FIFA 20 Realistische carrière-topic

@thebriann Op SoFIFA staat meestal wel een selectie met alleen Basken. Ik zal hem op gaan zoeken voor je.

Je zou eens tussen dit lijstje kunnen zoeken, de nieuwe lijst voor Fifa 20 kon ik nog niet vinden.

@DavinEland @db1512 thanks zal is gaan kijken!

Zoek voor mijn carrière met AC Milan een realistische coach. Zit zelf aan Wenger of Mourinho te denken.

@thebriann
In mijn voorgaande carrières met AC Milan speelde ik het zo dat ze Frank Rijkaard overhaalde om terug in de voetballerij te komen. Ook probeerde ik de nieuwe van Basten, Gullit en Rijkaard aan te trekken vanuit Nederland (Rosario, Ake, Malen/Boadu bijvoorbeeld).

@DavinEland dat is ook geen slecht idee. Net zoals milan dat nu met paqueta doet als de nieuwe kaka.

Wenger kwam laatst wel voorbij in het geruchtencircuit. Zou voor Milan wel mooi zijn. Meer focus op de toekomst en opbouw.

1 like

Imgur
Werder Bremen Carriere

Algemeen:

Werder Bremen is een betaald voetbalclub uit Bremen. Die Grün-Weissen werd opgericht in 1899. Ze spelen in het Weserstadion , wat onderdak biedt aan 42.800 toeschouwers. Werder’s grootste rivaal is Hamburger SV. Tegenwoordig spelen er ook wat oud-Eredivisie spelers, zoals Rashica, Klaassen en Moisander.

UPDATE SEIZOEN 1, WINTERSTOP

Mijn doelstellingen:
In 2 seizoenen een (Europese) subtopper te worden. In 4 seizoenen kampioen proberen te worden van de Bundesliga. In seizoen 1 moet overigens Europees voetbal worden gehaald

Transfercircuit

Gekocht:

  • Maehle van KRC Genk voor 15 miljoen. Zeer snelle back met een prima fysiek. Ontwikkeld zich uitstekend en is inmiddels met 2 punten gestegen.

  • Jaba van Paok Saloniki voor 8,9 miljoen. Een redelijk jonge rechtsbuiten met een hoge snelheid en prima dribbeling. Voetballend kan het echter beter.

Ondertussen in begin januari Esser van Hannover gratis vastgelegd voor Seizoen 2.

Verkocht:

  • Langkamp aan Sporting club de Portugal voor 4,75 miljoen
  • Sargent aan Goztepe voor 2,2 miljoen
    Ondertussen in oktober Osako verkocht voor Seizoen 2 voor 9,5 miljoen. Had hem er graag bijgehouden als wissel, maar wilde perse weg.

Opstelling, basis + wissels


Wissels:
GK - Kapino (74)
CV - Friedl (73)
RA - Lang (76)
CM - Mohwald (75)
CAM - Bittencourt (78)
RB - Eggestein (74)
SP - Pizzarro (75)

Helaas in December slecht nieuws gekregen dat onze aanvoerder en sterkhouder Pavlenka 3 maanden uit de roulatie is wegens een gebroken enkel

Competitie(stand) en Beker
Na 17 speelronden

  1. Bayern Munchen - 47 punt
  2. Borussia Dortmund - 43 punt
  3. Bayer Leverkusen - 38 punt
  4. RB Leipzig - 37 punt
  5. VFL Wolfsburg - 33 punt
  6. FC Köln - 30 punt
  7. Mönchengladbach - 29 punt
  8. TSG Hoffenheim - 29 punt
  9. Werder Bremen - 26 punt
  10. Hertha BSC - 24 punt
  11. Eintracht Frankfurt - 22 punt
  12. FSV Mainz - 20 punt
  13. Fortuna Dusseldorf - 18 punt
  14. SC Freiburg - 12 punt
  15. FC Augsburg - 10 punt
  16. FC Schalke 04 - 10 punt
  17. Union Berlin - 7 punt
  18. Paderborn - 3 punt

In de beker doen we het goed, we staan in de kwartfinale nadat we Paderborn en Augsburg uitgeschakelden met respectievelijk 0-4 en 2-1. De volgende tegenstander is RB Leipzig (uit)

In training zijn Jaba, Friedl, Eggestein (CVM) en Maehle.

