FIFA 20 Realistische carrière-topic

@Raindog, begrijpelijke uitleg. Ergens ook wel jammer dat Canales in fysiek opzicht tekort komt, dat is namelijk ook de reden dat ik hem als bondscoach niet heb meegenomen naar het Europees Kampioenschap. Heerlijke voetballer, maar je kan eigenlijk niet het elftal om hem heen bouwen. Denk dat je ook aanvallend talent tekort kwam, dus een transfer in die linie is begrijpelijk. Denk alleen wel dat het in Sevilla nogal gevoelig ligt dat oud-Sevillista Joaquin Correa nu voor de aartsrivaal speelt.

Wat betreft Emerson, als ik naar zijn statistieken kijk zie ik eigenlijk een speler die het vooral moet hebben van zijn loopvermogen en fysieke kwaliteiten. Komt dat een beetje overeen met jouw ervaring? Want in dat geval zou hij echt een ander type zijn dan dat ik in mijn selectie bij Barcelona heb. Zeker in het voorseizoen geef ik Sergi Roberto en Hector Bellerín rust en krijgt hij de kans om zich te bewijzen. Krijgt hij daarna te weinig speeltijd, dan mag hij op huurbasis vertrekken.

En hoeveel potentie had hij?

88-91.

@Joostvans: damn, ik wist niet dat die bij Sevilla gespeeld had. Ik vrees dat ik geen oude saves meer heb, s2 opnieuw starten zit er niet in. Hij heeft intussen ook al in elke match gescoord. Lastige situatie.

@Raindog, nou voel ik me een beetje schuldig dat ik je dat verteld heb… Zou ook graag een invalshoek willen vinden waardoor zijn komst wel realistisch is, maar hij is eigenlijk zonder problemen weggegaan bij Sevilla (en heeft dus niet ‘nog iets te bewijzen’ tegenover hen). Wil je graag helpen met mogelijke vervangers als je hem van de hand wil doen. Misschien dat je hem met de CreationWizard terug kan zetten en een vervanger handmatig in je selectie kan plaatsen?

Niet schuldig voelen, ik had dat gewoon even moeten checken. Lazio speelt geen Europees, hij heeft niet zo lang bij Sevilla gezeten en is niet uit de streek, maar misschien houdt hij wel van de stad en heeft hij er nog een huis ofzo. Hij heeft inmiddels al 5x gescoord in 6 matchen, dus ik laat hem niet meer gaan. Toch bedankt!

De rivaliteit tussen beide teams is in de afgelopen jaren wel ‘positiever’ geworden. Zijn er ook niet voorbeelden van spelers die voor beide teams hebben gespeeld? Dat zie je tegenwoordig bij aardig wat derby’s.

Klopt. De Sevilla derby is erg intens, maar zonder het geweld dat we kennen van andere derby’s.

FC Barça Einde S1:
Het eerste seizoen van Xavi Hernandez is tot zijn einde gekomen. Het was een ongekend spannend seizoen, waarin we in LaLiga uiteindelijk Atletico toch hebben kunnen inhalen.
Mede door de aankoop van Neymar in de winterstop kon de inhaalslag bepaald worden.

LaLiga
In speelronde 33 kwam dé ontmoeting die het kampioenschap eigenlijk al ging bepalen. Atletico kwam als koploper op bezoek in Camp Nou, met 1 punt voorsprong op Barça (86 punt om 85 punt). Deze wedstrijd werd met 3-1 gewonnen, waardoor alles in eigen hand lag voor de laatste 5 wedstrijden.

Op de laatste speelronde kon tegen Alaves de landstitel behaald worden, wat uiteindelijk een speeltuin bleek te zijn voor Barça, het werd uiteindelijk 1-8 (2 hattricks van Messi en Suarex).

In totaal werd er 135 keer gescoord en kregen we 33 doelpunten tegen, wat verbeterd moet worden komend seizoen.

