FIFA 20 Realistische carrière-topic

Van Crombrugge van Anderlecht wordt blijkbaar genoemd als vervanger van Onana. Hij is een zeer betrouwbare keeper die goed kan meevoetballen en over leiderscapaciteiten beschikt.

Mooie carrière met Ajax! Persoonlijk had ik het mooier gevonden als Ihattaren van PSV werd overgenomen om ze een hak te zetten, maar Verschaeren is ook een leuke aankoop. Ben je trouwens van plan om ZIyech na dit seizoen te verkopen zoals daadwerkelijk gebeurt?

Zelf ben ik inmiddels aanbeland in het tweede seizoen met Fulham en hebben we net de transferperiode achter de rug.

Vervolg seizoen 1
Na het binnenhalen van de Carabao Cup en onze eerste nederlaag in de competitie hebben we het seizoen relatief succesvol voort weten te zetten. Direct na de bekerwinst werden we door Chelsea op strafschoppen uit de FA Cup geknikkerd. In de Championship werd de eerste plaats behouden, ondanks dat Nottingham Forrest nog zeer dichtbij kwam. In de tweede seizoenshelft werden namelijk meer punten verspeeld dan eerst, maar nog steeds bijzonder weinig. Het resulteerde in de volgende eindstand:


Zo werd in het eerste seizoen zowel de competitie als de Carabao Cup gewonnen en kunnen we dus zeer tevreden zijn. Mitrovic eindigde met dertig doelpunten bovenaan de topscorerslijst. Cairney en Cavaleiro bemachtigde de derde en vierde plek in het assists klassement met respectievelijk twaalf en elf assists.

Enkele andere belangrijke gegevens:
Promovendus: Fulham, Nottingham, West Brom
Degradanten : Norwich, Sheffield, Bournemouth
Kampioen PL: Manchester City
FA Cup: Liverpool
Carabao Cup: Fulham
EL: Inter
CL: Barcelona

Transfers:
Zoals gezegd gaan we de Premier League en de (voorronde) Europa League in. Hierdoor wilde we de nodige aankopen doen en er zijn heel wat spelers vertrokken. Het aantal gedane transfers is hierdoor wat hoog waar ik zelf normaal niet zo van houdt, maar het was wel hard nodig.

Vertrokken spelers:
Einde huur:
Harry Arter: Speelde wel, maar maakte niet genoeg indruk om hem te willen behouden
Terence Kongolo: Kreeg weinig speeltijd en keert dus vanzelfsprekend niet terug
Harrison Reed: Was gezakt in de pikorde na de komst van David Turnbull en was verder niet goed genoeg
Anthony Knockaert: Was vaste basisspeler, maar van de drie aanvaller veruit de minste.

Aflopend contract:
Jordan Archer: Derde doelman en zou een talentvolle jeugdspeler in de weg staan.
Marlon Fossey: Met Nathaniel Clyne is er een ervaren back aangetrokken en Steven Sessegnon is een groter talent.
Neeskens Kebano: Kwam kwaliteit tekort en er was geen ploeg die hem wilde overnemen.

Verkocht/uitgeleend
Jeugdspeler Ian Peterson (linksback) is uitgeleend aan FC Twente
Timmy Abraham voor € 500.000,- verkocht aan VVV, had geen toekomst in Londen.
Jerome Opoku voor € 770.000,- verkocht aan Amiens, was uitgeleend en niet genoeg ontwikkeld
Cyrus Christie voor 2,1 miljoen pond verkocht aan Amiens, kende weliswaar een redelijk sterk seizoen, maar wordt niet goed genoeg geschat voor de Premier League.
Fabricio voor 2,9 miljoen pond verkocht aan KAA Gent, was vierde doelman na zijn uitleenbeurt en kon dus vertrekken.
Jean Michaël Seri voor 10,1 miljoen pond naar Tottenham, mocht vertrekken.
André-Franck Zambo Anguissa voor 15,5 miljoen pond naar Hoffenheim, mocht ook weg.
Alexander Mitrovic voor 27,5 miljoen pond naar AC Milan, de grootste verkoop. De spits was in mijn ogen onhoudbaar en Milan wilde hem graag hebben waardoor de transfer snel beklonken was.
Tevens zijn ook Sylvester Jasper (Bristol City), Maxime Le Marchand (Preston) en Alfie Mawson (Leicester City) vertrokken, zij werden allen betrokken in ruildeals.

