FIFA 20 Realistische carrière-topic

Hamburger SV: seizoen 1

Nadat Hamburger SV voor het tweede seizoen op rij niet wist terug te keren naar de Bundesliga, werd er maar weer eens een trainer uitgegooid in het Noord-Duitse trainerskerkhof. De nieuwe trainer was een opvallende; Mark van Bommel. Hij krijgt de zware taak HSV weer terug te laten keren op het hoogste niveau.

Selectie
Nadat ook het tweede seizoen in de 2. Bundesliga in een fiasco eindigde, namen Jairo, Moritz, Beyer, Fein, Schaub, Harnik, Pohjanpalo en Letschert afscheid van HSV. Daardoor volgde onderstaande basisopstelling:

Pollersbeck; Vagnoman, Ewerton, Van Drongelen, Leibold; Kinsombi, Dudziak, Hunt; Jatta, Hinterseer, Kittel

2. Bundesliga
In de competitie begon van Van Bommel matig. Vooral buiten Hamburg liep het niet. In het eigen Volksparkstadion was HSV daarentegen oppermachtig; op de duels tegen Hannover (1-1) en Osnabrück (0-0) na werd thuis alles gewonnen. Uit was dat echter allesbehalve het geval en mede daardoor verspeelde HSV in de slotfase van het seizoen de tweede plek, waardoor het promotie moest afdwingen via de play-offs.

De oppermachtige kampioen Düsseldorf en nummer twee Hannover namen de twee Bundesligaplekken van Freiburg en Bielefeld over, terwijl HSV Union Berlin trof in de play-offs. Daarin kwamen de Hamburgers nauwelijks in de problemen; in Berlijn werd het 1-3, in Hamburg 3-0. Daardoor ist der Dino zürück!

DFB-Pokal:
In de eerste ronde werd Holstein Kiel (1-1) na strafschoppen verslagen, waarna knap werd gewonnen bij FC Augsburg (3-4). Vervolgens ging Leverkusen er in Hamburg af (3-1) en wonnen we na pingels van Darmstadt (1-1). In de halve finale wonnen we onverdiend van Wolfsburg (1-0), waarna we in de finale Leipzig na strafschoppen opzij wisten te zetten. Daardoor gaat HSV volgend jaar ook Europa in.

Hij begint inderdaad wel wat beter te spelen de laatste wedstrijden. ik geef hem misschien nog wel een kans

SC Heerenveen - start 2019-'20
Ik ben kort geleden gestart met een CM met de Super Friezen. Hier ga ik proberen om zo veel mogelijk spelers vanuit kleinere clubs uit de Eredivisie, Scandinavië en het Oosten van Europa te halen.

Transfers:

• Nemanja Mitrovic (CV); 26 jaar - 68 alg (Slovenië). Transfervrij op kunnen pikken als nieuwe basiskracht.
  • Shaquille Pinas (CV); 21 jaar - 66 alg (Nederland). Overgenomen van ADO voor €925k wegens het vertrek van Hoegh.
  • Hoegh (CV); Verkocht aan Kasimpasa voor €600k. Had contract voor 1 jaar en naar verwachting zou deze niet verlengd worden, waardoor dit een mooie “bonus” is om in de clubkas te ontvangen.

Voorbereiding
In de voorbereiding hebben we in de drie wedstrijden slechts 1 punt weten te behalen. Hierdoor heb ik besloten alsnog geen impulsaankopen te doen, aangezien de ploeg prima kwaliteiten heeft, enkel de speelwijze dient nog eigen te worden. Er werd verloren van ES Troyes en Malaga CF. Tegen Dynamo Dresden werd gelijk gespeeld.

Eredivisie
Na 6 wedstrijden staan we er prima voor. Er zijn slechts 2 wedstrijden verloren tegen Feyenoord (thuis) en Ajax (uit, 2-1 met 10 man in 92e minuut). We hebben de meeste goals (17 uit 6), alleen wel 10 tegendoelpunten.