Als jullie vragen, opmerkingen of tips hebben hoor ik ze zeer zeker graag!

1 like

Seizoen 1
Schalke’04

Een heel mooi eerste seizoen kunnen draaien. We schoten uit de start blokken met een geflatteerde 0-3 overwinning in en tegen Gladbach. In de tweede wedstrijd wachtte al de topper tegen Bayern München 3-3. We bleven vervolgens de eerste vijf duels ongeslagen, Leipzig bracht ons de eerste nederlaag toe. Later zou blijken dat we de grote duels tot en met de winterstop niet zouden winnen. De Kohlenpot derby werd met 1-3 verloren, Hoffenheim (0-2) en Werder Bremen zelfs 0-4 zij het met negen man. Het resulteerde in een prima zesde plaats. Na de eerste seizoenshelft werd de selectie goed gescreend. Ik merkte dat vooral de linksback positie matig ingevuld werd. Oczipka was verdedigend prima maar aanvallend bracht hij te weinig, Mendyl deed precies het tegenovergestelde. We besloten om Robin Gosens van Atalanta aan te trekken. Op de flank kregen wij een zware dobber te verwerken, Konoplyanka brak zijn been en voor hem was het seizoen ten einde. De scout in Polen had eerder al Haraslin aanbevolen en we besloten hem te halen als vervanger van de Oekraïne. Ondanks de productie van Uth 11 doelpunten uit 17 duels was ik niet te spreken over de aanval. Mateta was de volgende aankoop die over kwam van Mainz.

Na de winterstop werd er enkel nog van RB Leipzig verloren en werden we uit eindelijk knap derde. In de DFB Pokal behaalde wij de halve finale waarin Bayern München met 1-2 te sterk was. Bayern München werd tevens ook kampioen nadat Werder Bremen herbstmeister was geworden.

Elftal S01

Volgend seizoen Europees voetbal dus moeten we de selectie zeker versterken. Caligiuri vertrekt naar zijn geboorteland Italië en gaat spelen bij FC Torino, Kenny keert na een huur periode terug naar Everton. Wij hebben Youcef Atal overgenomen van Olympique Nice. Verder zullen we het middenveld nog willen versterken met een all rounder. Back up rechtsback en nog een flankspeler. Afhankelijk van de interesse in de sterkhouders van afgelopen seizoen Harit (15 assists), Uth (13 doelpunten) en Raman (15 doelpunten). Fahrmann, Rudy en Tekpetey zullen na hun verhuur een nieuwe kans krijgen en het eerste deel van het seizoen.

Selectie S02
Nubel 77
Fahrmann 80
Schubert 73

Atal 78
Sane 80
Kabak 77
Nastasic 81
Stambouli 78
Mendyl 73
Gosens 78

Serdar 78
Mascarell 80
Harit 79
McKennie 79
Bentaleb 79
Rudy 78
Matondo 73
Haraslin 75
Raman 78
Tekpetey 74
Mercan 63
Boujellab 68

Mateta 81
Uth 77
Kutucu 74

Verkocht : Burgstaller (Mainz), Schopf (LASK), Caligiuri (Torino), Skryzbski (Bielefeld), Reese (Paderborn), Insua (Valladolid), Oczipka (Augsburg)

Tips, aanmerkingen of vragen altijd welkom!

1 like

Hoe ziet je opstelling er uit?

Staat in de oranje link genaamd Elftal S01.

Goed verstopt! Ziet er niet slecht uit. Waarom zet je je middenveld met de punt naar achter? Harit op de tien lijkt me logischer? Of Bentaleb als meest verdedigende, is dat ook al niet beter? Hoe deed Raman het? Die is echt belachelijk snel he?

Ik begon met 4-2-3-1, dus twee controlerende middenvelders. Vooral zonder bal vond ik dat het evenwicht helemaal weg was. Bij de winterstop hadden we vijf duels verloren na de omzetting maar een. Nu spelen we met een cvm McKennie of Mascarell. Bentaleb is meestal lcm en anders Serdar. Harit staat als 8 maar heeft de taken ‘naar voren’ en ‘vrije rol’ dus komt vaak achter spits Mateta uit. Raman werd clubtopscorer, echt razend snel alleen qua dribbel/bal controle vind ik dat hij nog stappen moet maken. Denk dat 80% van zijn doelpunten na een counter kwamen. Lange bal op Mateta die dan vaak achter de laatste linie de bal kon door koppen.

