FIFA 20 Realistische carrière-topic


@Raindog
Is de opstelling nu zichtbaar?
Pizarro heb ik vorig jaar nog in 15 wedstrijden gebruikt, helaas maar 1 keer gescoord en heeft daarna besloten te stoppen. Toprak was bij mij erg lang geblesseerd en heeft daarom weinig gespeeld.

“Eggestein 2” viel bij mij in seizoen 1 behoorlijk tegen en verloor de concurrentiestrijd, desondanks eindigde hij op 24 wedstrijden.
Dankjewel voor je reactie!

1 like

Prima uitgewerkt. Heb je Serdar van Schalke overgenomen? Ik vind hem vooral aanvallend van waarde in mijn Schalke cm. Schalke is in alles nog groter dan Werder dus vind het niet heel realistisch als je Nastasic zou halen. Ondanks hun mindere seizoen.

Denk dat versterking op de flank inderdaad niet heel erg verkeerd is. Met name op rechts is er iemand nodig als Perez daar niet rendeert. Door een blessure van Vardy heb ik Perez naar het centrum gehaald, hopelijk kunnen we zijn absentie (6 weken) enigszins opvangen. Met 9 goals uit 7 wedstrijden was Vardy onze absolute blikvanger. Speel nu met Gray op rechts, Perez in de punt en Barnes vanaf links. Evans is helaas ook geblesseerd geraakt waardoor Benkovic nu naast Söyüncü staat, ben niet heel erg fan van hem en Morgan wordt al oud dus ben ook voor een extra centrale verdediger rond aan het kijken.

Dan lijkt me Traore van Wolverhampton wel een aanrader i.p.v. perez…

Maar weet niet of hij de overstap zal willen maken…

Al lijkt me een extra keeper ook wel een prioriteit want schmeichel is ook niet meer van de jongste…

Inderdaad Serdar van Schalke, vind hem met zijn voetballende vermogen en agressie een heerlijke speler voor op ‘6’

Sheffield United, 1 februari 2020

Na een tijdje Ultimate Team te hebben gespeeld miste ik toch wel de carrière modus op FIFA. Daarom ben ik dan ook mijn eerste carrière van deze FIFA gestart. Ik heb besloten om met Sheffield United aan de slag te gaan. Een traditionele Engelse club die voor het eerst in jaren tijd weer terug is op het hoogste niveau van Engeland. In het echt doen ze het verrassend goed, maar op FIFA zijn ze op papier het slechtste team uit de Premier League. Een leuke uitdaging dus.

De eerste transferperiode had ik uitgeschakeld om het realistischer te maken, waardoor we dus met een matige selectie moesten beginnen in de Premier League. We begonnen het seizoen in de 5-3-2 opstelling. Dit werkte prima in de eerste maand, maar in september kwamen we er achter dat er drastische veranderingen nodig waren. We verloren namelijk alle wedstrijden in de Premier League in die maand, en Brighton schakelde ons uit in de Carabao Cup.

We schakelde over naar een 4-4-2 systeem, en met dat systeem staan we na 24 wedstrijden elfde. Een prima prestatie, maar desondanks staan we maar acht punten boven de degradatiestreep en moeten we dus goed blijven presteren.

Ik merkte in de eerste maanden dat we duidelijk een snelle buitenspeler miste. Daarom werd Mitchell van Bergen voor vijf miljoen euro overgenomen van Heerenveen. Helaas raakte de Nederlander na vijf minuten spelen al zwaar geblesseerd, waardoor we hem tot eind maart moeten missen. Ook werd Kyle Edwards voor 1,2 miljoen euro overgenomen van West Brom.

Tot nu toe blinkt vooral Oliver McBurnie uit. De spits heeft in 23 wedstrijden al dertien keer het net weten te vinden. Ook Dean Henderson laat zien dat hij een klasse keeper is in de eerste seizoenshelft.

De opstelling ziet er dus nu als volgt uit, met dus geen enkele niet-Britse speler. Ik wil dat redelijk volhouden, door minimaal zeven Britten in de basis te hebben, omdat Sheffield United er om bekend staat om met velen Britten te spelen.

Tips en opmerkingen zijn altijd welkom!

