FIFA 20 - Algemene Discussie

Goedenavond, zojuist is er een filmpje online gegaan over de Bundesliga. Er zullen in totaal 13 stadions en meer als 180 real faces bijkomen. Dit maakt de Bundesliga zeker weer interessant om te spelen, in FIFA 19 waren de Premier League en de Liga BBVA voor de meeste alleen interessant.

https://m.youtube.com/watch?v=nuxKEGGxRKI

2 likes

Carrière met Frankfurt en Leverkusen. Nice :sunglasses:

Wat te denken van de real faces voor waarschijnlijk: Weghorst, Gouweleeuw, Boetius etc.

Morgen zal FIFA Benelux een bezoekje brengen aan de Gamescom in Keulen om FIFA 20 te gaan testen. Heb je nog vragen? Laat het ons ze weten en wij zullen proberen je vraag later te beantwoorden!

Volg FIFA Benelux uiteraard ook via social media:

1 like

Wat voor dingen kan je voor ons uitzoeken? Kan je de licenties al zien? Of hoe het moreel invloed heeft op het algemeen in carriere? Sowieso ben ik het meest benieuwd naar carriere.

Ik kan voornamelijk zelf aan de slag met de gameplay. Wellicht al iets zien van VOLTA. Uitgebreid FUT, carrière modus of een andere mode spelen zit er helaas niet in qua tijd.

Qua features zal ik niks nieuws kunnen vertellen. Of EA Sports heeft alles al bekend gemaakt, het is nog onbekend of het mag nog niet bekend worden gemaakt.

Ik vraag me af of ze iets aan Timed finishing hebben gedaan ik vond dit vorig jaar echt een waardeloze toevoeging en heb dit eigenlijk altijd uitgeschakeld.

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe controls en naar Volta. Vraag me ook af in hoeverre de controls van Volta anders zijn dan de rest van FIFA.

EA heeft de rechten niet meer in handen voor de EK toernooien: https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/csu82q/uefa_euro_2020_will_be_exclusive_to_efootball/

Zoveel geld binnenharken met dat klote fut en nog de grote rechten verliezen aan Konami…

Ik had hier vd week al iets over gelezen, maar het is dus echt waar… Nou vind ik dit persoonlijk niet z’n ramp, mits KONAMI een losse game uitbrengt van het EK. Maar het is wel bedroevend dat EA zo bezig is met haar licenties… Eerst Barcelona (gelukkig als club nog wel aanwezig), vervolgens Juventus in het algeheel… En nu weer dit… Alle aandacht word in FuT geduwd voor de vooral minderjarige fanboys van eSport, maar de oude garde die FIFA nog echt speelt om haar beleving is helemaal vergeten… Schandalig.

Komt via een update in 2020 blijkbaar. FIFA gaat nog eens ten onder aan hun eigen fut succes.

EK vind ik gelukkig minder erg. In carrière sla ik meestal de bondscoach vacatures af of simuleer ik ze. Nu er zijn 13 stadions bij in de Bundesliga maar klopt het dat Bayern er niet meer zou inzitten? Dan heb je het zoals in Spanje. Alle stadions op die van Barcelona na…

Dit klopt @Aron1997 Alle stadions buiten die van Bayern Munchen zijn toegevoegd als het om de Bundesliga gaat. Konami heeft EA ook hier een hak gezet zoals al eerder met Camp Nou (Barcelona) en het Allianz Stadium (Juventus). Ze doen er bij Konami alles aan om EA ergens te raken nu er véél geld in de CL/EL/ESC licenties is gestoken. Konami gebruikt dat geld nu duidelijk om minder belangrijke, maar toch goede details uit FIFA te houden. Dit terwijl er toch geld en budget in overvloed is bij EA als het om FIFA gaat… Helaas proppen ze liever teveel geld in de FuT modes, dan dat de game 100% gelicenseerd is…

Er zijn nog 4 of 5 Stadions die niet onthuld zijn meende ik. Ik hoop persoonlijk toch dat het om stadions gaat van CL deelnemers of de Lique 1 die nu “slechts” 3 stadions telt (Orange Velodrome, Park des Prince en Stade Lyon) als gelicenseerd competitie… Ze moeten bij EA is leren alles af te werken voor dat het aan iets nieuws begint. Toen de PL voor het eerst in de game kwam ik meen de 15 editie, kwam de Bundesliga er half gelicenseerd in 16 bij terwijl alles van de PL nog niet eens klopte…

