FIFA 20 Realistische carrière-topic

Bedankt voor de feedback, ik zal meer op mij tekst letten!

Aankopen betreft vind ik Neymar het enige eigenlijk.
Voorderest vind ik ze wel kunnen eerlijk gezegd heb wel vaker gelezen dat bijv. Kean, tete, Depay, Tonali en kudus een overstap kon maken.

Gravenberch, Paulinho, Odriozola, Salisu dan weer niet maar ik zie ze best gaan naar daar.

Ik heb Richarlison eerst in de spits gezet. Alleen vind hem beter op rechts. RM was namelijk zijn oude positie en heeft ook 5* WF wat Depay niet heeft. Dat is handiger als die vanaf rechts komt. Depay is toch iets sterker ook. Ik heb dan ook de instructie op beide vleugels dat ze vrij kunnen voetballen.

1 like

Hallo allemaal,

Ik ben een carrière begonnen met Torino. Zit nu in winter S1. Had zomertransfers uitgezet.
Ik speel in 3-5-2 systeem. Heb deze winter Almada gehaald en Maksimovic terug gehaald van Napoli. Voor Sirigu krijg ik veel geld en ga ik verkopen morgen. Nu wil ik Musso of Gragno als vervanger terug halen.

Dit is mijn opstelling:

Sirigu

Izzo
Nkoulou
Djidji (dit word Maksimovic)

Verdi
Rincon
Baseli
Asnaldi

Berenguer

Zaza
Belotti

Verdi is echt niet geschikt voor die flankpositie hoor, terwijl Berenguer dat net wel is. Ik zou die twee omwissellen.

Bedankt voor de tip!

Ik heb winter S1 Almada,Maksimovic en Esposito gekocht bij Torino.

Nu loopt einde van het seizoen het contract van Nkoulou af. Alles gespeeld, maar twijfel nog of ik door wil met hem. Is Kumbulla van Hellas Verona een realistische vervanger anders?

Wat is een realistische weg om in te slaan met een Schalke carriere? Wil het zo realistisch mogelijk opbouwen naar een topploeg.

Vooral talenten halen denk ik.

Bijvoorbeeld een nmecha van middlesbrough of fein van fc bayern, van drongelen van HSV? Etc? En dan oude toppers terug kopen zoals draxler?

Een Draxler betwijfel ik. Is niet erg fijn weggegaan bij Schalke om het maar zo te zeggen. Zelfde geldt voor Meyer.

1 like

Ik moet hem nog starten dus wil sowieso tot de winter wachten met aankopen. En misschien zelfs wel heel het seizoen.
Alleen weet ik nu eigenlijk al, dat ik die oczipka verschrikkelijk ga vinden als LB :sweat_smile:

Schalke is een grote club maar het management er van is een puinhoop. Neuer, Meyer, Draxler, Goretzka en nu Nubel zijn allen met een hoop heibel vertrokken. Zaak dus om de talenten niet gratis de deur uit te laten gaan. Een heel redelijke selectie met hier en daar ruimte voor verbetering. Harit, Kabak, Kutucu, McKennie zijn vier talenten die je kunt laten uit groeien tot toppers en dan voor veel geld verkopen. Ik zou scouten in Turkije, Duitsland, Polen en Amerika, jeugd scouts naar Marokko, Algerije. Ga voor jonge talentjes die niet op de radar staan van het grote Bayern en Dortmund.

1 like

Bedankt voor je reactie. Klinkt inderdaad als een leuke klus om mee te beginnen! Vanavond maar is gaan starten met Schalke 04.
Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn carriere!

1 like

Zeker doen, is een erg fijne club voor carrière, veel ruimte voor verbetering, een historiek, knappe shirts, geweldig stadion en een aantal talenten zoals @Spoon0612 al omschreef, je mag daar de razend snelle Matondo en de allround middenvelder Serdar nog aan toevoegen.

Matondo heb ik niet genoemd omdat hij niet echt lekker draait. Saillant detail, heb hem bij Sunderland in S3, maakt hij meteen een doelpunt bij zijn debuut.

Serdar niet te vergeten idd, ging bij mij voor veel geld naar Internazionale

Leuk team dus! Ik lees al dat je de komende 1,5 tot 2 seizoenen op je middenveld dus niks hoeft te doen! Bedankt voor jullie reacties en motivatie om juist met Schalke te gaan starten!

VI heeft vandaag een artikel over Schalke geschreven (premium), misschien leuk om te lezen, ter beeldvorming.

In principe niet de basis zit zeker goed, mocht je enorm goed presteren en komt er belangstelling dan kan het zijn dat je vervangers moet gaan halen. Zo is bij mij Vlasic gekomen als vervanger van Harit die naar PSG vertrok.

Fulham eind S2:

Seizoen 2 met Fulham zit erop en het was een ontzettend moeizaam seizoen. Hoewel de selectie naar mijn idee prima op orde was om een plekje te veroveren in de middenmoot bungelden we het hele jaar rond de degradatieplekken. Ik heb opnieuw gekozen voor veel nieuwe aankopen, aangezien er ontzettend veel spelers werden gehuurd vorig jaar was dit ook broodnodig.