Aangekocht:
Olivier Giroud van Chelsea transfervrij. Goedkope vervanger voor Mitrovic. Had bij Chelsea vier mensen voor hem en kan nu alsnog minuten maken in Londen.
Johnny Evans van Leicester City voor 3,2 miljoen pond + Mawson. Evans moet bij ons de leider van onze defensie worden nadat hij bij Leicester naar de bank was verwezen.
Ben Davies van Preston voor 4 miljoen pond + Le Marchand. Een upgrade ten opzichte van de andere linksbenige centrale verdedigers. Davies moet met Hector om een plaats achterin gaan strijden.
Jay Dasilva van Bristol City voor 4 miljoen pond + Jasper. Gekocht als back-up voor Joe Bryan op de linkerflank.
Eberechi Eze van QPR voor 10 miljoen pond. Degradeerde met zijn club, maar mag met ons de Premier League in.
Callum McGregor van Celtic voor 13 miljoen pond. Ik had in eerste instantie Lallana voor ogen als ideale versterking, maar dat zou met Cairney en Eze een te aanvallend middenveld worden. Hierom is McGregor aangekocht. Met zijn agressie en onderscheppingen tot nu toe een geweldige investering.
Jonathan Ikoné van Lille voor 25 miljoen pond. De topaankoop op aanraden van @Raindog. Twijfelde zelf eerst aan het realisme, maar twee jaar geleden maakte Seri en Anguissa een vergelijkbare overstap (subtop Ligue 1 naar middenmoot/degradatiekandidaat Premier League).

Selectie


Zoals te zien valt hebben we ook een aantal jeugdspelers in de selectie, hieraan zal ik de volgende keer meer aandacht besteden voordat het een enorm verhaal wordt :wink:

Start seizoen 2
In de Premier League zijn we niet geweldig gestart. In de eerste vier duels verloren we eenmaal en speelde drie keer gelijk. Hierdoor staan we voorlopig op plaats 13 met drie punten.
Voor de Europa League moesten we twee voorrondes overleven om ons te plaatsen voor het hoofdtoernooi. Via Aalborg (1-2, 0-0) en Astra (0-3, 1-1) lukte dit redelijk eenvoudig. Ook de poule bied perspectief daar we AS Roma, Royal Antwerp en Rosenborg treffen.
In de Carabao Cup moeten we als eerst onze titel verdedigen tegen het gedegradeerde Norwich.

Mocht iemand vragen of opmerkingen/tips hebben hoor ik het graag!

Na een hele tijd weer eens een update van mijn AC Milan carrière. Inmiddels aanbeland in seizoen 2027/2028 oftewel S9. Waar Milan in de vorige update de nieuwe absolute topclub werd, is dat nu een tijdperk geworden. Er zijn maar weinig ploegen die in de buurt van dit team komen. Er is zelfs een jaar geweest dat het volledige Europese elftal van het jaar gewoon mijn basiself was en Mbappé de gouden ballen pakt, haha. Kylian Mbappé is na de vorige update en het vertrek van Belotti de absolute steraankoop geworden, als statement.

De huidige basis ziet er als volgt uit:

De overige selectie bestaat uit:

  • GK - Marino (25/80)*
  • RA - Calabria (30/88)
  • RA - Birindelli (27/86)
  • CV - Kamara (27/90)
  • CV - Haubert Sitýa (24/90) (regen Thiago Silva, zwaar overpowered (tweebenig, 99 snelheid, 99 kracht, net binnen gehaald van Bayern))
  • LA - Wijndal (27/90)
  • CM - Bennacer (29/89)
  • CM - Paqueta (29/87)
  • CM - Gomes Ajú (20/87) (een regen van een Spaanse middenvelder, net transfervrij gehaald)
  • RB - Zaldivia (22/87) (regen Messi)
  • SP - Leao (28/92)

