FIFA 20 Realistische carrière-topic

Bedankt voor de tip zal is kijken wat ik kan doen met de foto’s

2e seizoenshelft met arsenal

De 2e seizoenshelft zit erop, ik ben met arsenal ge eindigt op een teleurstellende negende plek waardoor ik me via de competitie niet heb geplaatst voor europees voetbal.

Uitslagen premier league:
Arsenal 1-1 man united
Crystal palace 1-4 arsenal
Arsenal 4-0 sheffield united
Chelsea 1-1 arsenal
Burnley 0-1 arsenal
Arsenal 1-0 newcastle
Arsenal 2-0 everton
Arsenal 0-2 west ham
Southampton 0-2 arsenal
Man city 1-1 arsenal
Arsenal 3-1 norwich city
Wolves 0-1 arsenal
Arsenal 1-3 leicester
Brighton 0-2 arsenal
Arsenal 2-3 liverpool
Aston villa 1-1 arsenal
Tottenham 4-1 arsenal
Arsenal 3-0 watford

In de FA cup stroomden wij in ronde 3 in.

Onze eerste tegenstander was MK dons thuis, deze wedstrijd werd zonder moeite met 2-0 gewonnen.
In de 4e ronde werden we gekoppeld aan tottenham hotspur. uit werd het 2-2 waardoor er een rematch moest worden gespeeld. In het etihad stadium waren wij net iets sterker en wonnen we met 1-0.
Vervolgens kwamen we terecht in de 5e ronde, nottingham forest kwam op bezoek. Deze wedstrijd werd ook met 2-0 gewonnen waardoor we ons wisten te plaatsen voor de kwartfinale.
In de kwartfinale werden we geloot thuis tegen stoke city. Wederom geen hele sterke tegenstander op papier. Maar niets was minder waar stoke city was moeilijk te kloppen pas in de 78e minuut scoorde lacazette het eerste en enige doelpunt in de wedstrijd waardoor we ons plaatstten voor de halve finale.
In de halve finale moesten we op bezoek bij newcastle united. Deze wedstrijd werd simpel met 3-0 gewonnen.
In de finale kwamen we manchester city tegen waar we in de competitie nog met 6-0 van verloren. Deze finale werd uitwindelijk met maar liefst 4-0 gewonnen waardoor we onze eerste prijs binnen haalden en ons plaatsten voor de europa league.

In de europa league speelden we de laatste 32 tegen atalanta over 2 wedstrijden werd deze ronde met 3-1 gewonnen.
In de laatste zestien troffen we wederom een italiaanse tegenstander in AS roma.
Door thuis met 3-0 te winnen en uit met 2-1 bleek roma uiteindelijk geen partij voor ons.
In de kwartfinale reisden we af naar Duitsland. Bayer leverkusen was onze tegenstander, uit verloren we met 2-0 waardoor we thuis met ruime cijfers moesten winnen om door te gaan naar de volgende ronde. Thuis wonnen we met 4-0 en werd de halve finale bereikt.
In de halve finale moesten we aantreden tegen wolfsburg. Thuis verloren we met 2-1 maar uit werd er met 1-3 gewonnen en werd de finale gehaald.
In de finale kwamen we manchester united tegen. De wedstrijd was niet om over maar huis te schrijven en eindigde na verlenging in 0-0 waardoor penalty’s de doorslag moesten geven. De penalty serie werd met 5-4 gewonnen door arsenal na elk 9 strafschoppen te hebben genomen.
Door de winst in de europa league heb ik me alsnog weten te plaatsen voor de champions league.

Hierbij nog de wintertransfers

Uit:
Hector bellerin voor 33.2 miljoen naar real madrid
Sokratis voor 14 miljoen naar chelsea
Coyle voor 4 ton naar mattersburg
Pepe naar man united voor 58 miljoen

In:
Camavinga voor 12.8 miljoen van stade rennes.

Topscorer van mij is aubameyang met 24 doelpunten. De meeste assists kwamen van lacazette met 12

Ik ga in seizoen 2 waarschijnlijk veel spelers verkopen om de selectie wat in te krimpen.
Wel komen er ook een aantal versterkingen bij voor bepaalde posities.

