FIFA 20 Realistische carrière-topic

Voor de LA of RA kan ik je altijd Maehle van Genk aanraden…

En als vervanger van Vardy is Traore van Wolverhampton of Lukebakio een optie…

1 like

Lukebakio is idd ook een goede optie maar Traoré is toch echt geen pure spits in een systeem met 1 diepe spits.

1 like

@RVDH

Voor je CV zou ik je graag nog een aanbeveling willen doen : Lewis Dunk - onderschatte speler met voldoende ervaring + een real face!

Linksback : Lewis zou inderdaad ook mijn 1e keus zijn, kijk ook eens naar Jay Dasilva of Greg Taylor .

1 like

Eindelijk een carrière gevonden waar ik me goed bij voel, ik ben een Barca fan maar gek genoeg ben ik een carrière begonnen bij rivaal Real Madrid.

Real Madrid S1

Heb mezelf wijs gemaakt dat Zidane vertrokken is naar de Franse bond voor een job als soort van bondsvoorzitter/vertegenwoordiger. Los blancos moesten dus op zoek naar een nieuwe coach. Mijn keuze is gevallen op Mauricio Pochettino.

Voorbereiding: steeds gespeeld met een mix van spelers (talenten, bankzitters, ervaren namen)

RM - Benfica 0 1
West Ham - RM 0 5
RM - Al Nassr 4 1
Halve finale : Porto - RM 3 3 (penaltys: 3 1)

Denk dat iedereen de selectie wel kent, ben nu 3 matchen ver, geen verassingen in de opstelling. Startte de competitie met Mendy op linksback, viel toch wat tegen dus 2e match terug gestart met Marcelo. Hazard debuteerde in de 2e match maar kan vooralsnog geen potten breken. Verrassend is Bale, die het verschil maakt, viel in de eerste match na 80’ in en werd man van de match. Nadien startte die steeds.

1 Celta de Vigo - RM 4 5
'16 Kroos 0 1
’ 23 Benzema 0 2
'28 1 2
’ 44 2 2
’ 49 3 2
’ 61 4 2
'70 Benzema 4 3
’ 86 Sergio Ramos 4 4
'93 Bale 4 5

2 RM - Vallodid
’ 16 Bale 1 0
'63 1 1
’ 77 Benzema 2 1

3 Villarreal - RM
'20 1 0
’ 39 Rood Villareal Gaspar
'85 Bale 1 1

Elke match afgesloten met een dubbel gevoel. Match 1 terug komen van een 4 2 maar wel makkelijke tegengoals. Match 2 was goed, mooi voetbal maar echt weinig grote kansen toch makkelijke winst. Match 3 tegen 10man gespeeld, toch lagen we onder, Hazard mist 3 keer alleen voor de keeper.

Wat denken jullie ivm versterking voor januari of volgend seizoen toe? Wil sowieso een nieuwe centrale verd erbij, een middenvelder en een aanvaller. Heb een shortlist van namen, jullie suggesties ?

Leuke opties die je noemt! Wat betreft achterin denk ik niet dat je voor Demiral moet gaan, Juventus heeft deze week nog een 40m bod afgewezen las ik. Opties als Tarkowski passen goed bij Leicester! Kamara heb ik in de vorige FIFA gehad bij Marseille, wel erg fijne speler.

1 like

Maehle is een mooie optie, maar zie hem echt als rechtsback en daar heb ik Ricardo Pereira en talent James Justin.

Traoré is geen spits, Lukebakio is idd een leuke optie! Bedankt!

Bedankt Willem, had hem inderdaad over het hoofd gezien. Aangezien Burnley en Brighton op degradatieplaatsen staan zijn Tarkowski en Dunk wel serieuze opties geworden!

Voor de linksback ga ik pas voor Lewis als Chilwell verkocht wordt. Als back-up is Jay Dasilva een leuke optie. Ikzelf had Sam McCallum van Coventry City al op mijn lijstje gezet.

