FIFA 20 Realistische carrière-topic

Ik wist niet dat Camavinga waarschijnljk naar Real gaat, Tonali was in principe ook mijn eerste optie, nu heb ik hem als enige optie, bedankt!

Ik zou voor tonali gaan en eigenlijk meteen bijhouden. In seizoen 2 gaat die al goed genoeg zijn voor je ploeg en gaat hij wel tevreden nemen met een plaats op de bank. Barcelona speelt zo’n 60 matchen per seizoen dus er zal wel genoeg speeltijd zijn voor hem.

1 like

Ben zelf ook halverwege onderweg met Fulham, zoek nog een snelle versterking voor op de flank. Enig leuke opties?
Is het trouwens ook realistisch om Seri (als ik promoveer) te behouden in seizoen 2?

Alberth Elis van Houston Dynamo (MLS)?

Is altijd 1 van mijn favoriete aankopen. Gameface en pijlsnel en (kwa salaris) ook niet duur

Thanks man zal hem op me verlanglijst zetten.

Doen! Heb hem bij een eerdere carrière met Fulham ook gehaald

LaLiga

Na de internationale break gingen we op bezoek bij Real Sociedad, wat met 5 op 9 een prima competitiestart had. Het zou dus een kwestie zijn van niet te onderschatten …

Speeldag 4 Real Sociedad – Atleti 1 – 0

Tot aan de 92ste minuut leek het dat beide teams tevreden gingen moeten zijn met een billijke & scoorloos gelijkspel, tot in minuut 93 een hoekschop slecht weggewerkt werd, good old Monreal ongelooflijk verschroeiend uithaalde om de drie punten in Estadio de Anoeta te laten. Het is zuur om meteen op die manier punten te verspelen … Onze eerste nederlaag was een feit.

Speeldag 5 Atleti – Celta de Vigo 2 – 0

Een vrij vlotte overwinning tegen een (onverwacht) minder presterend Celta. De doelpunten kwamen van Saúl & Correa

Speeldag 6 Mallorca – Atleti 0 – 2

Op bezoek bij promovendus Mallorca. Een duel tussen het slechtste scorende team (Mallorca 2 doelpunten) en het minst gepasseerde team (Atleti 2 tegendoelpunten). Na een evenwichtige eerste helft, bezorgden de doelpunten van Carrasco & Felipe de drie punten.

Speeldag 7 Atleti – Real Madrid 1 – 0

El Derbi Madrileño : de affiche van de zevende speeldag! Het werd een nipte zege, waarin Morata héél vroeg in de wedstrijd zijn derde van het seizoen scoorde. Na de voorsprong werd de tactiek van Simeone ingezet: de tegenstander zo weinig mogelijk kansen laten creëren door een defensief blok en harde pressing neer te zetten. Drie felbevochten maar gouden punten.

Speeldag 8 Real Vallodolid – Atleti 0 – 0

Op bezoek bij (de voorlopige) seizoenrevelatie: Real Vallodolid, dat met 14 op 21 een mooie vierde plaats in het klassement bekleedt. En we kregen een koekje van eigen deeg voorgeschoteld: we werden blok gezet door een ultra-defenstieve thuisploeg, resultaat: het tweede puntenverlies van deze competitie.

De top 6 na acht speeldagen:

  1. Atlético 19 punten
  2. Real Sociedad 16 punten
  3. Real Madrid 15 punten
  4. R. Valladolid 15 punten
  5. Villarreal 15 punten
  6. Valencia 14 punten

Barcelona verkeert momenteel in een crisis (zowel in LaLiga als in de UCL tegenvallende resultaten) en bekleedt de achtste positie in het klassement met 14 punten.

UCL

Na de eerste nederlaag op veld van Sociedad, stond ons de topper tegen de Italiaanse grootheid Juventus.