Zoals je kan zien niet een heel gebruikelijke opstelling. Dat heeft de volgende redenen: het team is zo sterk en de balans was zo goed (vier verdedigers, twee controleurs, twee vleugelspelers die veel meters maken), dat er meer uit te halen viel en in sommige wedstrijden kwam er aanvallend te weinig uit de klasse van de spelers. Daarom is besloten om rechtsback Calabria op te offeren en Chiesa á la Jesus Navas wat naar achter te halen. Niet als een rechtsback, maar als een hangende rechtsmid. Door de formatie kan alleskunner Domingues uitzakken naar rechts als dit nodig is en ook Dias kan kantelen naar de rechterkant wanneer nodig. Op links staat Zaracho verdedigend ook zijn mannetje, waardoor hij veel meters kan maken wanneer de ploeg algeheel kantelt. Daarbij komt tevens dat de ploeg veel in balbezit is en Chiesa daardoor niet de hele flank hoeft te bestrijken als een wingback, hoewel hij wel het loopvermogen heeft. Zijn kwaliteit is uiteraard aanvallend, maar hij heeft niet de korte dribbel zoals Almada. Dit is dan ook degene die in de ploeg is gekomen, hangend op rechts tussen Zaniolo en Mbappé in. Dit zorgt ervoor dat de aanval een stuk onvoorspelbaarder is geworden, met zijn korte dribbels en bewegelijkheid en ook dat Mbappé minder geforceerd voorin staat. Dit heeft geleid tot een explosie aan prestaties van Almada en meer dwingend aanvalsspel van de beste ploeg ter wereld. In topwedstrijden heb ik altijd nog Calabria achter de hand, om terug te schakelen naar een 4-2-3-1.

Noemenswaardig zijn nog even de ALG’s van de spelers. Donnarumma heeft de magische 99 gehaald en ook andere spelers (gaan) behalen 95-97 ALG. Zo is Tonali steeds completer geworden. In RL is hij de nieuwe Pirlo, maar met de gegroeide kwaliteiten kan hij ook prima als een lopende speler spelen. Verder is Zaniolo de grote ster, duikt overal tussen de linies op en levert veel. De laatste jaren heb ik de jeugdopleiding een boost gegeven. Had er niet heel veel vertrouwen in dat dit heel soepel ingericht is op FIFA en dat blijkt wel terecht. Heb daarom vrij veel spelers, waarin ik steeds doorselecteer. Zo blijven er een aantal haken op 23/24 jaar 78/79 ALG. Ook zitten er wel wat pareltjes tussen met 88-94 potentie. Allemaal Italiaans en een enkeling Nederlands of Braziliaans. Kan volgens mij inmiddels wel een basisteam maken met drie/vier families (nog steeds geen Maldini…).

Wat betreft de overige teams bind ik in de Serie A voornamelijk de strijd aan met Inter en Lazio Roma, dat een heel nieuwe topclub is geworden met leuke aankopen. Juventus en Napoli strijden daarachter. In de Champions League zijn vooral Barça en Real bezig om goede teams op te zetten. Atletico is een outsider en Bayern ook. De Engelse ploegen hebben best aardige selecties op papier, maar missen echte sterspelers die Europees het verschil maken (hoewel City nog wel speelt met Foden - Silva - Jesus - Sané, allen >90). In de eindfase van de CL maken zij dan ook weinig impact.

Op dit moment wenst Theo Hernandez te vertrekken. Twijfel nog of ik hem ga vervangen met een aankoop naast Wijndal of dat ik mijn formatie wat ga veranderen. Zo is Sitýa super snel, sterk en tweebenig, waardoor hij als een LCV beide plekken kan belopen met Zaracho daarvoor. Voor de toekomst wil ik kijken hoe ver jeugdspelers gaan komen. Momenteel gaan een aantal spelers wel goed, maar het is nog te kort dag om de echte selectie te benaderen, die is gewoon te goed. Daarnaast is de selectie nu een mooie mix van talent en ervaren spelers, maar een aantal jongens zal op den duur vervangen moeten worden. Ook zit ik er aan te denken om überhaupt wat te wijzigen in het team. Ik ben daarom benieuwd wat jullie zouden veranderen (geld is geen probleem, krijg per jaar 600-700 miljoen euro budget)!

