FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Het ding is dat dit elk jaar wordt gezegd, maar vervolgens gaat iedereen toch massaal naar de winkels om dat spel op te halen. Erg knap hoe EA vlak voor de release toch altijd een hype weet te creëren.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ondanks de dramatische start, ik van de afgelopen 4 fifa’s het meeste plezier heb gehad aan fifa 20.

1 like

Ja ik ook wel maar ipv een paar leuke toevoegingen hoop ik nu eens op iets helemaal anders… begin ondertussen toch wel op men honger te zitten

1 like

Logo update voor FIFA 21. En de kleuren die het roze van FIFA 20 vervangen lijken een combinatie van wit en paars.




Release date FIFA 21 is 6 oktober 2020

Ik lees overal verschillende release dates, van 2 tot 9 oktober. Ik denk dat het uit komt op de 8ste, en dat er early access is vanaf 2/10. Jammer dat het twee weken later dan normaal uit komt.

De trailer deed me weinig, ook al omdat de helft over Madden ging. Raar om die twee te koppellen. Het enige interessante dat ik gevonden heb zit in de bonus bij de pre-order van de champions edition: tussen een aantal FUT-items zit daar ook career mode homegrown talent (local youth prospect with world class potential). Dit doet toch vermoeden dat er wat aandacht naar de career mode gegaan is en dat misschien het hele jeugdsysteem wel aangepast is.

Bij het pre-orderen bij EA staat 6 oktober als datum. Maar wat jij zegt kan inderdaad kloppen. Denk dat de huidige situatie de reden is van dat het later is, door transfers etc.

Zoals RainDog zegt lijkt het jeugdspeler systeem helemaal te gaan veranderen. Kan me niet voorstellen dat je kan pre-orderen en dan voor extra geld een jeugdspeler uit het huidige FIFA 20 systeem krijgt. Misschien is het ook een teken dat er regels komen voor homegrown players zoals in onder andere Engeland. Het klinkt in ieder geval veelbelovend.

Ook onderstaande foto doet vermoeden dat er een huldiging komt bij een het behalen van een nieuwe beker. Ik krijg toch steeds meer het idee dat er een grote verandering komt in de volgende FIFA, maar ik durf t nog niet te veel erop te hopen.


De foto die doet lijken alsof er een huldiging komt in FIFA 21.

Is dat ‘‘extraatje’’ voor career mode niet gewoon hetzelfde als ‘scout a future star’, dat je nu in de catalogus kan kopen?

Zou wel erg tof zijn als er wat meer diepgang in de jeugdacademie gebracht wordt in FIFA 21.

Misschien wel, maar zouden carrière spelers om die reden dan early access nemen? Ik alleszins niet

‘Schaf #FIFA21 aan op PlayStation 4 of Xbox One en upgrade je game naar de versie voor de volgende generatie consoles (PlayStation 5 of Xbox Series X) zonder extra kosten. Alle details :arrow_right: https://www.ea.com/games/fifa/fifa-21/news/fifa-21-dual-entitlement-info-faq

Hier meer over de extra’s:

Heb het dit jaar gedaan. Puur om eerder te beginnen. Het is wel belachelijk om 20 euro neer te tellen voor een jeugd talent.

1 like

Op basis waarvan trek je die conclusie? Ik denk dat dit ‘gewoon’ een beeld is wat je ziet voorafgaand aan de wedtrijd, net zoals je nu wel eens stadions van bovenaf ziet. Het zou wel gaaf zijn, want iedere keer precies diezelfde ‘huldiging’ (als je het zo mag noemen) is wel snel saai.

Hopelijk wilt dit zeggen dat er extra’s toegevoegd zijn ivm het jeugdteam aangezien ze hier spreken van eigen bodem. Mocht dit hetzelfde zijn als bij voorgaande fifas dan is dit echt geen reden om een duurdere versie aan te schaffen. Dit was altijd al mogelijk in de catalogus en zelfs die heb ik nog niet eens gebruikt.

Helaas, en eigenlijk wel zoals verwacht, een nietszeggende trailer waar EA nog amper iets nieuws wilt laten zien, om zo de hype de komende maanden goed op te kunnen bouwen.

Which version of FIFA 21 will be available on PC?

FIFA 21 on PC will be the same version as released on PlayStation 4 and Xbox One. We’ll have more information on it in the coming weeks.

Meen me te herinneren dat bij intrede van beide consoles PC ook pas een jaar later naar nieuwe engine ging.

Wel vermoed ik, dat in tegenstelling tot die tijd, er nog wel meer nieuwe features naar de huidige generatie consoles (en dus PC) komen. Dat Next Gen zich in eerste instantie voornamelijk onderscheidend zal zijn qua graphics.

Maar voor het echte nieuws zullen we toch de komende maanden moeten afwachten.

1 like

Het is belachelijk dat ze 20 euro extra in rekening brengen voor een mode dat al jaren verwaarloosd word. Er valt zoveel meer uit te halen, zo veel verbetering en ze vertikken het bij EA omdat alles draait om FUT. Zelf koop ik bijvoorbeeld voor Battlefield en Call of Duty wel speciale dingen bij en kijk ik echt niet op 50 euro. Ik vertik het om iets in FUT te steken, het spel op zich is al prijzig en dan zou je ook nog extra investeren voor een extra feature. Ik denk er echt sterk over na om fifa21 links te laten liggen. Ondanks dat ik weer 5 carrieres heb lopen in de huidige versie. Telkens zijn er een aantal kleine zoethouders, voor mij niet meer genoeg om bij te blijven.

Ik hoop toch eigenlijk wel op andere competities dan dit. En ik hoop dat ze alle ploegen uit de Champions League en Europa League toevoegen. Snap sowieso niet waarom ze dat dit jaar niet hebben gedaan…

Hallo iedereen
Denken jullie dat fifa 21 het jaar van de noodzakelijke veranderingen in career mode zal worden?
Voor mij is het eigenlijk wel een beetje de laatste kans, als er geen of bijna geen aanpassingen zullen gebeuren dan is het voor mij wel genoeg geweest.
Wat denken jullie zal ea eindelijk career mode genoeg veranderen?

Kan bij mij hetzelfde zijn en ik begin er toch voor te vrezen ondanks eerder positief nieuws enkele weken terug, wanneer het teleurstellend is denk ik dat ik de ps4 zelfs gewoon opberg.

1 like
Het word toch wel eens tijd dat ze carrière mode gaan verbeteren. Laatste jaren veel veranderingen in FUT, The Journey en Volta. Maar één van de weinige aanpassingen aan carrière mode is het toevoegen van managers en een aantal licenties.
Maar bijvoorbeeld in spelers carrière mis ik veel verschillende mogelijkheden. Door bijvoorbeeld het toevoegen dat je net als in The Journey ook als invaller in het veld kan kom en niet alleen bij de selectie zit wanneer je een basisplaats hebt. Maar ook kleine aanpassingen zoals contractonderhandelingen, dat je ook transfervrij kan zijn en interviews na de wedstrijd.
Ook voor de carrière als manager liggen er nog zoveel kansen die toch hopelijk een keer toegevoegd gaan worden of verbeterd. Hopelijk komt er snel iets van positiefs nieuws over carrière mode.

@Lars22 Wanneer ik een carrière start als zelfgemaakte speler start ik zelfs met 4* skills snap dr niets van, wanneer ik 10 man voorbij loop dan heb l meteen 5*