Speeldag 1 Atleti – Juventus 1 – 1

We starten met de gedachte “win elke thuiswedstrijd, zo ben je aardig op weg naar kwalificatie.” Alleen was de onvermijdelijke Cristiano het niet eens met die gedachte: 17 minuten ver in de wedstrijd en doelpunt nr. “we zijn de tel kwijt!” tegen één van zijn favoriete tegenstander was een feit. Pas in het slotkwartier bracht Diego Costa ons terug in evenwicht, daarna durfde geen van beide nog risico’s te namen, dus was een gelijkspel een behoorlijk resultaat. Leverkusen won thuis vlot tegen Lokomotiv Moskou (3-0).

Speeldag 2 Lok. Moskou – Atleti 1 – 2

Na het gelijkspel tegen Juventus, was dit een wedstrijd die moest gewonnen worden. Het zwakke Russische broertje uit de groep scoorde twintig minuten voor tijd de aansluitingstreffer, nadat Diego Costa & Llorente ons een comfortbale 0-2-voorsprong gaven, wat ervoor zorgde dat er nog wat spanning in het slot van de wedstrijd kwam te zitten. Gelukkig hielden we stand en namen drie (belangrijke) punten mee naar Madrid. Juventus klaarde de klus thuis tegen Leverkusen (2-0)

De groepstand na 2 speeldagen:

  1. Juventus 4 punten
  2. Atlético 4 punten
  3. Leverkusen 3 punten
  4. Lokomotiv 0 punten

Selectie

Er wordt met nodige regelmaat geroteerd, de statistieken tonen aan dat deze spelers mijn kernspelers zijn: Oblak, Koke, Félix, Saúl & Giménez. Zij spelen zowat alles, indien fit. Al krijgen ze rust tijdens vb. (niet belangrijke) midweekwedstrijden.

Op twee posities merk ik dat ik enkel spelers “teveel” heb wat de A-selectie betreft, meer bepaald op: de linksmidden (Carrasco, Vitolo & Lemar) én op de rechtsachter (Trippier, Vrsajlko & Arias). De kans is groot dat ik Lemar & Arias in januari laat vertrekken, zij kwamen (in vergelijking met hun concurrenten) het minst in actie. Voorlopig klagen ze wel nog niet wat hun speeltijd betreft.

Ik heb twee spelers die gehuurd worden, Morata (Chelsea) & Carrasco (Dalian YiFang) maar wel héél tevreden van ben. Morata is de huidige clubtopschutter, Carrasco brengt snelheid in het spel én levert assists af. Koop ik beide al in transferperiode januari of wacht ik beter af tot in juli?

Jeugdacademie

Er werd een netwerk opgezet in Spanje, de eerste resultaten lopen binnen.

Transfers

Er werden voorlopig nog geen namen aan de scoutingslijst toegevoegd, mede door dat mijn selectie op dit moment prima resultaten aflegt.

De internationale break van oktober staat geprogrammeerd, na deze staat ons een interessant drieluik te wachten: Valencia (home), Leverkusen (away) & Athletic Bilbao (home) …

Je kan overwegen om Morata en Carrasco in het lopende seizoen over te nemen, dat scheelt je budget voor het komende seizoen. Je zou even moeten testen of dat geen problemen oplevert mbt huur stoppen en daarna kopen.

1 like

Ik vroeg het me af, want er zijn twee opties:

  1. In de januari transferperiode, de huurovereenkomst stopzetten (tegen ‘n bepaald bedrag) en dan de spelers kopen.

  2. In de zomertransferperiode op het eind van het seizoen, wanneer de huurovereenkomst automatisch afloopt (kosteloos) en dan de spelers kopen.

Wat is het voordeligst? (Minst kostelijke optie?) Tenzij jullie nog een optie 3 hebben?