Aankopen S2 zomer:

  • J. O’Connell (Sheffield Utd -> €10.000.000 + Fabricio) : Gehaald als de broodnodige LCV.
  • D. Dalot (Man Utd -> €12.000.000 + 15% dvp) : Rechtsback met BPL ervaring.
  • K.Phillips (Leeds Utd -> €16.000.000) : Viel mij zo positief op in de Play-Off wedstrijd tegen Leeds Utd voor promotie dat ik hem verkoos boven andere opties op de CVM positie.
  • R.Kent (Rangers -> €3.000.000 + Seri) : Concurrentie voor de flanken, moest op termijn basisspeler worden.
  • J.Butland (Stoke City -> €4.500.000) : vervanger Rodak.
  • S.Berghuis (Feyenoord-> €20.000.000) : Topaankoop van de zomer.

Verkopen:

  • Zamba Anguissa -> Valencia (€23.000.000)
  • Cairney -> Everton (€13.000.000)
  • Rodak -> Wolves (€9.000.000)
  • Hector -> Everton (€5.000.000)
  • Christie -> Leeds Utd (€1.500.000)

Verhuur:

  • Sessegnon (Burnley)
  • Moore (Sunderland)
  • Martin (Stoke City)
  • Onomah (Nottingham Forrest)

Winteraankopen:

  • C.Wilson (Bournemouth -> €11.000.000) : Ik zocht een partner voor Mitrovic, Wilson was droomkandidaat nadat Bournemouth was gedegradeerd.
  • O.Ejaria (Liverpool -> €7.000.000) : Een absoluut koopje voor zo’n groot Engels talent, komt veel aan spelen toe.

Verkopen:

  • Wilshere -> Crystal Palace (€13.500.000)
  • Mihaila -> Bournemouth (€15.000.000)

Resultaten:
PL: 17de plek , 5 punten verschil met degradant Crystal Palace.
Bekers: Beide in de eerste ronde uitgeschakeld door Liverpool & Brighton.

Opstelling:

Toelichting:
Na veel geschoven te hebben met de formatie bleek de 5-2-1-2 toch de meest stabiele keuze, waarbij Vinagre (98 snelheid) het best tot zijn recht komt. Heb een tijdje Leroy Fer gebruikt als CV die het zeker ook niet onaardig deed, maar hij is uiteindelijk toch uit de basis gespeeld door jeugdspeler MacKeith (76 rated als CV). Op het middenveld wordt erg veel gerouleerd tussen Davies, Phillips, Ejaria en Ferguson.
Verder staan er een aantal pareltjes klaar in de jeugd.

Topscorers:

  • Mitrovic : 22 goals en 9 assists, lijkt na 2 geweldige seizoenen niet meer te houden voor de top.
  • Wilson : 8 goals en 4 assists in 15 wedstrijden, bleek een geweldige winteraankoop om degradatie te ontlopen.
  • Berghuis : 8 goals en 8 assists.

Aankoopplannen S3:

  • GK: Nadat ik vorig jaar al een topkeeper wilde halen, maar uiteindelijk alle topkandidaten niet haalbaar bleken, moét volgend seizoen dan echt een topkeeper komen. Nummer 1 kandidaat is Henderson, die vorig seizoen het hele jaar op de bank heeft gezeten bij Man Utd. Wat zijn andere goede opties volgens jullie?

  • CV: Een snelle CV is nog wat mijn driemans centrum mist, moet goed genoeg zijn voor de basis en het liefst kunnen doorgroeien tot topper.

  • RVV: Ik wil Dalot omtoveren tot CV in mijn driemans defensie, daarom zoek ik nog een type die de gehele rechterflank kan bestrijken de hele wedstrijd lang, uithoudingsvermogen moet dus boven de 80/85 liggen het liefst. Kan ook een aanvaller zijn die ik kan omtoveren tot wingback, hebben jullie originele opties?

  • CAM: Topaankoop op de CAM positie, moet de blikvanger worden van het team. Het liefst een grote naam. Berghuis zijn algemene rating gaat namelijk al omlaag en zou in de deal kunnen worden opgenomen.

Verkoop S3:

  • Ferguson : Ontevreden over zijn speeltijd, mag voor een goed bod weg.
  • Van der Hoorn : Moet worden doorgeselecteerd.

Hebben jullie tips of opmerkingen, laat het even weten! Vind het altijd erg leuk jullie reacties te lezen.

Leuk om te zien dat je het met Fulham zo goed doet. Ben zelf ook met ze bezig en zie dat wij toch wel een aantal verschillende keuzes hebben gemaakt, zo is Onomah bij mij juist basisspeler. Zal als ik wat verder ben ook mijn opstelling eens posten.

Over je aankopen; als Henderson enkel aan het banken is in Manchester denk ik dat hij wel een vertrek zou kunnen overwegen. Mogelijk dat Svensson van AZ wat is voor rechtsback? Speelt tegen mij altijd vervelend goed en heeft denk ik wel het niveau om nog een stap te maken, als zal het een tijdelijk versterking zijn natuurlijk. Een snelle verdediger of topspeler op tien schieten mij zo even niet te binnen.

Ik speel momenteel 4-3-3 met schalke maar het loopt nog niet zoals ik wil. Nu twijfel ik om 4-2-3-1 te gaan spelen. Of juist 4-1-2-1-2 met een ruit op het middenveld. Wat raden jullie mij aan om te doen?