Ja klopt idd wel, net zoals in Italië daar hadden 5 clubs een stadion maar 4 clubs daarvan hebben een gedeeld stadion dus eigenlijk zijn daar ook maar 3 stadions, nu met Juventus nog maar 2. Hopelijk zoals je zegt dat de clubs die Champions league spelen een stadion krijgen. Zou betekenen dat de Belgische competitie ook een stadion krijgt.

Mocht het nog niet te laat zijn ik vroeg me af of ze het jaartal wat hebben veranderd bij het creëren van een speler. Zowel in spelercarrière als in het gewoon creëren van een speler ben je minstens van 1997 en dit is al minstens 3 fifa’s onveranderd gebleven. Terwijl er tegenwoordig veel spelers debuteren van 2001-2003 dit seizoen.

Inmiddels heb ik ons hands-on artikel online gezet:

Morgenavond zal ik mijn best doen om de binnengekomen vragen te beantwoorden. Nieuwe vragen stellen mag natuurlijk ook!

1 like

Interessant, dit lijkt me echt wel de beste FIFA bij uitstek te worden. Ik ben razend enthousiast en hoop tegen begin oktober niet teleurgesteld te zijn. Het verliezen van enkele licenties is wel ontzettend jammer natuurlijk.

Ik heb wel nog een vraagje Jordi, hebben ze met de komst van Volta de zogenaamde huisregels van aftrap eruit gehaald? Of zitten deze er ook nog bij? Ik hoop van wel

Heb je gemerkt dat de AI beter geworden is? Verdedigt de tegenstander beter en is er verschil in de opbouw? En lopen ploeggenoten beter vrij?

Ik moet zeggen dat ik er in het begin van FIFA 19 ook zo over dacht. Vervolgens een tijdje geoefend om Timed Finishing in bepaalde situaties te gebruiken en merk wel dat ik hierdoor iets accurater kan afronden. In FIFA 20 heeft EA Sports het iets moeilijker gemaakt om goed te timen, maar het blijft betere schoten / kopballen / etc opleveren.

De controls van VOLTA zijn bijna hetzelfde als je gewend bent uit de normale potjes. Ik merkte wel dat het indrukken van de linker trigger (L2 op PS4, LT op Xbox) ervoor zorgde dat spelers met een flair beweging van looprichting veranderde. Ook het indrukken van de rechter stick zorgde voor een makkelijke manier om fancy trucjes uit te voeren.

Vrije trappen en penalty’s werken in VOLTA volgens hetzelfde nieuwe systeem als in andere wedstrijden. Ik vond het door die kleine doelen nog erg moeilijk om te scoren. Voor mijn gevoel kon Neuer, als hij z’n armen strekt, beide doelpalen vasthouden :sweat_smile:

Helaas heb ik hier niet naar kunnen kijken tijdens onze speelsessie. Maar het zou wel tijd worden dat EA er een wijziging in aanbrengt.

Deze zijn er zeker niet uitgehaald. EA heeft zelfs meerdere nieuwe House Rules toegevoegd, zie:

Ook in VOLTA zijn er House Rules:

• Survival
  • No Rules
  • First to X

De AI is inderdaad beter geworden in het positie kiezen. Zowel als je ze in de voeten wilt aanspelen, maar ook bij het vrij lopen in de diepte. Voor mijn gevoel had ik in FIFA 20 meer afspeelmogelijkheden, wat zeker te danken zal zijn aan de AI.
Verdedigers voelen slimmer in het meelopen met de aanvaller, want ze zijn meer voorbereid op de mogelijke acties van de aanvaller. Daarnaast veroveren ze meer de bal met een tackle, in plaats van dat ze de bal weg stoten. Dit is wat lastig uit te leggen, maar als je het speelt zal het je positief opvallen.

Ik heb onvoldoende tegen de computer gespeeld om te beoordelen hoe die speelt.

Als er nog meer vragen zijn, let me know!

1 like