Als de kans bestaat dat hun algemeen in Juni hoger is dan in januari zal hij in juni ook duurder zijn, en dat verschil in prijs is wrs wel hoger dan de boete voor het vroegtijdig stopzetten. Bij jonge spelers is dan meestal de eerste optie de goedkoopste heb je iemand die ouder wordt en die bijvoorbeeld de 30 passeert of misschien gaat zakken in alg tegen dat het juni is dan is juni wellicht goedkoper.

1 like

Ok, bedankt voor de reactie! Dan hou ik alle factoren & de situatie in de gaten! Zal dan afwegen wat de beste optie is! :blush:

Sunderland Til I Die

Na het bekijken van de serie ben ik het team eens gaan bestuderen en heb ik besloten om er een RTG mee te gaan doen. Veel oudje, weinig potentie en weinig geld. Heb in de eerste twee seizoenen bijna alle duels gesimuleerd, wilde alleen tegen Portsmouth uit spelen vanwege de ambiance en het stadion. We werden tweede achter Portsmouth en konden zodoende terug keren naar het Championship. Het Stadium of Light heeft een capaciteit van 49.000, dat misstaat dus volkomen in de League One. In het eerste seizoen heb ik Idah gehuurd van Norwich en kocht ik Senior (Colchester), Bella Kotchap (HSV) en Stergiou (St Gallen). Als klapper haalde ik in juni Joe Hart naar Sunderland, speeltijd bij Burnley was er niet achter Pope en Peacock Farell. Met een budget van 15 miljoen kon er geïnvesteerd worden in een selectie die in mijn ogen mee moest doen voor promotie naar de Premier League.

Championship
Op doel hadden we Hart gehaald en is Morris een 18 jarig talent uit de Academy of Light dat achter hem komt. We huurde Fosu Mensah voor een jaar van Man Utd, Oxford werd terug naar Engeland gehaald na een mislukt avontuur in Duitsland. Bella Kotchap en Stergiou waren de andere centrale verdedigers. Als linksback hebben we Hume nog altijd in de selectie en haalde we Kenlock van Ipswich. Het middenveld werd ingevuld door Dozell (Ipswich), Cochrane (Heart), Gilmour (Chelsea), Mowatt (Barnley) en Scowen die al voor ons speelde. De flankspelers zijn McGeady en Eliasson (Bristol), Senior (Colchester) en Nygard een Noors talent uit de eigen jeugd. In het eerste seizoen was aanvallende middenvelder Murphy ook al door gebroken en werd aan het einde een vaste waarde voor het eerste elftal. Idah was gehuurd voor twee seizoenen van Norwich en we haalde Harper (Getafe) als concurrent.

In de beginfase begonnen we ijzersterk en we leken voor even mee te kunnen doen om directe promotie met Aston Villa en Brighton, echter zakte we ver weg. Een tijdje zwevend op de derde plaats gestaan maar daarna zakte we zelfs naar de zesde plaats, wat nog altijd goed is voor de playoffs. In de laatste fase herstelde we en eindigde we als vierde. Eerst moest er afgerekend worden met Brentford (1-1,2-2 4-3 na penalty) waren goed genoeg voor het promotie duel op Wembley tegen Nottingham. Een ontketende Dozell die zorgde voor drie doelpunten en zodoende promotie naar het hoogste niveau. Er is wel enorm veel werk aan de winkel, de selectie mist enorm veel snelheid en dus moeten we een goed plan hebben om ons sterk genoeg te maken voor de Premier League.

Premier League
Op het doel gaan we nog een jaar door met aanvoerder Hart en talent Morris. Op rechtsback komt een vacature vrij omdat Fosu Mensah terug keert naar Manchester. O’Nien word niet sterk genoeg geacht voor het hoogste niveau. De jonge Oxford, Stergiou en Bella Kotchap hebben zeker stappen gemaakt maar ze snakken nog naar een ervaren leider naast hun. Op links komt Max Lowe over van Derby County en hebben we nog altijd Kenlock en Hume. Het middenveld blijft aardig intact. McGeady heeft echter aangegeven te stoppen. Het budget van maar liefst 40 miljoen investeer ik in de eerste plaats in nog twee jonge gasten. Patrick Roberts van Manchester City, werd een aantal keer verhuurd en stond nu op de transferlijst. Voor Nketiah was ook weinig plek, Arsenal heeft naast Aubameyang en Lacazette ook nog Dembele binnen de selectie. Nu ben ik alleen nog op zoek naar wat ervaring, een centrale verdediger en een verdedigende middenvelder. Als iemand leuke suggesties heeft, be my guest.

