FIFA 20 - Algemene Discussie

Ja gelijk heb je al snap ik je laatste punt niet helemaal

Nu vind ik toch een aantal zaken een must worden:

Het beheren van je staff, het is leuk dat we al jaren met (jeugd)scouts kunnen werken maar trek die lijn toch door naar andere functies. Het trainen is ook al enkele jaren hetzelfde. Eventueel dat je een spitsentrainer, veldtrainer en keepertrainer kunt aanwerven.

Meer opties en controle over je financiën. Dat geld dat je verdient door uitverkochte stadions en verkochte merchandising dat je dat ook effectief ergens kan voor gebruiken. Uitbreiden infrastructuur, transfergeld. Uitbreiden jeugdacademie. Want dat jeugdteam mag ook wel eens op de schop.

Klopt inderdaad misschien is niet alles mogelijk zoals teneu’s en stadions aanpassen ivm de rechten.
Maar als je met een club zonder echt stadion bent zou het leuk zijn als je die kan uitbouwen of evt een ander stadion kan kopen in de loop van je carrière.

Ook moet de jeugdopleiding veel meer op de schop ik vind dat dit echt een team moet zijn die ook een gesimuleerde competentie moet spelen.En dat je als je je jeugd opleiding wilt versterken met spelers je dit doormiddel van scouting kan doen maar ook door talenten uit de jeugd ploeg bij een ander team zou moeten kunnen wegkopen. Verder vind ik de training hoe die in deze vorm is toegevoegd totaal geen toevoeging en word het alleen gebruikt zodat spelers heel makkelijk over hun potentie heen groeien. Verder kan ik helemaal vinden in @Aron1997.

@Aron1997

Er moet iets komen waardoor er iets willekeuriger wordt gesimuleerd. Het programma doet nu: Ajax is zoveel beter dan RKC, dus Akax wint met x-x. Nu is dat 4 uit 5 keer inderdaad het geval, maar geen club (Liverpool dit seizoen uitgezonderd) zet reeksen neer langer dan vijf wedstrijden. Dus daar zou de AI rekening mee moeten houden en hier en daar ruimte maken voor een misstap of verrassend resultaat.
Bijvoorbeeld door meerdere rivalen te hebben als club, of angstgegners. Dus in het geval van Ajax zijn de rivalen natuurlijk PSV, AZ en Feyenoord, maar daarnaast zijn Utrecht en Heracles altijd teams waar ze het traditioneel moeilijk hebben, ondanks het grotere niveauverschil. Daarbij zou de AI moeten denken: dit is een op zichzelfstaande wedstrijd dus de traditionele OVR rating moet hier minder in beschouwing worden genomen. Dat is een kwestie van codering.

Overigens zou ik nog iets willen introduceren en dat zijn eigenlijk die vuistregels waar ik nu eigenlijk zelf al mee aan de slag ben.

Dus bijvoorbeeld

• maximale transfersom (ongeacht je budget)
  • salarisplafond (ongeacht je budget)
  • spreiding overgebleven budget (dus dat wat je niet aan spelers en salarissen uitgeeft) - ben je meer een koopclub of opleidingsclub?

Ben je bijvoorbeeld een opleidingsclub dan krijg je meer mogelijkheden in scouting en academie. (Bijvoorbeeld je jongere spelers komen makkelijker door tussen hun 17e en 20e jaar).

Ben je meer een koopclub dan krijg je x% korting of een makkelijkere deal om een speler te halen, omdat je netwerk deze sneller kan vinden en de kwaliteiten sneller herkent. (Bijvoorbeeld)

Voorheen had EA dit juist al niet op orde waardoor bv. manchester City 9e eindigde en Liverpool zesde, Burnley werd dan derde. Nu is de AI zo overpowered dat als je zelf 5 duels per seizoen verspeeld je uitzichtloos bent geraakt op de titel.

Te meer dit vroeger al wel gewoon kon, haha.

1 like

Even een vraagje over de bekende bugs (undefined spelers bij de startopstelling). Zijn die bugs verholpen als ik het spel opnieuw installeer?

Met de nieuwste update is het verholpen

Ja klopt ik herinner me FIFA 08 nog die ik toen zelfs gewoon op PS2 speelde dat je inderdaad allerlei zaken kon upgraden en je kon kiezen tussen verschillende sponsors.

Na de nieuwe update zijn er meteen weer bugs gemeld. Als je door klikt net aan het begin van een wedstrijd, dan komt de opstelling onder in beeld van rechts naar links, daar komt nu Undifiened te staan. Soms blijft de het opstellings scherm hangen tijdens de wedstrijd en ook in het menu. Qua bugs is fifa20 echt veruit het slechtst van de laatste jaren, ongekend

En als je alles zijn gang laat gaan, dan niet? Dus niet door klikt? :face_with_raised_eyebrow::crossed_fingers:t3:

wie o wie

CO OP? zelf een technische strategische speler …

Tweede seizoen met Chelsea is geeindigd met een vijfde plaats. Niet heel best, maar de CL liep weer net íets te goed. Heb de halve finale maar gesimuleerd met een spits in de goal, het werd me te onrealistisch.

Heeft iemand ook de ervaring dat Europees voetbal veel makkelijker gaat dan de competitie? Zie verschillende RtG carrieres voorbij komen die ook in het tweede/derde seizoen voor de Europese prijzen spelen.

Ik merk dit zelf ook. Ik weet niet op welk niveau je speelt, maar zelf zet ik altijd mijn sliders hoger, maar dat kan natuurlijk ook met niveau.

Ik merk heel erg dat ik tegen de kleinere ploegen veel meer moeite heb om te winnen. Regelmatig laat ik dan ook punten liggen in de competitie tegen een ploeg die op degradatie staat. Tegen topploegen win ik dan weer erg gemakkelijk. Zelf heb ik de CL twee seizoenen op rij gewonnen, maar ik ben nog geen kampioen geworden in de competitie.

Op dit moment pas ik mijn sliders aan aan de tegenstander. Tegen topploegen heb ik veel lastigere sliders aan staan dan tegen kleinere ploegen.

Mij was het eigenlijk nog niet echt opgevallen. Nu speel ik met KV Mechelen en moest ik tegen Schalke 04 en AC Milan en die waren inderdaad niet beter dan een Brugge of Gent waar ik in de competitie tegen speel dus je kan wel gelijk hebben

Kan me wel vinden in wat jullie zeggen, kan me herinneren toen ik met Chelsea speelde dat ik met gemak over Liverpool heen liep met 4-0.
En bijvoorbeeld tegen een Southampton verlies je dan, erg vreemd.

Ben ik de enige die zich irriteert aan de looplijnen
en de positionering van de spits?

Ongeacht zijn instructies?