FIFA 20 Realistische carrière-topic

AC Milan

Met deze selectie heb ik het eerste seizoen grote deels volbracht. Zlatan Ibrahimovic was de grote man aan onze zijde. Echter raakte hij geblesseerd in de wedstrijd tegen Juventus waardoor hij de laatste twee maanden moest missen, voor hem betekende het dus zijn laatste wedstrijd uit zijn carriere. De Zweed maakte maar liefst 25 treffers en leek lange tijd topscorer te gaan worden, echter maakte Dybala in de laatste speelronde een hattrick en kwam uit op 27. Internazionale werd met overmacht kampioen, ze verzamelde maar liefst 101 punten. Ac Milan werd knap derde met 90 punten en we veroverde de Coppa Nazionale, we versloegen Torino in de finale met 3-1. Lange tijd ging de strijd om een CL ticket tussen Juventus, Milan, Torino, Napoli en Lazio. Laatst genoemde werd vierde.

Halverwege het seizoen verkocht ik Piatek aan Chelsea en ging Bonaventura naar Independiente, tot dan toe was de Italiaan goed voor zeven doelpunten. Zijn inbreng had ik onderschat, want in de maand januari verloren we meteen twee maal op rij na zijn vertrek en kwamen we moeilijk tot scoren. Later nam Kessié het team op sleeptouw en zorgde voor de juiste connectie tussen middenveld en aanval.

Selectie

DM :
Donnarumma(85) was uiteraard de eerste keus, Reina(81) was stand-inn keepte wat bekerduels en mocht de laatste competitie wedstrijd opdraven. Voor het volgende seizoen nemen we Sportiello over van Atalanta.

RB : Calabria(77)is het volgende talent uit de mode stad, hij won makkelijk de concurrentie strijd van Conti. Die vertrok in de winter naar Sampdoria, Milan pikte Birindelli (70) op uit de Serie B.

CB : Caldara(79) kende een ijzersterk seizoen, Musacchio(79) speelde zo nu en dan een potje mee. Romagnoli(83) was de aanvoerder en vaak de rots in de branding.

LB : T.Hernandez(77), met zes assists een ruim aandeel gehad dit seizoen, wat een topback. Rodriguez in de winter verkocht aan Fenerbahce waardoor ik besloot om de verhuurde Laxalt(78) terug te halen.

CVM : Lange tijd speelde Kessié(78) daar, na het vertrek van Bonaventura kwam Bennacer(74) op die plek te staan. Heerlijke spelverdeler a la Verratti. Biglia kwam nauwelijks in beeld en keert terug naar zijn geboorteland Argentinië.

LCM : Bonaventura(81) begon op die positie en maakte zeven doelpunten en verdiende zo een transfer, later kwam Kessié daar dus te staan en maakte in totaal ook 7 goals.

RAM : Calhanoglu(80), met 16 assists een top seizoen gehad, in het laatste deel speelde ik echter vaak met Castillejo op ‘10’. Paqueta(80) was regelmatig geblesseerd, hopelijk kent hij een beter tweede seizoen.

RB : Hier wisselde ik veel tussen Castillejo(79) en Suso(81), in januari besloot ik om Chiesa(79) te kopen van Fiorentina. Suso raakte op een zijspoor en mag vertrekken, Samu speelde meer en meer in de as en dat beviel mij eigenlijk prima.

LB : Rebic(80) kwam wat langzaam op gang maar maakte uit eindelijke 18 doelpunten en was met een hattrick de held in de finale van de beker. Borini speelde als stand-inn 0 minuten en vertrok tussentijds naar Hellas Verona. Voor volgend seizoen wil ik de gehuurde Rebic definitief binnen halen met mogelijk nog een versterking voor de linkerflank.

SP : Ibrahimovic(85), de kapstok van het elftal en met zijn heerlijke techniek zorgde hij voor vele doelpunten. Piatek(79) kon niet leven met een reserve rol en wilde weg, Chelsea kwam en we werkte mee aan een vertrek. Leão(75) speelde de laatste twee maanden als diepe spits en maakte furore door nog negen doelpunten te maken. Voor aankomend seizoen heb ik Andrea Belotti van Torino overgenomen. De Italiaanse spits maakte 18 doelpunten en zorgde er mede voor dat Torino op een knappe zesde plaats eindigde.