Misschien zou je eens kunnen kijken naar Samuel Gigot van Spartak Moskou en Gonzalo Escalante van Eibar. Gigot heeft het zogenaamde ‘leiderschap’ kenmerk en lijkt mij een goede optie om leiding te geven aan de achterhoede. Escalante is een typische ballafpakker bij een Spaanse laagvlieger. De EFL lijkt mij een mooie stap voor hem.

1 like

James McCarthy lijkt me wel een goede aankoop voor op je middenveld. Weet ook niet wie er gedegradeerd zijn misschien kan je van een van die teams een redelijke goede CV scouten?

Real Betis - seizoen 2 - augustus 2021

La Liga
Het doel was om Champions League te halen, maar via een vijfde plek is dat niet gelukt via de competitie. Net als vorig seizoen wisselden we goede resultaten (1-5 bij Real Madrid, 3-1 thuis tegen Barça, 6-1 tegen Deportivo) af met hele slechte wedstrijden (3-0 bij zowel Atlético als Espanyol, 2-3 thuisnederlaag tegen Celta). Uiteindelijk kwamen we net als vorig seizoen drie punten tekort voor plek vier, die dit jaar in handen viel van Valencia.

Europa League
Toch gaan we volgend jaar de CL in. We wonnen namelijk de Europa League. Een groep met Universitatea Craiova (3-3 uit, 4-0 thuis), AZ (5-0 thuis, 0-1 uit) en Trabzonspor (1-1 uit, 3-1 thuis) wisten we met iets meer moeite dan gedacht als nummer één te overleven. In de zestiende finales werd Anderlecht vervolgens twee keer met 5-2 aan de kant gezet. Daarna gingen Atalanta (2-3, 0-2), Tottenham (1-1, 3-1) en Leicester City (0-1, 0-2) eraan. In de finale in het City of Manchester Stadium wisten we vervolgens AC Milan met 5-2 aan de kant te zetten.

Copa del Rey
Hier kunnen we heel kort over zijn; net als vorig jaar (toen Barça-thuis) troffen we in de eerste ronde met Real-thuis een loodzware loting. Na penalty’s bleken de Madrilenen te sterk. Hopelijk zit de loting volgend seizoen eens een klein beetje mee.

Opstelling
Pacheco; Emerson, Mandi, Bartra, Moreno; Blanco; Rojas; Lainez, Benedetti, Canales; Loren
Bank: Martín, Iglesias, Tello, Camarasa, Rodríguez, Sidnei, Marín

Begin seizoen 3
Het seizoen begon met de UEFA Super Cup. Tegen CL-winnaar Liverpool stonden we bij rust met 2-0 voor, maar Liverpool draaide het volledig om en kwam met 3-2 voor. In de 93e minuut zorgde Loren voor 3-3, waardoor we gingen verlengen. In die verlenging wist ik de 3-4 te maken, waardoor de tweede prijs binnen is.

In de competitie is ons doel wederom het halen van de CL. Met een 4-2 nederlaag bij Valencia (mede mogelijk gemaakt door enkele dubieuze beslissingen van de arbitrage) en een 2-1 thuiszege op Sevilla zijn we redelijk gestart.

In de CL is ons doel Europees overwinteren. In een mooie poule met Liverpool, Olympique Lyon en Slavia Praag moet dat zeker mogelijk zijn.

Voor de Copa geldt; hopen op een enigszins gunstige loting en zover mogelijk komen.

