FIFA 20 - Algemene Discussie

Die rechten zijn exclusief naar PES gegaan. Dat bedoelt Kevin88 ook denk ik. EA zwemt in het geld maar verliest steeds meer rechten aan PES. Toch apart.

Ja klopt ik bedoelde de rechten van Ea.

Ondertussen wordt er best veel gelekt uit de beta. Buiten een aantal nieuwe faces is dit voor mij het interessantste:

• Je assistent in career mode geeft nu blijkbaar suggesties. Een voorbeeld hiervan is dat hij aangaf dat je beter een andere kapitein zou kiezen, iemand met de statistiek ‘leiderschap’.
  • Je kan bij manager customisation blijkbaar ook op ‘import face’ klikken en eender welke speler kiezen. Het is voorlopig onduidelijk of je ook managers kan kiezen.

Geeft je assistent ook advies over de opstelling of over het geven van kansen aan spelers met veel potentie zover jij weet?

Geen idee, heb enkel dat ene voorbeeld zien passeren. Vind het wel tof. Ook omdat het er nu op lijkt dat het kiezen van wie je aanvoerder is wél iets gaat uitmaken. Ik hoop ook dat er conversaties komen met spelers die hun aanvoerdersband verliezen.

Heeft iemand al iets over nieuwe cutscenes gezien? De VAR bijvoorbeeld?

Heb al iemand van EA horen zeggen dat er geen VAR komt in FIFA aangezien de computer geen fouten maakt en het dus overbodig zou maken.

Dat zou inderdaad mooi zijn. Ik hoop vooral dat het moraal uit gaat maken. Dat moet toch wel te doen zijn? Een speler met een slecht moraal is minder goed in zijn passing, schoten en positionering, terwijl iemand met een goed moraal daar juist heel goed in is, beter dan misschien passend bij zijn algemeen. In het echt is het ook zo; zit een speler goed in zijn vel, dan speelt hij beter.

Dan moet je echt meer gaan managen. Ik heb nu vaak 3 teams, waarbij A de belangrijkste speelt, B de potjes tussendoor zodat m’n spelers niet oververmoeid raken en C mag af en toe in actie komen. B en C zijn vooral gevuld met talenten, die dus eigenlijk niet zo vaak mogen spelen. Als je dan met dat moraal moet werken, moet je zorgen dat dat bij iedereen op acceptabel niveau moet blijven. Nu moet je op FIFA 20 sowieso meer rekening gaan houden met speeltijd voor talenten, omdat je anders hun potentieel verpest.

@Aogo
FIFA zou wel kunnen doen dat als er een buitenspeldoelpunt wordt gemaakt, dat je de VAR in beeld krijgt. Nu krijg je dat ze even juichend wegrennen en dan stoppen, dus je zou het wel kunnen toevoegen. De vraag is of het de moeite waard is. Overigens is de computer niet 100% foutloos, ik heb zowel buitenspeldoelpunten gescoord als tegen gekregen die gewoon tellen.

Het zou het ook realistisch maken, als de var er sporadisch eens bij komt.
Inderdaad via een buitenspel situatie of dat de scheids een penalty mist, dat de var er tussen komt. Of bij een rode kaart.

Het zou ook realistischer zijn om in Fifa 20 een speler die rood heeft. Voor meerdere wedstrijden schorsen in plaats van 1 wedstrijd. Want dit gebeurt in het echte voetbal ook.

Hoe zou jij willen dat een VAR werkt in FIFA? Dat EA expres ervoor zorgt dat in eerste instantie niet de beste beslissing wordt gemaakt?

Zoiets inderdaad, dat de scheidsrechter een fout maakt. Of in sommige situaties juist dat var bevestigd dat de scheidsrechter goed zit.
Zolang er niet te veel van dit soort momenten komen, kan dit wel een mooie realistische toevoeging zijn.
De spelregels zijn natuurlijk ook iets aangepast aan de var, denk aan een grensrechter die nu later vlagt, zodat de var een mogelijk doelpunt kan checken, wat dat betreft zal fifa dan wat achterlopen, zonder VAR.

Grootste verbetering is de potentie eruit te halen. Zo blijven oudere spelers in vorm toch hun kwaliteiten langer behouden. Voorheen maakte het niet uit hoe goed ze speelde vanaf hun 29e ging hun ALG achteruit. Dat maakt het dus allemaal wel een stuk realistischer.

Wat betreft de VAR, eruit laten. Heb een sporadisch aantal keer gehad dat ik buitenspel stond en toch gewoon een geldig doelpunt maakte (aantal fifa’s terug) Door middel van doellijntechnologie en de streep van de laatste lijn van de defensie van buitenspel heb je eigenlijk al alle eerlijkheid.

