn ondertussen weer veel mogelijkheden om het spel te modden op pc. Zo zal het niet lang duren voor Piemonte Calcio vervangen wordt door Juventus. Er zijn zelfs opnieuw facemakers aan de slag. Met de cheat engine kan je dan veel dingen in je carrière gaan aanpassen, zoals je jeugdspelers of het gezicht van je trainer.

Ik ben tot nu toe ook positief over de gameplay. De aannames en de manier van bewegen van de bal lijken realistischer. Al heb ik nog best veel moeite met legendarisch (wat vorig jaar best makkelijk ging). Ik ben vooral opstellingen aan het proberen. Vorig jaar bijna alleen maar 4222 en 4231 smal gespeeld, alleen creëer ik daarmee nu weinig kansen. Gister de laatste 2 potjes gespeeld met de 4321 en dat beviel toen prima. Welke opstelling denken jullie te gaan spelen?

Mss een beetje domme vraag, maar hoe bestel ik FIFA 20 de Champions editie?

Laat het maar snel 19 september zijn zodat we via EA acces aan de slag kunnen met fifa 19 want ik verveel me!

1 like

Met FIFA 20 bedoel je :wink:

2 likes

Goedemiddag,

Ik denk dat het weer tijd is om de FIFA 20 topics op t starten en kijken met wie de eerste carrières worden gestart.

3 likes

4222 doe ik ook altijd omdat ik vaak drukzet. Bij andere formaties is het ofwel te defensief of wel te aanvallend waardoor ik op de counter meestal een goal slik. Maar dit is uiteraard bij iedereen anders. Kwestie van gewoonte lijkt me.

Ik ben inderdaad ook iemand die snel druk wil zetten. Voornamelijk 4231 en andere formaties geprobeerd, maar dan ga ik de 4222 vanavond een paar wedstrijden proberen!

1 like