Verder wil ik Nicolas Dominguez overnemen van Bologna, hij zal gaan sparren met Bennacer over de cvm positie. Halilovic keert terug van een verhuur periode net als doelman Plizzari. Aanvaller Silva keert ook terug van een verhuur en zal een kans gaan krijgen om zich te bewijzen. Reina en Biglia zijn al vertrokken en ook Suso mag weg bij een goed bod.

Selectie Seizoen 1, helemaal bovenaan is een link

3 likes

Mooie carrière, goede opstelling, sterke aankopen. Jammer van de blessures van Zlatan en Paquetta, maar tof dat Calhanoglu en Leao het zo goed doen. Ben zelf ook dan van Rebic, goed idee om hem over te nemen!

Interessant om te zien dat we een aantal dezelfde aankopen hebben gedaan met AC Milan, @Spoon0612! Hoewel mijn carrière zich al afspeelt in het vierde seizoen zijn er toch gelijkenissen. Heb zelf ook Andrea Belotti en Federico Chiesa aangetrokken, terwijl Mattia Caldara na zijn terugkeer een belangrijke rol begon te vervullen. Pas op het moment dat het elftal in staat was om serieus mee te strijden om de landstitel en structureel overwinterde in de Champions League heb ik besloten om het transferbudget te besteden aan enkele wereldsterren. Lorenzo Insigne werd door Napoli op de transferlijst geplaatst nadat hij weigerde zijn contract te verlengen. Met zijn club had hij sinds de start van mijn carrière niet meer in de Champions League gespeeld. Sergej Milinkovic-Savic is een ander verhaal, hij werd al sinds Berlusconi de club verkocht in verband gebracht met een overstap naar AC Milan. Na het eerste landskampioenschap in de carrière werd hij aangetrokken om de volgende stap in Europees verband te maken. Vooralsnog is dat niet gelukt, maar hij heeft het elftal een enorme impuls gegeven! Mijn elftal ziet er als volgt uit:

Donnarumma (89); Calabria (85), Caldara (85), Romagnoli (87), Rodríguez (83); Milinkovic-Savic (90), Tonali (83), Bonaventura (82); Chiesa (84), Belotti (86), Insigne (87)

Op de bank heb ik naast een groep jeugdspelers bijvoorbeeld Plizzari (76), Conti (81), Acerbi (78), Theo Hernández (82), Kessié (86), Paquetá (84), Cutrone (83) en Rebic (81) zitten. Voor nu ben ik nog op zoek naar een rechtsbuiten die als stand-in van Chiesa kan fungeren.

Kijk eens naar Rigoni van Sampdoria. Eind 20 maar hij viel mij op door zijn assists en acht doelpunten. Hij staat op mijn lijstje voor Lb. Ik vind Kessie echt enorm belangrijk voor de balans op het middenveld. Reden dat ik Tonali niet heb gehaald tot nu toe is dat ik het niet zo realistisch vind, zelfde heb ik met Insigne. Het zou opzich kunnen maar Napoli en Lazio zijn wel wat verder dan Milan, aan de andere kant zit jij al in seizoen 4 dat maakt ook zeker nog uit.

1 like

Volgens mij hangt het af van het moment en het verloop van je carrière. Het verhaal van Sandro Tonali lijkt bijvoorbeeld op dat van Andrea Belotti. Beide spelers zijn van kinds af aan supporters van AC Milan en worden al sinds hun doorbraak gelinkt aan een transfer naar hun droomclub. Maar in de huidige staat waarin AC Milan verkeert lijkt het logisch dat hij andere clubs boven hen verkiest. Maar als je een serieuze titelkandidaat bent is zo’n overgang natuurlijk realistisch. Lorenzo Insigne is inderdaad een opvallende transfer, ondanks dat hij in het verleden ook sporadisch met de club in verband is gebracht. Maar toen ik zag dat hij door Napoli op de transferlijst was geplaatst vroeg ik me af welke clubs voor hem in de markt zouden zijn. Cristiano Ronaldo was destijds nog linksbuiten bij Juventus, zijn ideale positie bestaat niet in het systeem van Internazionale en AC Milan had behoefte aan een speler als hij nadat ze op het laatste moment de landstitel misliepen. Maar nogmaals, het moment en verloop in de carrière is ontzettend belangrijk. Want in het eerste seizoen (zonder dat hij op de transferlijst is geplaatst) is zo’n transfer in mijn ogen niet realistisch.