Transfers
Mandi’s contract liep af en vertrok zodoende. Tottenham betaalde Emersons gelimiteerde afkoopsom en bood 50 miljoen op de 30-jarige Canales, dus zij vertrokken beiden naar Noord-Londen. Voor hen kwamen Calero van Espanyol, Rossi van LAFC en Maffeo van Fenerbahce. Dat heeft de volgende opstelling tot gevolg:

Pacheco; Maffeo, Calero, Bartra, Moreno; Rojas, Blanco, Benedetti; Lainez, Loren, Rossi

Op de bank heeft Robert de plek van Tello ingenomen. Tello mag afbouwen en loopt na dit seizoen uit zijn contract.

Ziet er mooi uit! Vind het wel jammer dat Canales weg is, heerlijke speler voor een Spaanse subtopper die voor plek vier wil gaan. Kan je het algemeen van je spelers toevoegen aan je opstelling? Ben wel benieuwd hoe goed iedereen ondertussen is.

Canales is zeker een goede speler, maar ik wilde hem de stap naar Tottenham op zijn leeftijd niet ontzeggen. Algemeen van m’n spelers zal ik vanavond even bekijken!

Net als in de vorige twee seizoenen is de competitiestart weer matig. Met 17 punten uit 9 duels staan we op een 5e plek, met 3 punten achterstand op nummer 4 Villareal. Ons spel is prima, maar waar bij ons bijna elke bal op de paal/lat/been van een tegenstander gaat, vliegt elke bal van de opponent er met zielsveel geluk in. Ook de arbitrage zit nog niet mee. CL is absoluut nog prima haalbaar, maar het is frustrerend wederom in de achtervolging te moeten - helemaal door de manier waarop.

Ik ben afgelopen druk bezig geweest met me carrière AC Milan. Mijn doel was om hun weer naar te top te brengen. Wat ik meestal doe is eerst onderzoek doen in welke speler ze interesse hebben. Google, voetbalzone.
Ik speel op legeandary btw.

Eerste seizoen was mijn doelstelling om CL voetbal te halen. Ging natuurlijk best stroef in het begin door de missende kwaliteiten. Hiervoor had ik een aantal aankopen gedaan. Depay, Tonali, Paulinho van B04 en David Silva. Van David was ik echt verrast was zo belangrijk voor dit team. Dit was ook het laatste seizoen van Ibra die nog een behoorlijke bijdrage had. Was 2e geindigd achter Juventus. Depay die er dat seizoen 29 in wist te leggen in de competitie.

2e seizoen heb ik een aantal spelers van de hand gedaan. Mussachio, Calhanoglu, Conti, Laxalt, Biglia, Halilovic en Rebic niet gekocht enz.

Ook een aantal aankopen waren nodig. Richarlison, Odriozola, Gravenberch, Boateng (Prince) kwamen in. Prince heeft toch een mooie tijd gehad bij Milan en zou een ervaren pion zijn binnen de selectie en is toch useful gebleken met 10 goals en aantal assists. Wilde hem daarom ook zijn carrière laten beëindigen in Milaan.

Omdat AC veel heeft met Brazilianen vond ik hem daar wel passen. Odriozola daarintegen heeft genoeg concurrentie in Madrid en met Hernandez heb je de 2 afgekeurde backs van Real. In Gravenberch zie ik een soort Seedorf in ookal zijn ze wel verschillend. Maar ik probeer ook het oude Milan een beetje na te maken. Met Tonali als de (Pirlo) Gravenberch (Seedorf) Paqueta (Kaka) Richarlison ( R9)
In het 2e seizoen wist ik het kampioenschap te pakken en CL finale te winnen. Dit is echt gebeurd door de fantastische duo voorin. Depay, Richarlison. In de beker was ik helaas wel uitgeschakeld door Inter.