Fulham Seizoen 1 - februari

Naast mijn story heb ik ook een carrière lopen in de Championship. Bij Fulham ben ik gestart met oud-speler Vincenzo Montella aan het roer. De Italiaan is na enkele mindere periodes bij verschillende clubs door de Londense ploeg verleid om ze weer naar het hoogste niveau te loodsen.

Selectie/opstelling
Eigenlijk hanteren we al vanaf de start van het seizoen dezelfde opstelling, uitgezonderd blessures en schorsingen natuurlijk. De opstelling en selectie zien er op dit moment als volgt uit:


Zoals kenners van het elftal misschien hebben opgemerkt is er nog weinig veranderd aan de selectie ten opzichte van de start van het seizoen, maar daarover later meer.
Het elftal staat goed en we hebben vijf echte uitblinkers:
Aleksandr Mitrovic: Is onze topscorer en daarmee dus van groot belang. Op momenten waarop je het niet verwacht weet hij ineens toe te slaan waardoor we een wedstrijd toch winnend afsluiten
Tom Cairney: Is de spelverdeler en zorgt voor rust aan de bal. Hij weet met goede passes teamgenoten kansen te gunnen, maar is ook regelmatig zelf gevaarlijk.
Ivan Cavaleiro: Met zijn snelheid een enorme plaag voor vrijwel elke defensie. Daarnaast prikt hij ook regelmatig binnen.
Joe Bryan: Blijft maar gaan op de linkerflank en staat zowel aanvallend als verdedigend zijn mannetje.
Marek Rodák: Onze doelman is een betrouwbare Sloveense punten pakker. Het centrale duo voor hen rendeert ook uitstekend, maar zodra deze steken laten vallen biedt Rodák vaak redding.

Resultaten Championship


Zoals je kunt zien staan we ongeslagen aan kop, maar worden we desondanks op de hielen gevolgd door Nottingham Forrest. Tot op heden loopt het dus bijzonder goed in de competitie en dat wij zoveel punten gehaald hebben, komt deels doordat wij veel duels in de slotfase wisten te beslissen en met één doelpunt verschil wonnen. Zeker op het begin van het seizoen was dit het geval, later wisten we steeds vaker ruimere zegens te boeken. Promotie naar de Premier League lijkt haast niet meer mis te kunnen gaan in de vorm, maar kampioen worden is het grootste doel.

Resultaten bekers
Naast dat we in de competitie nog ongeslagen zijn, geldt dit ook voor de bekertornooien. Dit houdt in dat wij in de finale van de Carabao Cup het mogen opnemen tegen Manchester City.
We wisten achtereenvolgens af te rekenen met: Maccelsfield (2-0), Exeter (3-0), Manchester United (0-2), Sheffield United (1-1, 4-2 strafschoppen), Brentford (3-2) en in de halve finale Wolves, nadat beide wedstrijden in 1-1 eindigde namen we de strafschoppen beter.

Ook zijn we nog steeds actief in de FA Cup. Hierin werden Birmingham (2-0) en West Ham (0-2) verslagen. In de vijfde ronde/laatste zestien mogen we op bezoek bij Chelsea.

Transfers
Tot op heden zijn er nog niet veel deals beklonken, maar hierbij een overzicht tot nu toe:

Uitgaand:
Odoi voor 1,1 miljoen naar Santos
Cissé voor 9 ton naar Lanús
De la Torre betrokken in transfer naar Motherwell
Alle drie de spelers hadden nauwelijks uitricht op speeltijd en mocht daarom vertrekken.

Inkomend:
Turnbull van Motherwell voor 3,4 miljoen + De la Torre. Is een 20-jarige middenvelder die in mijn ogen goed bij het elftal past, zeker met het oog op de toekomst.
Clyne van Liverpool, transfervrij. Niet de meest originele transfer, maar wel de meest logische keuze.

Toekomst
Met het oog op volgend seizoen zal er nog het nodige moeten gebeuren. Ik ben van plan een redelijk grote schoonmaak te houden.
Van de geleende spelers (Knockaert, Reed, Kongolo en Arter) heet niemand dusdanig indruk gemaakt om over te schakelen naar een definitieve transfer. Daarnaast zijn er een aantal spelers waarvan het contract niet verlengd van zal worden (Archer, Kebano, Jasper en Fossey). Dit is om de reden dat ze simpelweg niet het niveau hebben of er in de jeugd een talent aankomt dat beter is.
Uitgeleende spelers Seri en Anguissa mogen bij terugkomst definitief vertrekken.