Moet straks even kijken of Rigoni (Sampdoria) in mijn database zit, hij is namelijk op een gegeven moment uit de game gehaald. Maar dat type speler is inderdaad handig om er bij te hebben in deze selectie!

Leicester City, einde seizoen 1

Het eerste (volledige) seizoen van Brendan Rodgers bij Leicester City zit erop. In de competitie wisten we uiteindelijk 6e te worden, op redelijke afstand van de CL plekken. Liverpool wist kampioen te worden, al mocht er ook wel een bosje bloemen naar het King Power Stadium voor het gelijkspel dat we in de één na laatste speelronde op White Heart Lane wisten te bepalen.

Een blik op de ranglijst toont de problemen die we dit seizoen hadden. De verliezen helemaal niet vaak, alleen spelen we te vaak gelijk. Gekeken naar de doelcijfers zit daar een belangrijke verklaring voor de vele gelijke spelen. We scoren te weinig en krijgen dan vaak op het eind van de wedstrijd het deksel op de neus. In 15 wedstrijden hielden we de 0, waarvan vier in 0-0 eindigden. Tegen topploegen deden we het redelijk(tegen de top 5: 3 zeges, 5 gelijke spelen en 2 nederlagen), maar tegen zowel Newcastle als Bournemouth wisten we bijvoorbeeld maar één punt te halen. Willen we een gooi doen naar een top vier klassering zullen we eraan moeten werken dat we zulke wedstrijden makkelijker winnen.

In de Carabao Cup wisten we in de finale Manchester City op 0-0 te houden en in de penaltyserie waren we de betere. Daardoor wisten we begin maart al dat we de Europa League in zouden gaan. De FA Cup werd door Liverpool gewonnen, terwijl de Champions League eindelijk weer eens naar Barcelona ging. Doordat Juventus in de poulefase achter Atletico en Bayer Leverkusen 3e werd gingen ze de Europa League in. In de finale wonnen ze van Manchester United en wonnen dus ook eindelijk weer eens een Europese prijs.

Een blik op de persoonlijke prestaties laat zien dat er een grote Vardy-dependence is. Onze topscorer (33 jaar alweer) werd topscorer van de Premier League met 28 goals en is daarmee verantwoordelijk voor bijna de helft van onze treffers. Vardy bereidde ook nog eens 8 treffers voor, waardoor hij bij meer dan de helft van de goals betrokken is.

Topscorers PL

  1. Vardy - Leicester City - 28 goals - 38 wedstrijden
  2. Agüero - Manchester City - 27 goals - 38 wedstrijden
  3. Mané - Liverpool - 27 goals - 38 wedstrijden
  4. Son - Spurs - 22 goals - 38 wedstrijden
  5. Pulisic - Chelsea - 22 goals - 38 wedstrijden

Onze eigen top 5 ziet er als volgt uit

  1. Vardy - 28 goals
  2. Maddison - 7 goals
  3. Barnes - 7 goals
  4. Perez - 5 goals
  5. Tielemans - 3 goals

Kanttekening hierbij is wel dat Maddison door blessureleed 13 wedstrijden compleet miste en 4 keer vroegtijdig gewisseld moest worden. Als hij een volledig seizoen draait ben ik ervan overtuigd dat hij de dubbele cijfers haalt.

De opstelling die het vaakst gehanteerd werd is als volgt:

Vergeleken met het begin van het seizoen zijn er ook een aantal jonge talenten die klaargestoomd zijn om volgend seizoen een gooi te doen naar speeltijd.