3e seizoen had ik Geen aankopen gedaan.
Dit seizoen wilde ik op talenten jacht gaan en daar heb ik een aantal van getraind tot monsters.
Later laat ik hier een foto van zien. Dit seizoen wist ik de treble te pakken doo de geweldige prestaties van Depay, Rich, David, Paqueta.

In het 4e seizoen heb ik weer een aantal aankopen gedaan. Eerst Leao, Bennacer en Paulinho uitgeleend. Bonaventura, Castillejo, Duarte, Suso, Rodriguez, Andre Silva, David Silva verkocht met moeite aan Valencia gunde hem een retirement seizoen bij zijn oude geliefde. Prince Boaten was helaas ook klaar dit seizoen. Heb hem nog een mooie afscheid wedstrijd laten spelen met de aanvoerdersband.

Ook kreeg ik dit seizoen een aanbod van City op Depay. De bod dat ik binnenkreeg was 125 miljoen. Alleen het advies stond dat ik tussen de 160-200 kon vragen. Ik had dan ook onderhandeld voor 190 miljoen! Alleen moesten ze gelukkig erover nadenken want ik wilde hem natuurlijk niet weg hebben. Ze kwamen paar dagen later terug dat ze hem wel wilden voor 190 ik heb het dan ook afgewezen omdat hij elk seizoen er wel 35+ heeft ingeschoten.

Heb natuurlijk wel een aantal aankopen gedaan:
Tete, Salisu, Kudus, Kean. Binnengehaald.

Ook heb ik Neymar transfervrij kunnen strikken. Misschien niet het meest realistische maar ik kon die niet laten gaan. Vind hem op de een of andere manier toch echt bij Milan passen door zijn stijl van voetballen (Ronaldinho) en afkomst natuurlijk. Ik ben momenteel nog bezig met het 4e seizoen 8 wedstrijden gespeeld 5W - 2G - 1V sta nu 5e is nog vroeg dus kan van alles gebeuren.

Dit is het team waar ik mee speel nu. Je kan zien dat mijn voorhoede echt dodelijk is geworden, Depay over zijn potentie Zelfde geldt voor Caldara, Calabria, Kessi, Paqueta.

Had een toptalent gescout De Groot in mijn 3e seizoen. Was dan ook al 69 alg. In 1 seizoen was die al + 13 door hem te trainen en veel te laten spelen was die al 82 Zijn origine positie is LA allen gebruik ik hem als CV want hij heeft het springen van 89 en vind hem centraal toch beter. Heeft ook nog eens 4* SM / 3*WF
Momenteel is die 19 jaar en 84 ALG. Een potentiële wereldtopper dus.

Ook heb ik nog een super goede RA/LA gescout

Santoro (20) Italiaan, 79 ALG
5* WF / 4* SM. Is mijn 2e linksback geworden achter hernandez. Is eigenlijk een rechtsback alleen is een linkspoot.

Voorderest nog een aantal talenten.

Aidoo (CV) 18 jaar, 71 ALG, Nigeria.

Moretti (CVM) 19 jaar, 73 ALG, Italiaan

*Zakari (RA) 17 jaar, 68 ALG, Ghanees

*Ezeugo (RA) 18 jaar, 70 ALG, Ghanees

*Ribeiro (RB) 17 jaar, 71 ALG, Braziliaan

*Van der Meer (RA, LA, CV) 18 jaar, 71 ALG, Nederlander

Met een * zijn op huurbasis.

Dankjewel voor het lezen hoop dat jullie beetje in inzicht hebben gekregen over mijn carriere.

Niet elke aankoop is even realistisch (en dan kijk ik vooral naar Neymar), maar je hebt wel een mooi team staan. Is Richarlison niet beter als diepe spits dan Depay? De Braziliaan is in ieder geval sterker en kan beter koppen… Verder wel een mooie carrière en een goede opstelling! Probeer de volgende keer je tekst nog eens na te lezen, de vele typfouten maken het soms moeilijk te lezen.