Stand na 6 wedstrijden:

1. PSV 6-16
  2. Ajax 5-15
  3. Feyenoord 6-15
  4. FC Utrecht 6-14
    5.Heerenveen 6-12

Uitgerekend Joey Veerman scoort er op los. Ee controlerende middenvelder wist al 7x te scoren in 6 wedstrijden.

XI sc Heerenveen (4-3-3)
DM: Hahn 71
RA: van Rhijn 69
RCV: Mitrović 68
LCV: Botman 70
LA: Floranus 67
CVM: Faik 70 (Captain)
RAM: Halilović 73
LAM: Veerman 72
RB: van Bergen 73
SP: Odgaard
LB: Ejuke 74

Fulham september 2021 (begin seizoen 3)

Nadat wij ons afgelopen seizoen makkelijk wisten te handhaven (tiende) en opnieuw de Carabao Cup werd gewonnen, mochten we ons opmaken voor nog een seizoen Premier League en Europa League voetbal. Dit laatste is ondertussen een zekerheid nu de voorrondes tegen Austria Wien en SK Brann eenvoudig werden overleeft. Wij zijn nu in een poule ingedeeld met FC Porto, Royal Antwerp (net als vorig seizoen) en Lech Pozán. Een tweede plaats moet dus goed mogelijk zijn.

Nu even een korte update over het verlopen van de transferperiode en de opstelling waarmee we denken komend seizoen onze prestaties te kunnen evenaren.

Allereerst zijn er een groot aantal spelers verhuurd. Het betreft voornamelijk jeugdspelers die ergens anders ervaring op mogen doen. Tevens is ook Jonny Evans verhuurt aan het gedegradeerde Watford. De ervaren Noord-Ier kwam door een aankoop minder in de plannen voor, maar wees clubs die hem definitief wilde overnemen af. Een uitleenperiode is hierdoor de beste optie gebleken.
Spelers die wel definitief vertrokken waren doordat ze geen toekomst meer hadden zijn Stefan Johansen (Independiente) en Aboubakar Kamara (Newcastle United).

Voor de transferperiode begon hadden we drie posities die we wilden versterken. In elke linie moest er een topspeler bij. Met Chris Smalling (Manchester United), Will Hughes (Watford) en Mario Balotelli (Brescia) werden deze spelers binnengehaald. Smalling verpieterde op de bank in Manchester, Hughes was gedegradeerd met Watford en Balotelli krijgt een nieuwe kans in Engeland onder een trainer die in hem gelooft.

Bij deze transfers bleef het echter niet. Ben Davies diende een transferverzoek in vanwege te weinig speeltijd en zo trok de centrum verdediger na één seizoen bij Fulham naar Torino. Doordat nu zowel Evans als Davies vertrokken waren, moest er doorgeschakeld worden. Hierdoor is Ben Godfrey overgenomen. De 23-jarige Engelsman werd opgehaald bij FC Utrecht, die hem vorig jaar gekocht hadden van Norwich City (super realistisch natuurlijk). Godfrey moet de strijd aangaan voor een basisplek en lijkt voor de toekomst een zekerheidje.

Op Deadline Day zag Godfrey ook nog een oud ploeggenoot naar Fulham komen. Emiliano Buendia werd namelijk direct overgenomen van Norwich, wat er na de degradatie niet in gelaagd was terug te promoveren. De komst van de rechtermiddenvelder was niet zonder reden. Enkele uren eerder had Manchester United zich gemeld voor Jonathan Ikoné. De ploeg bood een bedrag van rond de veertig miljoen wat ik besloot te counteren met zeventig miljoen. Tot mijn verbazing werd dit direct geaccepteerd. Doordat er een basisplaats lonkt voor Ikoné en hij naar Fulham kwam als tussenstap leek het mij ook niet meer realistisch wanneer ik hem niet zou verkopen voor dat bedrag.

