2 uurtjes gespeeld inmiddels in de CM. Kom ik toch al vrij vlot tot de volgende mindere dingen…
Het Nederlands commentaar is dramatischer dan ooit ervoor. Je hoort veel te vaak te zelfde dingen, waar dit bij Youri en Evert al drama was.
Ik speel met Ajax dus dit hoeft elders niet voor te komen. Maar het valt op dat 7/10x clubs uit Frankrijk op spelers bieden… Achtereen volgens Lyon, Marseille, weer Lyon, PSG, AS Monaco en Lille op de stoep gehad… (Het kan toeval wezen).
De CL heeft de zelfde poules als afgelopen seizoen. Dit is wel erg amateuristisch…
Spelers lenen met koop optie is wéér niet mogelijk… Fixe domper wat mij betreft.
Je kan spelers heel easy voor de gek houden als zij niet tevreden zijn. Eiting heeft inmiddels twee maal aan de deur gestaan en liet zich 2x afschepen dat die gemotiveerd moest blijven om te spelen.
Persconferenties hebben maar een karig aantal antwoord mogelijkheden. (lijkt wel op Formule 1).
Verdedigers moeten slimmer zijn maar laten zich constant weg steken, snelle spelers zijn sinds FIFA14 weer bizar over boost.
Keepers komen bizar vaak uit op ballen die zij onmogelijk kunnen halen…
Nee het is allemaal alles behalve hoogstaand toch nog toe… Ik hoop ergens dat FuT en speler carriere toch wel fix aangepakt zijn. Hier heb ik nog niet na gekeken… Maar tot nu toe is het allemaal niet véél belovend…
Ik ben wel echt enorm te spreken over de pure gameplay. De AI is een pak slimmer en beter geworden, en dat maakt het alleen maar leuker. In de career mode heb ik nog niet genoeg tijd kunnen stoppen om de nieuwe toevoegingen te checken.
Ik ben ook blij met de game-play. Dat de poules nog niet kloppen zal nog veranderd worden tegen volgende week ga ik van uit. Want ook zijn er nog heel veel transfers van de laatste week transferperiode augustus-september nog niet toegevoegd.
Vind het ook jammer dat je niet kan huren met koop optie. Bij mij kwam enkel Toulouse voor een Speler. Eigenlijk allemaal verschillende ploegen uit verschillende competities.
Als ik op Youtube naar de carrières kijk, maak ik me enorm veel zorgen. Het moraal van het team en individuen is veel te makkelijk snel omhoog te krijgen, door persconferenties en te antwoorden op spelers. Ik heb video’s gezien waar spelers al voor de start van de competitie op een aantal attributen al +7 hadden. Waar ik bang voor ben is dat carrière nog makkelijker is geworden. Op deze manier is het echt niet lastig om een OP team te ontwikkelen. De dynamic potential heb ik nog niet echt bekeken, maar ook moet ik eerst maar eens zien hoe EA dit heeft uitgewerkt.
Het is vreemd er komt + 7 bij maar dit lijkt meer door een algemene vorm. Want de echte ratings ernaast zijn dan nog de gewone start ratings of maar 1-2 hoger door dat deze al “echt” gestegen zijn door training of door nieuwe maand. Het lijkt me dus meer te maken hebben met de smileys die naast de spelers staan in je teammanagement. Ter vervanging dus van bij de vorige fifa’s dat pijltje omhoog of omlaag of schuin.
De pijtjes omhoog om omlaag in de voorgaande fifa’s schenen echter geen effect te hebben op de stats. Ik vind het leuk dat vorm en moraal daar nu wel een rol in speelt (het is ook realistisch). Maar het gaat mij heel erg om het gemak waarmee het gaat. Tijdens de persconferenties is het makkelijk te zien welke antwoorden voor een hoger moraal gaan zorgen bij het team of een speler. Er zit gewoon weinig tot geen uitdaging in, en dat vind ik erg zonde. Eén van de grootste issues die ik de laatste jaren met fifa is dat career mode voor mij geen uitdaging meer was. Alles ging te gemakkelijk af. Door dit nieuwe moraal systeem ben ik bang dat er nog minder uitdaging is. Gelukkig is de gameplay wel verbeterd en vind ik de AI echt een stuk beter verdedigen en slimmere keuzes maken.
Klopt ik hoopte dat het ook moeilijker werd. Misschien dat dit anders wordt naarmate het seizoen nog vordert. En spelers die helemaal uit de boot vallen misschien niet zo snel te vreden zullen zijn. Ik ben nog niet ver genoeg geraakt om dit te zeggen. Tot nu toe ben ik al bij toch wel enthousiast. Vind het grootste gemis dat het huren niet met een aankoopoptie kan. En dat het jeugdsysteem niet veranderd is. Voor de rest eigenlijk best tevreden.
Ben bang dat er teveel ‘nieuwe’ features bij komen om het ‘‘nieuw’’ te maken, maar dat het meer tijd kost om verder in je carrière te komen doordat je steeds die dingen moet doen ipv echt nieuwe features.
Ik heb geen early access genomen, maar ik heb vandaag en gisteren veel op social media en youtube proberen te zien. Het schijnt dat de game nog vol bugs zit. Daarnaast (en hier ben ik echt weer heel teleurgesteld over) selecteren clubs nog steeds niet hun beste spelers. Ik zie net een video van MGH, waarin Liverpool met Van den Berg, Hoever en Kent speelt tegen Arsenal… De laatste fifa’s heb ik dit elke handmatig aangepast met behulp van een twee controller. Maar EA had gezegd dat ze dit soort dingen hadden gefixt in fifa 20… niet dus.
En in diezelfde video’s van MGH, vermeldt die dat het editen van spelers, vb. hun schoenen aanpassen, hun positie & stats positief of negatief verandert?! Ook ‘n ferme bug.
Maar voor al de rest ziet het er alweer heel fraai uit: sfeer, layout (achtergrond met logo van de PL als de competitie begint), spelers, zelf de persconferenties lijken top! Ik kan alleen nog niet oordelen over de gameplay, dus nog ‘n weekje wachten!
Ik ben toch teleurgesteld in de opties bij het creëren van een manager. Qua baarden is er bijvoorbeeld niets dat een beetje langer is dan een stoppelbaard.
Ben je van plan om jezelf te creëren als manager en is het daarom dat je teleurgesteld bent? Ik ben alvast van plan om Unai Emery zo goed mogelijk na te “maken”, aangezien ik een carrière ga starten met Arsenal en ik graag de huidige manager gebruik. Hopelijk lukt het, aangezien je zegt dat het op verschillende zaken ietwat beperkt is. Gelukkig heeft Emery al geen baard …
Ja, mezelf maken is onmogelijk, m’n baard is momenteel toch een drietal centimeter. Jammer. Ik hoop dat er een soort delen van gecreëerde managers ontstaat, waarbij mende gedetailleerd tonen hoe ze iemands face hebben nagemaakt. Op pc zal er wel snel weer een tool komen om bestaande faces te importeren, zoals in 19.
Ik ben met Schalke begonnen, Wagner. Baard en bril en wat kun je wel selecteren een muts, wat een lachertje! Beste elf is een drama, startte tegen BMG en had gelukkig tweede controller aan, kon elf wissels toepassen. Bayern ging eerste pot onderuit en daar startte Neuer, Lewandowski en Alaba niet. Echt heel erg amateuristisch