Korte shortlist van interessante topspelers met nog enige jaren voor zich:

  • Ansu Fati - Olympique Lyon - LB - 24/88
  • Rodrygo - Real Madrid - LB - 26/91
  • Vinicius - Real Madrid - LB - 26/92
  • Valverde - Chelsea - CM - 28/90
  • Ihatarren - Real Sociedad - CAM - 25/88
  • Boadu - Bologna - SP - 26/88 (topscorer Serie A geworden)
  • Davies - Chelsea - LA - 26/88
  • Reinier - Lazio Roma - CAM/LB - 25/88
  • Camavinga - Borussia Dortmund - C(V)M - 24/87
  • Peano - FC Barcelona - SP - 23/86 (regen Aguero)
  • Bonnet - BMG - LB - 24/86 (regen Ribery)
  • Pellegri - Tottenham - SP - 26/85 (Italiaans)
  • Netabay - Torino - SP - 25/85 (regen Zlatan)
  • Ribeiro - Lille - LB - 21/83 (regen Ronaldo)
  • Felix - Atletico Madrid - CA - 27/93
  • De Jong - FC Barcelona - CM - 30/92 (al wil ik ooit weer een Barça-carrière)

Hoor graag jullie ideeën!

2 likes

Prachtig dat je na zo’n overpowered team te hebben gebouwd nog steeds plezier uit je carrière kan halen. Ik had ooit op FIFA 09 een team gebouwd waar iedereen een rating van 99 + een 95-rated Arda Turan, omdat ik destijds fan van hem was. Ik heb echter sindsdien nooit meer dan 6 seizoenen achter elkaar kunnen uitzitten. Dit jaar is het record 2 met Ajax.

1 like

@Imparator Toch jammer hè, ik ben ook nog niet verder geraakt dan halverwege seizoen 3… elke keer wanneer ik een seizoen uit speelt begint het te kriebelen om een nieuw team te bouwen, denk dat dit pas gaat veranderen wanneer carrière modus eens volledig op de schop gaat.

1 like

Ik hoop dat ook idd! Het zo uitgewerkt zien van een mooie lange carrière geeft mij ook zin om er weer een te starten! Ik dacht zelf aan Leverkusen, aangezien ze erg leuk voetbal spelen onder Bosz. Ze hebben ook leuke talenten met natuurlijk Havertz, Bailey, Tapsoba en Diaby.

Vind het op de een of andere manier vaak wel lastig om leuke/realistische transfers te bedenken voor een Bundesliga club. Vind dat toch in de Premier League wat makkelijker ofzo :sweat_smile:

Het belangrijkste onderdeel van een lange carriere is sowieso de clubkeuze.
Kies ik een Ajax is dat allemaal wel leuk in het begin,maar dan speel je kampioen en daar sta je weer,opnieuw een uitwedstrijd in Sparta waar het stadion er net hetzelfde uitziet als de helft van de Eredivisie.
Een jaar opnieuw kampioen spelen is een must maar verder ben je er vlug aan je plafond.
Een carriere starten met idd een Leverkusen of misschien eens een RB leipzig brengt weinig verwachtingen van het bestuur met zich mee en kan je langzaam een ploeg bouwen om dan eens Bayern van de troon te stoten.
Daar dan een minpunt is de afwezigheid van de Allianzarena wat me op 1 of andere manier tegenhoidt om daar te beginnen omdat je als doel kan hebben om daar ooit de touwtjes in handen te nemen.
Daarom voor Manchester United gekozen,weinig verwachtingen in eerste seizoen,op het winnen van de Europa league na,wat mogelijk is en het moet nket altikd direct Champions league zijn.
Het is ook een ploeg dat je wat transferwerk aan hebt,wat ook tof is.
En je kan een ploeg bouwen om dan binnen 3á4 jaar opnieuw eens kampioen te spelen,daarna werk je verder om de trofee met de grote oren te winnenSucces!:grinning:

United is ook een mooie club om op te bouwen ja! Alleen heb ik zelf al heel veel carrières gehad in de Premier League. Vandaar dat ik nu kies voor de Bundesliga of La Liga.