@Begiristain ; Demiral is mijn eerste optie, samen met Soyuncu het centrale duo vormen met back-ups Evans en Benkovic. Ik speel volgend seizoen CL en ga zelfs misschien kampioen worden, dus dan is hij toch realistisch?
Tarkowski en Dunk zijn mijn overgebleven opties.

@RVDH Denk dat het er bij Demiral niet zozeer aan ligt dat de prestaties van je eigen club niet goed zijn. Een basisplaats bij een club in de PL die in de CL speelt zou wel een verbetering zijn vergeleken met een rol op de bank bij Juventus. Het is meer dat Juventus het heel erg in hem ziet zitten en hem denk ik niet kwijt wil. Hij krijgt de afgelopen maand ook heel veel minuten waardoor De Ligt nu zelfs op de bank zit. Rugani lijkt daar echt uit beeld dus die zou je denk ik wel kunnen halen.

1 like

Hoe ziet je shortlist eruit?
Je bent pas drie duels onderweg dus er valt weinig van te zeggen. Denk wel dat Real Madrid vrij ruim zit in de breedte van hun selectie. Militao is al gehaald als opvolger van Ramos, Varane is ook nog lang een topper. Nacho is een prima stand-inn die nooit zijn ongenoegen zal laten blijken met een reserve rol. Verder heb je met De La Fuente en Javi Hernandez nog twee jongens van Real Madrid Castilla. Op het middenveld kun je zachtjes aan een vervanger gaan zoeken voor Modric, Valverde zou dit al prima in kunnen vullen. Casemiro is onmisbaar maar hoor in de wandelgangen dat Madrid een nieuwe cvm wil halen. Voorin heb je ook genoeg smaken met Benzema, Jovic en Mariano. Op de flanken Hazard, Vinicius,Asenjo en Rodrygo. Verder heeft Madrid nog tal van toptalenten verhuurd die je ook een kans zou kunnen geven zoals Vallejo, Reguilon, Hakimi, Ceballos en ook zeker Odegaard.

Ben inmiddels al wat verder en zit nu bijna december, bedoeling is om naar volgend seizoen toe de kern ook redelijk af te slanken. Voornaamste slachtoffer daarvan gaat Isco worden, overtuigt niet.

Rugani
Fabian

Zijn de voornaamste transfertargets voor mij (tot nu toe) naar volgend seizoen toe.
Jovic kan echt geen potten breken en Mariano laat ik vertrekken. Ga dus ook op zoek naar een nieuwe spits, een droom zou natuurlijk Mbappe zijn. Maar dan zal ik Benzema of Asensio/Bale moeten opofferen. Bale wou ik in eerste instantie verkopen, maar speelt echt goed. Gebruik hem meestal als invaller maar scoort bijna altijd. Maar ben geen superfan van hem. Dus twijfel nog over zijn toekomst. Indien ik Bale toch laat blijven zou misschien mijn oog vallen op Belotti als stand-in.
Modric mag bij een goed bod gezien zijn leeftijd plaats maken voor Fabian. Valverde speelt trouwens echt goed. Op langere termijn zou Mendy dan Marcelo moeten vervangen maar twijfel of die echt volledig gaat doorbreken, in mijn achterhoofd heb ik Grimaldo maar is zeker niet voor volgend seizoen.

Zou Bale laten gaan. Is totaal niet op zijn gemak in Madrid. Grimaldo heeft een Barca verleden, ben bang dat hij niet zo snel voor Real zal kiezen.

FC Schalke 04

Seizoen 2

We hebben een schitterend seizoen beïndigd. In een zenuwslopende strijd om het kampioenschap hebben we ons meerdere moeten erkennen in onze aarstrivaal Borussia Dortmund. Waar wij nog ongeslagen waren met de winterstop (12-5-0) ging het direct fout tijdens de herstart in Januari. Het eerste duel speelde we gelijk tegen Hertha en daarna verloren we van Bayer Leverkusen, dat daarmee ook de koppositie overnam. Vervolgens nam Borussia Dortmund de leiding en gaf dit niet meer weg. Op twee speelronde van het einde kwamen we zelfs langszij met Dortmund (25-8-1). Enkel was ons doelsaldo vele malen minder. Bij Bayern Munchen is het chaos, ze verkochte sterkhouders zoals Thiago, Coman, Goretzka, Muller en Alaba en eindigen als zesde!