  • Luke Thomas - LA - 73 algemeen - 18 jaar - Engeland
  • Antoine Roche - CV - 73 algemeen - 17 jaar - Frankrijk (Youth Academy)
  • Khanya Leshabela - CAM - 66 algemeen - 20 jaar - Zuid-Afrika

Zij zullen in de voorbereiding een kans krijgen zich in de basis te bewijzen.

Voor volgend seizoen vertrekt Ricardo Pereira in elk geval, Manchester United neemt hem voor ruim €65 miljoen over. Ik heb het voornemen in iedere linie maximaal één speler te laten gaan, waardoor ik dus alleen bij een astronomisch bod afscheid zal nemen van bijvoorbeeld Söyüncü of Chilwell. Op het middenveld heeft Maddison het door blessures niet helemaal kunnen laten zien, hem houd ik er ook bij. Ndidi kende een fantastisch seizoen, waardoor het realistisch zou zijn om hem bij een goed bod te laten vertrekken. Verder verlaten Wes Morgan, Christian Fuchs en Nampalys Mendy de club transfervrij en is de huur van Ryan Bennett afgelopen.

Denzel Dumfries komt voor volgend seizoen over van PSV om het vertrek van Pereira op te vangen. Er zal een vervanger voor Morgan/Bennett moeten komen, één van die plekken zal door Roche worden bekleed. Verder gaan we pas handelen bij een vertrek van iemand, behalve voor een extra aanvallende optie.

Wanneer het tweede seizoen van start is gegaan zal ik weer een update geven.

Ziet er goed uit. Een zesde plek is meer dan prima met deze selectie, en daarnaast is de League Cup ook een erg mooie prijs. Jammer dat Pereira vertrekt, maar met Dumfries heb je een goede vervanger. Hopelijk kan je in het 2e seizoen je kwalificeren voor de CL. Hoe doet Evans het? Is op papier denk toch wel aan vervanging toe.

Evans is vooral de centrale verdediger die in de opbouw ingeschakeld wordt en de ruimte achter Söyüncü af moet dekken, met de Turk probeer ik zo veel mogelijk de duels aan te gaan. Een nieuwe partner voor Söyüncü staat inderdaad op het lijstje, al zal deze dan ook in de opbouw sterk moeten zijn.

1 like

Het 2e seizoen is alweer bijna halverwege en we bezetten met Sheffield U op dit moment knap de 9e plaatst… In de Carabao Cup staan we in halve finale tegenover West Ham.

Selectie;

Keepers
Martin Campana (nieuw)
Marcus Bettinelli (nieuw)
Daniel Grimshaw (gehuurd)

Verdedigers
Enda Stevens
Idekel Dominguez (nieuw)
John Egan
Jack O’Connell
Chris Basham
Kean Bryan
George Baldock
Kieron Freeman

Middenvelders
Albin Ekdal (nieuw)
Oliver Norwood
Adam Lallana (nieuw)
Andres Iniestra (nieuw)
Iver Fossum (nieuw)
John Lundstram

Aanvallers
Todd Cantwell (nieuw)
Daniel Arzani (gehuurd)
Oliver McBurbie
Callum Robinson
Jeremy Ebobisse (nieuw)
Lys Mousset
David McGoldrick

Qua prestaties ziet het er prima uit, al heb je wel een paar rare keuzes gemaakt in je transfers. Zo zie ik Iniesta niet nog een nieuw avontuur aan gaan en al helemaal niet bij een middenmoter in Engeland. Cantwell gaat denk ik voor een betere club en wat die Mexicaan toevoegd snap ik ook niet helemaal, Sheffield is juist een club die met praktisch alleen maar Britten werkt. Met Berge en Mousset hebben ze 2 niet Britten in de basis maar die voegen dan ook behoorlijk wat toe.

Andres Iniestra is niet Andres Iniesta haha.

2 likes

Haha foutje, al zal ik wel niet de enige zijn die deze Iniestra niet kent :sweat_smile:
Blijf er wel bij dat Sheffield United me geen club lijkt die dus (onbekende) Mexicanen uit de Mexicaanse competitie naar de PL haalt.

Haha ja klopt ben ik volledig met je eens.

