FIFA 20 Club gezocht

Ik heb op basis van de echte stadions eens gekeken. Inderdaad een lastige vraag, want ‘kenmerken’ verschillen natuurlijk per competitie heel erg.

Waar ik zo aan dacht is het volgende:

• Everton: spelen over het algemeen prima verzorgd voetbal. Zo heeft Mikel Arteta daar een tijd op het middenveld gestaan en nu bijvoorbeeld André Gomes. Nu ook wat technische/zuidelijke spelers zoals Mina, Richarlison, Bernard, Iwobi, Digne en Siggurdson. Je hebt alle kenmerken van de Premier League. Daarnaast heb je met Marcel Brands een technisch directeur die nuchter is en een goed team opbouwd, wat ik een kenmerk van de Bundesliga vind. Ik denk persoonlijk dat je hier verder op kan borduren met nog wat Spaanse(achtige) spelers, mocht je dat aspect meer willen benadrukken.

• Real Betis Sevilla: uiteraard het Spaanse karakter: goed voetbal, mooi stadion, leuke spelers. Daarnaast kom ik hier wederom op het meer nuchtere Bundesliga-beleid, met slimme aankopen zoals Fekir, William Carvalho, Marc Bartra (komt van Dortmund) en verkopen zoals Junior Firpo. Daarnaast kan de ploeg ook prima met hoge druk spelen, wat je in Duitsland veel ziet met pressing. Het is ook een ploeg waar langzamerhand ook financieel meer mogelijk is en waarbij diverse nationaliteiten altijd in de ploeg hebben gezeten, wat je ook in de BPL ziet.

• Schalke 04: mooi en groot stadion, zijn enorm slecht met hun financiën en zijn een grote club (BPL trekjes). De club heeft best een link met Spanje, denk aan Raul en Jurado, maar ook oud-spelers van de club die het goed gedaan hebben bij Spaanse clubs: Rakitic en Özil. Ook in de huidige selectie zijn een aantal Spanjaarden actief.

• Bayer Leverkusen: ik vind de Premier League niet altijd het beste voetbal, maar wel een unieke stijl van spelen, waar veel aan komt op de individuele kwaliteit van spelers in acties. Leverkusen heeft een ploeg die dit ook bezit, denk aan Havertz en Baily. Kunnen ook enorm onder druk spelen zoals echte Duitse ploegen op dit moment en kunnen goed aanpassen in situaties op het veld, zoals Spaanse ploegen. Daarnaast is het los van de individuele kwaliteiten ook altijd verzorgd voetbal. Qua Spaansachtige spelers hebben daar bijvoorbeeld Castro (Spaanse origine), Javier Hernandez en Carvajal gespeeld. Op dit moment zitten er ook weer wat Argentijnen en Brazilianen.

Mogelijk dat je dit wat opties geeft! Anders zal je denk ik al gauw verder moeten kijken, naar clubs die geen echt stadion hebben.

Ik ben begonnen met Schalke en tot nu toe bevalt het goed :slight_smile:

@Vlonkie182 In mijn carrière is Raúl zelfs coach…

1 like

Beneluxers: een carrière starten met Arsenal of Atlético? :relieved: Ik twijfel, dus ben benieuwd naar jullie argumenten … :smirk:

Is een lastige imo. Arsenal zie ik toch als club die de laatste jaren tegen viel en met Atletico kun je de sprong naar de Europese top wagen. Mijn voorkeur zou uit gaan naar Atletico.

1 like

Bedankt voor je reactie! Als ik beide teams op verschillende vlakken vergelijk, neigt mijn gevoel toch ook meer naar Atlético … :relieved:

1 like

Ik heb zojuist de documentaire: Sunderland till i die gekeken en ben van plan om een carrière te starten met AFC Sunderland. Nu is mijn vraag welke trainer is realistisch onder het bewind van Stewart Donald. Zelf dacht ik aan:

-Jimmy Floyd Hasselbaink: is al eerder gepromoveerd uit The League One. Momenteel werkloos

- Boudewijn Zenden: Oud speler van Sunderland AFC en assistent bij PSV. Eerst klus als hoofdtrainer.

Of een Engelse trainer. Iemand suggesties?

Wat is een leuke en realistische coach om bij Real Betis mee te beginnen?

Micheal Laudrup, Joaquin zou helemaal vet zijn

Ik heb besloten om naast mijn Valencia story een carrière te gaan starten in de Championsship. De belangrijkste criteria die ik hiervoor heb zijn een echt stadion en dat het een ploeg moet zijn die vanaf het begin bovenin mee kan draaien.