DFB Pokal

Het eerste zilverwerk is binnen. De finale werd bereikt door Hamburger SV (3-1), Borussia Dortmund (2-2, 3-1 np), Bayer Leverkusen (2-1) te verslaan. In de finale nam Harit de hoofdrol opzich door beide doelpunten te scoren. De Marokkaanse middenvelder kende een uitstekend seizoen, hij maakte 19 doelpunten en gaf 17 assists. Alleen Benito Raman had betere statestieken (24 doelpunten, 10 assists).

Champions League
In het Europese top toernooi zijn we in de kwartfinale gestrand. In de achtste finale schakelde we nog knap PSG uit (2-1,1-1). In de kwartfinale was Manchester City sterker (1-1,1-3), uit eindelijk won Liverpool de finale met 2-0 van Manchester City.

Eerste kolom is de CL (Wedstrijd-Doelpunt-Assist), DFB statestiek, Bundesliga statestiek

Moet inderdaad een geweldig seizoen zijn geweest. Het is mooi om te zien dat het deze fifa echt een uitdaging is om kampioen te worden. Wel jammer dat Bayern al zijn sterkhouders heeft verkocht. Ik heb zelf ook gehad dat topclubs hun sterspelers verkopen en er vrijwel niks voor terughalen. Daar zou EA toch nog naar moeten kijken vind ik.

Hoe bevalt Maina, heb hem ook op mijn shortlist staan bij Hertha. Jongen uit Berlijn volgens mij.

Doet het echt prima. Kan zowel links als rechts, Raman en Haraslin zijn mijn eerste opties. Raman is echter al twee seizoenen de topscorer dus verwacht dat hij gaat worden weg gekaapt zodat Maina doorschuift. Heb ook nog Matondo, die is vooral rap. Maina vind ik erg compleet.

Ik ben inmiddels in oktober van S2 beland met Torino. In S1 werd kapitein Belotti topscoorder met exact 30 doelpunten, lang geleden dat ik nog eens zo’n hoog aantal heb gehaald met één speler. De ploeg eindigde op een knappe 7de plek. Doordat Juvé zowel kampioen werd als de beker pakte ging het Europees ticket van de beker naar de andere finalist. Napoli haalde echter ook CL door de competitie, en daardoor schoof alles een rijtje op en kwam het ticket voor de voorronde van de EL bij Torino terecht. Na het Noorse Valerenga makkelijk opzij gezet te hebben werden we bij Bilbao, AZ en Göztepe uitgeloot. Na twee speeldagen hebben we gelijk gespeeld in Turkije en thuis verrassend gewonnen van de Basken.

Al sinds de oefenmatchen in S1 speel ik in deze 3-4-1-2. Verdi heeft een vrije rol en kan overal opduiken, Baselli speelt als echte tien en Belotti is de afwerker van dienst. Zelden zo makkelijk het doel gevonden met een spits. In mijn systeem zijn de flanken ook enorm belangrijk. In S1 startte ik nog met Ansaldi (inmiddels op pensioen, wat erg jammer is. Er zijn niet veel backs met 4* skills en 5* weak foot) en Berenguer, maar die laatste werd al snel uit de ploeg gespeeld door Aina. Op links wisselde Ansaldi en Laxalt vaak af. Die laatste kon na zijn huurperiode niet (voor een redelijk bedrag) worden overgenomen, Masuaku is zijn vervanger. Jong talent Ortega komt echter sterk opzetten, het zal niet lang meer duren voor hij basisspeler wordt. Zaza valt vaak in en kan dan met zijn kracht en technisch vermogen wel eens het verschil maken.