Chelsea F.C. 2019/2020

Het eerste seizoen was opmerkelijk te noemen. We begonnen matig met een verlies in de Supercup en slechts drie punten uit de eerste vier duels. Daarna krabbelde het team op en halverwege speelden we volop mee om een plek in de top vier en werd de Carabao Cup gewonnen ten faveure van Tottenham. De laatste periode van het seizoen zakte het team weer in elkaar, wedstrijden werden verloren en we eindigden op een teleurstellende zevende plek. Echter, in de Champions League ging het behoorlijk voortvarend. De groepsfase werd zonder problemen overleefd en achtereenvolgens werden Atalanta, Tottenham en Atletico Madrid verslagen. In de finale werd met 1-2 afgerekend met een pover Bayern. Zo werden we dus zevende in de competitie, maar wisten we tegen alle verwachtingen in wel de CL te winnen. Deze overwinning was erg welkom met oog op komende transferperiode. Gedurende het seizoen werd pijnlijk duidelijk dat het achterin middelmaat was, een echte doelpuntenmaker ontbrak en de breedte van de selectie te mager was. Genoeg te doen dus in de zomer.

Selectie (4-3-3)

Doelmannen:
Kepa Arrizabalaga 25/86
Ben Foster* 37/78
Jamie Cumming 20/62

In het doel is gekozen voor Kepa. Speelde een sterk seizoen en zag dus geen reden om hem te vervangen, zoals er IRL sprake van is. Als back-up vervangt Ben Foster de gestopte Caballero. Kwam over van Watford, uitstekende back up.

Rechtsbacks:
Reece James 20/79
Frederic Guilbert* 25/78

Rechtsachterin is plek ingeruimd voor het grote Engelse talent Reece James. Sterk, snel en een aardige voorzet. Als concurrent/back-up werd Guilbert weggeplukt bij Aston Villa. Vooral een versterking in de breedte.

Centrale verdedigers:
Kalidou Koulibaly* 29/90
Antonio Rudiger 27/84
Cesar Azpilicueta 30/83
Christensen 24/82

Absoluut noodzakelijke topaankop werd Koulibaly. Behoeft weinig uitleg, een beest. Naast hem is gekozen voor Azpi. Is voetballend beter dan Rudiger en is daardoor erg complementair aan Koulibaly. Is daarnaast ook een clubman geworden en tevens mijn aanvoerder. Rudiger & Christensen krijgen genoeg speeltijd na Europese wedstrijden en in de bekers.

Linksbacks:
Ben Chilwell* 23/82
Emerson 26/80
Ian Maatsen 18/68

Chilwell kwam over van Leicester City. Komende jaren gewoon de vaste linksback van dit Chelsea en het Engelse nationale elftal. Daarachter heb ik trouwe back-up Emerson en het Nederlandse talent Maatsen. Emerson krijgt voldoende speeltijd en Maatsen krijgt in de bekers zijn kansen.

Middenvelders:
N’Golo Kanté 29/90
Jorginho 28/83
Mateo Kovacic 26/85
Mason Mount 21/82
Ruben Loftus-Cheek 24/82
Billy Gilmour 19/71

De meest complexe linie in dit elftal. Gedurende het vorige seizoen heb ik het toch voor elkaar gekregen om Kanté en Jorginho samen te kunnen laten functioneren. Vooral dit seizoen bevalt het erg goed dat Kanté iets meer rechts georienteerd is, aangezien ik er voor gekozen heb om Ziyech niet mee te laten verdedigen. In de opbouw komt Jorginho de bal halen bij Azpilicueta. Verdedigend dekt Kanté het midden af, zonder mee naar voren te gaan. Daarnaast staat box-to-box Kovavic, erg belangrijk met zijn doelpunten en assists. Loftus-Cheek heeft de strijd gewonnen van Ross Barkley, die is vertrokken. Is met zijn kracht én techniek ontzettend belangrijk. Mount valt wisselend in op het middenveld of op de plek van Ziyech.

