LAFC // Januari 2020 (Seizoen 1)
Het Engelse Accrington Stanley FC is zijn licentie in de Engelse EFL League One verloren en heeft deze afgestaan aan een nieuwe Londense club. Het in 2019 opgerichte London Acton FC neemt de plek in de EFL League One over. De club in handen van Amerikaanse handen, wil met een team waarvan de gemiddelde leeftijd onder de 20 jaar blijft doorstromen naar de Premier League.
Voor deze nieuwe carrière heb ik het Amerikaanse Los Angeles FC omgeturnd tot London Acton FC, gevestigd in de Londense wijk Acton. In het team heb ik spelers toegevoegd met een leeftijd van 16 of 17, waarvan de potentie niet veel hoger ligt als 80.
In de komende seizoen wil ik vrijwel geen aankopen doen, alleen als dit één van de doelstellingen is en het team alleen versterken met eigen jeugd.
Transferperiode // Winter 2019
Doelstelling voor dit seizoen was het aantrekken van een cruciale middenvelder of aanvaller. Om deze doelstelling te halen heb ik Mohamed Ihattaren (17 jaar) overgenomen van PSV voor €14.500.000,-.
Omdat ook de rechtsback positie nog een versterking nodig had, omdat er eigenlijk geen echte rechtsback in mijn samengestelde selectie zit heb ik Ki-Jana Hoever (18 jaar) voor een half seizoen gehuurd van Liverpool en hoop ik in de komende maanden iemand te scouten.
Selectie LAFC //
Doelmannen //
1 // Jakub Markovic
18 jaar (Slavia Prague) - ALG van 67 naar 69
12 // Josh Griffiths
18 jaar (West Brom) - ALG van 55 naar 58
Verdedigers //
2 // Björn Hardley
17 jaar (Manchester United) - ALG van 61 naar 66
18 // Reece Devine
18 jaar (Manchester United) - ALG van 60 naar 62
21 // Christian Marques
17 jaar (Wolverhampthon) - ALG van 59 naar 63
3 // Teden Mengi
17 jaar (Manchester United) - ALG van 65 naar 67
4 // Andi Janjeva
17 jaar (Watford) - ALG van 59 naar 62
5 // Nohan Kenneh
17 jaar (Leeds United) - ALG van 55 naar 58
25 // Ki-Jana Hoever
18 jaar (Liverpool, gehuurd) - ALG 65
Middenvelders //
8 // Scott Robertson
18 jaar (Celtic) - ALG van 61 naar 63
7 // Giovanni Reyna
17 jaar (Borussia Dortmund) ALG van 66 naar 70
6 // Yunus Musah
17 jaar (Valencia CF) - ALG van 63 naar 64
22 // Miguel Azeez
17 jaar (Arsenal) - ALG van 59 naar 61
20 // Joe White
17 jaar (Newcastle United) - ALG van 58 naar 63
24 // Mohamed Ihattaren
17 jaar (PSV) - ALG 77
10 // Connor Smith
17 jaar (Hearts) - ALG van 61 naar 63
16 // Elliot Anderson
17 jaar (Newcastle United) - ALG van 57 naar 59
15 // Stuart McKinstry
17 jaar (Leeds United) - ALG van 56 naar 58
Aanvallers //
23 // Lance Hall
17 jaar (Eigen jeugd) - ALG van 65 naar 69
14 // Armstrong Oko-Flex
17 jaar (Celtic) - ALG van 60 naar 63
11 // Harvey Elliott
16 jaar (Liverpool) - ALG van 64 naar 67
17 // Cameron Harper
18 jaar (Celtic) - ALG van 59 naar 62
13 // Connor Stanley
18 jaar (Manchester United) - ALG van 58 naar 60
9 // Ricky-Jade Jones
17 jaar (Peterborough) - ALG van 59 naar 67
19 // Kion Etete
18 jaar (Tottenham Hotspur) - ALG van 54 naar 56
Opstelling van LAFC // 4-2-3-1
DM // Markovic
LA // Hardley
CV // Mengi ©
CV // Marques
RA // Hoever
CVM // Musah
CVM // Robertson
CAM // Ihattaren
LB // Reyna
SP // Jones
RB // Elliott
Het seizoen tot nu toe…
EFL League One
De doelstelling voor dit seizoen was eindig in de middenmoot, maar we doen het boven verwachting goed. We staan na 28 wedstrijden op de derde plek met alleen Portsmouth en Sunderland nog voor ons. We hebben 58 punten (Winst 18, Gelijk 4, Verloren 6). Sunderland heeft 67 punten en Portsmouth 59 punten, directe promotie is dus mogelijk.
Met Bury, Tranmore Rovers, AFC Wimbeldon en Gillingham gaat het minder. Zij staan op de plekken voor degradatie. Ricky-Jade Jones is in de competitie aardig bezig en staat bovenaan de topscoreslijst met 22 doelpunten.
Carabao Cup
In de Carabao Cup zijn we in de tweede ronde uitgeschakeld. Nadat we de eerste ronde overleefde met een 3-2 overwinning op Shrewsbury, werden we in de tweede ronde met 1-3 uitgeschakeld door Charlton Athletic. In de halve finale strijden Liverpool, Crystal Palace, Everton en Watford nog om de cup.
Leasing trofee
In de
Leasing.com troffee zijn we hard op weg naar de eerste prijs in de geschiedenis. Na het uitschalen van
Tranmore Rovers (0-3),
Exeter City (2-0),
Swindon Town FC (0-3) en
Fleetwood (3-1) volgt in de halve finale
Salford. De overige halve finalisten zijn
Wycombe en
Newport.
FA Cup
In de FA Cup hebben we gezorgd voor een enorme stunt. We stroomde in in de tweede ronde met een wedstrijd tegen Peterborough (0-1). In de derde ronde moesten we naar Anfield waar het in 2-2 eindigde, dit betekende een return. Hier zorgde Ricky-Jade Jones met twee treffers voor de eindstand en de uitschakeling van Liverpool. In de volgende ronde wacht Norwich City.
Hebben jullie tips, vragen of opmerkingen. Laat ze hieronder achter!