Het was een ongelovelijk spannend seizoen, met een uitzonderlijk goede top 3.

Stand LaLiga

  1. FC Barça 38 - 103
  2. Atletico 38 - 101
  3. Real Madrid 38 - 95
  4. Getafe 38 - 78
  5. Valencia 38 - 74
  6. Real Betis 38 - 65
  7. Villarreal 38 - 63
  8. Athletic Bilbao 38 - 60
  9. Sevilla 38 - 55 (grootste negatieve verrassing)

  1. Mallorca 38 - 19
  2. Osasuna 38 - 15
  3. Granada 38 - 12

Messi is de topscorer geworden van LaLiga met 43 doelpunten uit 31 wedstrijden. Suarez eindigde op plek 4 met 25 goals uit 25 en Griezmann 6e met 23 uit 31.

Champions League
Waar wij in de groepsfase met de hakken over de sloot doorgingen naar de volgende ronde, ging het in de knock-outfase aanzienlijk beter. In de 1/8-finale werd er afgerekend met Chelsea, in de kwartfinale werd Man City verslagen en in de halve finale werd wederom Dortmund geloot (net als in de groepsfase). Thuis werd het 2-2, waarna wij het uit in Dortmund moesten afmaken, dit werd ook gedaan (1-2).

Bayern wist over twee wedstrijden met Real Madrid af te rekenen (3-1), waardoor er een mooi affiche in de finale lag.

In de finale met alles er op en er aan werd door onze ploeg aan het langste eind getrokken, het werd 4-2 en de 6e Champions League een feit, vier jaar na de laatste Champions League-winst sinds 2015 tegen Juventus.

Transfers

  • Ter Stegen ging als duurste keeper allertijden van Barça naar FC Bayern (gelijk de tegenstander in CL-finale).
  • Als vervanger van Ter Stegen gingen wij in 1e instantie vol voor Kepa, maar kwamen er in de onderhandelingen niet uit. Uiteindelijk is Donnarumma in haat-liefde verhouding met Milan, waardoor wij hem voor €55 miljoen hebben overgenomen.
  • Neymar van PSG -> Barça voor €200 miljoen

Aankopen voor komend seizoen:

  • Eriksen van Tottenham -> Barça (transfervrij)
  • Fabian van Napoli -> Barça (€ 64 miljoen)
  • Alex Sandro van Juventus -> Barça (transfervrij)

Op naar een geweldig en hopelijk zo’n zelfde seizoen als deze!

Knap seizoen! Het vertrek van ter stegen is verrassend te noemen maar wel uitstekend opgevangen. Heb je al een vervanger voor Suarez? In het 2e seizoen zal hij wrs wel ferm beginnen minderen vermoed ik. En hoe heb je het in de Copa del Rey gedaan?

@robin-vg, Interessant om iemand anders eens een carrière met Barcelona te zien starten, denk namelijk dat je compleet andere beslissingen hebt genomen dan dat ik normaliter zou doen. Het verlies van Marc-André ter Stegen valt waarschijnlijk zwaar, er zijn maar weinigen die hem kunnen vervangen. Kepa Arrizabalaga (Chelsea) en Ederson (Manchester City) zouden dat misschien kunnen, denk dat Gianluigi Donnarumma (AC Milan) toch wat minder is met zijn voeten dan die twee. Verder heb je met Fabián Ruiz (Napoli) en Christian Eriksen (Tottenham) twee fantastische middenvelders aangetrokken, hoe ga je de speelminuten verdelen in die linie?