Hierdoor heb ik de volgende opties:

Cardiff City: Geen hele voor de hand liggende optie, maar dat maakt het misschien juist leuk.
Fulham: Grote club waarmee promotie eigenlijk een must is, gezien de grote aankopen waarmee er handhaving afgedwongen moest worden. Nadeel is echter dat er erg veel nationaliteiten in de selectie zitten, al is een Engelse kern creëren ook een mooie uitdaging.
Middlesbrough: Hebben al een aardige basis en daarbij nog wat leuke talenten in de selectie. De uitdaging om hierbij direct te promoveren is echter wel erg groot.
Stoke City: Heb Stoke persoonlijk altijd een mooie club gevonden. Wat mij voornamelijk tegenhoud is het feit dat er maar twee goede buitenspelers in de selectie zitten en dat is voor een elftal met drie aanvallers verre van optimaal.
Swansea: Zou qua naam en spelopvatting mijn voorkeur hebben. Echter, er zijn liefst zes spelers die geeneens een plaatje als gezicht hebben maar gewoon een grijs poppetje. Het niet hebben van een Real face maakt mij weinig uit, maar helemaal niets vind ik wel storend.
West Brom: De meest complete optie. Hebben een goed elftal met een aantal leuke spelers. Vraag is of de uitdaging er hier wel genoeg zou zijn en de tenues liggen mij iets minder.

Zoals je ziet heb ik bij de meeste ploegen wel mijn voor en tegens, wat het lastig maakt om een goede keuze te maken. Ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Fulham. Historische club met een werkelijk waar schitterend stadion op een fantastische plek. Hebben mooie tenues en met het geld dat je krijgt wanneer je promoveert kun je makkelijk een Engelse kern samenstellen. Daarnaast moet promotie met de huidige selectie te doen zijn.

1 like

Sluit me hier volledig bij aan. De keuze om te maken!

1 like

Ik zou zelf voor Cardif, Swansea of Stoke gaan.
Met Fulham is er geen uitdaging om te promoveren.
Cardif: mooie tenues en uitdagende selectie.
Stoke: grote club die in het echt toch redelijk wat is weggezakt. Met Butland een uitstekend uithangbord voor de Engelse Kern.
Swansea: prachtige teneutjes en mooie club met flink wat Nederlanders in de geschiedenis zou mijn voorkeur genieten.
Ben zelf bezig met Nottingham en ben met Bristol City en Stoke City in een zwaar gevecht verwikkeld om de laatste 2 play off tickets.
Zojuist Bristol met 2-1 kunnen pakken.

1 like

Ik heb ook een carriere lopen met sunderland. Ook door de serie op netflix. Veel uitdaging! Momenteel zit ik in seizoen 4 en speel nu premier league. Ik heb het zo aangepakt door steeds transfervrije spelers te krijgen. Je denkt dat het lang gaat duren maar het gaat stukken sneller voorbij dan ik had verwacht!

Ben nu wel benieuwd naar je team zou je die willen delen in het realistische carrière topic?

Zie die topic! Daar staat de selectie op

Naast mijn carrière met PEC Zwolle ben ik op zoek naar een club waarin ik het wat langer vol kan houden dan 2 á 3 seizoenen… Normaal in CM in FIFA hou ik het altijd alleen met Ajax echt lang vol.

Wensen bij club:

• Club die in middenmoot staat, potentieel Europa League.
  • Echt stadion (bij voorkeur). Stadion met charme, bv. klein maar sfeervol.
  • Vermogen om direct versterkingen naar wens te kunnen aantrekken
  • (mag ook iets boven degradatie staan)
  • Land met meerdere competities, zodat niet ieder seizoen alles hetzelfde is, zoals de Eredivisie. Geen pré.

Real Betis. Ambitieuze club met een schitterend stadion waar zeker mogelijkheden liggen.

Newcastle lijkt me ook wel een mooie uitdaging.
Club die al jaren onder hun potentie presteert.
Verder natuurlijk een prachtig stadion.

@luuktk Zeker mooie, sfeervolle club die al een aantal jaren laat zien echt op de goede weg te zijn. Geweldig stadion en mooi opstapje in de laatste jaren voor een aantal spelers. Denk aan Fekir, en de al vertrokken Firpo en Lo Celso (die werd gehuurd van PSG).

@mart442 Grote kans dat ik met Newcastle ga starten. Inderdaad een geweldig stadion ook, ook ervaring met het aantrekken van Nederlandse schakels. Wijnaldum, gebroeders De Jong, Vurnon Anita en Janmaat en het mislukte bod op Jorgensen van 17,5 miljoen. Nu natuurlijk Willems. Ook aardig wat budget om eventueel wat te shoppen in o.a. Nederland. Alleen jammer dat zowel Sunderland (stadsgenoot) als Middlesbrough (streekgenoot) niet in de PL spelen…