FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Eén van de beste dingen tot nu toe vind ik dat je een ‘probable line-up’ van je tegenstand krijgt voor de match. Op basis daarvan kan je dan je eigen tactische plan bijstellen.
Net een dik kwartier met drie trainingsdagen bezig geweest. Enorm frustrerend dat de controls daarvoor assisted zijn, terwijl ik normaal op manual speel. Spelers worden er op de lange termijn niet beter van, het gaat echt om die sharpness vs. fitness. Voorlopig vind ik het nog wel oké, maar ik vrees dat ik na een tijd gewoon de makkelijkste elke keer ga simuleren.

Ik heb ook even een paar potjes fifa 21 gedaan. Eerlijk gezegd vind ik zelf dat er niet veel veranderd is. Ik had gehoopt dat er een nieuwe compitie bij zou komen. En bij de career mode had ik gehoopt dat er ook wat nieuwe verandering waren.

Er zijn toch een pak veranderingen bij career mode? Wat vind je van de gameplay zelf? Ik merk toch enorme verschillen tegenover FIFA 20.

1 like

Gameplay is wel goed. En ook leuk dat je nu training kunt doen. Maar ik had liever gezien dat je meer keuze. Had met een trainer maken. Zoals een bril de lengte. En andere kleding. Dat had ik graag gezien. Voor de rest is het spel wel goed. Vind jammer er geen nieuwe compitie bij gekomen is.

Wat is nu weer juist het verschil in die strengheid van transfers. Ik kan voor Los of Streng kiezen bij het aanmaken van een carrière.

Los: Manchester United kan bijvoorbeeld een speler van Manchester City kopen (bijvoorbeeld Kevin de Bruyne).

Streng: Je kunt geen spelers van ‘rivalen’ kopen.

Zullen nog wel meer dingen aan vast zitten zoals clausules etc.

Oke bedankt, dat je niet van een rivaal kan kopen heb ik inderdaad al mogen ondervinden :grin:

1 like

Is het al duidelijk of dit enkel voor je eigen transfers op gaat of dat ook de computer betere transfers verricht?

Wat ik op Youtube zag, zo’n YT’er vergeleek het, gaat het vooral om je eigen. Ook heeft hij transfers vergeleken van de AI en deze waren wel wat realistischer toen hij ‘streng’ gebruikte i.p.v. ‘los’.

1 like

Dat van die keeper klinkt goed! Ik vond het echt irritant dat de reddingen van de keeper altijd het beetje van hetzelfde was.

Ben tot nu toe enthousiast, alleen is dat nieuwe trainingssysteem wel enorm wennen en zoeken nog. Jeugd academie moet ik ook eens beter gaan bekijken. Maar over ontwikkelingsplan van je A-kern ben ik wel heel positief over. Lijkt me echt wel een verbetering.

Vroeger trainde ik vaak zeer jonge spelers met hoog potentieel om ze snel te doen stijgen of om bepaalde stats die ik veel te laag vond omhoog te krijgen zodat hij beter zou spelen , nu lijken trainingen daar geen invloed meer op te hebben. Wat is dan de manier om ze snel te doen stijgen? Het juiste ontwikkelingsplan en veel speeltijd geven?

Inderdaad, exact dat. Zie speeltijd als ‘xp-punten’, zoals in andere games, die je dan aan stats toewijst middels die ontwikkelingsplannen. Ik vind het voorlopig wel goed zo, al hoop ik wel dat jeugdspelers ook zonder speeltijd al wat kunnen groeien.

1 like

Hoop dat het ook de computer verbeterd, anders heeft het weinig zin. Transfers doe je zelf en dan wordt je enkel gelimiteerd in je eigen werk (zeker als de computer van alles koopt en jij daardoor niet een bepaalde speler kan aantrekken, als die toevallig een transfer heeft gemaakt).

Blijft een CM ook opgeslagen als je via EA Access download? Ik heb de fysieke disc gepre-orderd

Volgens mij wel, althans, daar ga ik vanuit!

Dat is mijn afweging wel in deze😅. Echter wil ik mijn seizoen met Ajax CM ook nog afronden, dus afhankelijk hoe snel dat is maak ik dan de keuze of ik het doe of niet

Ja zeker. Vorig jaar nog met Schalke gehad. Eerst 10 uur early access en daarna door op de release datum.

Op welke wijze kan je nu al FIFA 21 spelen?

  1. EA Play (3,99 p.m.) aanschaffen.
  2. EA Play Hub downloaden.

Spelen maar!