1 like

Barça S1
Barcelona is het seizoen wisselvallig begonnen onder Xavi Hernandez. Na een prima voorbereiding, waar het in de International Champions Cup zonder puntverlies de halve finale behaalde. Echter werd die halve finale verloren van Liverpool na strafschoppen.

LaLiga
In LaLiga zijn we wat minder begonnen, wat mede te maken heeft met een ongelukkige afronding. In de opening tegen Bilbao werd het 1-1 en de eerste thuiswedstrijd tegen Real Betis werd een historische; 4-5. Daarna hebben we alleen thuis tegen Valencia puntverlies geleden door een heldenrol van Cillessen.

Na 6 wedstrijden staan we met 11 punten op een 7e plaats, 7 punten achter Atletico (18 uit 6, 17 goals voor en 0 tegen). Nu staat de Madrileense derby op het programma, dus er is een kans dat we kunnen inlopen.

Champions League
Hierin hebben we in de opening in en tegen Dortmund laten zien dat we daadwerkelijk echt wel veel wereldklasse in huis hebben. Na een vroege achterstand, ontwaakten de geweldenaren Messi en Suarez, met respectievelijk 3 en 2 goals, wonnen we met 2-6 en hebben we een goede basis voor het vervolg.

Basis XI:

1 like

Barça S1; 1e seizoenshelft:
De eerste seizoenshelft zit er op in LaLiga voor het Barça van Xavi. Na een mindere start hebben we echt een goede reeks neergezet en al 16 wedstrijden ongeslagen in de competitie.

LaLiga:
We staan momenteel op de 2e plek, 1 punt achter Atletico (wel een wedstrijd minder). Alle wedstrijden werden gewonnen sinds de vorige post. Alleen Atletico-uit werd 2-2, waardoor we op 4 punten achterstand blijven staan.

Ondanks dat we niet bovenaan staan, is het overall toch een zeer goede seizoenshelft. Er werd 3x gelijk gespeelt en 1x verloren. Er werd ook al 58x gescoord en 13 tegengoals geïncasseerd.

Stand LaLiga

  1. Atletico Madrid 17 - 46
  2. FC Barcelona 18 - 45
  3. Real Madrid 17 - 42
  4. Getafe 18 - 39
  5. Villarreal 17 - 33
  6. Real Betis 18 - 30
  7. Valencia 18 - 29
  8. Sevilla 18 - 28
  9. Alaves 18 - 28
  10. Real Valladolid 18 - 28
  11. Athletic Bilbao 18 - 27
  12. Levante 18 - 24
  13. Real Sociedad 18 - 24
  14. Eibar 18 - 22
  15. Espanyol 17 - 16
  16. Mallorca 18 - 10
  17. Celta 18 - 9
  18. Osasuna 18 - 8
  19. Granada 18 - 8
  20. Leganes 18 - 8

Topscorers:

  1. Messi 20 goals
  2. Kramaric (Atletico) 17 goals
  3. Suarez 15 goals

Champions League
In Groep F zijn wij met de hakken over de sloot als koploper doorgegaan naar de KO-fase. In de groep des doods met Inter, Dortmund en Slavia Praag was het tot de laatste minuut de twijfel of er na de winterstop Europa League-voetbal gespeeld moest worden.

Stand Groep F

  1. FC Barcelona 6 - 13 *
  2. Dortmund 6 - 12 *
  3. Internazionale 6 - 10 -
  4. Slavia Praha 6 - 0

In de laatste 16 treffen we Chelsea in een tweeluik.

Transfers
Vanwege het drukke speelschema gaan er deze winter ± 3 spelers bijkomen, waaronder minimaal 1 á 2 aanvallers en een middenvelder. Er mogen bij voorkeur geen spelers vertrekken.

Targets: Neymar, Malen, Eriksen (voor S2, is transfervrij na dit seizoen), Alex Sandro (voor S2, transfervrij), Cengiz Ünder, Rodrigo Bentancur, Bellerín.

1 like

Real Betis Sevilla, einde S1.

Na een moeizame seizoensstart hebben we na een inhaalbeweging na nieuwjaar zonder al te veel moeite een vijfde plaats behaald. In de titelrace hebben we echter ook een belangrijke rol gespeeld door Atlético in eigen huis te kloppen op de op twee na laatste speeldag. Op dat moment stonden ze nog gelijk met Barça. Dit was een mooie wraak voor de vroege bekeruitschakeling tegen datzelfde Atlético.