Mooie carrière, Begi! Is Chiesa trouwens niet geschikter om naar binnen te trekken, en Dominguez dan meer naar de zijkant te duwen? Sowieso wel een creatieve opstelling!

Wat mij altijd tegenhoudt om lang door te gaan op FIFA is dat de transfers van de AI zo onrealistisch of vaak gewoon zelfs dom zijn. Door mods heb ik dat er al deels uit, maar het blijft storend.

1 like

Thanks! Goed punt. Chiesa heeft in het begin ook vaak CA(M) gespeeld of als RB naar binnen komend. Dat was met name toen Zaniolo nog wat tegen viel (lees: te traag/slap was). Nu hij de grote man is, loopt hij ook veel ruimtes dicht. Op dit moment speel ik met Almada hangend op rechts, om meer korte dribbels rond Mbappé te krijgen. Chiesa heeft daardoor nog wel enige ruimte om met Almada te switchen wie naar binnen komt en wie naar buiten kan. Zaniolo is linksbenig en wijkt daardoor ook vaak naar links uit voor het schot. Na verloop van tijd merkte ik dat Chiesa beter speelde in de wat grotere ruimtes, vandaar de keuze. Milan heeft veelal de bal op de helft van de tegenstander, waardoor hij genoeg vrijheid krijgt. Dominguez komt dan inderdaad veel naar rechts! Dat vormt dan de basis achter de aanvallers, laat maar zeggen. Op deze manier kan ik een wat dwingender aanvalsspel spelen.

Die transfers zijn inderdaad soms tenenkrommend. Als je eenmaal wat meerdere jaren in je carrière zit, wordt het soms ook wel wat beter en er ontstaan nieuwe topploegen. Zo is Lazio Roma nu best een leuke ploeg en AS Roma heeft ook een goede tijd gekend. Inter heeft tot nu toe ook nog niet heel gekke transfers gedaan. Juventus daarentegen trekt van alles en iedereen aan.

1 like

Naast bovenstaande carrière met AC Milan ben ik een carrière met Sevilla FC gestart! Hierbij een update van de eerste transferperiode. Deze stond vooral in teken van het verkleinen van de selectie. Sevilla heeft namelijk 44 spelers op papier, waarvan er dertien verhuurd zijn. Ik ben de carrière gestart als Marcelo Gallardo, de 44-jarige Argentijn wie tot voor kort nog gelinkt werd aan FC Barcelona. Hij is momenteel de manager van River Plate in Argentinië en wordt gezien als een veelbelovende trainer, met een goede stijl van spelen. In mijn ogen perfect voor een nieuw project in Sevilla, dat nodig is, gezien de selectie en prestaties de afgelopen tijd minder zijn geworden. Inmiddels is ook technisch directeur Monchi weer op z’n oude plek.

Qua verkopen zijn vooral een aantal onbekenden en jeugdspelers zonder hoge potentie van de hand gedaan, 44 spelers is echt te veel. Ook is Nolito vertrokken. De 32-jarige oud-speler van Manchester City is een vleugelspeler, met nog maar een ‘snelheid’ van 68. Je komt er geen man mee voorbij en op ‘tien’ kwam hij kwaliteit te kort.

Qua aankopen springt de terugkeer van Ivan Rakitic van FC Barcelona in het oog. Voor 36 miljoen euro is de oud-middenvelder teruggekeerd. Wordt waardeloos behandeld in Barcelona en kan op deze manier zijn laatste jaren nog glans geven bij een club die hij lief heeft. Daarnaast is Fran Mérida voor 3.5 miljoen euro aangetrokken. De voormalig-Arsenal middenvelder is een goede spelverdeler. Van de verhuurde spelers zijn Aleix Vidal teruggekeerd als rechtsback, Roque Mesa als CVM en Ggagnon als LCV. Zij kunnen prima mee in de selectie en hen haal ik terug in plaats van aankopen te doen.