Na de transferperiode hebben we de volgende selectie en basiself:

Door het drukke programma verwacht ik de meeste spelers voldoende speeltijd te kunnen geven. Helaas stonden enkele spelers op de lijst om nog uitgeleend te worden, maar melde geen enkele club zich. Als het aan het bestuur ligt halen we met dit elftal Europees voetbal via de competitie en de halve finale van de Europa League… Mijn eigen doel is voornamelijk het afgelopen seizoen te evenaren en mogelijk in Europa met een wat gunstigere loting verder te komen.

Mocht iemand tips of opmerkingen hebben, hoor ik het graag.

1 like

LAFC // Januari 2020 (Seizoen 1)

Het Engelse Accrington Stanley FC is zijn licentie in de Engelse EFL League One verloren en heeft deze afgestaan aan een nieuwe Londense club. Het in 2019 opgerichte London Acton FC neemt de plek in de EFL League One over. De club in handen van Amerikaanse handen, wil met een team waarvan de gemiddelde leeftijd onder de 20 jaar blijft doorstromen naar de Premier League.
Voor deze nieuwe carrière heb ik het Amerikaanse Los Angeles FC omgeturnd tot London Acton FC, gevestigd in de Londense wijk Acton. In het team heb ik spelers toegevoegd met een leeftijd van 16 of 17, waarvan de potentie niet veel hoger ligt als 80.
In de komende seizoen wil ik vrijwel geen aankopen doen, alleen als dit één van de doelstellingen is en het team alleen versterken met eigen jeugd.

Transferperiode // Winter 2019

Doelstelling voor dit seizoen was het aantrekken van een cruciale middenvelder of aanvaller. Om deze doelstelling te halen heb ik Mohamed Ihattaren (17 jaar) overgenomen van PSV voor €14.500.000,-.
Omdat ook de rechtsback positie nog een versterking nodig had, omdat er eigenlijk geen echte rechtsback in mijn samengestelde selectie zit heb ik Ki-Jana Hoever (18 jaar) voor een half seizoen gehuurd van Liverpool en hoop ik in de komende maanden iemand te scouten.

Selectie LAFC //

Doelmannen //
1 // Jakub Markovic :czech_republic: 18 jaar (Slavia Prague) - ALG van 67 naar 69
12 // Josh Griffiths :uk: 18 jaar (West Brom) - ALG van 55 naar 58

Verdedigers //
2 // Björn Hardley :netherlands: 17 jaar (Manchester United) - ALG van 61 naar 66
18 // Reece Devine :uk: 18 jaar (Manchester United) - ALG van 60 naar 62
21 // Christian Marques :switzerland: 17 jaar (Wolverhampthon) - ALG van 59 naar 63
3 // Teden Mengi :uk: 17 jaar (Manchester United) - ALG van 65 naar 67
4 // Andi Janjeva :uk: 17 jaar (Watford) - ALG van 59 naar 62
5 // Nohan Kenneh :uk: 17 jaar (Leeds United) - ALG van 55 naar 58
25 // Ki-Jana Hoever :netherlands: 18 jaar (Liverpool, gehuurd) - ALG 65

Middenvelders //
8 // Scott Robertson :uk: 18 jaar (Celtic) - ALG van 61 naar 63
7 // Giovanni Reyna :us: 17 jaar (Borussia Dortmund) ALG van 66 naar 70
6 // Yunus Musah :uk: 17 jaar (Valencia CF) - ALG van 63 naar 64
22 // Miguel Azeez :uk: 17 jaar (Arsenal) - ALG van 59 naar 61
20 // Joe White :uk: 17 jaar (Newcastle United) - ALG van 58 naar 63
24 // Mohamed Ihattaren :netherlands: 17 jaar (PSV) - ALG 77
10 // Connor Smith :uk: 17 jaar (Hearts) - ALG van 61 naar 63
16 // Elliot Anderson :uk: 17 jaar (Newcastle United) - ALG van 57 naar 59
15 // Stuart McKinstry :uk: 17 jaar (Leeds United) - ALG van 56 naar 58