Het liefst zou ik een elftal bouwen om mijn huidige sterspelers, maar het is de vraag of deze allemaal behouden kunnen blijven. Daarnaast hoop ik nog één of twee speler transfervrij binnen te halen (normaal doe ik dit niet zoveel, maar omdat ik ook een aantal contracten laat aflopen maak ik een uitzondering).

Op mijn verlanglijst heb ik onder andere Eze van QPR staan, aangezien zij onderaan in de Championship staan en wij zeer waarschijnlijk promoveren. Mede hierdoor vroeg ik mij af of iemand wist hoe gevoelig transfers tussen Londense ploegen exact zijn? Ook bij Chelsea lopen namelijk een aantal interessante spelers rond.

Voor nu ben ik nog voorzichtig met het doen van aankopen. Mochten we City verassen en de beker winnen mogen we namelijk ook de voorronde van de Europa League in en dan zullen we mogelijk naar spelers van een ander kaliber moeten zoeken. Mocht iemand suggesties hebben ontvang ik deze natuurlijk graag en als ik hulp nodig heb zal ik dit in het betreffende topic laten weten.

In de zomer zal ik opnieuw een update geven!

Nette carriere! Je zou ook eens bij de degradanten kunnen kijken naar eventuele aankopen volgend seizoen. Ga je met je aankopen rekening houden met de nationaliteit. Of ga je in bepaalde competities opzoek naar spelers.
Twijfel ook al enkele weken om fulham weer omhoog te werken door een carriere te starten.

Benieuwd naar het vervolg!

1 like

Ik heb zelf in seizoen 2 met Fulham de volgende namen gehaald; Grant (Huddersfield), Kent (Rangers), Robinson (Wigan Athletic), Kana (Anderlecht), Clyne (Liverpool), Salisu (Valladolid) en Ejaria van Liverpool geleend.
Misschien dat je hier wat aan hebt, iedereen heeft overigens ook een gameface behalve Kana en Salisu.

1 like

Bedankt voor de suggesties @Goliath
@Tom Mijn plan is om zoveel mogelijk Britse spelers aan te trekken, maar ook spelers met een andere nationaliteit en met Premier League ervaring zijn altijd welkom.

Ondertussen zit de maand februari er ook op en moet ik helaas vertellen dat we onze ongeslagen status kwijt zijn. Swansea City wist ons tweede elftal met 1-0 te verslaan. Dat het tweede team moest aantreden had echter te maken met de Carabao Cup finale die drie dagen later op het programma stond.

In een spannende finale die in balbezit gedomineerd werd door Manchester City, wisten we de sterren van Guardiola na een klein half uur te verassen. Knockaert ontsnapte aan de aandacht van een zwak spelende Zinchenko en klopte Ederson. Manchester City was niet bij machte om de door ons opgetrokken muur te slechten in het restant van de eerste helft, waardoor we met een 1-0 voorsprong gingen rusten.
In het tweede bedrijf deelde City enkele speldenprikjes uit, maar na een dik uur counterde wij onszelf naar 2-0. Caveleiro rekende in tweede instantie af met Ederson en bracht ons dichtbij de bekerwinst. Ondanks verwoede pogingen creëerde de ploeg uit Manchester niets meer en zo is Fulham de Carabao Cup winnaar!

Aangezien promotie een zekerheid lijkt en ook de Europa League lonkt (we stromen in de voorronde in) ga ik voor mijn aankopen ook op wat beter spelers mikken. Hierover zal ik meer laten weten zodra ik een lijstje klaar heb.