Ziet er leuk uit! Van Bergen is ook wel een leuke aankoop, doet het dit seizoen goed bij Heerenveen en dan is Sheffield niet eens zo’n gekke vervolgstap al komt hij misschien een beetje body te kort. Staat Morrison altijd op rechts of alleen omdat Van Bergen geblesseerd is? Ik denk namelijk dat hij vanaf links beter tot zijn recht komt als aanvallende middenvelder die naar binnen kan komen. Verder zou ik Egan en O’Connell omdraaien ivm hun goede been.

1 like

Morisson staat inderdaad op rechts door de blessure van Van Bergen. De verdediger heb ik in de opstelling verkeerd neergezet, in game staan ze wel goed. Jammer dat je geen body kan trainen in FIFA, mist dat inderdaad een beetje, maar blijft een klasse speler. Bedankt voor je reactie.

Je kan kracht trainen he? Is een zilveren skill.

Schalke
Seizoen 2 Winterstop update
Ultiem, zes minuten

Achterin borduren we nog altijd met dezelfde spelers. Kabak speelde in het begin naast Nastasic maar raakte geblesseerd, Sané verving hem zeer sterk en hem kon ik niet uit de basis opstelling halen. Op het middenveld zijn we in januari Suat Serdar kwijt geraakt aan Internazionale, als vervanger heb ik Max Meyer terug gehaald naar Gelsenkirchen. Hij zal nog wel zijn plek moeten gaan verdienen. Mehlem heb ik opgepikt uit de tweede Bundesliga als back up achter Harit, nu loste ik dit op met Serdar of Kutucu. Voorin heeft Matondo een plek verdiend in het elftal, Haraslin speelde goed maar had geen rendement. Raman is iets minder in vorm maar heeft toch alweer 9 doelpunten gemaakt. Mateta heeft twee fikse blessure’s gehad maar loopt wel 1 op 1. Selke was zijn vervanger maar ook Kutucu deed het goed in die periode.

In de Bundesliga staan we momenteel met 41 punten boven aan, gevolgd door Leverkusen (40), Dortmund (39), Leipzig en Werder Bremen (37). Bayern staat verrassend op de zesde plaats met 34 punten. We zijn zelfs nog ongeslagen, 12 winst, 5 gelijke spelen. In de Champions League zijn we ook verrassend door. Manchester United (1-0,2-0), Shaktar (7-2,4-1) en Atletico (0-1,1-2). Tweede achter het ijzersterke Atletico en we zijn nu gekoppeld aan PSG. In de beker staat de Kohlenpot derby op het programma, nadat we Werder en HSV hebben uitgeschakeld.

Nubel staat in de belangstelling van Bayern maar de Beierse club voldoet nog niet aan de transfersom, nu heb ik met Fahrmann nog een prima stand in maar Neuer loopt uit zijn contract. Zou het realistisch zijn om Nubel naar Bayern te laten gaan en Neuer terug naar Schalke?

@Damian Ziet er goed uit! Mooi dat je met Sheffield op de elfde plaats staat en dit ook nog eens doet met vrijwel allemaal Britse spelers. Je situatie is voor mij ook erg herkenbaar omdat ik ongeveer op hetzelfde punt van mijn carrière met Norwich zit. Hopelijk weet je je te handhaven en kun je snel een stabiele middenmotor worden.

@Spoon0612 Ook jou carrière met Schalke ziet er leuk uit door de leuke aankopen en de goede prestaties. Een soort ruildeal tussen Nubel en Neuer zou niet zo heel verkeerd zijn denk ik. Een vertrek van Nubel naar Bayern lijkt irl onvermijdelijk en Neuer is langzamerhand toch aan het afbouwen, maar is voor Schalke nog een absolute topkeeper. Hoe bevalt Mehlem overigens? Hij staat namelijk op mijn shortlist als versterking bij Norwich.

1 like

@Aron1997, bedankt. Wist ik helemaal niet, zal er is naar kijken. Misschien dat Van Bergen zo de nieuwe Adama Traore wordt :wink:

@Ryanajax, ik twijfelde ook lang om met Norwich te starten, maar uiteindelijk waren de shirtjes van Sheffield United mooier, en was dat dus de doorslaggevende factor.

@Spoon0612, ziet er goed uit. Knap dat je koploper bent en door bent in de Champions League, in een toch best pittige poule. Neuer en Nübel kan je op dit punt best omruilen.