Aanvallers //
23 // Lance Hall :uk: 17 jaar (Eigen jeugd) - ALG van 65 naar 69
14 // Armstrong Oko-Flex :ireland: 17 jaar (Celtic) - ALG van 60 naar 63
11 // Harvey Elliott :uk: 16 jaar (Liverpool) - ALG van 64 naar 67
17 // Cameron Harper :us: 18 jaar (Celtic) - ALG van 59 naar 62
13 // Connor Stanley :uk: 18 jaar (Manchester United) - ALG van 58 naar 60
9 // Ricky-Jade Jones :uk: 17 jaar (Peterborough) - ALG van 59 naar 67
19 // Kion Etete :uk: 18 jaar (Tottenham Hotspur) - ALG van 54 naar 56

Opstelling van LAFC // 4-2-3-1
DM // Markovic
LA // Hardley
CV // Mengi ©
CV // Marques
RA // Hoever
CVM // Musah
CVM // Robertson
CAM // Ihattaren
LB // Reyna
SP // Jones
RB // Elliott

Het seizoen tot nu toe…

EFL League One

De doelstelling voor dit seizoen was eindig in de middenmoot, maar we doen het boven verwachting goed. We staan na 28 wedstrijden op de derde plek met alleen Portsmouth en Sunderland nog voor ons. We hebben 58 punten (Winst 18, Gelijk 4, Verloren 6). Sunderland heeft 67 punten en Portsmouth 59 punten, directe promotie is dus mogelijk.
Met Bury, Tranmore Rovers, AFC Wimbeldon en Gillingham gaat het minder. Zij staan op de plekken voor degradatie. Ricky-Jade Jones is in de competitie aardig bezig en staat bovenaan de topscoreslijst met 22 doelpunten.

Carabao Cup

In de Carabao Cup zijn we in de tweede ronde uitgeschakeld. Nadat we de eerste ronde overleefde met een 3-2 overwinning op Shrewsbury, werden we in de tweede ronde met 1-3 uitgeschakeld door Charlton Athletic. In de halve finale strijden Liverpool, Crystal Palace, Everton en Watford nog om de cup.

Leasing trofee

In de Leasing.com troffee zijn we hard op weg naar de eerste prijs in de geschiedenis. Na het uitschalen van Tranmore Rovers (0-3), Exeter City (2-0), Swindon Town FC (0-3) en Fleetwood (3-1) volgt in de halve finale Salford. De overige halve finalisten zijn Wycombe en Newport.

FA Cup

In de FA Cup hebben we gezorgd voor een enorme stunt. We stroomde in in de tweede ronde met een wedstrijd tegen Peterborough (0-1). In de derde ronde moesten we naar Anfield waar het in 2-2 eindigde, dit betekende een return. Hier zorgde Ricky-Jade Jones met twee treffers voor de eindstand en de uitschakeling van Liverpool. In de volgende ronde wacht Norwich City.

Hebben jullie tips, vragen of opmerkingen. Laat ze hieronder achter! :point_down:t3:

Tof idee, ook leuk uitgevoerd. Echt realistisch is het echter niet, zeker niet na de aankoop van Ihattaren. Dat is echter helemaal niet erg, maar ik verwijs je dan wel door naar het ‘normale’ carrière-topic. Ik kijk wel al uit naar je volgende update daar!

Hallo, ik ben benieuwd wat jullie van mijn carrière met Everton vinden, ik heb het geprobeerd realistisch te houden. Ik speel in een 5-2-1-2 formatie om zo een soort Wolverhampton, Sheffield style te proberen.
Vinden jullie deze keuzes realistisch? Zit nu halverwege seizoen 2.