Trouwens, denk dat het interessant is om onze carrières eens naast elkaar te leggen. Mijn selectie ziet er in het derde seizoen als volgt uit. Spelers met een * zijn jeugdspelers. Marc-André ter Stegen (91), Pepe Reina (78), Martín Miguel* (68); Sergi Roberto (86), Hector Bellerín (85), Gerard Piqué (87), Matthijs de Ligt (86), José Miguel* (73), Samuel Umtiti (91), Clément Lenglet (85), Juan Miranda (74), Jordi Alba (87), Alejandro Grimaldo (84); Arthur (87), Ivan Rakitic (86), Riqui Puig (78), Sergio Busquets (89), Frenkie de Jong (87), Idrissa Akoto* (65), Xavier Arangoa* (64), Bernardo Silva (90), Carles Aleñá (80); Lionel Messi (93), Ousmane Dembélé (88), Carles Pérez (75), Antoine Griezmann (90), Luis Suárez (89), Abel Ruiz (76), Neymar (93), Ansu Fati (76), Pedri (73).

Verder heb ik een aantal spelers uitgeleend. Iñaki Peña (73, GK, uitgeleend aan Red Bull Salzburg), Moussa Wagué (74, RB, uitgeleend aan Getafe), Jean-Clair Todibo (73, CB, uitgeleend aan Villarreal), Santi Aguirre* (62, CB, uitgeleend aan Tondela), Jorge Cuenca (70, CB, uitgeleend aan Montpellier), Marc Cucurella (78, LB, uitgeleend aan Tottenham), Oriol Busquets (73, CDM, uitgeleend aan Real Sociedad), Fabricio Córdoba* (66, CDM, uitgeleend aan CD Feirense), Boris Kasun* (66, RM, uitgeleend aan FC Kobenhavn), Yago Bello* (71, LM, uitgeleend aan Udinese), Jeppe Clausen* (66, CAM, uitgeleend aan Amiens SC), Juan Nuñez* (69, CAM, uitgeleend aan SD Huesca), Alessandro Branco* (68, CAM, uitgeleend Internacional), Andrés Ferreras* (66, RW/RB, uitgeleend aan Benevento), Rafael Henriques* (67, RW/RB, uitgeleend aan CD Moreirense) en Cléber Menezes (70, LW, uitgeleend aan Chapecoense) spelen allemaal tijdelijk ergens anders. In de winterse transferperiode mag Clément Lenglet door een gebrek aan speelminuten uitkijken naar een nieuwe werkgever. Waarschijnlijk wordt hij vervangen door Eric García (Manchester City) of Pau Torres (Villarreal).

@Aron1997 in de Copa zijn we in de kwartfinale uitgeschakeld uit tegen Sevilla, daarvoor is eerst uit bij Villarreal gewonnen…

@Joostvans Mijn ‘vaste’ middenveld is Busquets, Frenkie en Eriksen. Vaste invallers zijn eigenlijk altijd Arthur en Fabian Ruiz. Rakitic heb op de laatste dag van de transferwindow laten gaan nadat Arsenal zijn afkoopclausule had afgekocht.

Donnarumma bevalt redelijk, zitten toch nog wel wat onnodige fouten tussen, waardoor ik Ederson/Alisson/Kepa blijf volgen, heel misschien De Gea (alleen niet heel erg realistisch).

Ik zal mijn selectie binnenkort wel even hier plaatsen, kunnen we inderdaad even vergelijken.

Waar is Firpo en Neto bij jullie gebleven die is dit seizoen pas aangetrokken die vertrek dan toch niet zo snel lijkt me

Ik heb zowel Firpo als Neto nog in mijn selectie zitten, aangezien ik denk dat er bijna geen betere tweede keeper kan zijn die genoegen neemt met een plek op de bank. Firpo wil ik na de komt van Alex Sandro verhuren, zodat hij met wedstrijdritme komt terugkeert.

Vraag me wel af wat de toegevoegde waarde is van Alex Sandro als je Jordi Alba al in je team hebt.

Ik heb ook een Barça carrière en Jordi Alba’s stats dalen redelijk snel, vooral in het tweede seizoen.
Daarom dat ik aan het eind van mijn eerste seizoen Alejandro Grimaldo heb teruggehaald van Benfica.