1 like

Februari 2020 - Leicester City

Premier League: we staan verrassend ongeslagen op kop samen met Manchester City. Van de 24 wedstrijden wonnen we er 19 en speelden we 5x gelijk. City staat wel op kop door het doelpuntensaldo. We wonnen al 2x van Liverpool die 3de staan op 3 punten. We wonnen ook al in City met 4-1. De rest staat al op meer dan 10 punten.

Carabao Cup: we haalden met onze B ploeg de kwartfinale, maar verloren daar met zware 5-0 cijfers van Newcastle United.

FA Cup: ronde 4 was hier het eindstation. We verloren met 2-3 van Liverpool na een 2-0 voorsprong.

Basis 11 (4-1-4-1)
We spelen zo goed als altijd met deze 11 en deze bankzitters:

Kasper Schmeichel - 83 - Meeste cleansheets in de Premier League (13), dit allemaal door zijn schitterende reddingen maar ook door zijn verdediging voor hem.

Ricardo Pereira - 85 - Speelt geweldig constant, verdedigend maar ook aanvallend (2 goals en 3 assists). 1 van de uitblinkers van het seizoen die gek genoeg in de winter geen interesse had van andere clubs.

Jonny Evans - 79 - Speelt verrassend goed. Is af en toe op een foutje te betrappen maar zonder grote gevolgen. Er was in de winter interesse van Tottenham, maar voor 8m laat ik hem niet gaan.

Çağlar Söyüncü - 81 - rots in de branding, onmisbaar, Harry Maguire met grote onderscheiding vervangen. Er was in de winter ook voor hem interesse van Tottenham, maar de 25,5m werd weggelachen.

Ben Chilwell - 82 - speelt verdedigend echt sterk, wordt nooit op snelheid gepakt. Aanvallend kan het nog beter (0 goals, 2 assists).

Wilfred Ndidi - 84 - WAUW, wat een speler! Zit verdedigend overal, heeft een geweldig schot en geeft quasi nooit een slechte pass. Met 1 goal en 3 assists was er interesse van Real Madrid, maar voor 42m laat ik hem echt niet vertrekken.

Ayoze Pérez - 79 - begon goed maar is op dit moment de zwakste schakel in het elftal en zal vanaf volgend seizoen concurrentie krijgen.

Youri Tielemans - 84 - is qua gemiddelde beoordelingen mijn speler van het seizoen met 8,1 op 10. Met 7 goals en 8 assists maar ook zeker zijn verdedigend werk met veel intercepties maken van hem de perfecte 8.

James Maddison - 84 - met 6 goals en 8 assists doet hij quasi even goed als Tielemans. Hij is ook dodelijk op stilstaande fases (vrije trappen en hoekschoppen). Zit de laatste maand wel in een dipje.

Harvey Barnes - 78 - wisselt geweldige wedstrijden af met zwakke wedstrijden maar is nog jong en blijft de toekomst op links. Met 3 goals en 4 assists kan hij goede cijfers voorleggen en kreeg in de winter aanbieding van Lyon voor 21m, maar dat is geen stap vooruit.

Jamie Vardy - 83 - Onmisbaar met 19 doelpunten en 3 assists. Scoorde in januari alleen al 6x. Zal moeilijk zijn om hem te vervangen als hij binnen enkele seizoenen op pensioen gaat.

Bank:

Danny Ward - 74 - speelde in de Carabao Cup en FA Cup, goede tweede doelman voor een club als Leicester.

James Justin - 73 - speelde ook in de bekerwedstrijden en laat daar goede dingen zien. (1 assist)

Wes Morgan - 74 - nog altijd een betrouwbare legende die ik nog 1 jaar ga laten bijtekenen.

Hamza Choudhury - 76 - speelde vooral beker wedstrijden en valt in veel wedstrijden in om het spel dood te leggen bij een voorsprong. De toekomst op de 6 positie.

Dennis Praet - 78 - geweldige invaller, staat regelmatig in de basis ipv Pérez. Met 4 goals en 4 assists in alle competities is hij zich stilaan in de harten van de fans aan het spelen.

Demarai Gray - 76 - de laatste weken staat hij in de basis op rechts ipv Pérez. Met 1 goal en 2 assists doet hij dat voortreffelijk.