Flankspelers:
Hakim Ziyech 27/87
Callum Hudson-Odoi 19/79
Christian Pulisic 21/82
Todd Cantwell* 22/76

Ziyech speelt hangend op rechts in een vrije rol, de bal in de voeten vragend. Dit biedt ruimte voor rechtsback James om er overheen te komen. Kanté pakt zijn verdedigende taken op. Aan de andere kant is gekozen voor Hudson-Odoi, die de concurrentiestrijd won van Pulisic. Cantwell werd van degradant Norwich overgenomen voor de breedte. Pulisic en hij krijgen voldoende speeltijd.

Spitsen:
Richarlison 23/84
Tammy Abraham 22/82
Olivier Giroud 33/78

In de basis staat aankoop Richarlison, die zowel diep kan gaan als de bal in de voeten kan vragen. Heerlijke samenwerking met Ziyech. Achter hem is Tammy Abraham erg belangrijk. Regelmatig opteer ik ook de variant met Richarlison aan de flank en Abraham in de punt. Giroud nam genoegen met een rol op het tweede/derde plan.

Achter deze namen heb ik nog een handvol spelers die niet verhuurd/verkocht konden worden. Onder hen Alan Velaso (18/70) en Adam Idah (19/71). Zij kwamen over van Independiente en Norwich City. Komen beide eigenlijk (nog) niet in aanmerking voor het eerste elftal. Zij zijn meer voor het handelshuis van Chelsea, of voor de toekomst.

Misschien wat veel aankopen voor één zomer, maar wilde voorkomen dat de targets andere transfers zouden maken. Spelers als Willian (einde contract), Pedro (einde contract), Barkley, Tomori (huur) & Zouma zijn vertrokken.

2 likes

Mooie carrière, met een sterke opstelling en originele aankopen. Het enige probleem is dat ik ook Hudson-Odoi en Pulisic op hun best vind vanop rechts, maar ze zullen vanop links ook ook zeker hun waarde hebben.

Leuk eerste seizoen, moet wel zwaar geweest zijn om als zevende te eindigen. Cl winnen is wel ultiem natuurlijk, je zat ook aan de juiste kant van het schema. Enkel Ateltico en Bayern zijn top teams. Ik mis wel en en echte topper op de flank, al kan Richarlison dat zeker ook invullen. Misschien kan je zelfs soms zo schuiven dat Ziyech meer als 10 komt te spelen, je hebt iig genoeg opties om te rouleren en uit te proberen.

Denk dat je inderdaad relatief veel aankopen hebt gedaan in het eerste seizoen, maar tegelijkertijd niet onrealistisch voor een club die een lange tijd geen spelers mocht aantrekken. Als je met Chelsea echt mee wil strijden om de landstitel had je namelijk wel behoorlijke versterkingen moeten aantrekken. En dat heb je in mijn ogen gedaan met een goed oog op de balans in het elftal. Misschien dat je in het aankomende seizoen een echte blikvanger aan kan trekken. Want wie is nou echt de leider van het Chelsea wat je nu hebt opgebouwd? Wie krijgt de bal op het moment dat je het echt lastig hebt? Eerder was dat Eden Hazard, wie is dat nu? Misschien dat Jadon Sancho (Borussia Dortmund) een interessante versterking kan zijn.

Als blikvanger zou Sancho natuurlijk een uitermate geschikte kandidaat zijn, al is dat wel weer een speler die het best tot zn recht komt op de rechterflank. Een linkerflankspeler zou denk ik geschikter zijn. Gareth Bale zou die vacature prima op kunnen vullen denk ik.

Werder Bremen, (S1)

Werder Bremen, één van Duitslands grootste clubs met een prachtig verleden. Nog niet zo lang geleden speelden wereldtoppers zoals Klose, De Bruyne en Özil nog in Noord-Duitsland. Ook het huidige elftal heeft een paar grote talenten zoals Rashica, de gebroeders Eggestein en Pavlenka. Vorig seizoen werd er op één punt verschil Europees voetbal misgelopen. Ondanks deze aderlating ontstond er veel optimisme voor het huidige seizoen, echter weet Werder Bremen tot nu toe alles behalve te presteren. De club staat op dit moment zelfs op degraderen in de Bundesliga. Reden genoeg om een carrière te starten met deze gevallen topploeg, en ze weer omhoog te helpen.