DM: Pickford (Speelde er al)
RVV: Maitland-Niles (Acht ik niet goed genoeg voor Arsenal maar voor Everton een leuke speler)
RCV: Holgate (Speelde er al)
CV: Stones (Kreeg een goed bod voor Mina en Stones is op een zijspoor beland bij City, Everton is tevens zijn oude club)
LCV: Djené (Gehaald van Getafe en al 28/29 jaar. Ook niet de grootste, maar in een 3 mans verdediging erg goed. Ik zie hem niet naar een topclub gaan maar Everton zou een prima club zijn)
LVV: Gaya (Een bod van bijna 80 miljoen voor Digne viel niet te weigeren na het eerste seizoen. Vind dit zelf de meest onrealistische maar na 1,5 jaar zat Gaya nog steeds bij Valencia en die hebben wat geldproblemen in real life, vandaar hem toch gehaald)
RCM: Doucoure (Overgekomen van Watford, lijkt me een stapje hoger voor hem)
LCM: Andre Gomes (Speelde er al)
CAM: Zaha (Speelt met de instructie naar flank zodat hij achter de spitsen en op de vleugels kan duiken met zijn snelheid. Lijkt me voor hem een stap hoger van Crystal Palace en wordt ook steeds ouder dus topclubs wordt hem dan niet meer zo snel)
SP: Richarlison (Speelde er al)
SP: Inaki Williams (Na een superseizoen van Calvert Lewin is hij voor rond de 85 miljoen verkocht aan United, viel niet te weigeren. Past goed in het systeem en met zijn fysiek kan hij prima in de Premier League, doet me een beetje denken aan Adama. In het echt heeft hij wel beloofd om altijd voor Bilbao te spelen, dat maakt deze transfer wellicht een klein beetje onrealistisch)

Wissels: Lossl, Kenny, Mckenna (gehaald van Aberdeen), Delph, Iwobi, Bernard, Kean

Acht de aankopen niet echt realistisch. Maitland Niles doet het anders behoorlijk goed bij Arsenal, Stones is steeds geblesseerd maar staat boven Otamendi. Inaki Williams zal Bilbao niet verlaten en zeker niet voor Everton, sloeg eerder de interesse van Barca af.

Probeer je Bernard ook als cam, aangezien hij dat voorheen was bij Shaktar.

Mwah, Maitland-Niles staat ook in de belangstelling van Wolverhampton en Newcastle maar snap het wel. Stones krijgt het in real life ook lastig met Aké erbij en ze zijn bezig met Koulibaly. Ja Bernard komt op CAM, meestal rond de 70e minuut voor Zaha aangezien hij niet de beste stamina heeft

Zit te denken om een Carriere met Newcastle te beginnen. Wil Nkunku van Leipzig halen. Camavinga ook erg interresant, is dit realistisch? Laatste jaren wel vaker voor gekomen dat grote talenten naar Premier League subtop/rechterrijtje gaan

Nee, totaal niet. Camavinga is echt een talent van de buitencategorie. Die zal kiezen voor een topclub dan wel een stabielere omgeving dan Newcastle United.

Ja dacht ik ook wel eigenlijk. Dan Nkunku maar en verder kijken

Denk dat die ook al vrij hoog gegrepen is. Zeker in het begin van je CM. Ben zelf namelijk ook met Newcastle begonnen. Probeer spelers aan te trekken tot max 84 pot en in eerste instantie tussen de 77-82 ALG. Het is nu nog niet aantrekkelijk om naar Noord Engeland te komen, wellicht als er successen worden geboekt.

Ik wil een graag een Carrière. Starten. In Engeland. Gister was ik gestart met Fulhem. Maar die bleef hangen waar door ik opnieuw moest beginnen. Nu zit ik te twijfelen. Tussen 3 ploegen.

1.Arsenal Fc. Hebben toch een paar leuke aankopen gedaan.

1. Aston Villa. Die hebben best een aardig leuk team. Waar je toch iets van kan maken.

2. Wolves. Die toch elke jaar goed doen. En een aardig elftal hebben.

Iemand nog veder tips? Dan hoor ik ze graag.

Everton heeft natuurlijk de laatste jaren onder Brandts al flink ingekocht. Zeker een leuke club. Maar zo ook Wolves, die op de Portugese tour zijn gegaan. Arsenal langzaam omhoog brengen is ook een leuke uitdaging

1 like

Had deze stukjes voor mijn fifa 16 20-21 Arsenal carrière gemaakt, vond ze het delen wel waard :stuck_out_tongue:

3 likes

Precies wat game-faces via pc die je op console niet hebt?