Marc Albrighton - 75 - / Kelechi Iheanacho - 75 - hangt van tegenstander af welke op de bank begint. Albrighton gaat na dit seizoen andere oorden mogen opzoeken, valt wat tegen. Kan enkel wat forceren in de wedstrijden tegen tweede en derde klassers. Iheanacho scoorde veel doelpunten in de beker en scoort als invaller vaak doelpunten in de laatste minuut.

Spelers die ook nog een toekomst hebben:

Filip Benkovic - 77 - geblesseerd voor 6 maanden na training.

Christian Fuchs - 72 - is einde contract maar ik ga hem nog 1j laten bijtekenen.

Sidnei Tavares - 64 - talentje op de 10, nog altijd maar 18 jaar.

Transfers uit:

Nampalys Mendy: is einde contract na het seizoen en heeft al een akkoord met Leeds United. Speelde enkel in bekerwedstrijden en verloor de concurrentie van Choudhury.

Daniel Amartey: speelde 1 wedstrijd en mocht vertrekken, Fenerbahçe kocht hem voor 6,5m.

Bartosz Kapustka: zelfde verhaal als Amartey. Verkocht aan Granada voor 4,5m.

Transfers in:

Jarrod Bowen - 77 - komt na het seizoen gratis de rechterkant versterken van Hull City.

Nu we enkel nog de competitie over hebben ga ik toch proberen het kampioenenjaar over te doen. Maar een top 3 zou ook al schitterend zijn!

1 like

Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe je de opkomende ouderdom bij Vardy gaat opvangen. Als je volgend seizoen de CL ingaat ga je wel goed moeten versterken in de breedte.

Vardy vervangen gaat verschrikkelijk moeilijk worden maar heb 2 Engelsen (later meer hierover) op mijn lijstje staan om deze zomer aan te kopen want Iheanacho is enkel goed voor bekerwedstrijden ook al heeft hij enkele belangrijke doelpunten gemaakt in de competitie die een gelijkspel uit de brand sleepte. Pérez kan ook nog in de spits staan maar zie hem liever op rechts de concurrentie aangaan met Bowen.

Ja, er zal zeker in de verdediging in de breedte aangekocht moeten worden, we hebben met voorsprong de beste verdediging in de Premier League maar Morgan en Fuchs gaan ons hopelijk met een 2de titel na het seizoen transfervrij verlaten. Dus centraal en linksachter zal er aangekocht moeten worden. Ik heb enkele opties in mijn hoofd maar je mag altijd jouw mening geven!

Ik had bij mijn Leicester carrière Wesley van Aston Villa gehaald. Leek me een goede tussenstap voor hem. Beest van een gozer.

Ben benieuwd wie je dan in je hoofd hebt als vervanger / doublure voor vardy. Ik denk wanneer je de CL ingaat SWS een stevige concurrent voor vardy nodig hebt aangezien vardy zal gaan zakken in algemeen en niet elke wedstrijd zal kunnen spelen.

Zelf lijkt Callum Wilson me wel interessant als op zoek bent naar een Brit, in de verdediging kunnen Lewis en Godfrey van Norwich of Fry van Middlesbrough mooie versterkingen zijn voor de toekomst. Aké van Bournemouth zou naast Soyuncu ook niet misstaan vind ik.

Ake lijkt me onhaalbaar gezien het feit Bournemouth 80 miljoen wil. Godfrey en Fry lijken nog wat te licht voor de CL en PL dus zou dan eerder iemand als Zouma halen als die bij Chelsea weinig speelt. Bailly lijkt me ook een goede versterking.

1 like

Bailly inderdaad, die had ik zelf in men Leicester carriere gehaald :smiley: .

Bedankt voor het meedenken mannen, echt leuk!

Als opvolger van Vardy waren mijn 2 namen: Grant van Huddersfield en Adams van Southampton. Wilson zal in dit lijstje worden bijgezet maar wil eerder een jonge kerel.

Centraal achterin is Aké idd veel te duur. Godfrey en Fry te licht. Zouma en Bailly zie ik niet graag spelen. Mijn opties daar zijn heel breed: Rugani / Demiral (Juventus), Denayer (Lyon), Kamara (Marseille), Tarkowski (Burnley), Diop (West Ham)

Op links is Jamal Lewis idd een optie, heb voor de rest geen gedacht wie hier nog haalbaar is