De trainer van het huidige Werder is de jongeling Florian Kohfeldt. In mijn carrière heb ik er dan ook voor gekozen om met hem te starten. De belangrijkste doelstelling van dit seizoen was om in de middenmoot te eindigen, en een poging te wagen tot Europees voetbal. We begonnen het seizoen dan ook goed. Na 18 speelronden waren terug te vinden op een negende plek, wat dus drie plekken van de Europese plekken af was. In deze eerste 18 wedstrijden hadden we ook een paar knappe resultaten weten af te dwingen zoals een 2-2 tegen koploper Borussia Dortmund.

In de tweede seizoenshelft begon de machine van Kohfeldt pas echt te lopen. Met negen overwinning en maar één verliespartij mochten we in de laatste wedstrijd van het Bundesliga seizoen thuis aantreden tegen Köln. Winst betekende een zesde plek, en dus Europa League voetbal in Noord-Duitsland. We wisten de wedstrijd uiteindelijk niet te winnen, en zo eindigde we op een zevende plek. Een meer dan prima prestatie met deze ploeg. Echter was nog niet alle hoop op Europees voetbal weg. We konden namelijk met opgeheven hoofd vooruitblikken op de bekerfinale.

In de beker wisten we achtereenvolgens Köln (1-0), Bayer Leverkusen (3-1) uit te schakelen.In de kwartfinale wisten we in een geweldige wedstrijd het grote Bayern München in de Allianz Arena verrassend uit te schakelen. In het hol van de leeuw werd met 4-3 gewonnen van der Rekordmeister. In de halve finale was Schalke de tegenstander. Er werd met 2-1 gewonnen van de club uit Gelsenkirchen. In de finale moesten we aantreden tegen Borussia Mönchengladbach. Naast dat we via deze wedstrijd zilverwerk konden binnenhalen, was ook de ticket voor Europees voetbal een belangrijke reden om de finale te winnen. Gladbach was in de finale verdedigend erg zwak, en nadat Pléa na tien minuten geblesseerd uitviel was het aanvallen ook niet veel soeps. Uiteindelijk wisten we de bekerfinale knap te winnen met maar liefst 4-0,en wisten we de eerste prijs sinds 2009 naar Bremen te brengen. Daarnaast wordt er door de bekerwinst ook nog eens Europees voetbal in 2020 gespeeld in het Weserstadion.

In de Bundesliga werd uiteindelijk Dortmund als kampioen gekroond. Bayern München, Leipzig en Wolfsburg eindigde respectievelijk achter de kampioen en mogen dus volgend jaar de Champions League in. Bayer Leverkusen en Hertha wisten uiteindelijk de Europa League tickets te bemachtigen. Fortuna Düsseldorf en Paderborn mogen de eerste Bundesliga direct verlaten, en worden vervangen door Stuttgart en HSV. Ook Hannover zal volgend jaar acteren op het hoogste niveau in Duitsland nadat het in de degradatiewedstrijd met 2-1 wist te winnen van Schalke.


Met deze opstelling probeerde ik de huidige tactiek van Leicester City over te nemen, met opkomende backs, box-to-box middenvelders en snelle en creatieve aanvallers. De opstelling werkt dan ook erg goed, is de belangrijkste reden van het geweldige seizoen.

De absolute topspelers van dit seizoen zijn toch wel Selke (was met 19 doelpunten erg belangrijk voor de ploeg), Rashica (20 doelpunten en 9 assists zijn bizarre statistieken bij een subtopper) en Vogt (ontzettend stabiel in de verdediging).

Na een paar wedstrijden aan het begin van het seizoen merkte ik dat Gebre Selassie en Lang beiden niet goed genoeg waren voor de rechtsback positie. Daarom werd Robert Gumny voor een bedrag van €5.000.000. Ook toptalent Bella-Kotchap werd gehaald voor een bedrag van €1.000.000. De Duitse centrale verdediger is vooral een investering voor de toekomst. Hannes Wolf werd voor een half seizoen gehuurd van Leipzig, aangezien we in de breedte een aanvallende speler tekort kwamen en de Oostenrijker niet aan de bak kwam in Leipzig. Moisander was uiteindelijk de enige belangrijke speler die vertrok in de winter. Hij wilde niet meer op de bank toekijken, en vertrok voor €3.500.000 naar Benfica.