Qua opstelling zijn we gestart met Barragan op rechtsbacks en Joaquin op de rechterflank. Emerson speelde echter al snel Barragan uit de basis, met Francis als nieuwe back-up. Beide youngsters zijn enorm gegroeid. Tello kwam halverwege het seizoen in de basis ten koste van Joaquin, Fekir verhuisde ik naar de andere kant. Ook Lainez staat intussen dicht bij een basisplek en is enorm gegroeid.
Al vroeg in het seizoen werd duidelijk dat drie centrale middenvelders te weinig was, dus in januari werd Rojas aangekocht. Hij werd rustig gebracht, maar zal het nieuwe seizoen als basisspeler starten. Heeft een geweldige traptechniek en 4*skills. Ook werd al redelijk snel duidelijk dat Robles ons punten kostte, dus werd er geïnvesteerd in Pacheco.

Joaquin gaat op pensioen en kreeg in de laatste thuismatch een passende applauswissel, maar niet zonder zijn Betis op voorsprong te trappen met een magistrale lob. Ook Barragan en een aantal mindere goden vertrekken na dit seizoen.

Voor Javi Garcia zoek ik nog een opvolger, iemand die in de schaduw van Carvalho kan groeien. In de spits heeft Iglesias er een geweldig seizoen opzitten, met 24 goals. Juanmi is zijn back-up maar komt te kort, ik ga in de voorbereiding de uitgeleende Sanabria een kans geven. Op de vleugel wou ik ook versterking halen, maar ik denk dat ik jeugdtalent Pedro Jesus een kans ga geven: 5* weak foot, 5* skills. Eerste keer dat ik dat meemaak.

De ambitie voor volgend seizoen is het zo goed mogelijk doen in de EL en meestrijden voor de top vier in eigen land.

2 likes

@Raindog, geweldige carrière met een prachtige club. Waarom heb je trouwens besloten om Nabil Fékir uit het centrum te halen ten faveure van Sergio Canales? Misschien dat een formatie waarin ze beiden in het centrum kunnen spelen goed kan werken… Een 3-4-3 (met beide heren als ‘valse spitsen’ achter Iglesias) of misschien een 4-2-2-2 variant á la Leipzig? Oh, en hoe bevalt Emerson als rechtsback? Denk eraan om hem in mijn carrière terug te halen naar Barcelona.

1 like

Knappe carrière. Het zijn dat soort carrière dat je zin geven om dezelfde ploeg te starten. Knap talentje heb je wel met Jesus. En snel ook, wat je niet snel tegenkomt bij jeugdspelers vind ik. Hoe heb je deze gescout?

1 like

Goede prestatie hoor en wat een hoog punten aantal voor de gehele top 4. Ik werd met Valencia vorige fifa kampioen met 89 punten. Opvallend dat Parejo 20 goals maakte. Denk je Iglesias te kunnen behouden? Ben wel benieuwd naar Sanabria, ooit zo’n groot talent maar het komt er nog niet uit.

1 like

Bedankt jongens!
@Spoon0612: Sanabria mocht al een paar keer invallen, maar ik weet niet goed hoe ik hem best gebruik. Zijn schot is niet geweldig, hij is niet heel groot en ook niet supersnel. Kan voorlopig nog geen potten breken.

@Joostvans: met hun beide centraal zou kunnen, maar dan krijg ik veel andere spelers niet ingepast en heb ik ook geen back-ups. Het draait erg goed in deze 4231. Fekir speelt op de flank omdat hij sneller is dan Canales en een betere voorzet heeft, maar hij komt vaak naar binnen. Canales is sneller moe en dan schuif ik Fekir naar binnen. Ondertussen heb ik gemerkt dat ik toch aanvallende spelers te kort kom (had eigenlijk enkel Tello op de bank), dus heb ik een nieuwe Joaquin gehaald: Joaquin Correa van Lazio. Die kan zowel op beide flanken als op cam, en eventueel ook in de spits. Canales is nu twee maanden out en Correa doet het geweldig. Emerson speelt heerlijk, is ook erg snel.

@Aron1997: gewoon algemeen in Brazilië gescout en geluk gehad. In de voorbereiding viel hij wat tegen, dus ik heb hem verhuurd.