@Joostvans Hier mijn selectie bij de start van S2; (*=jeugdspeler)

  • GK: Gianluigi Donnarumma (88), Neto (86), Francesco Giordano (69)*
  • Verdedigers: Jordi Alba (86), Alex Sandro (85), Junior Firpo 82, Jan van der Meer (71)*, Matthijs de Ligt (86), Jorge Cuenca (68), Chumi (68), Jean-Claire Todibo (75), Ronald Araujo (67), Gerard Pique (86), Marquinhos (88), Samuel Umtiti (89), Nelson Semedo (84), Sergi Roberto (83), Moussa Wagué (74).
  • Middenveld: Sergio Busquets (88), Marc Cucarella (77), Arthur (87), Carles Aleñá (79), Riqui Puig (76), Fabian Ruiz (86), Frenkie de Jong (86), Fabio Arnaiz (70)*, Carles Pérez (73), Christian Eriksen (89).
  • Aanvallers: Neymar (92), Hiroki Abe (74), Ballou Tabla (67), Philippe Coutinho (86), Ousmane Dembélé (86), Lionel Messi (93), Antoine Griezmann (89), Rafael Henriques (66)*, Javier Puado (76), Luis Suárez (87), Abel Ruiz (76).

Drietal spelers verhuurd:

  • Iñaki Peña (77) voor 1 seizoen aan AC Milan.
  • Juan Miranda (69) voor 2 seizoenen aan Schalke 04.
  • Ludovit Reis (73) voor 1 seizoen aan Brighton.

Aangezien we met veel jonge, mindere spelers zitten die geen/te weinig perspectief hebben. Deze probeer ik al een tijd van de hand te doen, om meer ruimte voor jeugd/echte kwaliteitsimpulsen te creëren.

@robin-vg , spijtig om te zeggen maar vind je selectie nou niet bepaald realistisch voor begin seizoen 2.

@Willem In welk opzicht vind je het niet realistisch? Wellicht iets om omheen te werken? Of kan het e.e.a. onderbouwen.

Ik vind het realisme nog best oké. Alleen vind ik dat je een centrale verdediger van wereldklasse te veel hebt gehaald. Ik zou De ligt of Marquinhos en dan eerder de ligt pas een seizoen later gehaald hebben. Nu heb je 4 centrale verdedigers van wereld niveau en vermoedelijk zal je basisopstelling maar plaats hebben voor 2 centrale verdedigers. Met daarachter Todibo dat een groot talent is en al een degelijke rating heeft zit je al met 5 centrale die speeltijd nodig hebben.

En met het halen van Alex Sandro wat natuurlijk wel kan maar mij overbodig lijkt is Junior firpo dit seizoen nog 3e keus. Met zo een rating en potentie is dat ook wat zonde. Ook staat Cucurella bij je middenvelders maar is eigenlijk meer een linksachter type Alba.

Ik weet niet in welke maand je zit maar ik zou toch nog wat spelers van de hand proberen doen of proberen uit te lenen want op dit moment zijn de posities meer dan dubbel bezet.

Als ik goed geteld heb je nog 39 spelers in je kern zitten de uitgeleende niet meegeteld. Ik zou die proberen te herleiden naar 30 spelers.

@Aron1997 Wat betreft de centrale verdedigers heb je gelijk… Echter zakt Pique heel snel in zijn rating en is zeer snel vermoeid. Om die reden zal hij in de grote wedstrijden zijn plek al kwijt raken.

In S1 heb ik Todibo al verhuurd en dat wilde ik dit seizoen wederom doen, maar er kwamen niet echt clubs die wilden huren, alleen definitief overnemen.

Ook met Firpo was ik van plan hem ergens in LaLiga of in Engeland te stallen voor een seizoen, zodat hij zijn potentie volledig gaat benutten.

Mochten er nog verdere tips/aanmerkingen zijn, dan hoor ik het wel!