Voor volgend seizoen staat er in de transferperiode een grote klus te wachten. Huurlingen Bittencourt, Lang, Vogt, Toprak en Wolf zullen terugkeren naar de clubs waar ze onder contract staan. Pizarro en Bartels zullen daarnaast met pensioen gaan. Rashica lijkt ook nog eens te vertrekken uit Noord-Duitsland. Oftewel, genoeg te doen op het gebied van transfers, aangezien er velen vervangers nodig zullen zijn. Er zal ook gekeken worden of een aantal huurlingen definitief kunnen blijven in Bremen.

Tips, opmerkingen en aanmerkingen zijn altijd welkom!

3 likes

Nu Ik ben mijn enkel heb gebroken heb ik er voor gekozen een nieuwe carrière te starten met Udinese.
Het doel is om de tijden dat Di Natale voor Udinese speelde te doen herbeleven .

Beleid

  • Scouten in Zuid-Amerika.
  • Italiaanse Karakter terug brengen in de selectie.
  • Veel met jeugd werken.
  • Niet meer geld uitgeven dan er binnen komt.

Verder heb ik mezelf ook een aantal regels opgelegd .

  • Maximaal 1 transfervrije speler per seizoen contracteren.
  • Maximaal 4 zomertransfers
  • Maximaal 1 wintertransfer ( uitzondering seizoen 1)
  • transfer record pas verbreken als ik Europees speel en telkens maximaal met verhogen 10%.

Dit doe ik om de Carrière leuk en uitdagend voor mezelf te houden.

Het seizoen tot nu

Het seizoen begon met een beker wedstrijd in de eerste ronde tegen Frosinone dat acteert op het tweede niveau van Italië. Na een lange slechte wedstrijd van beide kanten (0-0) bekerde ik door op penalty’s (5-3).

Het begin van de competitie was vervolgens dramatisch te noemen de eerste vier wedstrijden werden verloren zonder dat wij zelf ook maar een goal hadden gemaakt. Wedstrijd vijf was het begin van een uitstekende reek van Udinese er werden namelijk vier wedstrijden oprij gewonnen, bij de drie van deze wedstrijden wisten wij ons doel leeg te houden. Hierna volgde een wisselvallige periode W1 G2 V2, waarbij de nederlagen twee keer ruim waren namelijk 5-1 tegen zowel As Roma als Sampdoria.

opstelling

Wallace zakt in balbezit tussen de cv’s waardoor de backs een soort wingbacks worden.
Bank:
DM Nicolas (31/69)
RA ter Avest (22/72)
CM Jajalo (31/75)
CM Ferrari (18/63)*
CM Fofana (24/76)
SP Teodorczyk (28/73)
SP Nestorovski (29/74)

overige spelers met uitzicht op minuten:

DM Gasparini (17/66)
CV De Maio (32/76)
CV Becao (23/75)
CV Samir (24/73)

Het grote probleem dit seizoen is tot nu toe het maken van doelpunten 12 in 13 wedstrijden namelijk.
Hiervan komen er 7 van de voet van de Captain Lasagna.

Daarom heb ik voor de aankomende winterperiode een lijstje opgesteld met spelers die mijn team mogelijk kunnen versterken:

CM:
Mauri (23/72) Atletico Talleres

CAM:
Duricic (27/74) Sasuolo
Palacios (17/62) San Lorenzo

SP:
Derlis Gonzalez (25/76) Club Olimpia
Borja (26/77) Junior FC (transfervrij evt)
Gaich (20/70) San Lorenzo
Penaranda (22/70) Watford (huren)

Voor de andere posities heb ik ook een lijstje met voornamelijk talenten maar die hebben nu geen prioriteit.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn carrière en eventuele aankopen vinden.
Hoe zou ik meer kunnen scoren? en welke formatie zouden jullie spelen met deze selectie?
Tips en tops zijn altijd welkom.