De basis ziet er als volgt uit:


Het tweede team ziet er als volgt uit:

Er is voorlopig gekozen voor een 4-3-1-2 formatie, hetgeen Gallardo bij River Plate ook speelt. Past prima bij de huidige selectie. Sevilla heeft namelijk weinig echt snelle spelers. Hierdoor kunnen de snelle backs veel naar voren, mede omdat de as sterk bezet is. In de aanval is er dan ruimte voor een ‘vleugelspeler’ naast een spits, met daarachter stylist Franco Vázquez. Hij kan zijn gang gaan in een vrije rol. Hij is defensief niet sterk, wat nu niet benodigd is doordat er drie middenvelders achter staan. Zijn steekpasses zijn erg goed, wat lekker werkt met de bewegelijke aanvallers. Koundé wisselt speeltijd af met Sergio Gómez. Hij kan gezien worden als een nieuwe Varane (aanrader). In de selectie zit verder ook nog Suso, gehuurd van AC Milan. Momenteel geef ik eerst de voorkeur aan eigen spelers. Luuk de Jong en Fernando mogen vertrekken, echter heeft geen enkele club zich gemeld. De beide spelers moeten geld in de kas brengen.

Op deze manier is de selectie wat beter gestructureerd en krijgen eerst de huidige spelers een kans, voordat er aankopen gedaan worden. Met oog op de toekomst zijn deze wel nodig. Zo zijn zowel Jesús Navas en Aleix Vidal geen echte rechtsbacks, daarnaast zijn een aantal spelers >30 jaar oud en zijn er spelers gehuurd zoals Suso en Reguilón. In S2 komen nog tien spelers terug uit verhuur. Het doorselecteren gaat daarom nog wel een tijd duren.

Tips of opmerkingen?

2 likes

Moeilijke en ongebalanceerde selectie om iets van te maken, maar je slaagt er toch weer in. Originele keuze om een een ruit te gaan spelen, had ik zelf nog niet aan gedacht omdat er op papier toch voldoende buitenspelers zijn, en ook Munir daar kan spelen. Iemand als Ocampos kan met zijn lengte, kracht, sprongkracht en kopspel eigenlijk ook perfect in de spits.

Hoe doet Jordan het als meest defensieve middenvelder?

Jij speelt toch ook op pc hé? Heb je van al je spelers een face gevonden? PM me als je er nog zoekt!

2 likes

Thanks! Was even denken wat te doen. Het is niet helemaal exact een ruit, doordat de drie middenvelders iets ‘vlakker’ staan, maar het principe van de vrije man komt er wel soortgelijk uit. Munir en Ocampos vullen het inderdaad prima in op deze manier. Het zijn beiden niet echte buitenspelers, maar ook niet echte spitsen. Op deze manier hebben ze veel ruimte om hun ding te doen. Met name Munir profiteert hier veel van. Jordan als meest defensieve middenvelder werkt uitstekend! Sowieso wel een fijne speler. Hij positioneert goed en heeft een goede pass. Mocht ik er voor kiezen om bijvoorbeeld een echt fysieke CVM te kopen, dan kan hij ook prima als lopende middenvelder spelen.

Speel PS4! Las in een aantal comments dat Sevilla niet super veel faces had, maar tot nu toe lijkt het mij wel mee te vallen.

1 like

Lees ik er overheen, waar is de Jong gebleven? Past totaal niet in je plannen? Heb Sevilla even geanalyseerd, opmerkelijk dat zoveel jonge talenten een Pot. hebben onder de 80. Als ze Engels waren dan hadden ze vast 80+. Persoonlijk heb ik veel meer met Betis, ben wel benieuwd wat je van dit traject weet te maken. Leuk dat je voor de Argentijnse coach bent gegaan. Succes!

Past niet in mijn plannen en ik wil hem überhaupt niet in mijn team, haha.

Inderdaad weinig potentie! Enkel Koundé is een echt talent. Ook wel een focuspunt als ik ga investeren.

2 likes

Erg mooi gedaan! Heb zelf Sevilla ook wel eens overwogen voor een carrière, maar zag het niet helemaal zitten in de selectie. Als ik zo zie hoe je vorm hebt gegeven aan de selectie/opstelling bewijs je dat het wel kan. Ben benieuwd hoe je verder gaat doorselecteren.