Ik mis in de carrière mode twee dingen, allereerst de optie tot koop bij huur. Zonder deze optie tot koop is het niet aantrekkelijk om een huurspeler te ontwikkelen, als je hem dan na de huur wilt kopen is de speler duurder doordat je hem hebt ontwikkeld. Daarnaast mis ik het aantal wissels in de eredivisie, dit zijn er 12. Als er 12 wissels zijn kun je meer talenten op de bank zetten. Dit sluit ook mooi aan bij de dynamic potential.

En hoe wil je dit dan hebben? Dat je elke jonge speler in welke ploeg waar hij ook speelt uit welk land hij dan ook komt 90 kan maken mits kansen geven en traint? Hoe bekijk jij dat dan?

Nu iets anders, ik had graag een topic gehad of aangemaakt voor FIFA 20 met onbekende talentjes. Talentjes die we de volgende FIFA kunnen gebruiken die nog onder de grote radar zitten voor het gewone publiek. Aangezien je nu jonge spelers gaat kunnen laten groeien op basis van hun speelminuten lijkt me dit wel een leuk topic.

Zo heb je bijvoorbeeld rastalenten als Jeremy Doku, Ryan Gravenbergh of bij mijn geliefkoosde club KV Mechelen Aster Vranckx die pas in oktober 17 wordt en dan pas zal worden toegevoegd maar nu pas wekelijks tot de kern behoort.

Voor het realisme zou de VAR denk ik wel een goede toevoeging zijn, het gaat dan ook niet om de eerlijkheid. De beslissingen worden natuurlijk al door een computer genomen.
Als ze dit toevoegen is het alleen belangrijk dat het niet te vaak gebeurd.

Wat de carrière toevoegingen betreft ben ik erg enthousiast, het blijft wel jammer dat ze zo stug aan die pre season toernooien blijven vasthouden, het was mooier geweest als je ook zelf oefenwedstrijden kan plannen.

Het gaat erom dat er in fifa20 dus om dat er geen potentie meer is voor een speler.

Bijvoorbeeld nu zal Dolberg altijd 83 worden aangezien dat zijn potentie is. In fifa20 kan hij zomaar 86 worden of juist stukken minder afhankelijk van speeltijd en vorm. Wat ik aanhaalde is dat 29+ (leeftijd) dus nu niet meer standaard afzakken rond die leeftijd. Bijvoorbeeld Huntelaar is nu 34 jaar oud en 77 ALG, in fifa19 gaat hij sowieso per jaar -1 of -2. Terwijl in fifa20 dit langer uit te stellen is door een goede vorm. Daarbij vind ik het zeer zeker een verbetering dat niet iedereen steen goed word. Dolberg heeft nu 83 pot, maar hoogst waarschijnlijk gaat hij dit jaar weer teleurstellen bij Ajax en dus ook weinig spelen. Dan zou zijn pot zomaar op 80 kunnen blijven steken.

Stel je hebt nu Dani de Wit, onbekend talent en eigenlijk zou hij maar 75 pot hebben. Door training, ervaring word je nu eenmaal beter. Zeker als je belangrijk word voor je team, dan zou je dus boven je potentie moeten kunnen geraken. In fifa19 kun je ook al boven je pot geraken maar dan moet je hem puur trainen. In fifa20 zal het ook afhangen van prestatie en speeltijd. Iets wat heel normaal is. Irl word je ook niet alleen maar goed door te trainen. Daarbij zal De Wit zijn potentie niet halen als je hem zelden gebruikt. Bijvoorbeeld 68 alg-73 pot maar omdat je hem nooit speeltijd geeft of verhuurt voor speeltijd blijft zijn alg 68

@RickGAE volgens mij word het dan alweer editie 4 dat pre season niet word veranderd. Sinds de invoering er van niets meer aangedaan, gemiste slag van EA. Je zou juist moeten kunnen kiezen uit teams zoals bij Football Manager. Nu moet je maar kiezen uit 3 toernooien en vaak zitten er 2-3 teams in die je eigenlijk niet wilt spelen. Poule A ben jij Liverpool met Barca en Juve en dan krijg je als laatste optie Shanghai Fc en in Poule B zitten dan nog twee Chinezen een Mexicaanse en Man City. Terwijl je juist met Liverpool 8 grote teams wilt bespelen.

1 like

Nu we nieuws hebben gezien van de 4 grootste game modes in FIFA 20 ben ik wel benieuwd waar jullie het meest naar uitkijken in de game.

Ik kijk uit naar FUT dat je weer een nieuw team kan bouwen. En met die nieuwe doelstellingen word het hopelijk wat makkelijker. Ik ga sowieso weer voor een EPL team. Met Harry Kane als mijn spits. En misschien een Bundeliga team/ Duits team maar dat weet ik nog niet.