Nu zal echt pas aan het einde van het seizoen een update volgen, maar wilde dit mooie nieuws alvast delen :wink:

1 like

In het eerste seizoen met Chelsea zijn we mooi vierdes geëindigd. Ook hebben we het in de Champions League tot in de kwartfinale geschopt, waar we verslagen zijn door FC Bayern. Natuurlijk hebben we geen transfers gedaan, om het realistisch te houden. Wel heb ik Dries Mertens en Alex Sandro transfervrij overgekocht. Hakim Ziyech heb ik toegevoegd aan de spelersselectie voor ik begon aan mijn carrière.
Met Engeland hebben we het EK gewonnen. De eerste groepswedstrijd werd nog verassend verloren tegen Rusland, maar daarna hebben we alles gewonnen. In de finale werd Frankrijk met 1-3 van het veld gespeeld.

In de transferperiode was het vooral de bedoeling om de selectie af te slanken. Bijna alle terggekeerde, en overbodige spelers werden verkocht:
Marcos alonso -> PSG (11M) Miazga -> Leicester (11M) Kenedy -> Leicester (9M)
Christensen -> Monaco (20M) Bakayoko -> Liverpool (21,5M) van Ginkel -> Wolves (10,5M)
Gallagher -> Watford (6M) Baker -> Bournemouth (5,5M) Drinkwater -> Westham (6M)
V. Moses -> Leipzig(8,7M) Morata -> Dortmund (38,5M) Barkley -> Lazio (loan)

Langs inkomende zijde hebben we ons rustig gehouden. Jadon Sancho was onze hoogste prioriteit en die werdt al meteen in de eerste week voorgesteld aan het publiek. Met een bedrag van 120 miljoen een ferme investering. Ook werd dan nog Ben White aangetrokken voor toekomstige centrale verdediger (9 miljoen). Verder hebben we twee grote jeugdtalenten laten promoveren naar het volwassen team. Een jonge doelman Cooper (18j/72A) die onze tweede doelman wordt en de opvolger van Kepa. En als tweede een jonge Duitse, centrale middenvelder: Finn Hofmann (18j/75A). Billy Gilmour hebben we ook doorgetraind tot hij 75A was.
Dit jaar gaan we vollop voor de Champions League. In de groep zijn we ingedeeld met Spartak Moskou, Lazio en AS Monaco. Met een tweede plaats in de competitie zou ik al zeer tevreden zijn. Normaal gaan we in januari geen transfers meer maken. Misschien dat ik nog een jonge spits koop als Michy zijn contract niet wil verlengen. Verder heeft elke belangrijke speler ook langdure contracten.

Dit is mijn meest gebruikte formatie tot nu toe. Ik twijfel eraan om over te schakelen naar een 3-5-2 of een variant. Wat denken jullie? Of een 4-4-2?

Einde S1, Lille

Nadat ik tientallen nieuwe faces geïmporteerd heb in m’n FIFA heb ik besloten om met Lille te starten. Normaal hebben in dit team enkel Fonte, Gaitan, Renato Sanches, Rémy en Weah, dankzij mods kon ik daar Maignan, Celik, Gabriel, Ikoné, Bamba, Osimhen, Yazici en Soumaré aan toevoegen.




Ik speel in een 4-2-3-1 met André als verdedigende middenvelder en Sanches op z’n best: als ongeleid projectiel. Zowel aanvallen als verdedigend verzet hij enorm veel werk, en ook al lukt niet alles wat hij probeert, voor spectakel zorgt het wel. Naarmate het seizoen vorderde werd hij wel efficiënter, en met een aantal belangrijke goals was hij erg belangrijk.
Daarvoor spelen Bamba en Ikoné die telkens diep gaan, en Yazici die vooral vanop afstand voor dreiging zorgt. Osimhen is een heerlijke spits: groot, snel, sterk, kan koppen én schieten. Maakt ook vaak spectakulaire goals, bijna alles wat ik probeer met hem lukt ook, zelfs op full manual. Hij werd topscoorder met exact 30 goals. Hier staat Rémy nog als tweede spits, maar hij kon weinig klaar maken en Weah groeit goed, dus hij krijgt de voorkeur op de bank.