1 like

Schalke’04

Seizoen 3
Drie keer is scheepsrecht

Na het behalen van de DFB-pokal in het tweede seizoen was dit jaar het doel om het kampioenschap binnen te slepen. Vorig seizoen ging deze nog naar aartsrivaal Borussia Dortmund dat een veel beter doelsaldo had. De Supercup van Duitsland werd wel in ons voordeel afgesloten. Door doelpunten van Mateta en Bentaleb werd Dortmund verslagen. De strijd om het kampioenschap ging lange tijd tussen vier ploegen ; Leipzig, Dortmund, Leverkusen en Schalke. Halverwege het seizoen gingen we samen met Leverkusen aan kop. In de winterstop haalde ik Kaan Ayhan terug naar Gelsenkirchen. Hij zou in korte tijd uitgroeien tot een vaste waarde van de club. Vagnoman ging in het tweede gedeelte van het seizoen de concurrentie met Gosens in zijn voordeel afsluiten. Het tweede deel van het seizoen was ijzersterk, zo kwamen we in drie duels terug van een flinke achterstand (Bremen 0-2, 3-2 winst, Dortmund 0-1,-1-2 naar 4-2 winst en Leverkusen van 0-2 naar 3-3 gelijkspel.) Uit eindelijk zou de thuiswedstrijd tegen Frankfurt (5-1), de kampioenswedstrijd zijn.

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto, deze opa van 35 kwam er daarna pas achter dat ik screenshots kon maken en kon uploaden via xbox.

In de beker konden we de titel niet verdedigen, in de halve finale werd verloren van RB Leipzig na verlenging. Leipzig verloor de finale van Bayer Leverkusen.

De Champions League was een groot succes. We geraakte tot de halve finale. In de groep eindigde we eerste boven Napoli, Valencia en Dinamo Kiev. Via Olympique Lyon (3-0,2-0) en nogmaals Valencia (5-1,1-2) werd de halve finale bereikt. Daar was Manchester United te sterk (1-1,0-1).

De terugkeer van Neuer was een zeer sterke zet gebleken. De aanvoerder had een groot aandeel in de titel samen met het sterke duo Nastasic/Kabak voor hem. Nastasic zal na het seizoen vertrekken naar Manchester United. Raman die in de voorgaande twee seizoenen de clubtopscorer was kende een minder seizoen. Daarentegen was Amine Harit de grote man. Met maar liefst 22 competitie doelpunten en 8 in de Champions League was hij erg trefzeker. Verder verzorgde hij 29 assists. Mateta was ondanks de nodige blessures ook enorm belangrijk. Verder viel de scoringsdrift van de jonge Turkse aanvaller Kutucu (19 doelpunten) op.

Hier onder het team voor Seizoen 4.

Hlozek binnen gehaald omdat ik niet echt tevreden ben over Maina en Matondo op de rechterflank. Haraslin had ik eerder in Januari al laten gaan. Op het middenveld vertrekt Bentaleb naar Sevilla en haalde ik Eggestein op bij het gedegradeerde Werder Bremen. Sané vertrok en daarvoor kwam dus al Ayhan. Nastasic liet Schalke na zes seizoenen ook achter zich. We zullen nog een extra verdediger toevoegen aan de selectie. Er is nog niemand gekomen voor Harit en Mateta, waarschijnlijk zullen zij ook in het aankomende seizoen actief zijn in de Bundesliga voor Schalke’04.

2 likes

Mooi verhaal! En ook goede aankopen, vooral Neuer is een leuke! Ikzelf ben zojuist ook met Schalke begonnen. Ben benieuwd of ik ook in seizoen 3 al kampioen kan worden.

1 like

Bayern is een puinhoop. Alaba, Lewandowski, Muller, Goreztka, Gnabry en Coman, allen weg. Leverkusen is enorm sterk en Dortmund ook. Heb gericht aankopen gedaan door de seizoenen heen. Eerst de backs en een aanvaller. Middenveld is met Harit, McKennie en Bentaleb al prima om mee te starten.

Neuer is na Meyer, Geis en Ayhan de vierde speler die eerder al eens speelde bij Schalke. Wie weet komen Kehrer en Draxler nog eens terug.

Ziet er mooi uit @Spoon0612! Wat staat er nu bij Bayern in de basis?! 9e is wel echt heel erg slecht, gelukkig dat Dortmund en Bayer Leverkusen dan wel voor een beetje uitdaging zorgen.