FIFA 20 Club gezocht

Hertha vind ik wel een aanrader, kan altijd goed met die ploeg. Persoonlijk denk ik dat je wel een verstandig beleid kan voeren. Een stabiele basis neerzetten en af en toe wat gerichte aankopen, die meer kosten, zoals nu is gedaan met Piatek en Tousart. Daaromheen kan je wat talenten uit de regio pakken of de wat onbekendere spelers met potentie. Het verstandigere beleid past denk ik ook beter in Duitsland, anders wordt je al gauw de poenerige club. Daarnaast heeft Hertha die weg ook een beetje ingeslagen met jongens als Dilrosun en Redan.

Nadat ik S1 heb afgesloten met Lille heb ik een extra save gemaakt op het einde van dat seizoen, zodat ik van daaruit nog naar een andere club kan. Nu ben ik dus op zoek naar een team dat niet zo interessant is in S1, maar wel in S2. Iemand suggesties?

Leeds United? Je kan in de Championship alvast het team goed optrainen en met een paar gerichte aankopen kan je in S2 knokken tegen degradatie in de Premier League.

Meende gelezen te hebben dat je dan Osimhen wou betrekken bij je overgang en dat je hem goed in de Premier League vind passen. Voor S2 denk ik dan richting Everton, West Ham United of Newcastle United (met overname). Vanaf Lille is dat voor beiden dan een leuke stap.

1 like

Osimhen meenemen was ik al bijna vergeten, bedankt dat je me eraan doet denken. Bij Everton ben ik nogal fan van Calvert-Lewin, dus als ik met hen start zal het voor hem zijn. Bij West Ham houdt het stadion me tegen, en is er al Haller. Newcastle lijkt een leuk project, maar de mensenrechtenschendende (scrabblepunten!) nieuwe eigenaars houden me tegen. Ik denk nog eens na. Toch bedankt!

Die nieuwe eigenaren zijn anders nog niet de echte eigenaren. Alles staat nog op losse schroeven. Southampton anders nog een leuke optie? Knus stadion, aantal prima spelers en plek voor Osimhen.

Ik denk niet dat hij tegen degradatie wil gaan vechten. Europa League is toch het minimum voor hem.

Iemand ervaring gehad met Unterhaching in de 3e Bundesliga?

Onlangs had ik al een vraag gesteld over meerdere clubs in Duitsland en Spanje. Nu was ik gestart met Borussia Mönchengladbach, maar haal op dit moment weinig motivatie uit de Bundesliga. Net wat te standaard.

Mijn favoriete competitie is La Liga en nu twijfel ik tussen de beide clubs uit Sevilla. Iemand van jullie die hier zijn ervaringen kan delen of mij van advies kan voorzien?

Real Betis Sevilla
Vind de shirts iets minder dan die van de concurrent, stadion is groter. Aantal leuke spelers, zoals Fekir en Canales. De selectie is in mijn ogen beter dan die van Sevilla, waardoor je gerichte aankopen kan doen.

Sevilla
Kleiner stadion, mooiere shirts. De selectie vind ik een stuk minder qua kwaliteit. Zal daar meer aankopen moeten doen, hetgeen juist ook wel weer leuk is. Wel is het de meest succesvolle club van de twee, waardoor je misschien een hoger instap niveau aan spelers gaat aantrekken.

Ik zou voor Real Betis gaan: in mijn carrière is dit een team dat ik nog niet wist te kloppen: het is een stevig team, die aanvallend en vlot durft/kan voetballen. (Ik denk dat ik mag spreken in naam van enkele Beneluxers die ook een carrière in LaLiga hebben.) Het stadion, de sfeer tijdens de wedstrijden die aanwezig is, is ronduit top!

De selectie (met heel wat real faces) is inderdaad sterker dan die van hun stadsgenoot, wat er voor zorgt dat je een doelen zoals een Europees ticket afdwingen, en zelf misschien een gooi doen naar Copa del Rey zeker bij hen kunt stellen.

Eigenlijk zijn die doelen bij Sevilla ook wel realistisch, maar zoals je zelf zegt, zal je zelf meer jonge en kwalitatieve aankopen moeten gaan doen om de selectie te “üpgraden” …

Voila, da’s mijn gedacht! Alvast succes bij het kiezen, in elk geval heb je met LaLiga een zalige competitie gekozen! :wink:

1 like

Ik zou voor Sevilla hebben inderdaad mooiere truitjes.
Persoonlijk vind ik ook dat ze een leukere selectie hebben. En kan je proberen de successen te doen herbeleven van de tijd dat ze oppermachtig waren in de Europa league.

1 like

Is de sfeer op Fifa in het stadion van Betis heel mooi bedoel je?

Ik ben sowieso opzoek naar een club in de Bundesliga of La Liga waar de sfeer in het stadion goed aanwezig is. Zijn er bepaalde clubs waar deze mooier is dan andere clubs?

Ja, @LucBelt, de sfeer die in het stadion aanwezig was, was vocaal de moeite. Wij waren de bezoekers en de sfeer viel mij meteen op. :grin:

In Athletic Bilbao net hetzelfde, trouwens ook zo’n voetbaltempel! Bij de kleinere teams, zoals Eibar, Léganes, Alavés, … is die minder aanwezig.

Bij ons, Atlético, is de sfeer tijdens de topwedstrijden (zowel LaLiga als UCL) zeker ook de moeite. Ik heb de indruk dat ze ons vocaal naar voor stuwen op momenten dat we onderliggen of de tegenstander kunnen “pakken”!

Wat de Bundesliga betreft, kan ik niet oordelen. :blush:

1 like

Sowieso twee mooie en interessante clubs. Heb zelf al vaak getwijfeld tussen de twee, maar ik vind Betis een logischere selectie hebben. Sevilla heeft bijvoorbeeld geen echte rechtsback, wat ik enorm storend vind. Zelf zou ik dus voor Betis gaan, maar het lijkt me interessanter om te zien wat jij met Sevilla zou doen.

1 like

Goed advies! Sevilla it is! Meer ruimte om de selectie naar m’n hand te zetten.

1 like

Zelf wil ik nog eens in de Premier League of in de Bundesliga aan de slag. Ik twijfel tussen Leicester (heb ik een carrière mee gehad die jammer genoeg gestopt is door een update), Everton, Leverkusen of toch nog een andere club. Wel wil ik sowieso een subtopper die zou kunnen verrassen, maar ook gewoon tiende zou kunnen eindigen.

Ik kan ze alle 3 aanraden. Het zijn clubs die met een paar gerichte aankopen meekunnen doen met de top.

1 like

Ben zelf net gestopt in de Bundesliga. Had met Hertha vaak wel lang plezier, omdat die club mooi groot kan worden. Nu had ik BMG en dan voelt de competitie toch wat te standaard.

In de Premier League zou ik voor Everton gaan! Goed budget, met Brands een beter beleid. Je hebt jongere talenten, maar ook oud gedienden die op den duur vervangen kunnen worden. Heerlijk stadion en goede shirts.

Edit: je speelt pc, toch? Je zou toptalent Jude Bellingham aan het spel kunnen toevoegen en hem kopen op den duur. Mooie overstap, gezien talenten in de echte top toch vrijwel geen kansen krijgen. PS4 moet nog wachten tot eind juni als hij 17 wordt.

1 like

Zou hij effectief worden toegevoegd nog aan deze FIFA? Misschien wel doordat de competitie verder loopt vanaf half juni. Zijn rating lijkt me 70/88 ongeveer te worden.

Ik hoop van wel, maar ik wacht ook nog op Wirtz van Leverkusen.