In januari heb ik enkele aankopen gedaan, vooral in de verdediging was dit nodig: Fonte was erg snel moe, en enkel talent Djalo kon dat opvangen. Ayhan kwam over van Dusseldorf en brengt meer voetbal van achter uit. Hij neemt begin S2 Fonte’s plaats in, de Portugees gaat op pensioen. Op links viel Reinildo door de mand en bleek Braderic nog niet klaar. Ik haalde Ali Adnan terug uit Amerika. Hij is een energieke linksback die naast een goede voorzet ook een erg goed schot heeft, en 4* weak foot én skills. Een meerwaarde.
Fenerbache kwam met een goed bod op de teleurstellende Aurajo, hij werd vervangen door Galeno (ook mét face!). Ten slotte werd met Koyalipou een extra talent voor de vleugels gehaald.

PSG was ongrijpbaar, maar Lille heeft tot het einde met Lyon, Monaco en Marseille voor de tweede plek en bijhorend CL-ticket gestreden. Pas op één speeldag voor het einde werd die veilig gesteld. In de Champions League gingen we er uit in de kwartfinale tegen Manchester City, na in de achtste finale Leipzig geklopt te hebben. In beide Franse bekers waren we snel uitgeschakeld.

In S2 is de ambitie om PSG het vuur aan de schenen te leggen en een prijs te pakken, met een Franse beker wordt wel al genoegen genomen. De bedoeling is om deze selectie nog één seizoen bij elkaar te houden. Dit is echter al mislukt doordat Leicester met een goed bod voor Maignan kwam. Ik heb voor mezelf beslist dat ik spelers enkel laat gaan als ze titularis worden bij een topclub, en hier is dat het geval. Als vervanger haal ik Livakovic van Zagreb, ook mét face.

1 like

Heerlijk eerste seizoen. Denk je dat je Osimhen nog kan behouden? Ben wel benieuwd hoe hij speelt. Zelf had ik Ayhan terug gehaald naar Schalke. Sinds zijn komst stond de verdediging als een huis. Hij kan trouwens ook vrije trappen goed binnen jagen. Soumare speelt wel geregeld of is de hype rondom hem alweer voorbij? Weah is toch de zoon van George Weah? Zou hij al de opvolger kunnen zijn van Osimhen. Remy is ook nog altijd een prima pinchitter neem ik aan?

1 like

Rémy valt enorm tegen, is al zijn snelheid kwijt en verliest de bal te vaak. Hij mag vertrekken, ik denk aan Benteke als vervanger. Weah is inderdaad de zoon van. Doet het goed als invaller, maar minder als basisspeler. Moet het vooral van z’n snelheid hebben, Osimhen is veel completer. Mijn plan is om Osimhen na dit seizoen te laten gaan en dan als trainer met hem mee te gaan.
Soumare probeer ik speeltijd te geven, maar André en vooral Sanches spelen gewoon beter.

Ziet er goed uit! Hoe bevalt de Franse competitie je? Denk er vaker om daar eens te beginnen (voornamelijk gezien de hoeveelheid talenten en onbekendere spelers met potentie. Maar op één of andere manier houdt het me toch elke keer wat tegen, omdat er te weinig echte top aanwezig is.

Ik vind het heel leuk. De competitie is eigenlijk redelijk gelaagd: PSG is de absolute top, daaronder heb je met Lille, Lyon, Marseille, Monaco en eventueel Nice teams die voor de tweede plek spelen, maar ondertussen zijn er ook nog outsiders met af en toe een groot verleden die zomaar kunnen verrassen, zoals Bordeaux, Rennes, Saint-Etienne en Montpellier. En daar nog bij zijn er wat teams die niet zo geweldig zijn, maar wel grote talenten hebben zoals Strasbourg, Reims, Toulouse en Angers.
Mijn uitdaging was eerst om the best of the rest te worden, en nu ga ik PSG het vuur aan de schenen leggen.

@Raindog ziet er goed uit man! Lees ik goed dat je in seizoen 2 Oshimen wilt verkopen en hem dan als trainer achterna wilt gaan? Of juist na seizoen 2? Wel heel vet dat je al die faces toe hebt weten te voegen, het gebrek daaraan in de Ligue 1 houdt me wel altijd een beetje tegen namelijk.

Na seizoen twee, ik wil eerst PSG aanvallen, zo ver mogelijk geraken in Europa en een Franse beker winnen. Die faces zijn echt een meerwaarde. Ik kreeg nu net goede aanbiedingen op Soumaré en Celik, en als vervangers wil ik Sangaré en Buta halen, die bij mij ook beide een face hebben. Héérlijk.

