FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Overigens, zag een filmpje voorbij komen over FIFA21 Nextgen: https://youtu.be/wKkwQV7WopE.

Zitten wel mooie shots tussen, zoals die last minute celebration (een juichende Klopp is wat weird…). Ben benieuwd hoe de beelden in de komende jaren worden met nieuwe generatie consoles (mits EA mee kan met hoger niveau).

@Begiristain, dat is precies het lastige aan de situatie van Barcelona. Er zijn weinig spelers die de club beter maken, en als die er al zijn… Dan kosten ze de absolute hoofdprijs. Misschien dat ik daarom aan het twijfelen ben, want volgens mij heb ik vijf á zes spelers gevonden waarmee de selectie toch behoorlijk versterkt wordt zonder dat ze de hoofdprijs hoeven te kosten. André Onana, David Alaba en Bryan Gil zijn transfervrij, terwijl Dani Olmo nog niet de hoofdprijs kost. Dus plotseling zijn er meerdere mogelijkheden om de selectie te versterken en dan vraag ik me af… Waar stop je dan? Op hoeveel plaatsen versterk je de selectie dan? Daarom vond ik het wel een interessant onderwerp om over te discussiëren.

Daarnaast had ik sowieso de doelstelling om vanaf het derde seizoen met constant pressure te gaan spelen. Eerder moest ik terugschakelen omdat de selectie niet breed genoeg was, maar dat is wel een ideale speelstijl voor een club als Barcelona. Vandaar dat ik sowieso zocht naar mogelijkheden om de selectie te verbreden.

@Spoon0612, precies. Maar in de loop der tijd heb ik de selectie dusdanig uitgedund dat er meerdere manieren zijn om te verbeteren. Met Norberto Neto, Samuel Umtiti, Júnior Firpo, Allan Marques Loureira, Miralem Pjanic, Philippe Coutinho, Antoine Griezmann, Martin Braithwaite en misschien Francisco Trincão zijn er komende zomer waarschijnlijk in totaal acht spelers vertrokken. Tsja, daar moet ook wel iets voor terugkomen hè? Heb een flink deel kunnen oplossen met jeugdspelers, maar het is geen vreemd idee om toch naar oplossingen op de transfermarkt te zoeken. Toch?

Oh nee zeker niet. Ik ben zelf wel te spreken over Trincao. Snap volkomen wat je bedoeld met gokjes. Dan kom je uit bij spelers die wellicht hun potentie niet zullen halen. Nu is dag dus in fifa wat lastiger maar door vele blessures en weinig speeltijd kan dit nog wel eens stokken.

Denk dat ik het uiteindelijk gewoon bij André Onana, Josko Gvardiol, Rodrigo Hernández, Dani Olmo en Bryan Gil houd. Vijf versterkingen is op zich genoeg en iedere positie is dan weer keurig drievoudig bezet. Een wereldtopper, een wisselspeler en een aanstormend talent op bijna iedere positie. Dan wacht ik nog wel even twaalf maanden voordat het centrum van de verdediging op de schop gaat en er een klassieke centrumspits aangetrokken wordt.

Wat heb je met Ter Stegen gedaan? Onana als reservekeeper lijkt mij niet reëel.

@Bundesliga, dat kan je lezen in mijn manager story (FIFA 21 | Manager Story | FC Barcelona | Xavi Hernández).

Ik heb een vraagje! Ik kan nog steeds alleen Elland Road gebruiken in kick off maar niet in career mode. Hebben jullie dit ook want ik zie bij sommige wel dat ze in Elland Road spelen.

Heb echt van alles al geprobeerd.

Het eerste stadion dat je te zien krijgt in carriere (als je een stadion moet kiezen) is Elland Road.
Als je goed kijkt kan je dat ook zien op die kleine afbeelding. Het enige wat je moet doen is de naam naar Elland Road veranderen.

1 like

Ahh bedankt! Het blijkt dus dat ik mijn beginwaarden moest herstellen om Elland Road te krijgen! Het kan ook nooit eenvoudig met ea

1 like

Seizoen 3 met Barcelona, sinds de eerste interland break moet ik elke training opnieuw de spelers selecteren. Iedere keer is dit leeg, voorheen kreeg je al ingevuld wie er deelnam aan de oefening. Vrij irritant en geen idee hoe dit nu aan te passen

Ik heb enkel nog maar tegen Leeds gespeeld en niet met maar dat was in hun echt stadion.

Speelt bij jullie ook vaak de 2e keeper bij de tegenpartij?

Zie ik inderdaad wel eens gebeuren, maar niet altijd.

Even een vraagje tussendoor.

Met carrière heeft mijn basis elf en mijn reservebank altijd genoeg scherpte, maar de scherpte bij mijn overige spelers is echt bedroevend laag. Hoe houd ik dat een beetje gelijk? Zodat als ik eens iemand nodig heb ik niet met iemand met 7 scherpte hoef te spelen?

Je moet juist je reserves laten trainen, basis elf blijft wel scherpte behouden door de wedstrijden. Ook een kleinere selectie kan helpen zodat je ze wel kan laten deelnemen aan bepaalde trainingssessies.

1 like

Ben vier duels onderweg in de Champions League (seizoen 3). Nu zijn er drie spelers geschorst voor de volgende wedstrijd. Twee spelers hebben maar een gele kaart en de andere twee gele kaarten. Hoe kan dat? Gewoon een bug neem ik aan.

Het probleem is geloof ik dat het gele kaarten systeem (iig in de Europese duels) in FIFA niet reset aan het einde van het seizoen. Als je dan in S2 een kaart pakt en een seizoen later weer dan krijg je dus ook een schorsing.

2 likes

Hoe voorkomen jullie doelpunten in de korte hoek. Freddy Woodman is echt dramatisch bij de eerste paal. Ik probeer hem een paar stappen naar voren te zetten zodat de hoek kleiner word maar echt ieder schot bij de eerste paal gaat erin.

Zet jij spelers bij de beiden palen neer? Dat kan ook wel eens helpen,. Andersl igt het inderdaad aan de keeper,.

Het gaat niet om hoekschoppen. Puur als er een speler naar de eerste paal komt in een aanval dan scoort hij doormiddel van de korte hoek. Dus een buiten speler die naar binnen trekt of een spits die weg draait en meteen schiet.