Op het middenveld speelde eerst Rincon nog alles, en hoewel hij verdedigend overal tussen zat kon hij aanvallend niet veel brengen. Talent Lukic viel volledig door de mand en werd vervangen door aankoop Alcaraz. Deze 29-jarige Spanjaard heeft een rating van slechts 79, maar wel geweldige stats voor schieten, lange passes, vrije trappen, agressie (88), interceptie (83) en uithoudingsvermogen (84). Hij blijft meestal hangen en focust op verdedigen, maar kan vanuit die positie ook vaak op doel schieten. Meïte is technischer en loopt wat tussen Alcaraz en Baselli in.

Achteraan miste ik een linksvoetige verdediger. Djidji mocht vertrekken en Lucumi werd gehaald. Doet het oké, maar ook niet meer dan dat. Talenten Lyanco en Bonifazzi kloppen aan de deur. Tijdens de eerste winterse transferperiode werd vanuit Engeland plots de transferclausule voor Sirigu op tafel gelegd. Bij Cagliari werd Cragno opgepikt als vervanger. Die doet het opmerkelijk goed, en valt op door spectaculaire reddingen. Hij pakt iets minder snel een bal klemvast, maar hij houdt ze wel allemaal tegen. Heeft ook ‘redding met de voeten’ als ‘kenmerk’, en dat valt inderdaad op.

In S2 kwamen wat spelers terug uit een verhuurperiode: Milinkovic-Savic is tweede keeper. Spitsen Boyé en Candellone kregen kansen in de voorbereiding maar vielen door de mand. Ze mogen vertrekken. Voor in de breedte heb ik nog drie versterkingen gedaan, om om te kunnen met Europees voetbal: Plaza is zowel snel als sterk en heeft 4*skills. Hij valt zowel in voor Belotti als voor Verdi en moet het Zaza moeilijk gaan maken. Birindelli is de rechterflank van de toekomst. Hij werd vooral gehaald omdat De Silvestri niet tevreden was met zijn speelminuten en op 32-jarige leeftijd nog verhuurd wou worden. Er meldde zich echter geen club. Ivanusec ten slotte is iemand die zowel voor Baselli als voor Meïte kan invallen. Doet het niet slecht.

Ik amuseer me enorm met Torino. Niet alleen door de mooie shirts en de speciale formatie, maar ook doordat er zoveel ‘speciale’ spelers bij zitten. Lijstje met 4skillers: Verdi (5 weak foot), Ansaldi (5* weak foot), Zaza, Falqué, Baselli, Masuaku, De Silvestri, Plaza en Ivanusec. Cragno’s reddingen zien er altijd spectaculair uit, Aina is een sneltrein en een beer, Meïte en Alcaraz vormen een topduo, Izzo is compleet geschift maar heeft wel altijd de bal, Belotti is een heerlijke spits en Verdi is in alles goed behalve koppen. Lijstje met echte faces, trouwens: Belotti, Masuaku, Alcaraz, Aina, Nkoulou, Zaza, Falqué, en Rincon. Niet slecht voor Italië. Echt een aanrader, dit Torino.

3 likes

Leuke carriere zo te lezen. Mooi dat je nog Europees hebt gehaald. Ik ben zelf pas met Milan begonnen. In Italie spelen veel clubs in een verschillende formatie, waardoor ik drie formaties heb om me te weren. 433 punt naar achter, 4231 en 352 zoals jouw Torino. Ben pas paar duels onderweg maar 352 bevalt mij enorm tegen de kleine clubs of die met 2 aanvallers spelen.

Je hebt leuke aanwinsten gehaald. Lucimi ziet eruit als een beest maar valt dus vooral tegen. Ogbonna is ook lcv, alleen wel 32 in S2. Was het niet lastig om Belotti te behouden?

Nee, er kwamen alleen aanbiedingen van teams waar hij tweede keuze zou zijn. Dat hij kapitein is maakt het ook iets makkelijker om hem te houden.

Heerlijke carrière! Izzo doet mij altijd denken aan Sergio Ramos, zowel qua voorkomen als qua kenmerken als speler.

Klopt. Izzo is ook een beetje gek en gewelddadig, heeft zichtbare nektattoo’s en een ‘kapsel’. Zelfs redelijk vergelijkbaar qua tattoo’s met Ramos, als ik me niet vergis.

1 like