Buta van Antwerp een face? Nice!

Enkel op pc he, met mods. Heerlijke stats trouwens; supersnel, goede voorzet, onvermoeibaar en 4* voor weak fout en skills!

Ik heb vrijwel elke fifa een carrière met Lyon.
Vind de Franse competitie altijd erg leuk om in te spelen elk team kan het je lastig maken door hun fysieke kracht.

FB’ers, is er een topic waar ik vragen kan stellen/opstelling kan plaatsen van een niet (of semi-) realistische carriere? Zou graag tips krijgen.

Ajax: seizoen 1 - eerste seizoenshelft
Zoals iedere editie van FIFA heb ik altijd een lange carrière met Ajax. De eerste seizoenshelft heb ik er op zitten. In de eerste transferperiode heb ik er voor gekozen om niemand aan te trekken. Ook zijn, ondanks meerdere aanbiedingen, geen spelers vertrokken.

Eredivisie
In de Eredivisie zijn we uiterst goed begonnen, pas in december werd voor het eerst puntverlies geleden uit bij FC Twente, waar een een 0-2 voorsprong weggaven en alsnog gelijk speelden. Na 18 wedstrijden staan we dan ook bovenaan met 52 punten, PSV volgt op drie punten achterstand.

UEFA Champions League
Ook in de Champions League zijn we zeer goed geëindigt. We kwalificeerden ons al in de vierde wedstrijd thuis tegen Chelsea. De eerste vijf wedstrijden werden gewonnen. Pas in de laatste speelronde in de thuiswedstrijd tegen Valencia werd voor het eerst, en ook de enige keer, dit seizoen verloren. Kanttekening daarbij is wel dat we met een B-elftal speelden om jeugdige spelers de kans te geven een mooie ervaring op te doen, we waren tevens al groepswinnaar.
We behaalden 15 uit 6. In de Laatste 16 zijn we gekoppeld aan Atletico Madrid.

KNVB Beker
In de Laatste 16 stond een thuiswedstrijd tegen FC Groningen op het programma. Deze werd ruim gewonnen. Waar het na 80 minuten ‘slechts’ 2-0 stond, werd er toch met 5-0 gewonnen. In de volgende ronde staat de thuiswedstrijd tegen PSV op het programma in de kwartfinale. Drie dagen daarvoor staat dezelfde wedstrijd gepland, maar dan in de Eredivisie.

Verkopen winterstop (tot 15 januari 2020)

  • Nicolas Tagliafico vertrekt voor 39,6 miljoen naar Real Madrid, zijn afkoopclausule werd geactiveerd

Aankopen winterstop (tot 15 januari 2020)

  • Owen Wijndal komt voor 9 miljoen over van AZ. Hij werd in november al gepresenteerd als gewenste opvolger, waar al werd uitgegaan van een winters vertrek van Nico Tagliafico.
  • Javairo Dilrosun voor 12,5 miljoen van Hertha BSC. Zijn naam werd al een tijd genoemd bij Ajax, en met het oog op het vertrek van huurling Ryan Babel, wilden we al een gewenste versterking aantrekken.
  • Yari Verschaeren voor 13 miljoen van RSC Anderlecht. Er werd getwijfeld tussen het wegkapen van Mo Ihattaren bij PSV, of het Belgische toptalent. Uiteindelijk is er toch gekozen voor de relatief goedkope aanvallende middenvelder die slechts 18 jaar oud is.

Opstelling:
DM: Onana 86
RA: Mazraoui 77 of Dest 75
CV: Veltman 80 of Schuurs 76
CV: Blind 83
LA: Tagliafico 83 (1e seizoenshelft) / Wijndal 76 (2e seizoenshelft)
RVM: van de Beek 84
LVM: Martinez 80
CAM: Ziyech 86
RB: Neres 82
LB: Promes 83
CA: Tadic 83

In de restant van de competitie gaan we nog op zoek naar:

  • Een spits achter Tadic
  • Een goede, relatief goedkope doelman als vervanger van Onana. Adan (31 jaar, 81 alg van Atletico)

Mooie aankopen gedaan. Uitslagen ook goed. Succes